Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisempia sääntöjä joita asuinkumppanisi (puoliso,kämppis,vanhempi) on vaatinut noudattamaan?

Vierailija
17.04.2026 |

Eksä ei antanut huuhtoa lasten vesivärien pensseleitä keittiön lavuaarissa eikä suostunut kissanruokien säilytykseen ihmisten ruokien kanssa samassa kaapissa,hirveä huuto tuli kerran kun kissanraksut olivat murojen vieressä!

Elämäni viisain päätös oli ottaa kissa,lapset ja lähteä..

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhot oltava kiinni, kun valot, sitten vimmastuin, kun oli työmatkalla, reväytin ne auki.  Tästä tuli palautetta hänen lähipiiriltään, hän tuli keskellä viikkoa yhdeksi yöksi kotiin tarkistamaan.

Ai, sinä tykkäät olla näyteikkunassa?

Ehkä tässä oli tuo kyttäysaspekti. Ovatkothan jotain vähemmistöjä, kun lähipiiri tarkkailee?

Jos joutuu pitämään valoja niin ulkona on pimeää ja silloin sisältä ei näe heijastuksen takia kunnolla ulos, mutta sisälle näkee sitäkin paremmin. Itse pidän verhoja, koska muuten tulee tuo näyteikkuna tunne. Riippuu tietenkin millaisessa paikassa asuu.

Vierailija
82/107 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mies vaati että puput ja kissat olisivat suljettuna yhteen huoneeseen ja en tosiaan suostunu. Sitten kun meidän pojalle tuli nakupelle vaihe niin ilmoitti, ettei pojalla ole oikeutta edes juua maitoa ellei sillä ole housuja ja poika oli tosiaan jotain 2v. Niin ja sitten vielä se että ei tykännyt kun join kahvia sohvalla mutta ite tuli siihen mässäämään ruokaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei taaskaan toimi, mut ei niiden kukkoilevien ja sikailevien kumppaneiden kanssa muuteta yhteen ollenkaan. Ja tämä varmistetaan parhaiten niin,että parisuhteessa pidetään omat kodit. Terveisin, pöyristyttävä pirttihirmu itsekin.

Vierailija
84/107 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avovaimo keksi mitä hullumpia sääntöjä. Ei saanu harrastaa seksiä kuin hänen kanssaan, ei saanu tuoda vieraita naisia kotiin, ...

Meillä vähän samantapaista. Ketään muuta kuin häntä en saanut nussia paljaalla, vaikka minulle on jo vuosia sitten tehty vasektomia. 

Oma poikaystävä kielsi, että hänen kavereiden kanssa ei saa paneskella. Eihän se ketään olisi haitannut.

Vierailija
85/107 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin puolisoni, ihailin kuinka hänkin miehenä osallistuu kotitöihin ja tekee osansa. Tällä on toki myös kääntöpuoli, nimittäin kontrollifriikkiys joihinkin asioihin. 

Kontrollifriikkiys näkyy jossain aivan mitättömissä ja typerissä asioissa, kuten siinä miten ripustan avaimet naulaan ja laitanko ne juuri siihen kontrollifriikin määrittelemään naulaan. 

Ymmärtäisin vielä jotenkin, jos ihminen olisi muutenkin kaikin puolin siisti, mutta kun ei. Häntä ei häiritse yhtään omat epäsiistit vaatteensa tai ylikasvanut hiuskuontalo tai ajamaton parta. Eikä häntä häiritse sitten sekään, että puiselle sohvapöydälle tulee rasvatahroja kun hän kantaa siihen voileipiä tai muuta syötävää ilman lautasta. Eikä häntä häiritse olla samoissa kalsareissa ja sukissa pari päivää kun muu perhe vaihtaa joka päivä. Myöskään likainen pefletti ei saunassa haittaa.

Olen huomannut, että monet kotityöt hän tekeekin mahdollisimman pienellä ponnistuksella kuten tiskirättiä huuhtomatta vähän näön vuoksi pyöräytetään sitä pöydällä mutta puhdasta siitä ei tule. Omien sanojensa mukaan tietysti joka kerta tekee kaiken huolellisesti- not. Enkä viitsi edes enää mainita asioista koska se ei johda mihinkään. 

Mutta kun ne avaimet olivat väärässä naulassa tai  lapsen itse lattialta siivoama pipo väärässä korissa, tulee maailmanloppu. 

On pian syystäkin ex- toki myös muitakin syitä mutta tuo piirre on kyllä todella hermoja raastava- hänen toiminnassaan ei kai ole omasta mielestään ikinä mitään korjattavaa. 

Vierailija
86/107 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhot oltava kiinni, kun valot, sitten vimmastuin, kun oli työmatkalla, reväytin ne auki.  Tästä tuli palautetta hänen lähipiiriltään, hän tuli keskellä viikkoa yhdeksi yöksi kotiin tarkistamaan.

Ai, sinä tykkäät olla näyteikkunassa?

Ehkä tässä oli tuo kyttäysaspekti. Ovatkothan jotain vähemmistöjä, kun lähipiiri tarkkailee?

Jos joutuu pitämään valoja niin ulkona on pimeää ja silloin sisältä ei näe heijastuksen takia kunnolla ulos, mutta sisälle näkee sitäkin paremmin. Itse pidän verhoja, koska muuten tulee tuo näyteikkuna tunne. Riippuu tietenkin millaisessa paikassa asuu.

Valoja ei todellakaan käytetä vain silloin, kun pihalla on pimeää. Mistä ihmeestä edes keksit tuollaisen?

Vierailija
87/107 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin duunikaveria majoittamalla hänet muutaman kerran duunikeikoilla. Alkoi pikkuhiljaa komennella miten minun piti asua omassa kämpässä. Ei tule enää tässä elämässä kyläilemään.

Vierailija
88/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon mielestä sunnuntaiaamupäivinä ei ole sopivaa kiroilla tai vongata seksiä koska " ihimiset on kirkos !".  ? Aika kohtuutonta, mielestäni. Sama kuin vaatisi tipattomat Vapun tai Johanneksen. Tai vegaanijoulun :(

Ex suuttui jouluna kun kuuntelin lahjaksi saamaani poppilevyä. Pyhäinhäväistystä! Joutui jopa keskeyttämään Kauriiden ja pohkeiden katselun voidakseen motkottaa.

Vierailija
89/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden miehen kanssa tapailu päättyi siihen että hänen sääntöjään olivat EI kissaa sohvalle, Ei kissaa sänkyyn,EI kissaa keittiön pöydälle..  ja minulla on kolme kissaa. 

Tutkimus: kissaa ei kiinnosta.

Vierailija
90/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvekkeella ei saa puhua, ettei naapurit häiriinny.

Meillä on tämä. Miehellä oli tapana mennä puhelimen kanssa ulos huutamaan niin että naapurit kuulee kaikki asiat. Tuntui että pääasia oli etten minä kuule. Sanoin sitten että minä voin kyllä mennä pihalle kun hän puhuu puhelimessa. Nykyään menee itsenäisesti yläkertaan jos puhelu on sen laatuinen että haluaa puhua sen rauhassa. Toki tämä ei mikään sääntö sinänsä ole, meillä on ihan yhteiset tavat toimia kotona.

Vierailija
91/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tämä on mun asunto, jossa vain minä määrään. Joille ei tämä kelpaa, moido. Olen lempannut viimeisen kymmenen vuoden aikana kolme äijää.

Itse olin kerran tällaisen pirttihirmun kanssa. Valitusta tuli jopa siitä että kengät oli 5 cm päässä siitä tietystä paikasta jossa kenkiä sai säilyttää. Onneksi on ex, viimeisimmän tiedon mukaan on nyt sellaisen ukon kanssa joka ymmärtää kysyä luvan jopa vessassa käyntiin. 

Vierailija
92/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvekkeella ei saa puhua, ettei naapurit häiriinny.

Takapihalla pitää puhua hiljaa ettei naapurit kuule.

Vierailija
93/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon mielestä sunnuntaiaamupäivinä ei ole sopivaa kiroilla tai vongata seksiä koska " ihimiset on kirkos !".  ? Aika kohtuutonta, mielestäni. Sama kuin vaatisi tipattomat Vapun tai Johanneksen. Tai vegaanijoulun :(

Ex suuttui jouluna kun kuuntelin lahjaksi saamaani poppilevyä. Pyhäinhäväistystä! Joutui jopa keskeyttämään Kauriiden ja pohkeiden katselun voidakseen motkottaa.

Kauriit ja pohkeet on kyllä kivaa katseltavaa.

Vierailija
94/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan ruuat avaamattomana ei haittaisi samassa kaapissa mutta avattuna haisevina kyllä. Mutta kissa itsessään haittaisi paljon enemmän kuin sen ruuat. En voi tajuta miten ihmiset voi elää kissa kotieläimenä: käy paskalla laatikossa, peittää jätöksensä ja sitten niillä samoilla tassuilla kulkee pöydillä ja sängyssä jne. Sitten nämä kissojen emännät töissä sulkee hanan paperilla ja avaa jääkaapin varoen kahvan pöpöjä. Joo, olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, että kissaihmisten järjen valo on sammunut. Pimeää on.

Kissa puhdistaa itsensä useita kertoja päivässä karhealla kielellään. Ei se ole sen likaisempi kuin 30% miehistä, jotka tutkitusti eivät pese käsiään wc-käynnin jälkeen.

Paljon puhtaampi kissa on kuin koira, joka käy monta kertaa päivässä ulkona, ja tulee niillä samoilla tassuillaan sisälle, makaa sohvassa ja sängyssä. Aivan sama kuin ihminen kulkisi koko ajan kengät jalassa sisällä ja makaisi ne jalassa sängyssä ym. Maaseudulla asuvat koirat lienee hieman puhtaampia, mutta kaupunkikoirat kulkevat muiden koirien kakkojen seassa.

En kyllä päästäisi kumpaakaan, kissaa tai koiraa sohvaan, sänkyyn, saati pöydille. Kissa ei kuitenkaan tottele käskyjä kuin silmänlumeeksi.

Vierailija
95/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto pitää aina kääntää leikatessa tai muuten siitä tulee lopulta litteä. 

Tuohan on melko järkevää. Ei vain sovi Oltermanniin tai muihin lieriönmuotoisiin juustoihin.

Vierailija
96/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avovaimo keksi mitä hullumpia sääntöjä. Ei saanu harrastaa seksiä kuin hänen kanssaan, ei saanu tuoda vieraita naisia kotiin, ...

Todella ahdasmielinen muia. Jätä se lehemä.

Vierailija
97/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse se outo. OCD varmaan osasyynä, tai onkin. 

Vahtaan, ettei töpselit ole seinässä turhaan, lakaisen lattiaa ja pyyhin tasoja melko uskonnollisesti, olen todella tarkka tiskaamisesta ja olenkin ainoa joka tiskaa. Eläimet ei saa nuolla astioita tai ihmisten käsiä. Tuo viimeinen on miehellekin onneksi aika itsestäänselvä, mutta kun ystävä oli oman koiransa kanssa käymässä niin vetivät suunnilleen kielareita sen hauvan kanssa ja yritti villitä omatkin koirani "pussaamaan" häntä 🥲

Jynssäsin niitä koiran nuolemia kulhoja ja lautasia varmaan kaksi tuntia, ja välillä kiehuvalla vedellä, kunnes olin varma että ne ovat oikeasti taas puhtaat...

Ja ei, en ollut törppö ja estänyt häntä antamasta niitä astioitaan koiransa "tiskattavaksi". 

Haha 🤣🤣

Mä oon ihan tahallani opettanut koirani syömään haarukalla ja lusikalla.

Kätevämpää antaa niille herkkuja siten.

Ja en tosiaankaan käytä erillisiä aterimia, ne puhdistuu ihan riittävän hyvin pesukoneessa.

Lika on hyväksi.

Vierailija
98/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kämppis piti koiria asunnossamme joista toinen murisi ja paskoi matolleni. Hän kuvitteli olevansa "siivousnatsi" mutta pahoitti mielensä kun vaatekaapini oli järjestyksessä ja viikattuna. "Luulet sä että näin sun omakin pääs on järjestyksessä?" 

Vierailija
99/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisystävä käski aina piereskelemään parvekkeelle,

Minä taas olen kieltänyt miestä piereskelemästä parvekkeella :)

Vierailija
100/107 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei olisi sallinut että jään hereille tv:tä katsomaan tai nettiä selaamaan myöhään kun hän menee nukkumaan. Hän kuitenkin itse toisinaan halusi pelata aamuyön tunneille. Tuolloin ei ollut ongelma jos minäkin valvoin. 

Kävin kyllä hänen kanssaan neuvottelun ettei tällainen logiikka vetele, että meillä saa valvoa myöhään silloin kun hån niin päättää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi