Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri helluntaiseurakunnassa ihmiset uskovat salaliittoteorioihin ja muuhun hölynpölyyn?

Vierailija
19.04.2026 |

Minun äitini on täysin hurahtanut näihin. Siteeraa jotain pastori Chrisin saarnoja, joiden mukaan esim. rokotteet, verenpaine-ja kolesterolilääkkeet ovat huijausta. Pelkään että äiti on lopettanut itse nuo lääkkeet, hän on ollut verenpainelääkityksellä melkein 10 vuotta ja reilusti ylipainoinen.

Ei minua uskonasiat häiritse lainkaan. Uskon Jumalaan itsekin ja mieheni perhe on Ortodokseja.

Mutta miksi täytyy hyväuskoisia ihmisiä huijata terveyden kustannuksella?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat nimensä mukaisesti kovia uskomaan mitä ihmeellisempiin asioihin.

Niikö on....  Mitä hyödyt tästä viestistä ??????

Joku kahden vaiheilla oleva saattaa hyötyä. Eli välttyy hurahtamasta hihhuliksi.

Turhaan ilkeyttäsuåi päliset. Jokainen vaan itse edelleen päättä mihin uskoo. Ymmärrätkö?

Voi siinä päättämisessä avustaa. Ymmärrätkö?

Vierailija
42/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat nimensä mukaisesti kovia uskomaan mitä ihmeellisempiin asioihin.

Niikö on....  Mitä hyödyt tästä viestistä ??????

Joku kahden vaiheilla oleva saattaa hyötyä. Eli välttyy hurahtamasta hihhuliksi.

Turhaan ilkeyttäsuåi päliset. Jokainen vaan itse edelleen päättä mihin uskoo. Ymmärrätkö?

No, ole sinä sitten tyrkyttämättä todistamattomia houreitasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helluntailaisissakin on fiksuja ihmisiä, mutta aika paljon entisiä rikollisia, kouluttamattomia ja muita yksinkertaisia ihmisiä, joita on helppo höynäyttää.

Mikäs sinä olet täällä kasvottomana haukkumassa?   Mitä hyödyt ?  Heidän elämä ja tavat EI KUULU SINULLE  EIKÄ MINULLE.   HÄPEÄ!!!

Juuri näin. Eri uskontojen haukkuminen ja halventaminen on sivistymätöntä. Täällä on vapaus jokaisen harjoittaa omaa näkemystään tästä. 👍🏻👍🏻👍🏻

Juuri näin. Ei lisättävää.

Uskontojen kyseenalaistaminen ei ole haukkumista vaikka sinä kuinka mielesi pahoitat siitä.

Vierailija
44/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa rokotteisiin. Rokotteet ovat jees, mutta en mä esim.koronassa olisi painostanut niitä alle 20-vuotiaille. Se homma meni muutoinkin yli, ihmisten painostamisen ja vainoamisen (koronavilkku) tasolle.

Mutta Epstein-keissi osoitti sen, että salaliittoteorioissa (maailmassa on lapsia sieppaava okkulttinen pedarieliitti) on totuutta paljonkin. Olen vuosikausia rukoillut että eliitin ihmiskauppajutut paljastuisi ja rukoilen, että vielä loputkin paljastuisi. 

Toki jotkut litteän maan teoriat ja kuunatsit on päivänselvästi mahdottomuus. Salaliittoteorioissakin on eroa.

Vierailija
45/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä muissakin lahkoissa esim. VL. 
Siskoni naapurissa asuu iso perhe, jossa lapsia ei rokoteta ja heille juotetaan hopeavettä. Tämän perheen äiti on allaan tunnettu somevaikuttaja.

Mielessäni on käynyt, että onko tämä ihan vilpitöntä uskoa huuhaahan, vai keino yrittää harventaa lapsilaumaa. 

Vierailija
46/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin aikuiseksi niissä piireissä, mutta ei nuo kertomasi salaliittoteoriat kuulosta yhtään tutuilta. Onko tämä "pastori Chris" joku amerikan pastori? Siellä näitä kummajaisia tuntuu sikiävän ihan likuhihnalta.

Vierailija
47/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On näitä muissakin lahkoissa esim. VL. 
Siskoni naapurissa asuu iso perhe, jossa lapsia ei rokoteta ja heille juotetaan hopeavettä. Tämän perheen äiti on allaan tunnettu somevaikuttaja.

Mielessäni on käynyt, että onko tämä ihan vilpitöntä uskoa huuhaahan, vai keino yrittää harventaa lapsilaumaa. 

Niin ja listasta jäi, että nuorimmat lapset ovat syntyneet kotona, raskauksia ei oltu seurattu neuvolassa ja ilmeisesti näitä lapsia ei ole syntymän jälkeenkään käytetty neuvoloissa ja hammastarkastuksissa.

Vierailija
48/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin aikuiseksi niissä piireissä, mutta ei nuo kertomasi salaliittoteoriat kuulosta yhtään tutuilta. Onko tämä "pastori Chris" joku amerikan pastori? Siellä näitä kummajaisia tuntuu sikiävän ihan likuhihnalta.

Eikös hän ole nigerialainen saarnaaja? Rapsodia kääntää js julkaisee näitä.

Vierailija
49/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Sanoinkin jo, että minua ei häiritse kenenkään uskonto sinänsähän. Uskon itsekin Jumalaan. Tuosta terveyden kustannuksella saarnaamisesta en pidä.

Miten joku pastori voi sanoa ihmisille, että joku lääke on tarpeeton tai peräti vaarallinen?

Ottaako pastori vastuun siitä, että ihmisiä kuolee kun jättää vaikka verenpainelääkkeet ottamatta?

Jossain vanhassa testamentissa varoitellaan farmakeijasta. 

Vierailija
50/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne ilmiötä helluntaisten piirissä, heitähän on myös terveydenhoitoalalla ja käyttävät  itse lääkkeitä. 

Onneksi nämä höynäytetyt helluntailaiset ovat vähemmistönä heidän keskuudessaan. Fiksut ja koulutetut ihmiset eivät lankea noihin vääriin profeettoihin kuten tuo pastori Chris.

Vierailija
51/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Koska jo valmiiksi uskovat hörhöjuttuihin kuten vaikka Raamatun luomiskertomukseen kirjaimellisesti. Sekopäitä. 

Vierailija
52/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahysteria meni laukalle, ja jos se olisi pysynyt rajoissa, olisi se luonut luottamusta viranomaisiin. Aikaisemmin monet ovat kuitenkin suhtautuneet esim.influenssarokotteeseen myönteisesti koska se tiedotus on ollut maltillista, mutta koronavouhotus pilasi rokoteasian. 

Monet tutut vanhukset menivät koronarokotteista huonoon kuntoon - jooo, olisivat menneet itse koronastakin, mutta ne rokotteen sivuvaikutukset olivat hengenvaarallisia. 

Korona oli vaarallinen, mutta samoin rokotekin.

Lapsille koronarokotetta oli aivan turha tuputtaa. Mutta kun tyyliin "1 lapsi jossain Amazonasin viidakossa oli kuollut koronaan", siis lapsi, LAPSI, niin hysteria oli taattu.

Vierailija
53/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Koska jo valmiiksi uskovat hörhöjuttuihin kuten vaikka Raamatun luomiskertomukseen kirjaimellisesti. Sekopäitä. 

No tämä! Jos uskoo, että käärme puhui ja maapallo on 6000 v vanhan jne, niin rokotevastaisuus tms on kesyä kamaa. 

Vierailija
54/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä! Jos uskoo, että käärme puhui ja maapallo on 6000 v vanhan jne, niin rokotevastaisuus tms on kesyä kamaa. 

Olen eri mieltä. Jos uskoo 6000v vanhaan maailmaan tai puhuviin käärmeisiin, niin siitä ei ole käytännössä haittaa, mutta jos jättää lääkkeet ja rokotteet ottamatta, niin siihen voi pahimmillaan kuolla. 

Vierailija
55/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Sanoinkin jo, että minua ei häiritse kenenkään uskonto sinänsähän. Uskon itsekin Jumalaan. Tuosta terveyden kustannuksella saarnaamisesta en pidä.

Miten joku pastori voi sanoa ihmisille, että joku lääke on tarpeeton tai peräti vaarallinen?

Ottaako pastori vastuun siitä, että ihmisiä kuolee kun jättää vaikka verenpainelääkkeet ottamatta?

Jossain vanhassa testamentissa varoitellaan farmakeijasta. 

Se kohta löytyy Ilmestyskirjasta, jossa lopun ajan rytinöidenkään keskellä ihmiset eivät enää tee parannusta synneistään, mm.velhoudestaan (farmakeia). 

Eli porukka yrittää huumaavien aineiden avulla harrastaa velhoutta. No, shamanismi on nykyään yhä suositumpaa. 

Itse lääketiedettä ja lääkäreitä ei Raamattu vastusta, Luukaskin oli lajia "rakas lääkäri."

Vierailija
56/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdatte tai ette tiedä että Raamatussa aasikin puhui :D Vanhassa Testamentissa. 

Ne on yliluonnollisia juttuja, Raamattu täynnä ihmeitä. 

Vierailija
57/57 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronahysteria meni laukalle, ja jos se olisi pysynyt rajoissa, olisi se luonut luottamusta viranomaisiin. Aikaisemmin monet ovat kuitenkin suhtautuneet esim.influenssarokotteeseen myönteisesti koska se tiedotus on ollut maltillista, mutta koronavouhotus pilasi rokoteasian. 

Monet tutut vanhukset menivät koronarokotteista huonoon kuntoon - jooo, olisivat menneet itse koronastakin, mutta ne rokotteen sivuvaikutukset olivat hengenvaarallisia. 

Korona oli vaarallinen, mutta samoin rokotekin.

Lapsille koronarokotetta oli aivan turha tuputtaa. Mutta kun tyyliin "1 lapsi jossain Amazonasin viidakossa oli kuollut koronaan", siis lapsi, LAPSI, niin hysteria oli taattu.

Tunnen joukon meitä 80 , ei kukaan ole mennyt mihinkään kuntoon rokotuksista. Elelemme ja nyt nautimme keväästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi