Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ja vävyn äiti

Vierailija
19.04.2026 |

Olemme samanikäisiä suuria ikäluokkia.  Joka kerta kun perhejuhlissa tapaamme hän jaksaa päivitellä kansakoulupohjaani. Hänkin kävi oppikoulut ja valmistui maisteriksi. Mutta eihän kaikilla pää riittänyt oppikouluun.

Sisimmässäni kiehun ja myöntelen. Joskus kun olimme vielä nuorempia yritin selittää olevani maalta suurperheen lapsi, ei sieltä isoa lapsilaumaa koulutettu.  Mummukollegani on silloisen kaupunkilaisvirkamiesperheen ainoa tytär.

Mitäpä näistä, sama osoite meillä on kohta kuitenkin, 100 m välimatkaa tulee hautausmaalla olemaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asia on jollekin tärkeä hän jää elämään siihen omaan kuplaansa, jonne ei kannata selitellä yhtään mitään. Vertailu auttaa hänen itsetuntoaan, mutta sinulla taas on huumoria miten hautuumaalla ei koulutustaustaa kysellä.
En tiedä haluatko meiltä muilta neuvoa? Minä ainakin sanoisin, että kiva juttu, asia on käsitelty jo tosi monta kertaa ja mitäs jos keskityttäisiin välillä muihinkin juttuihin. 
Rajat pitää oikeasti vetää, koska tärkeintähän on että sinun ja hänen lapsensa ovat löytäneet toisensa ilman teidän äitien koulutustakin.

Vierailija
2/7 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa itsetuntoaanhan vävyn äiti paikkailee, kun nostaa asian jatkuvasti esiin. Hän on onnistunut mielestään tuossa mielessä elämässään. Sitä hän ei ole ehtinyt oppia, ettei omaa 'arvoaan' pidä yrittää nostaa muita painamalla. Se on pikkusieluisten ilkiöiden touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä toisesta korvasta akateemisen puheet saman tien ja keskity hyvään. Ei haittaa eläkkeellä enää ketään tittelin puute. 

Vierailija
4/7 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoitsetuntoiset liikkeellä, sekä ap että tämä "kollega".

Vierailija
5/7 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vävyn äiti vai lapsesi anoppi. Minä en lapsena jaksaisi kovin kauaa kuunnella tuollaista jatkuvaa vittuilua. Toki jos tuo anoppi on riittävän sekopää, niin kummasti myös koko suku hiljenee hänen lähettyvillään. 

Vierailija
6/7 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toteaisin, että valitettavasti en osannut valita vanhempiani yhtä hyvin kuin hän, vaan jouduin perheeseen, jonka vanhemmilla ei ollut mahdollisuutta kouluttaa lapsiaan.

Toisaalta ajattelisin, että jokin tarve tuolla toisella äidillä on nostaa omaa statustaan. Ehkä hän kuitenkin kokee jossain suhteessa alemmuutta sinuun verrattuna ja yrittää paikata sitä näin. Onko kotisi hienompi tai tarjoilusi paremmat kuin hänellä?

Vierailija
7/7 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun vävyn äiti ei ole siskosi on asiat hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi