Näytätkö oman syntymävuoden ihmisiltä?
Keski-iässä tai muuten. Että on karannut siltä aikakaudelta tai lapsuuden vuosikymmeneltä.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän ikäiseltäni. Joitakin juonteita löytyy, 35. Hassunhauskoja nämä 30+-naiset jotka luulevat näyttävänsä edelleen kaksikymppiseltä. Yhtäkään tällaista ei ole elävässä elämässä tullut vastaan. Siis sellaista, joka oikeasti näyttäisi parikymppiseltä. Näitä denialisteja sitten senkin edestä.
Ja joo, kysytään multakin pari kertaa vuodessa paperit. Ei ne nyt oikeasti luule silloin mua parikymppiseksi, yleensä kyse lienee suht uudesta työntekijästä joka ottaa varman päälle.
Minä olen 34-vuotias nainen, ja näytän ikäistäni ainakin kymmenen vuotta nuoremmalta. On meitäkin. :)
Ne täytetyt irvokkaat tulehtuneet peräpukaman näköiset lörpöttimet eivät tee sinua kuin vanhemman oloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on numerohullun taustalla vaikuttava mielenhäiriö? Kellään ajatuksia?
Ei hänellä ole mielenhäiriötä. Hän on alakouluikäinen lapsi, joka ei vielä osaa suomea. Siksi hän luulee, että 29v on parikymppinen ja että vuosikymmen taipuu vuosikymmeneeseen. Ihan ymmärrettävää alle 13-vuotiaalta.
Sinusta on laadukasta keskustelua alkaa solvata toista keskustelijaa vain koska hän on eri mieltä? Et anna kovin fiksua kuvaa itsestäsi.
Sori, mut 29 v on jo ihan boomer
t. 20 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän ikäiseltäni. Joitakin juonteita löytyy, 35. Hassunhauskoja nämä 30+-naiset jotka luulevat näyttävänsä edelleen kaksikymppiseltä. Yhtäkään tällaista ei ole elävässä elämässä tullut vastaan. Siis sellaista, joka oikeasti näyttäisi parikymppiseltä. Näitä denialisteja sitten senkin edestä.
Ja joo, kysytään multakin pari kertaa vuodessa paperit. Ei ne nyt oikeasti luule silloin mua parikymppiseksi, yleensä kyse lienee suht uudesta työntekijästä joka ottaa varman päälle.
Minä olen 34-vuotias nainen, ja näytän ikäistäni ainakin kymmenen vuotta nuoremmalta. On meitäkin. :)
Ne täytetyt irvokkaat tulehtuneet peräpukaman näköiset lörpöttimet eivät tee sinua kuin vanhemman oloiseksi.
Ei vaan ihan luonnollisesti näytän nuorelta ja hyvältä. Tuntuu ärsyttävän sinua kovasti? Koeta kestää. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hänellä ole mielenhäiriötä. Hän on alakouluikäinen lapsi, joka ei vielä osaa suomea. Siksi hän luulee, että 29v on parikymppinen ja että vuosikymmen taipuu vuosikymmeneeseen. Ihan ymmärrettävää alle 13-vuotiaalta.
Itse takerrut toisen kirjoitusvirheeseen kuin se kumoaisi koko hänen argumenttinsa tai kuin se olisi jotenkin olennaista käsiteltävän asian kannalta. Mitä tämä kertookaan nipottavasta sinusta ja älykkyydestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei siis ole oppinut, että 16-vuotias on kaksikymppinen? Mutta sinä osaat varmaan selittää meille, miten asia onkin näin?
Kukaan ei ole väittänyt, että 16-vuiotias on kaksikymppinen. Se, että jankkaat tuota uudestaan ja uudestaan alleviivaa vain sitä, miten pieni lapsi olet ja miten huonosti osaat suomea. Normaali alakouluikäinenkin jo ymmärtää, mikä ero on teini-iällä ja parikymppisyydellä.
Onhan. On väittetty, että iät pyöristyvät ylös- ja alaspäin kuten luvut lähempään kymmeneen. Tällä nimenomaisella logiikalla 16 v ja jopa 15 pyöristyy lukuun 20 ja 15v on parikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen itse että keski-iässä alan näyttää 80-luvulta karanneelta. 1970 lopussa syntynyt. ap
Miten niin alat? Sinähän olet jos keski-ikäinen.
