Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt naisia ei saisi enää edes katsoa vai?

Vierailija
18.04.2026 |

Ihan vaan siis katsella ja ihastella? Ilman, että kommentoi mitään. Entinen sanonta on "katsoa saa muttei koskea" ja tuo on täysin ymmärrettävää, mutta ei edes enää saisi katsoakkaan? Vaikeaksi menee, myös naisten elämä. Miehille laput silmille ulos? Ymmärrän, että varattuna miehenä en katselisi muita naisia, mutta että lainkaan, vaikka olisin sinkku? 

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminen pitäisi kriminalisoida.

Pitäisi määritellä maksimiaika suoralle katseelle.

Auton tyhjäkäyntiaikalaki toimisi hyvänä mallina.

Todisteena kävisi esim. Kännykkävideo tuijottajasta.

Vierailija
62/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuule jaksa.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011942561.html

Dj Mariko Sero tuskastui tuijottaviin miehiin klubillaan Helsingissä ja ryhtyi toimiin

Baarit|DJ M-Baby eli Mariko Sero vaatii suuria yökerhoja puuttumaan ahdistavaan käytökseen, kuten jatkuvaan tuijottamiseen tanssilattian laidalla.

Tuijotteluun puuttuminen ei tarkoita, että esimerkiksi naisten lähestyminen seuranhakumielessä olisi kiellettyä. Miehet saavat tulla iltoihin ja seuraakin saa hakea, mutta mieluummin niin, että asian sanoo toiveen kohteelle ääneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, taas miehet kiukuttelemassa kuin pikkukakarat kielloista. Tuijottaminen on ällöä ja ahdistavaa. Oma esimerkki:" About ikäiseni mies käveli minua vastaan, katsoi minua hetken ja hymyili", tämä tuntui positiiviselta, ei siinä mitään. Eräässä raflassa sitten taas isäni ikäinen ukko tuijotti minua intensiivisesti nurkasta melkein silmiään räpäyttämättä koko ajan, piti vaihtaa paikkaa, koska tuo oli todella ällöttävää.

No voivoi pikkuista, vai että vain sinun kelpuuttamat miehet saa katsoa.

Sua ei sitten varmaan itseäsi haittaa, jos vasavuoroisesti sua saa tuijottaa kuka tahansa? Se vanhalta viinalta haiseva bupiruusu mummeli tai nurkkapöydässä kieltä lipova vanha homotimppa? 

Minua ei ainakaan häiritse. Saa tuijottaa ihan vapaasti. En edes tietäisi että joku tuijottaa ellen olisi itsekin tuijottajasta kiinnostunut. Ei ole mielenkiintoa vilkuilla tuijottaako joko merkityksetön tyyppi minua.

Eri

Minua se häiritsisi mutta en puuttuisi asiaan enkä halua mitään ylimääräistä siveyspoliisia valvomaan tuijottajia. Koen muutenkin häiritseviä tilanteita päivittäin. Lähes aina kun käyn ulkona. Se on normaalia elämää täälläpäin.

M40

Vierailija
64/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on se että naisilla sekä miehillä ei ole kellään ongelmaa jos se tuijottava henkilö on ihminen kenestä he itse pitää tai kenestä he ovat kiinnostuneita tai tuntevat vetoa tai on muutenvaan hyvännäkönen. Nyt puhutaan tuijottamisesta missä joku limanen epätoivonen mies väkisin koittaa jotain eikä ymmärrä että hän ei ole haluttu. Ihan eri asioita. MIeheltä tämä

En voi kuvitella että tuijotus tuntuisi kivalta vaikka mies olisi miten hyvännäköinen omasta mielestä.

Itseasiassa se olisi ehkä vieläkin epämukavampaa.

Sen sijaan jos oma kumppani katsoo niin, ettei saa katsettaan käännettyä niin se on hyvinkin imartelevaa. Vieraiden tuijotus on aina epämukavaa ulkonäöstä ja sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
65/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te osaatte, jos vain haluatte. Onneksi suurin osa osaa ja he voivat rauhassa ihastella naisia ilman, että se aiheuttaa mitään ongelmia. Varattunakin saa katsella, kunhan se tekee kaikkia kunnioittavasti.

Aina voi pysyä sinkkuna jos kiinnostaa muut.

Kiinnostaa ja kiinnostaa. Olen itsekin joskus varattuna ajatellut, että tossapa komea mies ja jatkanut sen jälkeen matkaani. En näe tässä mitään väärää. Joskus voi jopa tulla ihastumisia. Tärkeintä on se miten toimii siinä tilanteessa.

Et näe mitään väärää toiminnassasi, kuten pettäjille on tyypillistä :D toivottavasti et enää suhteeseen ala.

Vierailija
66/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks naisten pitäis olla vahvoja mut ei juttujen perusteel ku kaikki on ahdistavaa 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
67/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kannata tuijottaa. Oon päästä pipi, joukkosurmasta selvinnyt avohoitopotilas. Huomaan heti jos joku ympärilläni käyttäytyy epäilyttävästi ja adrenaliinit iskee tulille. Mitä enemmän tunnen itseni uhatuksi ja saarretuksi, sitä agressiivisemmaksi muutun. Lähelle tuleminen on viimeinen asia mitä haluat tehdä.

Luulisi että kun miehille väkivalta on niin tuttua että jotenkin oppisivat tunnistamaan siihen liittyvää kehonkieltä ja osaisivat välttää. Pillunhimo sokaisee. Darwin setit.

Vierailija
68/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiani naisille. Sain itse tuntea joskus miltä tuollainen ei-toivottu huomio tuntui. Olin baarissa ja olen siis mies 30 vuotias ja hetero. Vanhempi mies tuijotti minua koko illan ja lopuksi tuli iholle. Tuntui erittäin kiusalliselta ja ahdistavalta. Ja tämä tapahtui vain kerran elämässä tähän mennessä ja, kun mietin, että naiset kokevat tälläistä jatkuvasti niin pahalta tuntuu.

Miksi ajattelet kuten naiset että hetero -> hetero = homo -> hetero?

Jos olisi ollut ikäisesi ja komea mies niin ilmeisesti olisit lähtenyt harrastamaan seksiä kun se on kerran sama asia.

Hihi, täällä taas tällainen limanuljaska loukkaantumassa, kun joku mies puolustaakin naista eikä nuljaskan häiriökäyttäytymistä :D

En loukkaantunut vaan ihmettelin feminiiniä "mies" kirjoittajaa. Ja ettehän teidän mukaanne tarvitse miehiä puolustamaan itseänne. 

Kyllä se siitä helpottaa! Tuo sinun feminiiniseksi herjaama kommentoija mies antoi minulle naisena sellaisen kuvan, että voisin lähteä hänen kanssaan ulos, jos vain tietäisin hänen henkilöllisyytensä. Sinuun päin en edes hengittäisi, olet m*lkku kirjoitustesi perusteella.

Siis, onko sinusta sama, jos joku mummeli tuijottelisi sinua kiihottuneesti kuin et joku mies tuijottelisi sinua. Miks se ensimmäinen ei kertonut jostain tilanteesta ett, nainen tuijotteli sitä, miks mies jos ne kerran on hänestä samaa juttuu.

Vierailija
69/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te osaatte, jos vain haluatte. Onneksi suurin osa osaa ja he voivat rauhassa ihastella naisia ilman, että se aiheuttaa mitään ongelmia. Varattunakin saa katsella, kunhan se tekee kaikkia kunnioittavasti.

Aina voi pysyä sinkkuna jos kiinnostaa muut.

Kiinnostaa ja kiinnostaa. Olen itsekin joskus varattuna ajatellut, että tossapa komea mies ja jatkanut sen jälkeen matkaani. En näe tässä mitään väärää. Joskus voi jopa tulla ihastumisia. Tärkeintä on se miten toimii siinä tilanteessa.

Et näe mitään väärää toiminnassasi, kuten pettäjille on tyypillistä :D toivottavasti et enää suhteeseen ala.

Toivotaan tosiaan. Olisi siinä suhde kamalassa vaarassa, jos nyt sattuisi jotain muutakin miestä pitämään miellyttävän näköisenä. 

Vierailija
70/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuule jaksa.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011942561.html

Dj Mariko Sero tuskastui tuijottaviin miehiin klubillaan Helsingissä ja ryhtyi toimiin

Baarit|DJ M-Baby eli Mariko Sero vaatii suuria yökerhoja puuttumaan ahdistavaan käytökseen, kuten jatkuvaan tuijottamiseen tanssilattian laidalla.

Tuijotteluun puuttuminen ei tarkoita, että esimerkiksi naisten lähestyminen seuranhakumielessä olisi kiellettyä. Miehet saavat tulla iltoihin ja seuraakin saa hakea, mutta mieluummin niin, että asian sanoo toiveen kohteelle ääneen.

"Tilanteet noudattavat usein samaa kaavaa, joka on tuttu monille yöelämässä käyneille. DJ näkee sen lavalta poikkeuksellisen selkeästi.

Naisten porukka tanssii, lattian laitamilla seisova mies tarkkailee. Kun naiset tuntevat katseen niskassaan, siirtyvät he lattialla kauemmas, ehkä jopa aivan toiselle laidalle asti.

Mies seuraa perässä ja jatkaa tuijottamista. Lopulta hän ehkä lähestyy yhtä naisista, ja jos se epäonnistuu siirtyy seuraavaan."

Ei ole kyse pelkästä katsomisesta vaan vaanivasta tuijjottelusta, jonka jopa DJ huomaa ja johon hän myös puuttuu.

Vierailija
71/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetoat johonkin vanhaan sanontaan joka ei edes liity tuohon tilanteeseen, mutta et ole muka koskaan kuullut käytöstapasäännöstä että TUIJOTTAMINEN ON HUONOA KÄYTÖSTÄ.

Pitäisi normalisoida huonoon käytökseen puuttuminen yhteiskunnassa, pelkän paheksuvan katseen sijaan. Nuori flikka kun topakasti haastaa setämiehen tyyliin "Tuijottaminen on rumaa käytöstä. Eikö äitees oo opettanut sulle tapoja? Anna sen numero niin soitan sille susta.". Päälle ympäristön paine niin mies ei uskalla uhkailla tai käyttää väkivaltaakaan. 😬

Vierailija
72/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, taas miehet kiukuttelemassa kuin pikkukakarat kielloista. Tuijottaminen on ällöä ja ahdistavaa. Oma esimerkki:" About ikäiseni mies käveli minua vastaan, katsoi minua hetken ja hymyili", tämä tuntui positiiviselta, ei siinä mitään. Eräässä raflassa sitten taas isäni ikäinen ukko tuijotti minua intensiivisesti nurkasta melkein silmiään räpäyttämättä koko ajan, piti vaihtaa paikkaa, koska tuo oli todella ällöttävää.

No voivoi pikkuista, vai että vain sinun kelpuuttamat miehet saa katsoa.

Sua ei sitten varmaan itseäsi haittaa, jos vasavuoroisesti sua saa tuijottaa kuka tahansa? Se vanhalta viinalta haiseva bupiruusu mummeli tai nurkkapöydässä kieltä lipova vanha homotimppa? 

Minua ei ainakaan häiritse. Saa tuijottaa ihan vapaasti. En edes tietäisi että joku tuijottaa ellen olisi itsekin tuijottajasta kiinnostunut. Ei ole mielenkiintoa vilkuilla tuijottaako joko merkityksetön tyyppi minua.

Eri

Minua se häiritsisi mutta en puuttuisi asiaan enkä halua mitään ylimääräistä siveyspoliisia valvomaan tuijottajia. Koen muutenkin häiritseviä tilanteita päivittäin. Lähes aina kun käyn ulkona. Se on normaalia elämää täälläpäin.

M40

Ahaa. Koet häiritseviä tilanteita päivittäin ja se on ok sulle. Yritä nyt ymmärtää, että tuollainen ei ole ok kaikille.

Vierailija
73/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on siis hyvä syy siirtää naiset pois tieltä työpaikoilta sinne kotiinsa, jossa saavat olla turvassa katseilta.

Miksi naiset? Miesten työttömyys on yleisempää. Naiset on yliedustettuina palveluammateissa ja kassoina kaupoissa, joten heitä ihmiset näkee päivittäin enemmän muutenkin. Miehet kotiin. Voisivat pelata pleikkaa ja syödä woltattua ruokaa päivät pitkät, eikö se ole heidän unelmaelämäänsä muutenkin?

