Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain ruoka-apua ja järkytyin!

Vierailija
18.04.2026 |

2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
1 kg kaurahiutaleita
2 pss perunasosejauhetta
2 prk nötköttiä

Mitä ihmettä noilla teen? Inhoan leipomista eikä mulla ole siihen aikaakaan, kun olen töissäkäyvä yh. Eikö ruoka-apua voisi koostaa yhtään järkevämmin?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on aikaa leipoa, vaikka työssä käyvä yhöö oonkin.

Innosta soikeana ottaisin tuon ruoka avun vastaan. Nötköttimakaronin kera kaurateeleipää tai potturieskaa.

En tosin käy ruoka avussa työttömyysjaksoilla. Lapset jo yläkouluiässä. Kerään pulloja. Saa valita ruokansa ja jättää ruoka apu heikoimmille.

Ei ruoka apua voi rakentaa siitä mistä kulanenkin tykkää. Jos kaapit on tyhjiä kelpaa vaikka kaali. Kun kaapissa on jotain itketään ilmaista ruokaa.

Ai että oikein "innosta soikeana" - oletko jotenkin yksinkertainen? Jos kerran olet työssäkäyvä, niin tuskinpa olisit innosta soikeana, jos saisit ilmaiseksi pari pussia jauhoa, kun jaksat ensin seistä jonottamassa vaikka viisi tuntia. 

Ja ei se niin ole, että jos on ruuasta pulaa, täytyisi kelvata ihan mikä vaan. Esim. lapsiperheessä oikeasti halutaan lapsille kunnon ruokaa eikä pelkkää vehnäjauhoa, eikä tämä ole mitenkään kohtuuton toive. Kasvava lapsi tarvitsee RAVINTOA ei pelkkää vatsantäytettä. Ja kyllä Suomen kaltaisessa maassa pitäisi rahattomalle annetun viimeisen avun olla oikeasti linjassa nykyisen yhteiskunnan elintason kanssa. Pelkkä vehnäjauho ei todellakaan ole sitä.

Ostaapa niillä lapsilisillä sitten. Aina rahapäivänä kaappeihin ja pakastimeen sitä RAVINTOA, käyt punalappuostoksilla jne.

Banaanitkin on halpoja.

Vierailija
102/102 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kg vehnäjauhoja

2 kg sämpyläjauhoja

1 kg kaurahiutaleita

2 pss perunasosejauhetta

2 prk nötköttiä

Onhan tämä nyt aika erikoinen ruoka-apu. Siis elät vehnäleivällä, kaurapuurolla ja pussi perunasoseella? Haloo!!?? 

Se on LISÄapu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi