Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskiven poisto oli sitten julkisella 70 euroa...

Vierailija
17.04.2026 |

Eikä lopputulos edes ollut niin hyvä kuin monesti aiemmin. Näköjään yksityiset tarjoaa alle satasella palvelua, johon sisältyy myös soodapuhdistus. Jatkossa ei näemmä tarvitse veronmaksajan enää tätäkään julkista palvelua käyttää.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri maksoin yksityisellä puhdistus + tarkistus 237 euroa.

Vierailija
42/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallista. Ja itse kun kävin, niin aikaa käytettiin puolet siitä, mitä ennen eli lopputulos tuskin yhtä hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella ongelma on se, että hintaa ei kerrota etukäteen vaan pitäisi itse ymmärtää etukäteen mitä kaikkia "toimenpiteitä" tehdään ja onko ne "laajoja" vai "suppeita". Yksityiselle aikaa varatessa saa sentään vähintään hintahaarukan tietoonsa.

Julkisella nyrkkisääntö on, että toimenpide on lähes aina "laaja", jotta saavat laskutettua enemmän. 

Vierailija
44/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi yli 80€. Kesti tunnin ja siihen sisältyi geelipuudutus. Julkisilla. 

Vierailija
45/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella ongelma on se, että hintaa ei kerrota etukäteen vaan pitäisi itse ymmärtää etukäteen mitä kaikkia "toimenpiteitä" tehdään ja onko ne "laajoja" vai "suppeita". Yksityiselle aikaa varatessa saa sentään vähintään hintahaarukan tietoonsa.

Julkisella nyrkkisääntö on, että toimenpide on lähes aina "laaja", jotta saavat laskutettua enemmän. 

Joo, mulla luki laskussa että "pitkäkestoinen" vaikka aikaa tosiaan meni se 30 min. Ap 

Vierailija
46/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistettiinkö kaikesta syömisestä ja juomisesta? 

Vierailija
47/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä vähintään tuplat... n. 160...180 €.

No kun juuri kerroin, että yksityisellä näkyy tarjouksia alle satasen, ja siihen sisältyy se soodapuhdistus. Ja pääsee kun haluaa, kun tätä aikaa jonotin 3 kk. Ap

Noissa tajouksissa on vaan se työ, sitten tulee päälle toimistomaksut, kantamaksut, laskutusmaksut, vastaanottolisät, laskutuslisät, maksutapalisät ja sit ollaankin tuplahinnassa

Vierailija
48/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistettiinkö kaikesta syömisestä ja juomisesta? 

Ei, itse hoito oli oikein hyvää ja hampaat sai kehuja. Työntekijä oli mukava ja kokemus kaikin puolin hyvä. Ap

Vierailija
49/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo nyt paljon vai vähän mielestäsi?

Törkeän paljon. Suomen julkista terveydenhuoltoa mainostetaan kuitenkin edelleen maailmaa myöten ilmaisena..Tuokin valhetta kuten kaikki muukin ns. onnellisuus tässä pakanamaassa.

Ensinnäkään ilmaista ei ole. Maksutonta kylläkin. En ole koskaan nähnyt minkäänlaista infoa, että julkinen hammashoito Suomessa olisi maksutonta. Ei edes kotikaupungissani Helsingissä, missä normaali terkkarikäynti on maksuton. Hammashoito maksaa. Itse kävin juuri yksityisellä hammaskiven poistossa, hinta oli 130 e, joka on täysin hyväksyttävä hinta, varsinkin kun työn teki kokenut lääkäri.

Vierailija
50/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä yllätys tuo oli, kun Urpo ja Riikkuli ovat kolme ja puoli vuotta vähentäneet julkisen määrärahoja antaakseen ne terveyspörriäisten hyvin toimeentulevien hoitoon ja ne puuttuvat rahat on otettava jostain.

Vierailija
51/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ilmainen suomalainen terveydenhuolto.

Tai oikeastaan 140e kun varasivat liian lyhyen ajan jolloin jouduin menemään uudelleen.

Yksityisen tarjous 99e...

Vierailija
52/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä 180€.

Vierailija
53/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun juuri kerroin, että yksityisellä näkyy tarjouksia alle satasen, ja siihen sisältyy se soodapuhdistus. Ja pääsee kun haluaa, kun tätä aikaa jonotin 3 kk. Ap

Itse kun olen tarttunut noihin yksityisen puolen tarjouksiin, ovat tehneet aina vain pikaisesti ja hammaskiveä on jäänyt jäljelle.

Vierailija
54/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla maksoi yksityisellä hammaslääkärillä tarkastus ja hammaskiven poisto 186 €. Eikä edes tehnyt yhtä tarkkaa työtä kuin suuhygienisti. Pelkkä toimistomaksu oli yli 30 €. 

Pointti on tuo hammaslääkäri. Hammaskiven puhdistuksen voi tehdä suuhygienisti eikä siitä tarvitse maksaa yli satasta (olen vuosia käynyt yksityisellä). Hammaslääkärin suorittama suun ja hampaiden tarkastus on eri asia ja se maksaa julkisellakin extraa. 

Vierailija
55/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Itse olen käynyt jo 20 v yksityisellä puolella eikä kertaakaan valittamista. Julkisella sais yhden asian takia rampata monta kertaa, kun ensin vähän katsellaan, toisella kerralla ihmetellään, kolmannella kerralla suunnitellaan ja neljännellä kerralla tehdään. Sitten tulee vielä viides kerta kun korjataan päin peetä mennyt projekti. Ja lasku onkin jo isompi kuin yksityisellä, jossa käyt kerran ja kaikki kunnossa. 

Vierailija
56/56 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo nyt paljon vai vähän mielestäsi?

Törkeän paljon. Suomen julkista terveydenhuoltoa mainostetaan kuitenkin edelleen maailmaa myöten ilmaisena..Tuokin valhetta kuten kaikki muukin ns. onnellisuus tässä pakanamaassa.

Onhan se varmasti rikkaiden näkökulmasta lähes ilmaista ja heillä on hyvin mukavaa muutenkin kun ei ole rahasta pula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi