Nyt naisia ei saisi enää edes katsoa vai?
Ihan vaan siis katsella ja ihastella? Ilman, että kommentoi mitään. Entinen sanonta on "katsoa saa muttei koskea" ja tuo on täysin ymmärrettävää, mutta ei edes enää saisi katsoakkaan? Vaikeaksi menee, myös naisten elämä. Miehille laput silmille ulos? Ymmärrän, että varattuna miehenä en katselisi muita naisia, mutta että lainkaan, vaikka olisin sinkku?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi naiset valittaa kun kukaan ei katso heitä. Ihmiset on nykyään niin yliherkkiä, varsinkin naiset. Sit on vielä ne tapaukset että luulevat että heitä katsotaan, mutta se kohde onkin heidän takana tai vieressä ja luulevat itsestään liikoja.
Yliherkkä olet sinä, joka tulet kitisemään asiasta. Ilmeisesti olet itse niitä tuijottelijamiehiä.
Tässä jo 570 viestin pituinen ketju samasta aiheesta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6480393/dj-m-baby-eli-mariko-sero-vaati…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, taas miehet kiukuttelemassa kuin pikkukakarat kielloista. Tuijottaminen on ällöä ja ahdistavaa. Oma esimerkki:" About ikäiseni mies käveli minua vastaan, katsoi minua hetken ja hymyili", tämä tuntui positiiviselta, ei siinä mitään. Eräässä raflassa sitten taas isäni ikäinen ukko tuijotti minua intensiivisesti nurkasta melkein silmiään räpäyttämättä koko ajan, piti vaihtaa paikkaa, koska tuo oli todella ällöttävää.
Miksi höpiset iästä kun oikeasti on kyse ulkonäöstä, varallisuudesta ja tasoteoriasta.
Ei 55 v Sean Conneryn tuijottelu ketään olisi haitannut.
Kun tämä ei teille mene jakeluun, että naisilla ei yleisesti ole mitään fesissiä vanhempiin miehiin...
55v Sean Connery olisi saanut katsoa, koska hän on julkkis, joka osaa käyttäytyä eikä tuijota kuolat naamalla naisia. Conneryn tapauksessa tilanne toki olisi toisinpäin kyllä, ja kaikki naiset ja miehet katsoisivat Connerya.
Entäs tämä; Olin pitkästä aikaa nightclubilla eilen. Tarvitsin vietteleviä katseita ja ehkä eroottista seuraa ja päällä oli vartaloa myötäilevä minimekko. Paskat, en saanut katseita ja miesten lähestymisiä! Minä EN iske miehiä. Olen hoikka ja muotoakin löytyy ihan ok. Et tätäkin on. Tai sit miehet pelkää pakkeja ettei edes uskalla -niin huonoitsetuntoista miestä en tosin edes halua.
Ei tarvitse tulla urpot tuijottamaan!
Vierailija kirjoitti:
Eikö burka toimisi tähän ongelmaan?
Ei. Aliarvioit miehiä.
Vierailija kirjoitti:
"Sero ei halua nähdä näitä tilanteita enää. Hän on alkanut ajaa muutosta omissa tapahtumissaan.
”Pitkä biisi päälle ja sitten vaan puhumaan.”
Ainakin kerran illassa hän lähestyy tuijottelijaa ystävällisesti keskustellen kysymällä ensin, onko hänellä tanssilattialla kavereita tai yrittääkö hän vaikka kerätä rohkeutta kysyä jotain kanssajuhlijaa drinkeille.
Vastaus on aina ollut kieltävä, minkä jälkeen Sero selittää mykän tuijottamisen tuntuvan muista ahdistavalta sekä pyytää henkilöä poistumaan lattialta ja jättämään tanssitilan tanssijoille.
Sero uskoo kunnioittavan lähestymistavan auttavan. Aggressiivisella suhtautumisella saa aikaan vain puolustusreaktion, joka ei tilanteessa auta lopulta ketään, hän sanoo.
Keskustelevalla tyylillä hän on välttänyt vihaiset reaktiot ja riitelyn. Tuijottelijat ovat poistuneet.
Tuijotteluun puuttuminen ei tarkoita, että esimerkiksi naisten lähestyminen seuranhakumielessä olisi kiellettyä. Miehet saavat tulla iltoihin ja seuraakin saa hakea, mutta mieluummin niin, että asian sanoo toiveen kohteelle ääneen.
Tanssilattian reunalla saa olla myös ujo ja oma itsensä, Sero painottaa.
Fyysisestä häirinnästä seuraa ulosheitto ilman kyselyitä.
Toisinaan tuijottelijat eivät ymmärrä käytöksensä voivan häiritä muita. Siksi tilanteet on aloitettava nimenomaan keskusteluna, ei syyttelynä, Sero uskoo.
”Jos kohtaat ihmiset ihmisinä, he yleensä antavat vähän enemmän kuin syyttelemällä.”"
Mutta eiväthän öyhöttäjät tietenkään ole lukeneet koko juttua.
No ei. Mutta ei sitä tähän ketjuun linkattukaan. Muissa vastaavissa öyhötysketjuissa se linkki oli.
Vierailija kirjoitti:
Ah, taas miehet kiukuttelemassa kuin pikkukakarat kielloista. Tuijottaminen on ällöä ja ahdistavaa. Oma esimerkki:" About ikäiseni mies käveli minua vastaan, katsoi minua hetken ja hymyili", tämä tuntui positiiviselta, ei siinä mitään. Eräässä raflassa sitten taas isäni ikäinen ukko tuijotti minua intensiivisesti nurkasta melkein silmiään räpäyttämättä koko ajan, piti vaihtaa paikkaa, koska tuo oli todella ällöttävää.
Turhaan miehet tosiaan kiukuttelevat! Nuorena tyttönä oli tosiaan ällöttävää kun vanhat ukot julkeasti tuijottivat, joskus uskalsin huomauttaa. Nyt saan olla rauhassa, säälittää nuoret tytöt vaikka tuntuu heillä nykyään olevan sana hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sympatiani naisille. Sain itse tuntea joskus miltä tuollainen ei-toivottu huomio tuntui. Olin baarissa ja olen siis mies 30 vuotias ja hetero. Vanhempi mies tuijotti minua koko illan ja lopuksi tuli iholle. Tuntui erittäin kiusalliselta ja ahdistavalta. Ja tämä tapahtui vain kerran elämässä tähän mennessä ja, kun mietin, että naiset kokevat tälläistä jatkuvasti niin pahalta tuntuu.
Miksi ajattelet kuten naiset että hetero -> hetero = homo -> hetero?
Jos olisi ollut ikäisesi ja komea mies niin ilmeisesti olisit lähtenyt harrastamaan seksiä kun se on kerran sama asia.
Hihi, täällä taas tällainen limanuljaska loukkaantumassa, kun joku mies puolustaakin naista eikä nuljaskan häiriökäyttäytymistä :D
En loukkaantunut vaan ihmettelin feminiiniä "mies" kirjoittajaa. Ja ettehän teidän mukaanne tarvitse miehiä puolustamaan itseänne.
Eihän se mies naisia puolustanut vaan omia rajojaan. Etkö sä osaa lukea? Mies kertoi omasta ahdistavasta kokemuksestaan. Omasta. Ja lisäsi että ymmärtää sen takia muita jotka kokevat vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tänne kirjoittanut lukemattomia kertoja että naiset ovat säälittäviä reppanoita. Taas se tuli todistettua. En usko että edes homomiestä ahdistaa jos nainen tuijottaa.
Sinun mielestäsi siis naisten katseet eivät ole ahdistavia. Eli hyväksyt premissin, että vain miesten katseet ahdistavat. Annat siis luvan naisille tuijottaa mitä vain ketä vain missä vain? No, oletko mies vai nainen? Jos olet mies, älä tuijota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te osaatte, jos vain haluatte. Onneksi suurin osa osaa ja he voivat rauhassa ihastella naisia ilman, että se aiheuttaa mitään ongelmia. Varattunakin saa katsella, kunhan se tekee kaikkia kunnioittavasti.
Aina voi pysyä sinkkuna jos kiinnostaa muut.
Täällä varatutkin naiset ovat kirjoittaneet runsaiden yläpeukkujen saattamana että heidän tekee jatkuvasti mieli vierasta kullia monilta miehiltä.
Juujuu.. Ei sun naisena kirjoittelut ole vakuuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä miehillä elämä vaikeaa, kun ei millään opita sosiaalisen kanssakäymisen perusteita. Ja sitten riennetään vauva-palstalle itkemään, kun ei MITÄÄN saa enää tehdä. Voi jestas.
Mies tulee mitä haluaa vaikka naaraat kuinka kiukuttelisi.
"Mies tulee mitä haluaa" ??'
Ööh, siis mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi naiset valittaa kun kukaan ei katso heitä. Ihmiset on nykyään niin yliherkkiä, varsinkin naiset. Sit on vielä ne tapaukset että luulevat että heitä katsotaan, mutta se kohde onkin heidän takana tai vieressä ja luulevat itsestään liikoja.
Nyt jo valittavat kun miehet eivät lähesty heitä vaikka ensin ovat vuosia paasanneet ettei saa lähestyä.
Ja tässä taas yksi olmi, joka ei ymmärrä, mitä eroa on kohteliaalla lähestymisellä ja ahdistelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voivoi pikkuista, vai että vain sinun kelpuuttamat miehet saa katsoa.
Sua ei sitten varmaan itseäsi haittaa, jos vasavuoroisesti sua saa tuijottaa kuka tahansa? Se vanhalta viinalta haiseva bupiruusu mummeli tai nurkkapöydässä kieltä lipova vanha homotimppa?
Minua ei ainakaan häiritse. Saa tuijottaa ihan vapaasti. En edes tietäisi että joku tuijottaa ellen olisi itsekin tuijottajasta kiinnostunut. Ei ole mielenkiintoa vilkuilla tuijottaako joko merkityksetön tyyppi minua.
Eri
Tämä johtuu siitä, ettei sinun tarvitse olla tietoinen ympäristöstäsi, koska sinun ei tarvitse pelätä mitään.
Naisena ärsyttäisi vaikka se viinalta haiseva tuijottaja olisi nainen eikä mies.
Vierailija kirjoitti:
Entäs tämä; Olin pitkästä aikaa nightclubilla eilen. Tarvitsin vietteleviä katseita ja ehkä eroottista seuraa ja päällä oli vartaloa myötäilevä minimekko. Paskat, en saanut katseita ja miesten lähestymisiä! Minä EN iske miehiä. Olen hoikka ja muotoakin löytyy ihan ok. Et tätäkin on. Tai sit miehet pelkää pakkeja ettei edes uskalla -niin huonoitsetuntoista miestä en tosin edes halua.
No ne miehet tiesi että oot tyrkky jolle kelpaa kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaan malliin ne vanhat irmelitkin katselee kaljatuopin läpi huuruissa nuoria kolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä miehillä elämä vaikeaa, kun ei millään opita sosiaalisen kanssakäymisen perusteita. Ja sitten riennetään vauva-palstalle itkemään, kun ei MITÄÄN saa enää tehdä. Voi jestas.
Mies tulee mitä haluaa vaikka naaraat kuinka kiukuttelisi.
Naaras sitä, naaras tätä... onko jotenkin vaikeaa käyttää sanaa nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo valittavat kun miehet eivät lähesty heitä vaikka ensin ovat vuosia paasanneet ettei saa lähestyä.
Ja tässä taas yksi olmi, joka ei ymmärrä, mitä eroa on kohteliaalla lähestymisellä ja ahdistelulla.
Kyllä ymmärrämme, jos mies miellyttää naista ulkoisesti niin sitten kyse ei ole ahdistelusta, muutoin on vaikka rumilus miten kohteliaasti homman hoitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voivoi pikkuista, vai että vain sinun kelpuuttamat miehet saa katsoa.
Sua ei sitten varmaan itseäsi haittaa, jos vasavuoroisesti sua saa tuijottaa kuka tahansa? Se vanhalta viinalta haiseva bupiruusu mummeli tai nurkkapöydässä kieltä lipova vanha homotimppa?
Minua ei ainakaan häiritse. Saa tuijottaa ihan vapaasti. En edes tietäisi että joku tuijottaa ellen olisi itsekin tuijottajasta kiinnostunut. Ei ole mielenkiintoa vilkuilla tuijottaako joko merkityksetön tyyppi minua.
Eri
Tämä johtuu siitä, ettei sinun tarvitse olla tietoinen ympäristöstäsi, koska sinun ei tarvitse pelätä mitään.
Naisena ärsyttäisi vaikka se viinalta haiseva tuijottaja olisi nainen eikä mies.
Et eri, mutt, tästä tuli mieleen, ett miehenä myös aina varmistan, enen kuin meen iskemään naista, ett siis pois pääsy tiet, sitten ett on kännykkä, ja vielä ett parta hyvin.
Taas yksi juntti, joka ei erota katsomista ja tuijottamista.