Hain ruoka-apua ja järkytyin!
2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
1 kg kaurahiutaleita
2 pss perunasosejauhetta
2 prk nötköttiä
Mitä ihmettä noilla teen? Inhoan leipomista eikä mulla ole siihen aikaakaan, kun olen töissäkäyvä yh. Eikö ruoka-apua voisi koostaa yhtään järkevämmin?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on merkillistä miten ruokajonoista ilmaista ruokaa itselleen hakevat eivät ikinä osoita minkäänlaista kiitollisuutta. Aina pelkästään rutinaa joko siitä että ruoka on vääränlaista tai se jaettiin väärin.
Miksi pitäisi olla kiitollinen? Kyllä tällaista apua pitää antaa pyyteettömästi ilman, että odotetaan saajalta miteen erityisestä kiitollisuutta. Jos ihminen on ajettu niin ahtaalle, että joutuu seisomaan ruokajonossa, on silkkaa ylimielisyyttä edellyttää häneltä mitään kiitollisuutta.
Annatko sinä tuloistasi puolet tai enemmän pyyteettömästi jollekin, joka ei osaa edes kiitos sanoa? Antaako muuten Lii tai Minja Anteista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tänään kävin ruoka avussa mutta ei mitään gluteenitonta. sisältö joutaa roskiin :(
Synti ja häpeä heittää ruokaa roskiin. Anna jollekin tarvitsevalle. Ei mitään kunnioitusta, kun ilmaiseksi saa. 😡
Ruokajakeluissa jaetaan vanhentuneita ruokia. Jotka on pakastettu. Ilman sitä olisisivat menneet roskiin. Ja valtio maksaa vielä tukia näille toimitsijoille. Jotta vanha ruoka menee kierrätykseen köyhille. Ei saajien tarvitse osoittaa mitään erityistä kiitollisuutta. Riittää että on oma itsensä.
K- vessapaperia ja Marabou suklaata vaikka laitin palautetta että ei niitä.
Kyllä mulle kelpaisi. Miksi kävit ruokajakelu ssa jos olet töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on aikaa leipoa, vaikka työssä käyvä yhöö oonkin.
Innosta soikeana ottaisin tuon ruoka avun vastaan. Nötköttimakaronin kera kaurateeleipää tai potturieskaa.
En tosin käy ruoka avussa työttömyysjaksoilla. Lapset jo yläkouluiässä. Kerään pulloja. Saa valita ruokansa ja jättää ruoka apu heikoimmille.
Ei ruoka apua voi rakentaa siitä mistä kulanenkin tykkää. Jos kaapit on tyhjiä kelpaa vaikka kaali. Kun kaapissa on jotain itketään ilmaista ruokaa.
Ai että oikein "innosta soikeana" - oletko jotenkin yksinkertainen? Jos kerran olet työssäkäyvä, niin tuskinpa olisit innosta soikeana, jos saisit ilmaiseksi pari pussia jauhoa, kun jaksat ensin seistä jonottamassa vaikka viisi tuntia.
Ja ei se niin ole, että jos on ruuasta pulaa, täytyisi kelvata ihan mikä vaan. Esim. lapsiperheessä oikeasti halutaan lapsille kunnon ruokaa eikä pelkkää vehnäjauhoa, eikä tämä ole mitenkään kohtuuton toive. Kasvava lapsi tarvitsee RAVINTOA ei pelkkää vatsantäytettä. Ja kyllä Suomen kaltaisessa maassa pitäisi rahattomalle annetun viimeisen avun olla oikeasti linjassa nykyisen yhteiskunnan elintason kanssa. Pelkkä vehnäjauho ei todellakaan ole sitä.
Aijuu. Mulloon kaapissa 2 kg jauhoja 4 kg puuroa. 10 purkkia tonnikalaa pakastin täynnä lihaa. En tarvitse ruoka apua. Koska ostan ruokaa itse työttömänäkin.
Oletko itse yksinkertainen. Kerroin kerääväni pulloja. Perjantaina 5 tunnissa kerää 10-15 euroa. Sillä saa leipätarvikkeet. Miksi seisoisin leipäjonossa.
Syön joka aamu puuron. Kaurahiutaleista itkee vain suklaamurojen nakertajat.
Jos kaapit ovat ihan tyhjät ja ruoka apu jonosta käännetään pois.
Tulee itku. Se ruoka apu olisi kelvannut heille. Jos käy ruoka avussa ja siinä on sellaista ruokaa jota et syö jätä sinne. Saa joku syödäkseen.
Sinulla on varmasti normaali 8 h työpäivä ja vapaapäivät.
On tässä leiponeet sellaisetkin joilla ei vapaapäiviä ole ja on pidempi työpäivä
Vierailija kirjoitti:
K- vessapaperia ja Marabou suklaata vaikka laitin palautetta että ei niitä.
Vai että ei niitä ? On näköjään vara valita🙄
Vierailija kirjoitti:
On tuo aika huonoa kyllä. Jos ihminen on täysin rahaton ja ruokakaapit ovat tyhjiä, ei noista edes ole paljon mitään hyötyä. Sitten taas, jos ihmisellä on jotain pikkurahoja, joilla voi ostaa varsinaisen ruuan, saa noista tietysti aamupuuro- ainekset ja voi jauhoista leipoa jotain - mutta se vaatii sen, että kaapissa on leivinjauhetta, sokeria, suolaa, yms. Kun on rahat tosi vähissä, on ärsyttävää laittaa sitä johonkin leivinjauheeseen, kun samaan aikaan olisi tarve proteiinille ja kasviksille. Toki ainahan sen leivinjauheen voi käydä varastamassa, sitä tässä kai on ajateltukin... Ja jos ihminen on koditon, mitä hän tekee jauhopusseilla?
Leipäleivotaan hiivalla, pala maksaa 25 senttiä
Vierailija kirjoitti:
Ihme pilkkaavia viestejä tässä ketjussa. Itsekin ruoka-avussa säännöllisesti käyvänä tunnistan pettymyksen, kun taso on välillä mitä sattuu. Ei vähävaraisille voi laittaa mitä tahansa, ja ajatella, että ovat kaikkeen kiltisti tyytyväisiä. Tottakai myös meillä on mieltymyksiä suuntaan ja toiseen. Lisäksi liika hiilihydraatit lihottaa ja turvottaa, ällöttävää suorastaan.
Kerran Facebookin eräästä jouluapuryhmästä sain ruokakasseja joltain yksityiseltä. Ei suostunut keskustelemaan mun kanssa etukäteen, millaista ruokaa toivon. Sitten toi kassin täynnä halpaa ja turhaa hiilihydraattia: joululeipää, puuroriisiä, pipareita, glögiä, rusinoita, marmeladeja, mandariineja, omenoita, suklaata, kahvia. Ihan turhaa höttöhiilaria ja kaloreita ja arvotonta tavaraa. Mieluummin olisin ottanut lihaa ja hyvää juustoa.
Lahjoittajalla ei varmaan ole kylmäketjua kaupasta suoraan Primadonnan jääkaappiin, siksi huoneenlämmössä säilyviä. Näiden takia en lahjoita mitään näille muka-köyhille, jotka parhaimmillaan saavat enemmän tukia kuin asumisensa ja muut itse maksava pienituloinen. Syököön pettua ja myyköön pe…ttuaan.
Vierailija kirjoitti:
On tuo aika huonoa kyllä. Jos ihminen on täysin rahaton ja ruokakaapit ovat tyhjiä, ei noista edes ole paljon mitään hyötyä. Sitten taas, jos ihmisellä on jotain pikkurahoja, joilla voi ostaa varsinaisen ruuan, saa noista tietysti aamupuuro- ainekset ja voi jauhoista leipoa jotain - mutta se vaatii sen, että kaapissa on leivinjauhetta, sokeria, suolaa, yms. Kun on rahat tosi vähissä, on ärsyttävää laittaa sitä johonkin leivinjauheeseen, kun samaan aikaan olisi tarve proteiinille ja kasviksille. Toki ainahan sen leivinjauheen voi käydä varastamassa, sitä tässä kai on ajateltukin... Ja jos ihminen on koditon, mitä hän tekee jauhopusseilla?
Koditon ihminen tuskin käy hakemassa ruoka-avussa vaan käy syömässä valmista ruokaa jossakin. Tai sitten laittaa ruokaa sen kaverin, mummon tai muun sellaisen luona, jossa yöpyy.
Ei ole tarkoituskaan, että ei mitään muuta ruokaa sovi syödä kuin noita. Vaikka palautustölkkejä keräämällä saa sen verran kasaan, että voi ostaa kaalin ja suolapaketin, ja hiivapalan.
On niitä muitakin yh äitiä ja isiä joilla vielä useampi lapsi ja töissä kolmessa vuorossa. Kyllä tuolla paketilla saa tehtyä vaikka mitä ruokaa. Et sinä näköjään ihan oikeasti tarvitse ruoka-apua. Olet ronkeli!!! Osta sitten itse evääsi äläkä ruikuta täällä.