Et sitten ymmärtänyt hänen viestiään. Missä kohtaa hän väitti,ettei ole keski-ikäinen? Hänhän nimenomaan kirjotti olevansa,
Et sitten ymmärrä aikamuotoja. "Alan näyttää" viittaa tulevaisuuteen. Jos on jo keski-ikäinen, pitäisi kirjoittaa "olen alkanut näyttää".
Hän kirjoitti että alkaa näyttää 80-luvulta karanneelta, eikä keski-ikäiseltä. Mieti itse, miltä 80-luvulta karannut näyttää. Mulle tulee mieleen permikset, olkatoppaukset ja neonvärit.
Koen näyttäväni ikäistäni vanhemmalta. Ohut iho, ylipainoa joka näkyy naamassa roikkuvina poskina -> naama siis rupsahtanut ja pysyviä ryppyjä jo jonkin verran. Mutta tällä naamalla mennään, enkä todellakaan halua mihinkään nuorentaviin toimenpiteisiin. 46 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse takerrut toisen kirjoitusvirheeseen kuin se kumoaisi koko hänen argumenttinsa tai kuin se olisi jotenkin olennaista käsiteltävän asian kannalta. Mitä tämä kertookaan nipottavasta sinusta ja älykkyydestäsi?
Ettekö tunne tätä haukkujaa? Tunnettu palstahullu. Eikä muuten lopeta. Haukkuu kaikki jotka on eri mieltä yhtään mistään asiasta, ivailee jokaisesta kirjoitusvirheestä. Jankkaa hamaan loppuun nyt näköjään tätä kakskymppis-asiaa. Niinkuin kymmeniä muitakin asioita joista hänellä on oma harhainen käsityksensä. Kirjoittaa muka eri kirjoittajina ja koppaa itseään. Ihan sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei siis ole oppinut, että 16-vuotias on kaksikymppinen? Mutta sinä osaat varmaan selittää meille, miten asia onkin näin?
Kukaan ei ole väittänyt, että 16-vuiotias on kaksikymppinen. Se, että jankkaat tuota uudestaan ja uudestaan alleviivaa vain sitä, miten pieni lapsi olet ja miten huonosti osaat suomea. Normaali alakouluikäinenkin jo ymmärtää, mikä ero on teini-iällä ja parikymppisyydellä.
Mutta sinun mukaasi ikä pyöristyy AINA seuraavaan vuosikymmeneen, joten miksi tämä on sitten se poikkeus? Auta meitä ymmärtämään, oi numerohullu!
Sivusta, mutta oon mennyt jo sekaisin.. Kumpi teistä on numerohullu? Se, jonka mielestä parikymppinen on 20-29 vai se jonka mielestä ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa?
Onko sinulla useinkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? 29v ei ole mikään parikymppinen enää :D
Et siis ymmärrä suomea. Pari-kymppinen. "Pari" viittaa lukuun 2, ja kymppinen tarkoittaa ikäluokkaa (kymmenluokkaa).
Kukaan 29-vuotias ei kutsu itseään parikymppiseksi, vaikka miten jankkaisit. Suomen kielissä on muitakin tasoja kuin kirjaimellinen taso. Ymmärrän, että tämä on autistisille todella vaikea hahmottaa. Esimerkiksi jos annan sinulle pari karkkia se voi tarkoittaa 2 karkin sijaan vaikka 3 karkkia.
Miksi ei kutsuisi?
Tässä tuntuu olevan kaksi eri tapaa tulkita käsitettä.
Moni on myös sitä mieltä että parikymppinen voi tarkoittaaa 29-vuotiasta.
Et sinä voi puhua kaikkien 29-vuotiaitten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän itse kirjoitit, että 29v on melkein kolmekymppinen, eli ei vielä kolmekymppinen eli kaksikymppinen.
Melkein kolmekymppinen on täysin eri asia kuin kaksikymppinen. Sinun logiikallasi 19-vuotias voi osallistua kymppileirille, koska hänen ikänsä alkaa numerolla 1.
"Kymppi" on eri kuin "1-kymppinen", mikä sekään ei ole oikea käsite.
"Kymppileiri on 10-vuotiaiden oma kesäleiri, jossa nukutaan teltassa ja leikitään luonnossa."
10-vuotiainen, ei 1-kymppisten oma kesäleiri. Sinne ei myöskään pääse 8-vuotiaat tai 13-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä miehen ilmeen, kun "Haen parikymppistä seksiseuraa" ilmoitus poikisi tapaamisen viikon päästä 30v täyttävän "parikymppisen" neitosen kanssa :D
Ai ihan sokkona mies olisi tapaamassa? Ja vaikka olisikin, mitä sitten jo paikalle tulisi 29-vuotias? Miehelle on ihan se ja sama, kunhan nainen on kaunis. Ei mies ruman 21-vuotiaankaan kanssa harrastaisi seksiä. Sitä paitsi nykyään aurinkosuojaa käyttämättömät 21-vuotiaat voi jo näyttää yli 3-kymppisiltä.
Et oikeasti voi vedota numeroiden määrityksissä miesten seksihaluihin. Sekö muka on se pointti? Ja se etteivät naiset saa missään tapauksessa vahingossakaan viitata olevansa nuorempia kuin ovatkaan (sinun mielestäsi)? Hui, jos 34-vuotias sanoo olevansa 3-kymppinen, ihan kamalaa ja huijausta ja se nainen varmaan kuvittelee jotain itsestään. Tuo on naisvihaa ja ikärasismia.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tuo lapsi, joka ei ymmärrä, että kaksikymppisyyden ja kolmekymppisyyden välissä on asioita. Ei mene niin, että hyppäät suoraan parikymppisestä kolmekymppiseksi.
Sä et keskustele vain yhden henkilön kanssa.
Ja kerros toki, mitä asioita sitten on kaksikymppisen ja kolmikymppisen välissä? Mitä kokonaislukuja on numeroiden 2 ja 3 välissä? Ihan omin sanoin, kerro toki?
Ja samalla toki kerro, mitä tapahtuu sen välillä, kun ihminen täyttää 21 ja 22. Siinäkin hypätään hurjasti numerosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä miehen ilmeen, kun "Haen parikymppistä seksiseuraa" ilmoitus poikisi tapaamisen viikon päästä 30v täyttävän "parikymppisen" neitosen kanssa :D
29-vuotias on kaksikymppinen, ja jokainen normaali ihminen tuon ymmärtää. Mutta sinä et olekaan normaali.
Ei tuo muutu todeksi, vaikka miten jankkaisit. Sinä olet kohta kolmekymppinen, halusit tai et.
Onko joku sanonut, etteikö 29-vuotias olisi kohta kolmekymppinen? No ei ole. Ensin ollaan kaksikymppisiä ja sitten kolmikymppisiä. Niin se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mut 29 v on jo ihan boomer
t. 20 v
Normaalit tuon ikäiset ymmärtävät sanan Boomer merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyttiin eilen paperit, kun ostin kaksi siideriä. Joko kassahenkilöllä oli huono näkö tai sitten näytän ikäistäni kymmenkunta vuotta nuoremmalta.
N42
Meidän lähikaupassa on eräs vanha mummeli kassalla ja se kyselee papereita silkasta uteliaisuudesta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei 18-vuotiaskaan ole kylä mikään teini Suomessa. Itse olin siinä iässä jo suorittanut ylioppilastutkinnon, ja aloittanut yliopistossa ja asuin itsenäisesti. En todellakaan ollut samalla tasolla kuin joku 13-vuotias teini.
18-vuotias on teini. Mitä sitten jos olit ylioppilas silloin, se ei liity asiaan mitenkään. Se, että sinä olit teini ja 13-vuotias oli teini, ei tehnyt sinusta lasta.
Tuo on yhtä tyhmä sanapelleily kuin väittää että ei 32-vuotias ja 66-vuotias voi millään molemmat olla aikuisia, kun toinen on jo melkein eläkkeellä.
En, noin kymmenen vuotta nuoremmalta ja sen ikäiseksi yleensä luullaankin. En kerro yleensä ikääni. Täälläkään sitä ei tietenkään saisi kertoa, kun alkaa heti vittuilu
Täysi-ikäisiä teinejä ja 49-vuotiasta nuorisoa. Vauvapalstan porukka. Okei. Parempi siirtyä jonnekin viisaampien seuraan.