Osaisko joku kertoa mikä mulla voisi olla
Tietysti ennen lääkärille menoa voi vain arvailla. Pitäisi jaksaa vielä huomenna työpäivä. Eilinen oli täyttä tuskaa. Vatsa on pinkeä, kipeä ja oksettaa. Olen perusterve 29-vuotias nainen. Mulla on aikaisemmin sairastettu kohdunulkoinen raskaus. Ei muita gynekologisia diagnooseja tai sairauksia.
Vatsa on niin kipeä etten pysty olla ilman panadolia ja buranaa. Nyt siis toinen päivä putkeen kipuilua. Välillä kipu laantuu, mutta tulee takaisin. Tein raskaustestin eilen, negaa näytti.
Voisko olla endometrioosi?
Kommentit (23)
No etkai sä nyt meihin luota? Lääkärille mars
Kohtutulehdus? Alavatsakipu jäytävää.
Panadoli on myrkkyä ja kaveri meinas kuolla kun otti sitä liikaa. Kannattaa siis miettiä tarkkaan.
Aids. Aika kaukaa haettua mutta on se mahdollista.
Onko umpisuoli puhjennut? Mulla puhkesi. Oli tosi kipeä.
suolentukos. Pitää mennä heti päivystykseen.
Kova vatsakipu on aina syy päivystys käynnille.
Vauvapalstalta ihan takuulla löytyy diagnoosi vaivaan kuin vaivaan. Minä olen aivan varma että sinulla on lebra.
Vatsakalvon tulehdus=heti päivystykseen.
Munasarjakysta=päivystykseen.
Suolitukos=välittömästi päivystykseen.
Suolenrepeämä=kipikipi päivystykseen
Vatsa pinkeänä ja kuumetta kipujen kanssa = erittäin tärkeä syy lähteä heti päivystykseen!
Pelkät kivut: voisi ehkä miettiä onko umppari.
Pelkkä vatsa pinkeänä: voisi pohtia, onko syönyt jotain kaasua tuottavaa.
Pelkkä kuume: olisiko flunssaa.
Mistä kohtaa kipeä? Oikeasti jos on paha vatsakipu, niin pitää mennä päivystykseen, kuten on jo sanottu.
Kai erotat missä sisäelimessä kipu on?
Päivystyksessähän sanotaan vaan että mene kotiin, ota panadolia ja soita seuraavana arkipäivänä omalle terveysasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan. Jos kipu on paha, mene päivystävälle lääkärille.
Sappikivet! Onko kipu sijainniltaan ylhäällä tai keskellä. Säteileekö kipu selkään, miksi ylipäänsä täältä kyselet, mee lääkäriin ja hän lähettää sut verikokeisiin...Jos sieltä löytyy löytyy kohonnut kolesteroli, niin sitten ultraääni kuvaus, se sitten viimein paljastaa mahdolliset sappikivet...
Lääkäri osaa. Ole hyvä ja hakeudu lähimpään päivystävään terveydenhuollon yksikköön.
Poikiminen käynnistymässä? Onko astutuksesta alle vuosi?
Vierailija kirjoitti:
No etkai sä nyt meihin luota? Lääkärille mars
Tehän olette päteviä nevoman tuntemattomien epämääsen vatsakivun syyn ja hoidon. 🙏🙏🙏🙏🙏🤔🤔🤔🤔
Ei hajuakaan. Jos kipu on paha, mene päivystävälle lääkärille.