miksei julkiseen terveydenhuoltoon pääse vaikka olisi kovat kivut?!!
on tämä kyllä surkea maa, kun ei tutkita kovista kivuista huolimatta! ärsyttää tämä maa aivan hemmetisti!
täytyy varmaan alkaa keräämään rahaa yksityiselle.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tkssa tai hyvinvointialueilla ei ole kannustinta hoitaa ihmisiä työkuntoiseksi. Heitä ei kiinnosta yleisesti, että onko joku sairauslomalla oireidensa vuoksi. Yksilöitä voi kiinnostaa auttaa, mutta järjestelmä ei tue sitä. Jos ongelma on helppo, sen diagnosointi on helppoa ja ongelman hoito on helppoa, asia hoituu todennäköisemmin. Muuten touhu on tulipalojen sammuttelua.
ja se mikä huvittaa näissä sairaaloissa kun oli akuutti tilanne, käsketään menevään omaan terveysasemalle joka on viikonloppuna kiinni! että sellainen terveydenhuolto meillä!
AP
Viikonloppuisinhan se tk kiirevastaanotto on hva yhteinen ei välttämättä juuri omassa terveyskeskuksessa.
Linja on se, että lääkäriin ei koske. Siksi hän sanoo potilaalle, ettei se haittaa, että vähän koskee. Se haittaisi, jos hänellä itsellään olisi kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Koska feikkupakolaiset menee edellesi.
Ennen kuin rassepersut pääsevät liiaksi tässäkin keskustelussa piahtaroimaan, niin kerrotaan vähän faktoja. Sairaalassa työskennelleenä ainoastaan pieni vähemmistö potilaista oli ulkomaalaisia.
Eikö vieläkään tee mieli ottaa kylttiä käteen ja lähteä torille?
Vierailija kirjoitti:
Linja on se, että lääkäriin ei koske. Siksi hän sanoo potilaalle, ettei se haittaa, että vähän koskee. Se haittaisi, jos hänellä itsellään olisi kipuja.
Näinhän se on. Sairaalahenkilökunnan motto on "parempi kipu sulla kuin mulla".
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan kipupotilaat kivuiltaan jaksaa?
Ne odottavat, että kuolet pois, jotta sinut voidaan korvata kehitysmaasta haettuun orjaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on esim. hermopinne takareidessä, ja kipu tuntuu varpaissa (hermopinteet on tuollaisia että kipu voi olla ihan eri kohdassa hermoa kuin pinne) niin voit olla varma että joku ääliö diagnosoi julkisella masennukseksi etkä saa jatkossakaan enää mitään apua mihinkään koska olet "masentunut".
Psykiatrian pkl asettaa masennusdiagnoosin !
Vierailija kirjoitti:
Tkssa tai hyvinvointialueilla ei ole kannustinta hoitaa ihmisiä työkuntoiseksi. Heitä ei kiinnosta yleisesti, että onko joku sairauslomalla oireidensa vuoksi. Yksilöitä voi kiinnostaa auttaa, mutta järjestelmä ei tue sitä. Jos ongelma on helppo, sen diagnosointi on helppoa ja ongelman hoito on helppoa, asia hoituu todennäköisemmin. Muuten touhu on tulipalojen sammuttelua.
Tk on akuuttia sairastamista varten, ei kuntouttamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on varmaan kerrottu syy.
tiskin takana neitonen tietää toisen kivut todella hyvin
Sitä varten hän siellä on että sinä kerrot miksi olet tullut. Samaa tosin kysyttäisi vaikka hän olisi lääkäri. Kristallipalloa ei terveydenhuollossa ole josta näkisi sinun kivut jos sinä et niistä itse kerro.
No niin. Pitää osata itkeä ja vetää draama, joka vetoaa hoitajattareen.
Minä en osaa, edelleen kuvittelen että asiallinen, analyyttinen ja rauhallinen selostus tilanteesta riittää.
Ja tässä onkin se syy, miksi hoitajattaria ei pitäisi päästää portinvartijaksi: ymmärrys riittää vain tunnepitoiseen esitykseen.
Minun oli pakko opetella näyttämään kivuliaalta. Meni crps 1 hermo vaurio lääkäriltä ohi. Ehti mennä korjaamattomaan kuntoon.
Olen niin tottunut esittämään että olen jokseenkin ok. Ex mies sai aivopestyä koska olin 'aina kipeä'
Eron jälkeen löytyi kaksi huonosti parantunutta murtumaa, reuma ja astma.
Vierailija kirjoitti:
eikö hyvinvointivaltiossa kuulu päästä hoitoon jos sitä tarvitsee, onhan meillä sentään euroopan korkein veroaste!!?
AP
Jos on vaivaa, mistä on 100% varma, että ns. vaatii hoitoa, mutta sitä ei julkisella anneta, kannattaa toimia näin:
•Ole yhteydessä julkiseen puoleen, selitä asiat tarkasti.
•Dokumentoi KAIKKI (käynnit, kirjaukset Omakannassa, diagnoosit, chatit, jne.) tarkkaan, ota kuvakaappaukset.
•Ellet saa hoitoa/(mielestäsi)oikeaa diagnoosia tai hoitoa --> mene yksityiselle.
Sikäli mikäli yksityisen kautta todwtaan sairaus, mikä ns. "livahtanut julkisellampuolella ohi"/tai mitä ei otettu siellä vakavasti, TEE ILMOITUS POTILASVAHINGOSTA!
Korvausta et ehkä saa (toki kannattaa hakea!) mutta noita swurataan muuutenkin. Jossain kohtaa alka tulla kyselyä, jos jonkin terkkarin tmv. "hoidosta" tulee jatkuvalla syötölöä valituksia.
Helsingissä, Kalasatamassa on kiirevastaanotto : sairaanhoitajalle ensin arvioitavaksi ja sen läpäistyä pääsee lääkärille, oiva ratkaisu ettei Yhteispäivystystä kuormiteta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin rassepersut pääsevät liiaksi tässäkin keskustelussa piahtaroimaan, niin kerrotaan vähän faktoja. Sairaalassa työskennelleenä ainoastaan pieni vähemmistö potilaista oli ulkomaalaisia.
Puhut paskaa. Ulkomaalaistaustaisilla on huomattavasti pienempi kynnys lähteä lääkäriin kuin kantiksilla. Ja aina kun menet terkkariin tai päivystykseen, suurin osa on ma muja. Tai man neja.
Mulla on afgaanikaveri, joka menee pienimmästäkin syystä päivystykseen. Ja jos häntä ei oteta sisään hän alkaa huutamaan rasismia. Ja joka kerta pääsee. Muuten ihan ok tyyppi. Tuo asenneongelma on tosin aika iso miinus.
Siksi kun huulipuna hallitus päätti että paperittomat hoidetaan ensin ja ilmaiseksi, nyt tämä hallitus yrittää puuttua asiaan, niin kaikki on kimpussa. V*tut sanon pelkkä TK maksu on jo yli 30 euroa, erikoissairaanhoidon maksu yli 70 euroa. Mutta pääasia että laittomasti maassa olevat saavat hyvän hoidon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa. Ulkomaalaistaustaisilla on huomattavasti pienempi kynnys lähteä lääkäriin kuin kantiksilla. Ja aina kun menet terkkariin tai päivystykseen, suurin osa on ma muja. Tai man neja.
Mulla on afgaanikaveri, joka menee pienimmästäkin syystä päivystykseen. Ja jos häntä ei oteta sisään hän alkaa huutamaan rasismia. Ja joka kerta pääsee. Muuten ihan ok tyyppi. Tuo asenneongelma on tosin aika iso miinus.
Persu uskoo mieluummin kuulopuheita ja omia kuvitelmia kuin faktoja ja tilastoja. Ok? Mutta ei mitenkään yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on varmaan kerrottu syy.
tiskin takana neitonen tietää toisen kivut todella hyvin
Sitä varten hän siellä on että sinä kerrot miksi olet tullut. Samaa tosin kysyttäisi vaikka hän olisi lääkäri. Kristallipalloa ei terveydenhuollossa ole josta näkisi sinun kivut jos sinä et niistä itse kerro.
No niin. Pitää osata itkeä ja vetää draama, joka vetoaa hoitajattareen.
Minä en osaa, edelleen kuvittelen että asiallinen, analyyttinen ja rauhallinen selostus tilanteesta riittää.
Ja tässä onkin se syy, miksi hoitajattaria ei pitäisi päästää portinvartijaksi: ymmärrys riittää vain tunnepitoiseen esitykseen.
Minun oli pakko opetella näyttämään kivuliaalta. Meni crps 1 hermo vaurio lääkäriltä ohi. Ehti mennä korjaamattomaan kuntoon.
Olen niin tottunut esittämään että olen jokseenkin ok. Ex mies sai aivopestyä koska olin 'aina kipeä'
Eron jälkeen löytyi kaksi huonosti parantunutta murtumaa, reuma ja astma.
Crps katoaa tai ei katoa, se on fakta. Itsellä oli jalassa murtuman jäljiltä, meni puoli vuotta ennen kuin katosi, ei lääkkeillä vaan kävelyllä, kipulääkäri antoi luvan sairauslomalla matkustaa Kreikkaan. Lämpö ja kävely, se minun kohdalla tepsi pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun huulipuna hallitus päätti että paperittomat hoidetaan ensin ja ilmaiseksi, nyt tämä hallitus yrittää puuttua asiaan, niin kaikki on kimpussa. V*tut sanon pelkkä TK maksu on jo yli 30 euroa, erikoissairaanhoidon maksu yli 70 euroa. Mutta pääasia että laittomasti maassa olevat saavat hyvän hoidon
Ei ole kenenkään muun syy, että olet köyhä. Ja sympatiapisteesi karisevat rasismin takia.
Kannattaisko käydä yksityislääkärillä edes joskus ?