Vierailija
74/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää että kummassakaan tapauksessa mies katsoi tai tuijotti sinua koska naiset ovat täällä sanoneet etteivät katso miehiä.

Ahaa, eli koska nainen A ja B sanoo etteivät he katso miehiä, se tarkoittaa automaattisesti sitä, ettei kukaan nainen katso miehiä ikinä?

Vierailija
75/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä asioita ei voi jättää naisten päätettäväksi sillä perusteella mikä tuntuu ällöltä ja mikä ei. Kuten hyvin tiedätte aika moni nainen käyttäisi tuota hyväkseen. Aina sopivasti vaihtuu milloin on ällöä ja milloin mukavaa. Tuijottaminen joko on sallittua tai ei ole. Ja vapaassa maassa se on sallittua.

Tämä ketju perustuu artikkeliin https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011942561.html,

ja tuolla baarissa tuijottelu ei ole sallittua.

Vierailija
76/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on se että naisilla sekä miehillä ei ole kellään ongelmaa jos se tuijottava henkilö on ihminen kenestä he itse pitää tai kenestä he ovat kiinnostuneita tai tuntevat vetoa tai on muutenvaan hyvännäkönen. Nyt puhutaan tuijottamisesta missä joku limanen epätoivonen mies väkisin koittaa jotain eikä ymmärrä että hän ei ole haluttu. Ihan eri asioita. MIeheltä tämä

Ei. Vaikka pitäisin miestä komeana, hänen tuijottamisensa voi tuntua ahdistavalta ja vaaralliselta. Se johtuu hänen tavastaan tuijottaa. Ja mitä isompi mies, sitä isompi vaara.

Vierailija
77/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi höpiset iästä kun oikeasti on kyse ulkonäöstä, varallisuudesta ja tasoteoriasta.

Ei 55 v Sean Conneryn tuijottelu ketään olisi haitannut.

Jos hän olisi tuijottanut limaisesti ja ahdistelevasti, olisi se haitannut varmasti. Mielikuvani Connerysta on toki herrasmies, joten hän ei olisi toiminut noin.

Vierailija
78/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiani naisille. Sain itse tuntea joskus miltä tuollainen ei-toivottu huomio tuntui. Olin baarissa ja olen siis mies 30 vuotias ja hetero. Vanhempi mies tuijotti minua koko illan ja lopuksi tuli iholle. Tuntui erittäin kiusalliselta ja ahdistavalta. Ja tämä tapahtui vain kerran elämässä tähän mennessä ja, kun mietin, että naiset kokevat tälläistä jatkuvasti niin pahalta tuntuu.

Jos olisi ollut ikäisesi ja komea mies niin ilmeisesti olisit lähtenyt harrastamaan seksiä kun se on kerran sama asia.

Hihi, täällä taas tällainen limanuljaska loukkaantumassa, kun joku mies puolustaakin naista eikä nuljaskan häiriökäyttäytymistä :D

Itse asiassa se kenestä limanuljaska loukkaantui, puolusti itseään ja rajojaan ja vain sivulauseessa mainitsi ymmärtävänsä naisia. Se riittii limanuljaskan loukkaantumiseen.

Vierailija
79/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se kenestä limanuljaska loukkaantui, puolusti itseään ja rajojaan ja vain sivulauseessa mainitsi ymmärtävänsä naisia. Se riittii limanuljaskan loukkaantumiseen.

Minua ainakin loukkaa lokiikan muuttuminen näistä teidän jutuista.

Vierailija
80/116 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kommentit taas vahvistaa mun miesvihaa

Niinkö?

Haluaisitko tehdä asialle jotain? Vihallesi tai miesten käytökselle. Ihmiset ei opi pois huonosta käytöksestä, jos heidän annetaan vaan perseillä. Jos siis sulla on ylimääräistä aikaa, lähde ulos, on kiva kevät päivä. Jos kohtaat tuijottelevia miehiä, anna palaa. Anna palaa sanallisesti kahden kesken tai järjestä pieni kohtaus. Ehkä urpo miettii ensi kerralla vähän käytöstään. Pidä huoli ettet käy väkivaltaiseksi ettei sulle seuraa ongelmia. Näin saat purettua vähän aggressiotasi, paremman mielen ja parannat myös maailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi