Myymälävarkauksien määrä raketoi Helsingissä
Myymälävarkaudet | Näpistysten määrä on räjähtänyt: Hankimme videoita tyypillisistä tilanteista Helsingissä
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011884845.html
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Varkaitten naamat lehtien etusivulle niin loppuu varastaminen.
Ei taida näitten moraalikompassi moisesta edes värähtää.
Mut ku ne varastaa asiakkailta ! Ja vaatteita !
Vierailija kirjoitti:
Onnea HELLsinki!
Koska kaatopaikalta tulee hyvä uutinen?
Tää paljasjalkainen stadilainen sanoo heipat hesulille toukokuun lopussa kun luovutan avaimet uudelle omistajalle. Helsinki on menossa aina vaan surkeampaan suuntaan ja vauhti vaan tuntuu kiihtyvän. Ei tuolla valkoihoinen kantis viihdy kaiken maailman himmendaalien ja peukkupeikkojen seassa.
Viron etsityimmät on muslimeja rikolliset. Naamoja oli lehdissä. Ja blondeja venäläisiä .
Vierailija kirjoitti:
Kiinnijäämiset lisääntyneet🤣 olen itsekin pölliny skidinä.
Aikoinaan niitä varmaankin kutsuttiin kiertoilmaisulla koululaisten taskualennus.
Vierailija kirjoitti:
"Voittekste pakkaa huomenna tän mun tutun paiztopizt33n pöllintäsatsin valmiix puzziin? Mä en ite jakzaiz"
- veeti, 12
Mitä sinä kusihousu teet täällä ? Tuttia vielä imet.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen elämänkoululaisen näköinen tyyppi purjehti alkoholihyllylle ja menin itse perässä. Selvästi jäi odottamaan sopivaa hetkeä, kun voi laittaa juomaksia takin sisään, mutta eipä onnistunut kun seisoskelin vieressä muka ostoksiani miettien :D mahtoi tehdä tiukkaa.
Kunnon 25v nisti menee suoraan lonkerohyllylle ja 4 päkkiä isoon reppuun ja sit täydellä juoksulla kassan ohi luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voittekste pakkaa huomenna tän mun tutun paiztopizt33n pöllintäsatsin valmiix puzziin? Mä en ite jakzaiz"
- veeti, 12
Mitä sinä kusihousu teet täällä ? Tuttia vielä imet.
Pyydän nätizt et voisix noi alepan kazzat tulla mua vähä vaztaan nii et tarvi ite ruveta pakkaileen. Mul on kiire skedeileen, kato!
Vierailija kirjoitti:
Ihme että tähän ei oo vielä kukaan ehtinyt huutamaan että hallituksen vika, persujen vika. Nukkuuko Rzzätrolli?
Veikkaan että syynä on Suomen lepsu rikoslaki. Näpistyksestä tulee vain moitteita ja päänsilitystä.
Mitä yrität kertoa? Nimenomaan hallituksen leikkaukset lisää köyhyyttä sekä rikollisuutta, kun ihmisillä ei ole enää varaa ruokaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on tilillä 1.20€ ja varmaan pitää alkaa varastamaan ruokaa jos ei jostain saa apua. Pari kananmunaa, makkara ja ruisleipäviipaletta jäljellä.
Jos olet sossun piirissä, saat varmasti ruokaan rahaa riittävästi. Mihin hassaat sen?
Piti ostaa silmälasit ja niihin meni 399€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen elämänkoululaisen näköinen tyyppi purjehti alkoholihyllylle ja menin itse perässä. Selvästi jäi odottamaan sopivaa hetkeä, kun voi laittaa juomaksia takin sisään, mutta eipä onnistunut kun seisoskelin vieressä muka ostoksiani miettien :D mahtoi tehdä tiukkaa.
Kunnon 25v nisti menee suoraan lonkerohyllylle ja 4 päkkiä isoon reppuun ja sit täydellä juoksulla kassan ohi luontoon.
Hän hankki ns. juoksukaljan sijasta juoksulonkero. Minulla oli yksi hyvä armeijahenkinen naapuri, joka huomasi lähikaupassa yhden juoksukaljayrittäjän ja seurasi tätä suhteellisen lähellä kauppaa olevaan kerrostaloon. Hän ilmoitti asiasta sitten eteenpäin poliisille osoittaen missä kyseinen tyyppi asui.
Kyllä nyt pitäisi olla perussuomalainen sisäministeri....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän hankki ns. juoksukaljan sijasta juoksulonkero. Minulla oli yksi hyvä armeijahenkinen naapuri, joka huomasi lähikaupassa yhden juoksukaljayrittäjän ja seurasi tätä suhteellisen lähellä kauppaa olevaan kerrostaloon. Hän ilmoitti asiasta sitten eteenpäin poliisille osoittaen missä kyseinen tyyppi asui.
Esim. lauttasaareen nää tulee metrolla jostain itä-helsingin slummista puhtaasti pöllintäreissuille. Päivällä lähtee lonkerot ja yöllä tullaan vuokraskuutilla ja poljetaan pöllityllä fillarilla ruoholahteen metrolle.
Tuon HS:n jutun alussa olevassa valvontakamerakuvassa on varas lonkerohyllyjen luona. Eiköhän tällainen varas ole tyypillisin, ei suinkaan ruuan puutteen vuoksi varastava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös vasemmisto ihan yllyttänyt tähän? Yleinen moraali muutenkin rapistumassa ja varastellaan alkoholia, karkkia ja kalliita juustoja ja lihoja, jotta niitä myymällä saa lisää huumeita.
Rangaistusten tuntuva korotus on seuraava askel, jotta saadaan homma vielä kuriin.
Noiden pienten näpistysten ja isompien myymälävarkauksien perimmäinen syy johtuu lukemattomista sosiaaliturvan leikkauksista, joissa monen jo valmiiksi tiukoilla ollutta taloutta on rokotettu liikaa. Esimerkiksi asumistuen leikkaukset ovat kaventaneet monien pientuloisten ryhmien kulutusmahdollisuuksia aivan perushankintojen kuten ruuan osalta. Jos köyhiä kyykytetään liikaa, niin tuollaiset reaktiot olivat täysin odotettavissa kuten lain kunnioituksen väheneminen kun yhteiskunta koetaan epäoikeudenmukaiseksi.
Ei johdu, kun seuraa mitä tavaroita eniten varastetaan. Eikä varkaudet tule päättymään, vaikka seuraava hallitus koostuisi kenestä hyvänsä
Tietääkseni partakoneen terät ovat sen verran kalliita, että niitä säilytetään varta vasten lukkojen takana pitkäkyntisten varalta.
Ihmiset ovat nälissään. Kohta rytisee kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös vasemmisto ihan yllyttänyt tähän? Yleinen moraali muutenkin rapistumassa ja varastellaan alkoholia, karkkia ja kalliita juustoja ja lihoja, jotta niitä myymällä saa lisää huumeita.
Rangaistusten tuntuva korotus on seuraava askel, jotta saadaan homma vielä kuriin.
Noiden pienten näpistysten ja isompien myymälävarkauksien perimmäinen syy johtuu lukemattomista sosiaaliturvan leikkauksista, joissa monen jo valmiiksi tiukoilla ollutta taloutta on rokotettu liikaa. Esimerkiksi asumistuen leikkaukset ovat kaventaneet monien pientuloisten ryhmien kulutusmahdollisuuksia aivan perushankintojen kuten ruuan osalta. Jos köyhiä kyykytetään liikaa, niin tuollaiset reaktiot olivat täysin odotettavissa kuten lain kunnioituksen väheneminen kun yhteiskunta koetaan epäoikeudenmukaiseksi.
Ei johdu, kun seuraa mitä tavaroita eniten varastetaan. Eikä varkaudet tule päättymään, vaikka seuraava hallitus koostuisi kenestä hyvänsä
Tietääkseni partakoneen terät ovat sen verran kalliita, että niitä säilytetään varta vasten lukkojen takana pitkäkyntisten varalta.
Myös lonkut on jo lukkojen takana. Kohta myös kalliit lihat, juustot ja suklaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sillä on nääälkäääää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös lonkut on jo lukkojen takana. Kohta myös kalliit lihat, juustot ja suklaat?
Heseissä näin. Muualla Suomessa voi käydä ihan normaalisti kaupassa. Toivotaan vaan, että nämä "köyhät" hesselit pysyvät siellä hesoissa
Ja jalat rikkailta.