Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te yrittäjät elätte ja pärjäätte?

Vierailija
17.04.2026 |

Miten ihmeessä kaikki pienyrittäjät saa elantonsa? Itse leikin yrittäjää viime vuonna ja oli pakko lopettaa puolen vuoden jälkeen kun koko sen ajan myynti oli noin 500e, kukaan ei ostanut mitään vaikka mainosti päivittäin joka somekanavalla. Kukaan ei osta mitään, eikä halua maksaa mistään mitään. Yrittäjänä et saa mitään tukia mistään. Miten ihmeessä esim. Käsityöläiset elää? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin yrittäjää sillä ihmiset ei ole ostaneet pitkään aikaan mitään. Onneksi mies elättää.

Vierailija
2/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra, Orpo ja Ekoo  hävitti Suomesta pienyrittäjät  kortistoon.  Saatana  👹👹👹👹👹👹👹👹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joutuu tekemään toista työtä

Vierailija
4/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra, Orpo ja Ekoo  hävitti Suomesta pienyrittäjät  kortistoon.  Saatana  👹👹👹👹👹👹👹👹

Muistakaa mitä puolueita ette äänestä vuoden kuluttua

Vierailija
5/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Temu ja muut kiinakaupat, kaikkien tuotteiden arvo on laskenut ja mitään ei arvosteta enää. Kaikkea pitäis kyllä saada mutta ilmaiseksi.

Vierailija
6/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjäpohjainen maa- ja metsätalousalan sekatyöläinen ja vielä toistaiseksi on hyvin töitä ollut. Talvisin on hiljaisempaa, mutta huhtikuusta lokakuulle on koko ajan jotain. Teen siis maatiloille kaikenlaisia työsuoritteita lyhyissä ja pitemmissä jaksoissa. Teen myös metsurihommia pienimuotoisesti.

Vierailija
7/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on kauneusalan yrittäjä, oma liiketila, töitä 12h päivässä. Aivan täyttä tuskaa, pärjää just ja just. Ulkoisesti näyttää että asiat hyvin mutta totuus on toinen. Ei ole helppoa todellakaan.

Vierailija
8/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohtalaisesti. Viime vuoden laskutus oli 270000, kulut noin 25000. 

Vierailija
9/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla työllä, oikeilla valinnoilla ja toki tarvitaan hyvää tuuriakin. Sitten saa itselleen kohtalaisen elannon, mutta täysin lainsuojatonhan yrittäjä on. Ei saa sairastaa, eläke on surkea. Ja ei, eläkemaksuja ei pysty maksamaan niin, että saisi hyvän eläkkeen. Kaikki olisi laitettava hintoihin. Ja niinkuin joku jo kommentoikin, ihmisten pitäisi saada kaikki puoli-ilmaiseksi. Tavaraa saa pilkkahinnalla temusta ja työlle taas ei anneta mitään arvoa. Paitsi sille omalle palkkatyölle.

Vierailija
10/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrittäjällä on pakko olla toinen työ. Silloin kun vielä yritin, kävin illat ja yöt siivoamassa ja aamusta omaan yritykseen. Oli pakko lopettaa kun fysiikka ei kestänyt 18-24 tunnin työpäiviä 365 päivää vuodessa ilman lomia. 
Jos tarvitaan toinen työ että voi yrittää on Suomessa asiat huonolla tolalla.

Vierailija
11/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen b2b-palvelualan pienyrittäjä. Työskentelen enimmäkseen kotona, tarvikekustannukset olemattomat tyyliin läppäri ja puhelin. Silti ihan vain kotini säilyttääkseni olen yli 10 v. käynyt osa-aika-, määräaikais- ja nollasopparitöissä eri alojen yritysten työntekijänä.

Taloyhtiön isojen remonttien jälkeen yhtiövastike pomppasi. Lopetin YELin maksamisen, joka onnistuu jos ja kun yrittäjyyden vuosituloni ovat enintään 9000 euroa vuodessa, ja ovathan ne, kun jätän myyntityön vähiin. Eläkemaksuista jääneet rahat lapioin suoraan kohonneeseen yhtiövastikkeeseen. Aloitellessani 2000-luvun alussa oli helpompaa ja YEL-uudistus on välttämätön Suomen saamiseksi takaisin raiteilleen.

Vierailija
12/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakentanut liiketoiminnan, joka tuottaa tuloja sekä aktiivisesti että passiivisesti. Keskeinen tekijä tässä on automaation hyödyntäminen, joka mahdollistaa säännölliset tulot ilman jatkuvaa manuaalista työtä. Esimerkiksi sähköpostimarkkinoinnin ja myyntikanavien automatisointi on auttanut luomaan passiivisia tuloja. Liiketoimintamallini pohjautuu myös maailmanlaajuiseen kohdeyleisöön, mikä laajentaa asiakaskuntaa ja kasvattaa tuloja. Tarjoan sekä digitaalisia että fyysisiä tuotteita, mutta olen ulkoistanut fyysisten tuotteiden tuotannon ja logistiikan, mikä vapauttaa aikaa keskittyä liiketoiminnan kehittämiseen.

Vierailija
13/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Temu ja muut kiinakaupat, kaikkien tuotteiden arvo on laskenut ja mitään ei arvosteta enää. Kaikkea pitäis kyllä saada mutta ilmaiseksi.

Toisaalta: Miksi ostajan pitäisi antaa rahaa välissä toimivalle yrittäjälle. 

Onhan se järkevämpää tilata itse suoraan sieltä Kiinasta. 

(Itse en ostele Kiinasta. Ostan mahdollisimman vähän tavaraa.)

Vierailija
14/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kunnioitus yrittäjiä kohtaan ja erityisesti näitä käytännössä itsensä tai max +1 työllistäviä yhden hengen toiminimiyrityksiä kohtaan.

Toiset lähtevät myös yrittämään isot rahat silmissä ja jotkut onnistuvatkin. Kiitos myös heille riippumatta lopputuloksesta. Suomi ja kansantalous eivät selviäisi ilman heitä.

Itsestä ei olisi koskaan edes alarappusille riittänyt usko, tieto, taito ja voimat mihinkään edelliseen.

Vierailija
15/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella oli vuosikaudet urheiluvälineliike, joka myi merkkituotteita halvalla. 

Merkkituotteissa ja muotituotteissa on oikeasti valtavasti ilmaa välissä. 

Alkakaa te muutkin yrittäjät myydä laatua halvalla.

Esimerkki: aikoinaan muodissa olleet "keinukengät". Olin messuilla ja yhdellä standilla oli joku kenkäyrittäjä markkinoimassa keinukenkiä yli puolet kalliimmalla, kuin itse olin ostanut sieltä urheiluvälineliikkeestä. Puhuin siitä kovaan hintaan. Yrittäjä messuilla hermostui, että miten tuo on mahdollista. Kiukkuinen oli, kun kovaan ääneen melusin. 

Vierailija
16/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella oli vuosikaudet urheiluvälineliike, joka myi merkkituotteita halvalla. 

Merkkituotteissa ja muotituotteissa on oikeasti valtavasti ilmaa välissä. 

Alkakaa te muutkin yrittäjät myydä laatua halvalla.

Esimerkki: aikoinaan muodissa olleet "keinukengät". Olin messuilla ja yhdellä standilla oli joku kenkäyrittäjä markkinoimassa keinukenkiä yli puolet kalliimmalla, kuin itse olin ostanut sieltä urheiluvälineliikkeestä. Puhuin siitä kovaan hintaan. Yrittäjä messuilla hermostui, että miten tuo on mahdollista. Kiukkuinen oli, kun kovaan ääneen melusin. 

Puhuin siitä kovaan *ääneen. 

Vierailija
17/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä myös ihmettelen. Moni ollut yrittäjänä +30 vuotta vaikka se ei ole ikinä, koskaan, milloinkaan eikä silloinkaan kannattanut. Ja eräskinkertoi maatalousyrittäneensä 48 vuotta peräjälkeen tappiollisesti. Ja samoin isänsä koko ikänsä. Veroja vain makselleet...

Vierailija
18/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaa taiteilija, verottajan silmissä yrittäjä. Olen maksanut vuosikymmenet lakisääteisiä YEL-maksuja n. 500e/kk. Alvillinen en ole. Teen tilaustöitä ja saan työ- ja käyttökorvauksiksi luokiteltujen kertakorvauspalkkioiden lisäksi työskentelyapurahoja ja tekijänoikeuskorvauksia. Niin että sikäli kirjantekijän työ kannattaa.

Vierailija
19/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta: Miksi ostajan pitäisi antaa rahaa välissä toimivalle yrittäjälle. 

Onhan se järkevämpää tilata itse suoraan sieltä Kiinasta. 

(Itse en ostele Kiinasta. Ostan mahdollisimman vähän tavaraa.)

Kiinatuotteiden ostajat eivät muutenkaan ole samaa kohderyhmää kuin ne, jotka arvostavat laadukkaita, uniikkeja ja käsityöllä tehtyjä tuotteita. 

Vierailija
20/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, sekoitanko toiseen liikkeeseen, mutta sen laatua halvalla myyneen liikkeen nimi saattoi olla sportia Pekka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi