Näytätkö oman syntymävuoden ihmisiltä?
Keski-iässä tai muuten. Että on karannut siltä aikakaudelta tai lapsuuden vuosikymmeneltä.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itekin yllättyin, että joku ilmeisesti ajattelee että parikymppinen on niin kauan kuin ikä alkaa kakkosella. Parikymppinenhän on joku 18-22 vee. Tai korkeintaan 18-23 vee. 24 vee on jo kaksvitonen. 27-29 vee on jo kolmekymppinen.
JUURI NÄIN
Väärin.
Olen 37-vuotias mies. Luullaan keskimäärin noin 25-vuotiaaksi. Äsken kysyin tekoälyltä ja se arvioi kuvasta peräti 22-vuotiaaksi. Henkkareita kysytään noin 2/3 ajasta. Deittailen 19-vuotiasta naista. Tuskin onnistuisi niin helposti ellen näyttäisi nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly arvioi minut kymmenisen vuotta kronologista ikääni nuroemmaksi. Olen luomu ja meikitön. Hentoiset uurteet tulossa. Ikää 49. En ole lihonut aikuisiällä, harrastan monipuolisesti liikuntaa, syön kaikkea, en liikaa. Eli kaloreita en saa koskaan liikaa, joten en liho. BMI 20.
Tekoäly (mm. Chat gpt) arvioi minut alle 30-vuotiaaksi, tarkaksi iäksi antoi analyysin jälkeen 26 v. Olen 50 v. Mutta en ole niin boomeri, etten tajuaisi kuinka epäluotettava tekoäly on. Näytän 50-vuotiaalta, ja 50-vuotiaat voivat näyttää hyvin erilaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä miehen ilmeen, kun "Haen parikymppistä seksiseuraa" ilmoitus poikisi tapaamisen viikon päästä 30v täyttävän "parikymppisen" neitosen kanssa :D
Puheissa mahdollista, mutta ei ulkonäöllisesti vain toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa?
Onko sinulla useinkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? 29v ei ole mikään parikymppinen enää :D
Tuo oli vain esimerkki. Minua luullaan noin 23-25-vuotiaaksi yleensä. Mutta on 29-vuotias myös parikymppinen. Mutta sinulla on varmaan jo dementia iskenyt, kun et osaa edes laskemisen alkeita.
Kysypä huomenna koulussa opettajaltasi, miten ne matematiikan alkeet menevät. Ehkä opettaja osaa tukiviittomilla selittää sinulle, että 29 on kolmekymppinen, koska hän saattaa täyttää 30 jo huomenna.
Hän on 3-kymppinen, kun täyttää 3-kymmentä vuotta, ei sitä aiemmin. Kun hän täyttää 30 vuotta, hän juhlii 3-kymppisiä, eikä jo 28 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly arvioi minut kymmenisen vuotta kronologista ikääni nuroemmaksi. Olen luomu ja meikitön. Hentoiset uurteet tulossa. Ikää 49. En ole lihonut aikuisiällä, harrastan monipuolisesti liikuntaa, syön kaikkea, en liikaa. Eli kaloreita en saa koskaan liikaa, joten en liho. BMI 20.
Ketä kiinnostaa sinun painosi?
No pitäähän se päästä sanomaan ;). Ja itse asiassa, pieni pyöreys täyttää ryppyjä paremmin, tosi hoikat näyttävät vanhemmilta kun mitään ei saa rasvalla anteeksi.
Ahaa, meidäm suvussa ei naiset vaan paksuunnu vanhemmiten. Ja kyllä! Syödään pullaa! Katso ihmisiä aikoinaa! Eipä ollut 80-kiloisia kuin todella harvassa. Ylipainolle voi tehdä jotain! Ole realisti, lopeta syyttely, syö vähemmän. Liiku.
Vierailija kirjoitti:
Karua luettavaa tämä ketju. Onko tämä tavallistakin, ettei numeroita osata ja että esimerkiksi 27-vuotiaita kutsutaan kolmekymppisiksi? Vai onko sama numerohullu vain täällä spämmäämässä? :D
Tämä on kai sitä samaa sarjaa, että naisten ikääntymistä pidetään pahana ja on kamalaa, jos jopa 34-vuotta VANAHA nainen kehtaa kutsuaan itseään 3-kymppiseksi. Ihmettelen vähän, että naisetkin tekevät tuota alaspäin painamista, vaikka oikeasti kyse on vaan numeroista ja vuosikymmenistä.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen= voidaan pyöristää kahteenkymmeneen. Pyöristyssääntö on sama kuin vaikka senteissä kaupassa.
Ei.
Parikymppisen ikä alkaa kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? Jaahas, sellaista tänään. No, usko, mitä haluat, jos se auttaa nukkumaan yösi. Mutta olen 35-vuotias, ja minua luulevat jatkuvasti 10-15 v nuoremmat itsensä ikäiseksi. Jos he kerran niin sanovat, uskon heitä. Ihan viikoittain saan näitä kommentteja.
"Kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä"
Missä kohtaa tuossa mielestäsi lukee, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta?
Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa?
29-vuotias ei ole kaksikymppinen.
Onhan.'
Kaksikymppinen ei tarkoita 20-vuotiasta. 20-vuotias tarkoittaa 20-vuotiasta. 2-kymppinen tarkoittaa sitä, että ikä alkaa luvulla 2.
Juuei tarkoita. Lähes kolmekymppinen ei ole kaksikymppinen, vaikka miten yrittäisi leikkiä nuorempaa kuin on. Kaksikymppinen tarkoittaa ikää 20v molemmin puolin muutaman vuoden haarukalla.
Näinhän tämä perinteisesti on. 29-vuotias on kyllä kolmekymppinen eikä mikään parikymppinen. Samoin 39-vuotias on nelikymppinen keski-ikäinen eikä mikään nuori kolmekymppinen. Tää on sama juttu kuin lihavuuseufemismit. Bmi 30+ ja porukka selittää pienestä ylipainosta on kyse on obesiteetista. Tuolla puheella paljastaa, että ei ole sinut realiteettien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karua luettavaa tämä ketju. Onko tämä tavallistakin, ettei numeroita osata ja että esimerkiksi 27-vuotiaita kutsutaan kolmekymppisiksi? Vai onko sama numerohullu vain täällä spämmäämässä? :D
Jokainen matematiikan alkeet osaava osaa pyöristyssäännöt. Kun ikä pyöristyy 20 sijaan 30, loppuu parikymppisyys. Tyypillisesti puhekielessä parikymppinen tarkoittaa hieman alle tai hieman yli 20-vuotiasta. Yksikään 29-vuotias ei kuvittele olevanasa parikymppinen.
Ei. Ei kymppisyydet tule mistään pyöristyssäännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? Jaahas, sellaista tänään. No, usko, mitä haluat, jos se auttaa nukkumaan yösi. Mutta olen 35-vuotias, ja minua luulevat jatkuvasti 10-15 v nuoremmat itsensä ikäiseksi. Jos he kerran niin sanovat, uskon heitä. Ihan viikoittain saan näitä kommentteja.
"Kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä"
Missä kohtaa tuossa mielestäsi lukee, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta?
29 vuotias on kylläkin kolmekymppinen.
T.eri
Ei. Kun ihminen täyttää 30v, hän juhlii 3-kymppisiä ja vasta sen jälkeen hän on 3-kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen= voidaan pyöristää kahteenkymmeneen. Pyöristyssääntö on sama kuin vaikka senteissä kaupassa.
Okei, eli samoin esimerkiksi vuosi 1926 oli 1930-lukua, eikö? :D
Hauska pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itekin yllättyin, että joku ilmeisesti ajattelee että parikymppinen on niin kauan kuin ikä alkaa kakkosella. Parikymppinenhän on joku 18-22 vee. Tai korkeintaan 18-23 vee. 24 vee on jo kaksvitonen. 27-29 vee on jo kolmekymppinen.
Ei kukaan normaaliälyinen ajattele, että lähes kolmekymppiset ovat vielä parikymppisiä Tuo yksi lapsi on ainut, joka sellaista vänkää useissa ketjuissa.
Joidenkin on tosi vaikea sisäistää ajatusta ettei ole enää nuori. Sitä nuoruuttaan sitten koittaa venyttää ajattelemalla, että 29-vuotiaana on vielä parikymppinen ja 39-vuotiaana vielä kolmikymppinen eli siis selvästi nuori, vaikka oikeasti on keski-iässä.
Ei kyse ole tuosta.
Meillä on kahta koulukuntaa. Toiset määrittelevät, että parikymppinen on 20-29-vuotias, toiset taas että parikymppinen on noin 20-vuotias.
Ei kyse ole mistään nuoruuden venyttämisestä vaan eri määritelmistä. Onkohan näissä joku paikallinen ero vai onko eri ikäisillä eri käsitykset?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 28-vuotias eikä tulisi mieleenkään sanoa, että olen parikymppinen. Parikymppiset ovat minua 5-10v nuorempia. MInä olen jo lähellä kolmeakymppiä.
Olet silti parikymppinen. Miksi et voisi sanoa niin? Koetko että yrität venyyttää nuoruuttasi tai huijata ikääsi vai mikä siinä sua vaivaa? Kyllä ihmiset näkevät sut ja tietävät ettet ole 20 vuotta.
Olet lähellä 3-kymppiä, eli et vielä 3-kymppinen. Omat sanasi siinä. Olet siis yhä 2-kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan normaaliälyinen ajattele, että lähes kolmekymppiset ovat vielä parikymppisiä Tuo yksi lapsi on ainut, joka sellaista vänkää useissa ketjuissa.
Joidenkin on tosi vaikea sisäistää ajatusta ettei ole enää nuori. Sitä nuoruuttaan sitten koittaa venyttää ajattelemalla, että 29-vuotiaana on vielä parikymppinen ja 39-vuotiaana vielä kolmikymppinen eli siis selvästi nuori, vaikka oikeasti on keski-iässä.
Ei kyse ole tuosta.
Meillä on kahta koulukuntaa. Toiset määrittelevät, että parikymppinen on 20-29-vuotias, toiset taas että parikymppinen on noin 20-vuotias.
Ei kyse ole mistään nuoruuden venyttämisestä vaan eri määritelmistä. Onkohan näissä joku paikallinen ero vai onko eri ikäisillä eri käsitykset?
En ole itse koskaan törmännyt tähän outoon pyöristämissääntöön näin nuorena ihmisenä, joten jos se on oikeasti yleisempää, pakko olla joku vanhojen ihmisten juttu. Mutta uskon, että kyse on lähinnä muutamasta palstan kummajaisesta, eikä tämä ole yleinen käsitys missään muulla tosielämässä. Numerot ovat numeroita eivätkä mitään tulkintakysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on nyt kyllä käsitteet täysin hukassa. Vuosilukuja ei pyöristetä ylöspäin, mutta ikää, pituutta ja vaikkapa valuuttaa kyllä. Lähimpään tasalukuun. 26-vuotiaana olet lähemmäs kolmekymppinen kuin parikymppinen.
Voit toki pyöristää ikääsi ylöspäin jos haluat, ilmaiset asian silloin vaikka niin, että olet lähes 30-vuotias, jos olet vaikka 28v. Mutta olet silti vielä kolmannella vuosikymmenellä eli parikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 28-vuotias eikä tulisi mieleenkään sanoa, että olen parikymppinen. Parikymppiset ovat minua 5-10v nuorempia. MInä olen jo lähellä kolmeakymppiä.
Olet silti parikymppinen. Miksi et voisi sanoa niin? Koetko että yrität venyyttää nuoruuttasi tai huijata ikääsi vai mikä siinä sua vaivaa? Kyllä ihmiset näkevät sut ja tietävät ettet ole 20 vuotta.
Olet lähellä 3-kymppiä, eli et vielä 3-kymppinen. Omat sanasi siinä. Olet siis yhä 2-kymppinen.
Kun mesoat nuorelta näyttämisestä ja muusta ylimääräisestä oudosta, joka ei liity numeroihin, paljastat todelliset tarkoitusperäsi pakkomielteesi taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat, miksei ole? Kertokaa toki.
No minäpä kerron. Vuosiluvut ilmaista tasalukuina, joita ei pyöristetä. Pyöristyssääntö koskee esimerkiksi rahaa, pituus- ja painomittoja, ikää jne. Eli sellaisia lukuja, jotka voidaan ilmaista myös desimaalilukuna. "Olen 173,2cm pitkä" tai "Olen 42,5-vuotias". Vuosilukua ei voi ilmaista desimaalina, koska vuosiluku on sama koko vuoden.
Sanoiko joku, että vuosia voisi ilmaista desimaaleina nykyjärjestelmässä? Vuosissa puhutaan esimerkiksi vuosikymmenistä ja vuosisadoista. Esim jos jos olemme vuodessa 1926, sanomme että elämme 1920-lukua, emme että elämme 1930-lukua. Samalla tavalla 26-vuotias on parikymppinen, eikä 3-kymppinen.
Niin. Mutta se järjestelmä menee 2-kymppinen, 3-kymppinen, 4-kymppinen.. sä voit olla vain yhtä niistä eikä ole esim puolikkaita, kuten 2 ja puolikymppinen. Itsekin kirjoitit että olet lähes nelikymppinen, eli et vielä nelikymppinen eli olet 3-kymppinen.