Fluoriton hammastahna käytössä yli 10 vuotta!
Olen käyttänyt yli 10 vuotta fluorittomia hammastahnoja. Tapa jäi päälle ulkomailla asumisen jälkeen. Olen käyttänyt mm. näitä fluorittomia hammastahnoja: Dr. Bronner’s, Dr. Hauschka ja Frantsila.
Kiinnostaa, koska asia tuli viimeksi puheeksi veljeni kanssa, joka on hammaslääkäri. Hän oli täysin yllättynyt, koska hampaani ovat ehjät ja kauniin valkoiset ilman fluoria. Hän pitää minua luonnonoikkuna. Käyn hammaslääkärissä muutaman vuoden välein, ja suuhygienistillä puhdistuksessa vuosittain. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Tosin syön erittäin terveellisesti (ei koskaan esim. karkkeja, virvoitusjuomia tai mehuja) ja en napostele. Puhdistan hampaani aamuin illoin, käytän hammaslankaa ja väliharjoja.
Nyt kuitenkin pitäisi ostaa ensimmäinen hammastahna omalle tyttärelle, joka on vasta puolivuotias. Asia mietityttää. Lasten hampaat ovat kuitenkin paljon hennommat kuin aikuisen. Mitä hammastahnoja suosittelisitte vauvalle? Jotain mikä olisi mahdollisimman myrkytön.
Kommentit (2)
Olen käyttänyt hydroxyapatithea sisältävää tahnaa, reikiä ei ole tullut, mutta en osaa sanoa olisiko eroa noihin fluorittomiin tahnoihin. Tässä käyttämässäni on fluoria lisänä.
Onko muilla kokemuksia fluorittomista tahnoista?
Erityisesti kiinnostaa seuraavaksi Hydroxyapatitea sisältävä tahna!