Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä jo taloyhtiön kokous? Selvittiinkö ilman suukopua?

Vierailija
19.04.2026 |

Vai pitikö jonkun päteä?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kokous edessä huomenna. On kipeitä asioista päätettävänä, joten aika monen verenpaine tulee olemaan tapissa. Itse olen hallituksen jäsen ja pyrin olemaan mahdollisimman zen. 

Päätökset pitää tehdä taloyhtiön etua ajatellen, ei omaa etua ajatellen.

Ai mitä "kipeitä" asioita, eivötköhän ne liity vain rahaan.

Juuri noin, työukot tulee ja tekee, kun vaan maksaa. Rahaa saa seinästä tai tililtä.

Vierailija
22/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei selvitty ilman suukopua. Yksi mummo oli kannattanut oman pakastimensa taloyhtiön varastoon, kun kuulemma ei omaan asuntoon sovi. Pakkanen on kuulemma täynnä marjoja ja johto tietty taloyhtiön pistokkeessa. Mummo suuttui, kun hänelle kerrottiin, että pakastin takaisin omaan asuntoon ja sähkö pitää maksaa.

Ei ole yhtiökokousasia ollenkaan, joten tarina vaatinee hieman kehittämistä.

Oletko kuullut kohdasta ”muut asiat” esityslistalla? siellä yleensä tulee ne kaikkein eniten keskustelua herättävät.

Muut asiat kohta on legendaarinen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei selvitty ilman suukopua. Yksi mummo oli kannattanut oman pakastimensa taloyhtiön varastoon, kun kuulemma ei omaan asuntoon sovi. Pakkanen on kuulemma täynnä marjoja ja johto tietty taloyhtiön pistokkeessa. Mummo suuttui, kun hänelle kerrottiin, että pakastin takaisin omaan asuntoon ja sähkö pitää maksaa.

Oletko kuullut kohdasta ”muut asiat” esityslistalla? siellä yleensä tulee ne kaikkein eniten keskustelua herättävät.

Yhtiökokouksen esityslistalla on vain yhtiöjärjestyksen määräämät asiat, ei siellä saa olla sellaista asiakohtaa kuin "muut asiat".

Vierailija
24/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kokous edessä huomenna. On kipeitä asioista päätettävänä, joten aika monen verenpaine tulee olemaan tapissa. Itse olen hallituksen jäsen ja pyrin olemaan mahdollisimman zen. 

Päätökset pitää tehdä taloyhtiön etua ajatellen, ei omaa etua ajatellen.

Ai mitä "kipeitä" asioita, eivötköhän ne liity vain rahaan.

Kyllä, juuri siihen. On pakollisia remontteja tehtävänä ja kaikilla osakkailla ei ole siihen rahoitusta (pankit ei myönnä henk.koht ja taloyhtiölle ei myönnetä). Pari taloutta joutunee panemaan asuntonsa myyntiin tämän vuoksi, jos päätös remonteista saadaan aikaan enemmistön tuella. 

No se on kipeä päätös.

Pihalle vaan persaukiset.

Vierailija
25/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, onneksi. Asumme omakotitalossa ja päätämme itse asioistamme. Ei tarvitse vääntää yhtään mistään.

Vierailija
26/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä äänestettiin remontista ja joku keski-ikäinen ukkeli yritti väittää etteivät vanhemmat osakkaat ymmärrä asiasta mitään siis epäili heidän kykyään äänestää. Jouduin sanomaan hänelle ystävällisesti mutta tiukasti että heilläkin on ääni etkä sinä voi toimia lääkärinä ja edunvalvojana. Pelkäsi että vanhemmat osakkaat äänestävät väärin. Tämä on iso taloyhtiö eikä yleensä ole ongelmia. 

Taloyhtiömme alakerran asukkaat äänestivät jälkiasennushissiä vastaan,  ja voittivat. Hoitoon heidät olisi pitänyt passittaa. 

Väärin äänestetty, nimimerkki ylin kerros, ei hissiä

🤣🤣Hajoo siihen!

Vierailija
27/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtiökokouksen esityslistalla on vain yhtiöjärjestyksen määräämät asiat, ei siellä saa olla sellaista asiakohtaa kuin "muut asiat".

Kyllä minä olen puhunut ihan kokouksen aikana mieleen tulleesta asiasta, joka ei kuulunut minulle yhtään.

Vierailija
28/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolhoiseissa on kolhoosien ongelmat.

Oma tupa, oma lupa. Pidin juuri yhtiökokouksen itseni kanssa ja päätin yksimielisesti, että avaan aamukaljan. 

Vierailija
29/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu tuli yhtiökokoukseen, mutta en aio mennä sinne. Minulle riitti. Päättäkööt siellä, mitä haluavat.

Vierailija
30/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremontissa viemärit vain pinnoitettiin, joten viemäriremontti edessä.

Vierailija
31/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkiremontissa viemärit vain pinnoitettiin, joten viemäriremontti edessä.

Osa uusista asukkaista luuli, että linjasaneeraus on tehty ja on, mutta viemäreitä ei tehty kunnolla.

Vierailija
32/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei yhtiökokoukseen tule ikinä muita kuin hallituksen jäsenet, kummallista ettei ketään muuta kiinnosta taloyhtiön asiat.

Kokoukset kestää siis about 15min kun asiathan on jo käyty läpi hallituksen kokouksessa, joten niitä ei tarvi toistaa. 

Meillä sama juttu. Onpahan päätökseteko helppoa.

Vierailija
33/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me keskustellaan asiat ennen kokousta ja itse kokous menee nopeasti. 

Vierailija
34/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas? Niissä taloyhtiöissä joissa olen asunut, on aina ollut Muut asiat -kohta.

Vierailija
35/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas? Niissä taloyhtiöissä joissa olen asunut, on aina ollut Muut asiat -kohta.

Samoin. Aina on myös keskustelua ja ehdotuksia tullut ties mistä asioista.

Vierailija
36/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiömme kokouksessa päätettiin, että pyörävarasto koristellaan pinkein värein ja siitä tulee taloyhtiömme homoseksuaalien kokoontumispaikka. Kannatin ehdotusta.

Saatanan vihervassut! Onko siis talon homoseksuaalien kokoontumispaikka vai kaikille kaupungin homoille avoin tila?

Vierailija
37/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä selvitä ilman suukopua. Olen itse asiallinen ja mieleztäni on jopa ok ääntä korottaa ja puhua kiivaasti, jos suutahtaa tsi on kiivasluontrinen ja ollaan eri mieltä, mutta tuokin tehtävä kohtuuden rajoissa ja yksi osakas ei ole ollenkaan kohtuuden rajoissa.

Periaatteessa olemme jopa vähän samaa mieltä asioista joskus,mutta hänen tyy,insä vetää väitteet jotenkin ylifanaarrisesti lähes huutaen tekee keskustelusta melkein mahdottoman. Itse en ole oölut tuollainen edes lapsena, vaikka kiivasluonteinen itsekin tavallaan. 

Ehkä tuo onkin jokin keino sitten siihen, että toinen ei oikein jaksaisi väitellä vastaan tai sanoa mitä mieltä itse on.

Ei siinä mitään jos mielipiteistä kyse, kyllä jaksan kuunnella kaikenlaisia jopa kiivaalla äämemsävyllä, mutta jos jotain päätöksiä pitäisi tehdä ei oikein sovi, että ei kuunnella toista osapuolta tai puhutaan ympäripyöreitä ilman järkeviä perusteluja.

Esim. talousasioissa kun pitäisi selvittää laitetaanko nyt xxx summs kukkiin vai ei, niin tulee ympäripyöreää jargonia kaikista muista maksuista. 

Vierailija
38/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöissä tyhmyys tiivistyy. 

Vierailija
39/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse mennä yhtiökokouksiin vieraiden ihmisten kanssa,oma tupa oma lupa.

Vierailija
40/90 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämässäni ollut missään yhtiökokouksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi