Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmetellään miten vaan köyhiltä leikataan vaikka köyhät on ainoat joilta edes voidaan leikata?

Vierailija
18.04.2026 |

Hyvätuloiset taas kustantaa kaiken. 

https://x.com/SaPakarinen/status/2042321007688450218

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, miksi aapee ei ole hyvätuloinen, vaan työtön trolli?

Kysymys sinulle, miksi jäi taas psyykelääkkeet 💊💊ottamatta?

Äitisi odottaa edelleen varastamiasi alusvaatteita takaisin...

Vierailija
62/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätöihin pääsee suhteilla. Sinne oman kaupan kassalle otetaan joku nätti sukulaistyttö tai -poika, oli kokemusta tai ei. 

Ahkera ja omatoiminen nuori osaa luoda suhteita. Ei suhteeseen sukulaisuutta tarvita. 

Valitettavasti niitä sukulaisia suositaan. Siinä pysyy sitten aikuisten väliset suhteetkin hyvänä, kun on se veljentyttö tai siskonpoika valittu sinne kassalle. Ne aikuisten väliset suhteet on aikuisille tärkeitä. Ei se että random Pirkon tyttö kehaisi kauppiasta ja koitti nuoleskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta oli uutisissa miten Lidlin kassalle kesätöihin on jo yhtä vaikeaa päästä kuin lääkikseen. Eli edes ahkeruus ja omatoimisuus ei enää riitä

sivusta

Suomessa ei ole muita töitä kuin Lidlin kassa? 

Kaikkiin oon nyt yhtä vaikea päästä. Lidlin kassa oli vain esimerkki miten paskahomminkaan ei enää pääse.

Vierailija
64/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, miksi aapee ei ole hyvätuloinen, vaan työtön trolli?

Kysymys sinulle, miksi jäi taas psyykelääkkeet 💊💊ottamatta?

Äitisi odottaa edelleen varastamiasi alusvaatteita takaisin...

Ne voi lähettää: 

Petteri Orpo

00100 Eduskunta

Vierailija
65/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tää Suomi ihan paska. Pahoinvointivaltio. Rikkaat senkun rikastuu ja köyhät köyhtyy. Näin kai sitten on haluttu jossain poliittisissa linjauksissa.

Köyhäkin voi Suomessa rikastua kunhan ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa tekemään työtä sen eteen. Itse ainakin olen noussut alimmasta varallisuusdesiilistä top 5% Suomen rikkaimmista. 

Työtä tekemällä et rikastu Suomessa. Siitä pitää huolen kohtuuton palkansaajien verotus.  Orpon hallitus on viimeistään tämän naulannut.  

no minä olen nimenomaan työllä JA palkasta sijoittamalla rikastunut. Eli ei pelkällä työllä vaan nimenomaan tekemällä työtä, sen jälkeen sijoittamalla ennen rahojen tuhlaamista. 

Kyllähän verottaja rankaisee kohtuuttomasti kun kymmeniä tuhansia pitää vuosittain maksella verottajalle. Onneksi ei vielä ihan 6 numeroisia summia. 

Vierailija
66/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti niitä sukulaisia suositaan. Siinä pysyy sitten aikuisten väliset suhteetkin hyvänä, kun on se veljentyttö tai siskonpoika valittu sinne kassalle. Ne aikuisten väliset suhteet on aikuisille tärkeitä. Ei se että random Pirkon tyttö kehaisi kauppiasta ja koitti nuoleskella.

Valitettavaa, että olet jo valmiiksi päättänyt, ettei sinua palkata. Sillä tavalla et tosiaan töitä saa. Minä olen saanut kaikki työni täysin omin avuin. Sukulaisille maittoi suhdetoimintaa paremmin viina ja huumeet. 

Vierailija
67/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa suomalaisista työttömistä tai toimeentulotuella elävistä on oikeasti kroonisesti sairaita. Niitä ei vain oikeasti päästetä eläkkeelle, kun se tulee kalliimmaksi kuin työttömyystukien maksu. Ei niistä kroonisesti sairaista ole töihin, vaikka kuinka kiristetään. Ei niitä edes kukaan ota töihin, kun on nuoria ja terveitäkin tarjolla. Työpaikkoja on vähän, joten nuorille ja terveille ne menee.

Okei. Olen terve maisteri, ikää päälle 30, eikä muakaan huolita töihin. Nyt opiskelen sairaanhoitajaksi sun (jos maksat veroja) verorahoillas, mutta valmistumisen jälkeen menen paremman palkan perässä Ruotsiin. En tee samaa virhettä, että valmistuisin taas kortistoon.

Ja aina on ollut vaikeaa saada töitä... oli ikä mikä vain. Ei tarvi olla vanha tai sairas. Suomi on uppoava laiva ainakin nuorille sukupolville.

Vierailija
68/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta oli uutisissa miten Lidlin kassalle kesätöihin on jo yhtä vaikeaa päästä kuin lääkikseen. Eli edes ahkeruus ja omatoimisuus ei enää riitä

sivusta

Kaikkiin oon nyt yhtä vaikea päästä. Lidlin kassa oli vain esimerkki miten paskahomminkaan ei enää pääse.

Väärin. Minun poikani pääsi varastolle hommiin ihan vain soittamalla ja kysymällä onko töitä tarjolla. Ja ei, kukaan meidän sukulaisemme ei ole siellä hommissa. 

Vierailija
69/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota starttirahaakaan ei muuten saa, jos on y-tunnus ennestään. Itsehän hommasin y-tunnuksen heti kun tulin täysi-ikäiseksi, kun muuten en saanut kesätöitä. Yrittäjänä sitten jotkut ottivat hommiin. Sitten kun olisin opiskelujen jälkeen halunnut perustaa oikean yrityksen, niin eipä tippunut starttirahoja, kun oli y-tunnus ollut jo vaikka kuinka kauan. Siitäkään huolimatta että sitä ei ollut käyttänyt vuosikausiin.

Tyhmyydestä sakotetaan. Tietenkään starttirahaa ei saa, jos on nähty, ettei edellinenkään  yriotystoimintasi ole ollut kannattavaa. Jossain puhelinmyyntifirmassako olit, kun piti olla y-tunnus kesätöitä varten? :D

Eli ahkeraa ja omatoimista nuorta tässäkin vain sakotetaan. Ois kannattanut vain maata sohvalla nuoruuden kesät, niin ois saanut myöhemmin starttirahan. 

Onko sinulla jokin aivovamma vai miksi et osaa nähdä vaihtoehto y-tunnuksen ja sohvalla makaamisen välissä? 

Meneepä sulta hermot helposti

Vierailija
70/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätöihin pääsee suhteilla. Sinne oman kaupan kassalle otetaan joku nätti sukulaistyttö tai -poika, oli kokemusta tai ei. 

Ahkera ja omatoiminen nuori osaa luoda suhteita. Ei suhteeseen sukulaisuutta tarvita. 

Itse olen kuullut sellaista huhua, että eräisiin lest...n omistamiin paikkoihin ei pääse, jos ei ole lest...sukua.

Vierailija
71/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Lidlin kassa ei ole mitään paskahommaa nähnytkään. Oikeisiin paskahommiin kyllä pääsisi, mutta kermapersenuorille ei kelpaa, kun voi mennä vaikka rakennekynsi poikki. 

t. kirjaimellisesti paskaa työkseen lappava

Vierailija
72/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Väärin. Minun poikani pääsi varastolle hommiin ihan vain soittamalla ja kysymällä onko töitä tarjolla. Ja ei, kukaan meidän sukulaisemme ei ole siellä hommissa. 

Harvinainen poikkeus nykyään.

Vierailija
73/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota starttirahaakaan ei muuten saa, jos on y-tunnus ennestään. Itsehän hommasin y-tunnuksen heti kun tulin täysi-ikäiseksi, kun muuten en saanut kesätöitä. Yrittäjänä sitten jotkut ottivat hommiin. Sitten kun olisin opiskelujen jälkeen halunnut perustaa oikean yrityksen, niin eipä tippunut starttirahoja, kun oli y-tunnus ollut jo vaikka kuinka kauan. Siitäkään huolimatta että sitä ei ollut käyttänyt vuosikausiin.

Tyhmyydestä sakotetaan. Tietenkään starttirahaa ei saa, jos on nähty, ettei edellinenkään  yriotystoimintasi ole ollut kannattavaa. Jossain puhelinmyyntifirmassako olit, kun piti olla y-tunnus kesätöitä varten? :D

Eli ahkeraa ja omatoimista nuorta tässäkin vain sakotetaan. Ois kannattanut vain maata sohvalla nuoruuden kesät, niin ois saanut myöhemmin starttirahan. 

Onko sinulla jokin aivovamma vai miksi et osaa nähdä vaihtoehto y-tunnuksen ja sohvalla makaamisen välissä? 

Meneepä sulta hermot helposti

Eli sinulla on aivovamma. Ei terve ihminen näe hermojen menettämistä noin mitättömässä kommentissa. 

Vierailija
74/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavaa, että olet jo valmiiksi päättänyt, ettei sinua palkata. Sillä tavalla et tosiaan töitä saa. Minä olen saanut kaikki työni täysin omin avuin. Sukulaisille maittoi suhdetoimintaa paremmin viina ja huumeet. 

Etkä vauvapalstaa parempaa saanut...

Vierailija
75/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja sitä sai jatkettua opiskelulla.

Te 30-vuotiaat olitte silloin vauvoja.

Vierailija
76/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Harvinainen poikkeus nykyään.

Ei mitenkään harvinainen. Tiedän monta samanlaista. Se, että sinä olet jo valmiiksi päättänyt, ettei töitä saa, ei tarkoita, ettei kukaan muukaan saisi töitä.

Vierailija
77/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Lidlin kassa ei ole mitään paskahommaa nähnytkään. Oikeisiin paskahommiin kyllä pääsisi, mutta kermapersenuorille ei kelpaa, kun voi mennä vaikka rakennekynsi poikki. 

Onhan se paskahommaa siinä mielessä, että yleensä opiskelijat haluaa opiskelemansa alan hommiin kesäksi, että saa kokemusta. 

Vierailija
78/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä vauvapalstaa parempaa saanut...

Ymmärrän, että sinulle työttömänä sellainen asia kuin työaika on vieras käsite. Minun työaikani ei ole lauantai-iltana klo 22 jälkeen. 

Vierailija
79/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli sinulla on aivovamma. Ei terve ihminen näe hermojen menettämistä noin mitättömässä kommentissa"

Trolli ja mode

Etkä kumpaakaan osaa

Vierailija
80/134 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Onhan se paskahommaa siinä mielessä, että yleensä opiskelijat haluaa opiskelemansa alan hommiin kesäksi, että saa kokemusta. 

Se ei tee hommasta paskaa, että opiskelijoilla on liian suuret luulot itsestään. Täysin harhainen ajatus, että kaikki saisivat oman alan töitä kesken opintojen.