miksei julkiseen terveydenhuoltoon pääse vaikka olisi kovat kivut?!!
on tämä kyllä surkea maa, kun ei tutkita kovista kivuista huolimatta! ärsyttää tämä maa aivan hemmetisti!
täytyy varmaan alkaa keräämään rahaa yksityiselle.
Kommentit (136)
Meidän kaupungissa päivystys käännytti viikon kuumeessa olleen potilaan pois ja kolmen viikon päästä pääsi lääkäriin ja oli keuhkokuume.
T.Hönö
En kerro mistä kaupungista olen. En ole koskaan kertonut ja te nimittelette minua Hönöksi.
🤣😎🥸🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä vänkytys taas on? Jos olet oikeasti pahasti sairas, pääset kyllä sinne terveysasemallesikin pian. Ei ole jätetty hoitamatta lähiomaisia eikä itseänikään.
Olet kyllä harvinaisen pihalla nykytilanteesta monella terveysasemalla. Apua ei todellakaan saa.
En tosiaankaan tiedä kaikista Suomen terveysasemista sanoa mitään. Puhun vain omista ja lähiomaisteni kokemuksista. Täällä pääsee lääkärin vastaanotolle varsin pian ja laitetaan myös eteenpäin, jos tarve on. Sairaanhoitajan kanssa olen keskustellut viimeisen kolmen vuoden aikana vain pitkäaikaisesta lääkityksestä, joka olisi voitu uudistaa Omakannakin kautta, mutta haluttiin tehdä jokin tsekkaus. En voi kuvitella, että esimerkiksi äitini ei pääsisi lääkäriin, kun pyörtyy ja kaatuilee. Viimeksi jo kuvattiin pää.
Miksi ette kerro, missä,on hyvin asiat ja missä huonosti?
Ei mulla ole ainakaan pienintäkään aikomusta antaa palstalaisille mahdollisuutta alkaa haarukoimaan missä päin Suomea mahdollisesti majailen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa päivystys käännytti viikon kuumeessa olleen potilaan pois ja kolmen viikon päästä pääsi lääkäriin ja oli keuhkokuume.
T.Hönö
En kerro mistä kaupungista olen. En ole koskaan kertonut ja te nimittelette minua Hönöksi.
🤣😎🥸🤡
Hönön kaupungissa on Suomen surkein päivystys julkisella.
Onneksi Hönöksi nimitelty työtön ei ole koskaan kertonut kotikaupunkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa tuo on. Kun soittaa, sanotaan että soita uudelleen jos pahenee. Soitat uudelleen, sanotaan soita uudelleen jos pahenee. Menet sairaalan päivystykseen, sanotaan että et kuulu tänne, mene terveyskeskukseen. Ongelma on että sinne ei vain mennä. Menet yksityiselle, lähettävät sairaalaan. Sieltä sanovat että mene terveyskeskukseen. Kuka hoitaa kipupotilasta? Kuka tutkii mistä kipu johtuu?
Varaat ajan jos et pääse suoraan päivystykseen.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Kun sitä hiivatin aikaa ei saa sinne lääkärille.
Sitten kannattaa ottaa yhteys johtavaan lääkäriin ja kysyä mistä kiikastaa.
Kyllä tässä temppuradassa henki lähtee, jos perusasioista täytyy reklamoida systeemiä.
Edelleenkään en pakota. Mutta ihme jos se henki ei lähde kun vain mesoat täällä. Asiallle on hirveän hankala tehdä mitään jos et edes kerro missä päin tälläinen laitos on. Mutta ehkä lkaikkien kannata parempikin että lähtee.
No, löytyhän se todellinen luonne, kun vähän potkii.
Eihän sitä ole edes tarvinnut potkia. Sitähän sä olet kokoajan valittanut että kukaan ei halua pysyvän sinun hegissä. Totuushan se onkin. Ihmeen kauan sinulla sen ymmärtämiseen meni.
Hönön kotikaupungissa poliisit vei joskus kolarissa aivotärähdyksen saaneen putkaan, vaikka olisi pitänyt viedä sairaalaan. Sellaisia poliiseita Hönön kotikaupungissa.
😎🥸
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap puhuu Venäjän julkisesta terveydenhuollosta.
Ei, vaan Suomen, mutta se näyttäisi olevan käytännössä sama asia.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä vänkytys taas on? Jos olet oikeasti pahasti sairas, pääset kyllä sinne terveysasemallesikin pian. Ei ole jätetty hoitamatta lähiomaisia eikä itseänikään.
Olet kyllä harvinaisen pihalla nykytilanteesta monella terveysasemalla. Apua ei todellakaan saa.
En tosiaankaan tiedä kaikista Suomen terveysasemista sanoa mitään. Puhun vain omista ja lähiomaisteni kokemuksista. Täällä pääsee lääkärin vastaanotolle varsin pian ja laitetaan myös eteenpäin, jos tarve on. Sairaanhoitajan kanssa olen keskustellut viimeisen kolmen vuoden aikana vain pitkäaikaisesta lääkityksestä, joka olisi voitu uudistaa Omakannakin kautta, mutta haluttiin tehdä jokin tsekkaus. En voi kuvitella, että esimerkiksi äitini ei pääsisi lääkäriin, kun pyörtyy ja kaatuilee. Viimeksi jo kuvattiin pää.
Miksi ette kerro, missä,on hyvin asiat ja missä huonosti?
EKHVA eli Etelä-Karjala ei ainakaan toimi edes erikoissairaanhoidossa. Lähetteitä ei osata lukea ja määrätään väärän elimen kuvantamiseen!
Vierailija kirjoitti:
T.Hönö
🤣😎🥸🤡
Mä vein iäkkään kuumeisen omaiseni Acutaan, kun oman tk:n päivystys ei ollut enää auki ja maksimimäärä parasetamolia/vrk ei riittänyt laskemaan kuumetta kuin hetkeksi, saati pitämään sitä alhaalla. Hänet kotiutettiin mulle sieltä aamulla taksilla ihan yhtä kuumeisena kun hän sinne viedessäni oli, mitään ei kuumeen laskemiseksi ollut tehty eikä mitään jatkohoito-ohjeita mukana. Soitin Acutaan "hiukan" kitkerän ja tulikivenkatkuisen puhelun ja varasin samantien päivystysajan omaan tk:n josta lopulta saatiin apua, kunhan ensin konsultoivat Taysia koska omainen on siellä kirjoilla yhden tietyn yksikön potilaana vakavan pitkäaikaissairautensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa tuo on. Kun soittaa, sanotaan että soita uudelleen jos pahenee. Soitat uudelleen, sanotaan soita uudelleen jos pahenee. Menet sairaalan päivystykseen, sanotaan että et kuulu tänne, mene terveyskeskukseen. Ongelma on että sinne ei vain mennä. Menet yksityiselle, lähettävät sairaalaan. Sieltä sanovat että mene terveyskeskukseen. Kuka hoitaa kipupotilasta? Kuka tutkii mistä kipu johtuu?
Varaat ajan jos et pääse suoraan päivystykseen.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Kun sitä hiivatin aikaa ei saa sinne lääkärille.
Sitten kannattaa ottaa yhteys johtavaan lääkäriin ja kysyä mistä kiikastaa.
Kyllä tässä temppuradassa henki lähtee, jos perusasioista täytyy reklamoida systeemiä.
Edelleenkään en pakota. Mutta ihme jos se henki ei lähde kun vain mesoat täällä. Asiallle on hirveän hankala tehdä mitään jos et edes kerro missä päin tälläinen laitos on. Mutta ehkä lkaikkien kannata parempikin että lähtee.
Eihän sitä ole edes tarvinnut potkia. Sitähän sä olet kokoajan valittanut että kukaan ei halua pysyvän sinun hegissä. Totuushan se onkin. Ihmeen kauan sinulla sen ymmärtämiseen meni.
Blaa, blaa
Kyllä lääkäriin pääsee.
T. Antti
Minä kerroin lääkärille minun hajamielisyyskohtauksistani sillä tavalla, että hän epäili niitä epilepsiakohtauksiksi. Pääsin/jouduin pään tutkimuksiin. Ei löytynyt mitään epilepsiaan liittyvää, mutta sitä tutkittaessa löytyi sattumalta syy minun kokovartalokivuilleni. Pään magneettikuva paljasti jotain, mitä kukaan ei osannut epäillä.
Eli näköjään kannattaa välillä kertoa lääkärille sellaisistakin oireista, joita ei itse pidä mitenkään vakavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee yksityiselle lääkärille niin saa lähetteen sairaalaan. Jos menee terveyskeskukseen niin saa buranareseptin ja kolme päivää saikkua.
Auttaako se lähete kipuihin?
Joku sairaus sen kivun syynä on. Eikö syy pitäisi selvittää, että ihminen voidaan pitää työ- ja toimintakykyisenä? Minulla työterveys ei hoida kroonisia sairauksia ja vuosien ajan pahentunut selkäkipu katsotaan sellaiseksi. Terveyskeskus kysyy, pystyykö pidättelemään paskaa. Jos pystyy, aikaa ei saa. Päivystyksestä vartija saattelee pihalle. Yksityiselle ei ole varaa mennä, koska kuvauksineen ja labroineen lasku voi olla muutama tuhat euroa. Olen kohta 65, teen etätöitä, hyvin kipeä ja kotona kuljen tukia pitkin, koska tasapainoa ei enää ole. Että jippii. 5 vuotta olen yrittänyt päästä julkiselle, että edes selvittäisivät, mikä on vikana.
Eli tutkimuksiin pitäisi päästä sillä lähetteellä? Sitähän ei voi sen paremmin yksityinen kuin terveyskeskuslääkärikään määrätä että lähete johtaisi tutkimuksiin. Lähete käsitellään tiettyjen kriireellisyys kriteerien mukaan erikoissairaanhoidossa mutta yhtä hyvin vastaus läheteeseen voi olla että ei ole syytä tutkia, kriteerit siihen tai tuohon ei täyty jne. Ihan samaa julkista terveydenhuoltoa se läheteen vastaanottajakin on kuin se "portinvartijakin" joka vain toimii tiettyjen ohjeidrn ja kriteerien mukaan.
Näiden portinvartijattarien ohi ei pääse edes lääkäriin tutkittavaksi. Jos tk lääkäri kirjoittaa lähetteen, eiköhän se edelleenkin johda ainakin jatkotutkimuksiin. Eli asia ainakin jollakin tapaa etenisi ja tulisi kirjatuksi.
Mua ainakin nykyään lähinnä oksettaa, jos joku esittäytyy sairaanhoitajaksi, ylimielisiä ovat. Vai onko ne saanut tulostavoitteeksi, että yhtään selkäsairasta tai nivelrikkoista ei päästetä seulan läpi? Tuskinpa, ihan tätösten omaa viritelmää
Nivelrikkoiset kuuluvat fyssarille. Lääkäriä tarvitaan vain, jos tarvitset nivelinjektion tai lähetteen ortopedille.
Ja mitenkähän se nivelrikkoinen saa sen injektiin tai lähetteen ortopedille, jos ei pääse lääkäriin?
Siltä portinvartijattareltako?
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin kipujen takia ihan keskellä yötäkin julkiselle.
ihan keskellä yötäkö? eli jos aamupäivällä kivut on kovat niin sitä ei enää lasketa! niinkö. onko näille kivuille joku kellonaika sitten?
minun mielestä tutkittavaksi pitäisi ottaa kellon ajasta välittämättä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on varmaan kerrottu syy.
tiskin takana neitonen tietää toisen kivut todella hyvin
Sitä varten hän siellä on että sinä kerrot miksi olet tullut. Samaa tosin kysyttäisi vaikka hän olisi lääkäri. Kristallipalloa ei terveydenhuollossa ole josta näkisi sinun kivut jos sinä et niistä itse kerro.
No niin. Pitää osata itkeä ja vetää draama, joka vetoaa hoitajattareen.
Minä en osaa, edelleen kuvittelen että asiallinen, analyyttinen ja rauhallinen selostus tilanteesta riittää.
Ja tässä onkin se syy, miksi hoitajattaria ei pitäisi päästää portinvartijaksi: ymmärrys riittää vain tunnepitoiseen esitykseen.
Minulle sopii että ne hoitajatteret häviää sieltä.
Minulle sopisi myös. Vihaan kuunnella teidän uusavuttomien tekaistuja ja osin itseaiheutettuja vaivoja! Mutta pakko, koska työnantaja niin määrää. Minun puolesta vaikka joka ikinen "Yhyy, kuolen, mulla on rakko kantapäässä!" valittaja vois mennä lääkärin juttusille suoraan, säästyisin kuulemasta.