Miksi juuri helluntaiseurakunnassa ihmiset uskovat salaliittoteorioihin ja muuhun hölynpölyyn?
Minun äitini on täysin hurahtanut näihin. Siteeraa jotain pastori Chrisin saarnoja, joiden mukaan esim. rokotteet, verenpaine-ja kolesterolilääkkeet ovat huijausta. Pelkään että äiti on lopettanut itse nuo lääkkeet, hän on ollut verenpainelääkityksellä melkein 10 vuotta ja reilusti ylipainoinen.
Ei minua uskonasiat häiritse lainkaan. Uskon Jumalaan itsekin ja mieheni perhe on Ortodokseja.
Mutta miksi täytyy hyväuskoisia ihmisiä huijata terveyden kustannuksella?
Kommentit (57)
Joku synagogalla seonnut ja mennyt haaraliike salemille selittään näkyjään. Hei Intian gurut opetti tän jekun . Aladdinin taikalamppu. Tällä tienaa rahaa. Menkää Arabiaan siellä voi lentää taikamatoilla.
Vierailija kirjoitti:
Totta mitä ap kirjoittaa, kritiikittä jotkut uskovat salaliittohöpinöitä.
Vastasit itsellesi. Sinulle ei kuulu mihinkään kukin uskoo. Mitä täällä meuhkaat ihan turhaan?
Pääasia, että uskovat Raamattuun... toisin kuin nämä erilaiset kultti-kirkot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat nimensä mukaisesti kovia uskomaan mitä ihmeellisempiin asioihin.
Niikö on.... Mitä hyödyt tästä viestistä ??????
Joku kahden vaiheilla oleva saattaa hyötyä. Eli välttyy hurahtamasta hihhuliksi.
Turhaan ilkeyttäsuåi päliset. Jokainen vaan itse edelleen päättä mihin uskoo. Ymmärrätkö?
Ap täällä. Sanoinkin jo, että minua ei häiritse kenenkään uskonto sinänsähän. Uskon itsekin Jumalaan. Tuosta terveyden kustannuksella saarnaamisesta en pidä.
Miten joku pastori voi sanoa ihmisille, että joku lääke on tarpeeton tai peräti vaarallinen?
Ottaako pastori vastuun siitä, että ihmisiä kuolee kun jättää vaikka verenpainelääkkeet ottamatta?
Synnytetään 8 lasta näkemään näkyjä huumeissa eikä ymmärretä edes kasvattaa heitä mitenkään. Varastamaan oppivat. 4000 vuotta vanhassa textissä sanotaan kalifiksivkalifin paikalle että kun sylkee olan yli ei paha käy kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole mikään määrittelemään kenenkään uskoa. Sinäkin saat vapaasti uskoa siihen miten tunnet ,eikä toiset saa sinua haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Synnytetään 8 lasta näkemään näkyjä huumeissa eikä ymmärretä edes kasvattaa heitä mitenkään. Varastamaan oppivat. 4000 vuotta vanhassa textissä sanotaan kalifiksivkalifin paikalle että kun sylkee olan yli ei paha käy kiinni.
Sinä syjet pahuuttasi täällä
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Sanoinkin jo, että minua ei häiritse kenenkään uskonto sinänsähän. Uskon itsekin Jumalaan. Tuosta terveyden kustannuksella saarnaamisesta en pidä.
Miten joku pastori voi sanoa ihmisille, että joku lääke on tarpeeton tai peräti vaarallinen?
Ottaako pastori vastuun siitä, että ihmisiä kuolee kun jättää vaikka verenpainelääkkeet ottamatta?
Ei kukaan ole yllytyshullu. Turhaan ylistät. Jokainen itse päättää syökö lääkkeitä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helluntailaisissakin on fiksuja ihmisiä, mutta aika paljon entisiä rikollisia, kouluttamattomia ja muita yksinkertaisia ihmisiä, joita on helppo höynäyttää.
Mikäs sinä olet täällä kasvottomana haukkumassa? Mitä hyödyt ? Heidän elämä ja tavat EI KUULU SINULLE EIKÄ MINULLE. HÄPEÄ!!!
Juuri näin. Eri uskontojen haukkuminen ja halventaminen on sivistymätöntä. Täällä on vapaus jokaisen harjoittaa omaa näkemystään tästä. 👍🏻👍🏻👍🏻
Eikä ole, vaan faktojen toteamista.
Nykyään kun on jo lentokoneet kannattaa kokeilla kerran . Se tapahtuu siten että ensin pitää ottaa isän taskusta rahaa. Sitten mennään matkatoimistoon ja varataan lentolippu . Pankkikortti pitäisi olla rehellisesti oma joten se ei nyt käy. Älä maksa toisten tileiltä ja palauta ne varastetut reput takit pyörät mitä nyt tuli huijattua. Sitten saat lipun paperisen minkä kanssa menet lentokentälle . Auts. No passi pitäisi olla oma eikä toisen. Kokeile ihan oikeasti tehdä jotain oikein. Onhan se jännää käyttää muiden rahoja ja kortteja kuin passeja vaatteita koruja. Mutta . Mooses se on syntiä. Jahve kivittää. No unohda koko juttu. Syö avustusruokia pysy piilossa.
Puutteellisesta oikeinkirjoitustaidosta päätellen moitteita suoltanut yksi tai kaksi vähemmän fiksua kansalaista. Muuten, ei mikään uskontokunta esitä väitteitä esim. salaliittoteorioista, vaan yksittäiset mielenterveydeltään epävakaat henkiöt. Heitä taas löytyy jokaisesta ihmisryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helluntailaisissakin on fiksuja ihmisiä, mutta aika paljon entisiä rikollisia, kouluttamattomia ja muita yksinkertaisia ihmisiä, joita on helppo höynäyttää.
Mikäs sinä olet täällä kasvottomana haukkumassa? Mitä hyödyt ? Heidän elämä ja tavat EI KUULU SINULLE EIKÄ MINULLE. HÄPEÄ!!!
Juuri näin. Eri uskontojen haukkuminen ja halventaminen on sivistymätöntä. Täällä on vapaus jokaisen harjoittaa omaa näkemystään tästä. 👍🏻👍🏻👍🏻
Juuri näin. Ei lisättävää.
Meillä on toisin päin. Katsotaan vanhempien seurakuntalaisten perään ja avoimesti puhutaan terveydesasioista heidän kanssaan. Meillä hölynpölyyn uskominen voitaisiin nähdä huolenaiheena, etenkin jos vanhempi ihminen kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat nimensä mukaisesti kovia uskomaan mitä ihmeellisempiin asioihin.
Uskovathan ne kommunistitkin systeemiinsä.
Kommunismistahan se teoria "eliitin" salaliitosta on peräisin. Maon punaisessa kirjassa on varhaisin maininta "eliitistä", jonka tavoitteena on tuhota työväenluokka. Aika monissa nykyisissäkin salaliittoteorioissa se pahis on nimeltään eliitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovathan ne kommunistitkin systeemiinsä.
Ja persut uskoo Purraan joka ei täyttänyt yhtään vaalilupausta. Nyt siellä on kova joukkopako pettyneenä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Sinähän itse sorrut aivopesuun.. Usko sinä mihin uskotkaan ja niin tekee muutkin. Aamen.
En kyllä tunne ilmiötä helluntaisten piirissä, heitähän on myös terveydenhoitoalalla ja käyttävät itse lääkkeitä.
Joku kahden vaiheilla oleva saattaa hyötyä. Eli välttyy hurahtamasta hihhuliksi.