Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥ENSKOJEN KESKIVIIKKO♥♥♥

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin pinot lukemaan, tultiin eilen Aleksin mummolaan (kahdestaan Aleksin kanssa).

Uusia mammoja vauvoineen oli tullut mukaan, tervetuloa vaan!

Kivoja kuvia olitte taas laittaneet! Aleksi sai samanlaisen keinun kuin Emmi, ja kikattaa kanssa ihan haltioissaan kun pääsee keinumaan :)

Auroran poitsu lakkoilee, hyvä kun oli nyt kuitenkin vetäissyt ison määrän maitoa. Syytä varmaan tosiaan selvittää allergian mahdollisuus, kun sitä sullakin on.

Osse, juu häät on tulossa, päivä on 070707, luulisi miehenkin sen muistavan ;) Oon lisäksi kaasona syksymmällä kaasolleni, joten aika paljon tässä on kaikenlaista järkkäämistä.. Lähinnä ressaa että miten Aleksin hoito onnistuu esim. polttareiden aikana. Siis syöhän tuo pullosta, mutta kun ei ole koskaan ollut edes yötä erossa äidistä.. Taitaa kuitenkin äitiä ressata enemmän kuin poikaa.

Poppis, pitää tosiaan jatkaa maidottomalla ja kananmunattomalla dietillä jos jatkan imetystä. Oon ihan tottunut siihen jo, ei se niin kauhean vaikeaa ole, tietysti kivempi olisi kun saisi syödä kaikkea. Vaikeinta on, kun ei oikein ulkona pysty syömään, kaikessa on aina maitoa :/

Hipun ja Pi-Kin poitsuthan kasvaa meidän Aleksin kanssa samaa tahtia, Aleksikin oli 2kk neuvolassa 6800g/62cm. 3kk 7670g/65cm, 4kk 8700g/70cm, 5kk 9050g/70,5cm, 6kk 9600g/71,5cm. Siinä teille vertailua mitä saattaa tuleman pitää ;)

Hippu, kiitos selvennyksestä! Voimia, varmasti pyörii paljon päässä ja huolettaakin, kun pitää pientä leikkaukseenkin viedä.

Burde sanoit ettei Heidi enää syö tissiä kuin pari kertaa päivällä. Juoko hän sitten vettä kiinteitten päälle, eikö huoli tissiä useammin? Mietin vain, että koskahan meilläkin maidonkulutus vähän harvenisi (kun meillä imetään 2h välein ympäri vrk:n..) Vettä Aleksi ei huoli ainakaan tähän mennessä.

Imettämisestä vielä. En ole mikään fanaatikko sen suhteen, mutta tosi onnellinen jos sitä saan jatkaa, koska se sopii meille. En koe liikaa sitovuutta se suhteen tms. Enemmän stressaisin jos joutuisin jatkuvasti pullojen kanssa pelaamaan, miettimään että lämmittääkö pullon vai ei, ja öisinkin sitten sitä rumbaa. Laiskalle helpompaa imettää ;)

Ollaan lääkärin ohjeesta alettu kokeilla erityiskorviketta, nyt parin viikon ajan, ja katsotaan sopiiko. Aiemminhan meidän ei ole tarvinnut lisämaitoa käyttää, ja nytkin vain testataan (siltä varalta jos joutuu imetyksen kuitenkin lopettamaan, tai jos tarvii lisämaitoa). Ainakaan vielä ei ole oireita tullut kun olen muutamana aamuna sitä antanut.

Eilen annoin kokeeksi aamun sijasta illalla 120 ml ja tissiä päälle ja kappas, poika söi 2.30 ekan kerran eikä edes herännyt aiemmin!! Yleensä siis syö jo parin tunnin päästä unille käymisestä nyt nukkui 4 tuntia kun unille meni vasta 22.30 kylässä kun oltiin. Eli pitääkö korvike nälän pois paremmin, vai eikö saa rinnasta tarpeeksi irti jotta jaksaisi nukkua pidempään yhtä soittoa? Aleksihan ei mitenkään tankkaa illalla, syö vaan normaalisti sen parin tunnin välein.

Nyt pitää mennä ulkona on herätty.

Viipero & Aleksi 6kk

Vierailija
22/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuin tuohon " suunnittelijaan" sun viestissä...eli käytittekö kangaskaupan suunnitelijaa vai mitä? Olis niin kiva käyttää värejä, mutta en uskalla ottaa riskejä kun itsellä ei oikein ole silmää...siksipä meillä nyt onkin pelkästään mustaa, valkoista ja kromia. Booooring :) Sinne omaan uuteen kotiin haluaisinkin jonkun sisustussuunnittelijan vähän avittamaan...

Makkara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollu taas jännä päivä. Kotona ehtinyt kun kääntymään. Lähettiin päikkyaikaan kävelylle ja suunnistin sitten Sampon isomummulle kylään. Just vasta tulin kotiin ja nyt lähtäänkin samantien mummulaan (mies auttaa isääni jonkun kaatopaikkakuorman viemisessä). Ehtiny edes koneelle :/ pyh! :DDDD

AURORA, iso poika teillä, meillä oli Sampo jäänyt jo jalkoihin tuossa kasvussa ;) Oli 3kk neuvolassa 6450g, 60cm ja pipo 41,6cm (synt. 3840g, 49cm ja pipo 37,5cm). Vähän vissiin tasottumaan päin tuo kasvu, jos vertaa aiempaan kasvuun. Ekaan neuvolaan mennessä (2,5vkoa) oli kasvanut 5cm ja painoa oli vaikka kuinka! Kunhan ei enempää hidastu tuo kasvu, ettei äidin tarvi huolestua ;)

No joo, pitääkin lähteä. Myöhemmin palaan, jos vain ehdin.

Han ja Sampo 3kk

Vierailija
24/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoili imetyksestä yms... Voi kun minäkin niin mielelläni imettäisin vaan eipä se meillä mennyt ihan niin. Alku oli lupaavaa, nousi oikein urakalla heti vaik poika söi tosi vähän rintaa pienuutensa takia ja suurimman osan pullosta, sit yks kaks 3-4 viikkoa kotiutumisesta sitä ei vaan enää tullut kunnolla, ei imien eikä lypsäen. Tää muutos tuli ihan yhden yön aikana.

Laitan tuonne ihan oman juttunsa muutenkin vauvan syömisestä,kun nyt ollut hiukan outoa tyoimintaa mut ehkä se on sitten tuota pulloraivoilua vai mitä se nyt oli josta just luin tässä ketjussa... :)

KYSYMYS RAUTALÄÄKKEESTÄ:

Jos joku teistä on joutunut pikkuiselleen antaman FER IN SOL rautalääkettä niin mitkä on kokemukset???

Meillä piti pienen syntymäpainon takia aloittaa 1kk iässä rauta ja aloitettiinkin, se vaan ei pysy sisällä vaan tulee oikein hurja oksennus yläs aina sen ottamsien jölkeen, ei mikään pulautus vaan kaikki lähiaikoina syöty ylös kaaressa. Neuvola vain sanoi et pienennä annostusta vaik just olin sille kertonut et oon jo pienentänyt annoksen niin pieneksi ettei vähempää osaa edes ruutalla ottaa pullosta.Hb oli aika alhainen mut ei aneminen kun vaadin sen tarkastamista.

Et tällaista tänään...

Masu-mamma ja Benjamin 9vko+5pv

Vierailija
25/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora: Hyvä, että Oliver suostu syömään!!!

Tässä Häydin 3kk mitat (sattu olee neuvolakortti tossa vieressä): 5240g ja 59,5cm.

Viipero: Annan Heidille vettä ruuan päälle lähinnä sen verran, että suu ja hampaat huuhtoutuu... Siis tarjoan kyllä, että saa juoda sen verran ku haluu, mut usein se menee siihen että häydi vaan pelleilee -> puree sitä juomaosaa ja kattoo mua velmuna. =) Välillä on kyllä mietityttäny, että eikö se kuihdu kun ei juo, mutta sit kun se rauhottuu tissille, ni tankkaa sit oikeen kunnolla. Ja öisin syö vielä.. viime yönä söi 2 kertaa + aamun " nuku vielä hetki, ni äitiki saa nukkua" -tainnutusyritykset. =)

Meillä Heidi syö 5 kertaa päivässä ja annokset on mun mielestä aika sopivia (noin 0,5-1 pikku piltti purkki / krt).

Amy: Mites se olikaan, että ootko sä lopettamassa imetyksen kokonaan vai ensin yöimetyksen vai miten? Ku mä oon tässä pähkäilly tota yösyöntiä, mutta en oikeen tiiä... Toisaalta haluan imettää vielä, mutta toisaalta välillä aina mietin, että jos vierottais ni mitenhän se kannattais tehdä. Päiväimetykset on helppo jättää, mutta öistä en tiä..

MENKOISTA ja MENKATTOMUUDESTA:

Eli ny tulee liuta kysymyksiä... Niille joilla on alkanu menkat... Miten ne alko? Ihan tosta noin vaan vai samalla lailla kun aikasemmin ku oli menkat? Oliko siis jotain ennusmerkkejä? Kuinka paljon imetit sillon ku menkat alko?

Ja niille joilla ei oo alkanu... Onko ollu merkkejä että alkais mutta ei alakaan? Tai ootko huomannu mitään ovisjuttuja?

-----

Mulla ei nimittäin oo alkanu ja nyt mulla on taas ollu niitä alavatsatuntemuksia + IHAN ÄLYTTÖMÄSTI KOKO AJAN valkovuotoa... Mietin siis, että olisko mahd. ovisajat vai menkat alkamassa vai pikku masuasukki... :)

Pitää mennä syöttää Heidille luumusosetta, ku reppanalla on maha ihan kovalla.

Burde ja Heidi 7,5kk

Vierailija
26/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne alko 9kk synnytyksestä. Tunnistin ihan selvät ovistuntemukset ja limat (sori " yök" !) 13 päivää ennen menkkojen alkua. Elikkä osasin odottaa, että ne alkaa. Aika samanlaiset mun menkat oli, kun ennen raskautta kipuineen kaikkineen. Imetystä olin vähentänyt jo jonkin verran, mut imetin silti vielä.

Voihan se olla pikkuinen masuasukkikin ;) Hih! Olisko teillä sellanen jo toiveissa?

pesukarhu ja taas hampaita tekevä Joona :)

Vierailija
27/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin oksettaa ja raivostuttaa.. Sain taas päivällä kivan muistutuksen siitä, että kesä tulee.. Pitkästä aikaa tuli kunnon " hyi v*ttu neekerin h*ora" -huudot perään ja D' sta kans ekat kommentit (" s**tanan somalimukulat sais tappaa kaikki" ). Tietysti mukana oli myös vanhat kunnon sossun rahoilla elätte-kommentit yms. pientä kivaa. Luonnollisesti kommentoijana oli keski-ikäinen viinapulloa klo 11 aikaan päivällä ulkosalla kallisteleva mies.. Joka kesä sama juttu, talvisin on yleensä hiljasempaa tällä saralla. Ei pitäis välittää noista, mut tää etenkin loukkas niin paljon, kun oli ekat huudot mitkä tuli D' n syntymän jälkeen ja koski myös poikaa. Sentään sain huudettua takasin (olin tietysti ehtinyt jo kävellä ohi, koska päin naamaa harvemmin uskalletaan huutaa) sentään, et " hienoa, että joillain on omat asiat niin hyvin, et voi puuttua toisten elämään" .

No joo.. Muuten meillä on yöt vähän rauhottunut ja enää D syö 2 kertaa. Kiinteitä menee taas vähän paremmin, max. puoli purkkia/ ruokailu.

Han: Siis mun äiti on erityisopettaja (en nyt muista, et mikä sen luokan tarkempi nimitys on, mut oppilailla dysfasiaa, adhd' ta jne..). Mun alaa ne kirjat ei koske millään tavalla (musta tulee labra-analyytikko..).

Pi-Ki: Mies on Nigeriasta. Ja joo on D' lla tumman ruskeet silmät, aika vaalea iho (ehkä joku laiha maitokahvi), tummat hiukset, jotka menee kiharaan. Nyt noi hiukset on alkanut kihartua enemmän, ihan pikkuvauvana oli ihan suorat. Mummot on yleensä ihan lääpällään, mut näköjään poikkuavia mielipiteitä löytyy myös.. Mulla masennus oli sellasta, et saatoin vaan istua ja itkee ties miten kauan, jos joku asia ei mennyt niin ku oisin halunnut (esim. jos myöhästyin junasta vaikkei ois ollut mitään väliä et ehtiikö vai ei) niin tunsin itseni ihan epäonnistuneeks ja pyytelin hirveesti anteeks mieheltä jne.. Tästä pahentuessa mukaa ntuli se, et en pystynyt syömään enkä juomaan, kuvittelin, et kaikki (mies ja hänen sukulaiset, mun vanhemmat) haluaa viedä vauvan pois multa, samaan aikaan toisaalta halusin vaan pakata kamat ja häipyä, partsilla en uskaltanut avata parvekelaseja (asutaan 12. krs), koska ajattelin et ois ihanaa leijailla parvekkeelta alas ja vaan nukkua. Tosta viimisestä en ajatellut niinkään et kuolisin vaan et sit saisin levätä ja olla rauhas. Enkä mitenkään ajatellut et iskeytyisin maahan vaan et leijuisin kuin höyhen. Nää on tosi kipeitä asioita sanoo vieläkin, mut haluan puhuu näistä siks ettei kukaan muu jäis kelaileen samoja yksin. Noina hetkinä, kun oli ihan sekasin, niin nää kaikki asiat oli ihan todellisia, mut ONNEKS mulla oli tosi selviäkin hetkiä ja niiden avulla sain haettua apua. Lisäks mä jaksoin hoitaa D' n hyvin ja parhaita aikoja (siis jolloin voin parhaiten) oli ne ajat kun D oli hereillä. Tää alkoi helpottaa silloin, kun sain sanoo ne asiat päivystävälle psykiatrille ja sain lääkkeet + tiedon et mä en oo enää yksin niiden asioiden kanssa vaan mulle soitetaan seuraavana aamuna ja saan ajan samalle päivälle avo-osastolle. Lisäks mulla oli Alma-keskuksesta aivan ihana perhetyöntekijä, joka kävi kerran viikossa meillä kotona.

Viipero: Ihania uutisia ja hienoa, et Aleksin vaivat on helpottanut.

Meillä daddy on ihan yhtä hyvä hoitaja kuin mäkin :). Eilen olivat just pitkän illan kaksin D' n kanssa, kun mä kävin kavereiden kans syömässä ja istuskelemas (tuli muuten niiiin tarpeeseen).

Karssuli: Onnea miehen uudesta työstä. Meilläkin mä halusin 3 lasta, mut mies heittää aina välillä niitä " yks riittää" -kommentteja enkä mä tiedä yhtään et miten tosissaan se on. Meillä on kyllä ollut yhtenä vaihtoehtona adoptoida miehen kotimaasta, mut se nyt on vaan sellasta juttua (vaikkakin osiks ihan vakavaakin).

Mä en odota mitäänihmeitä äitienpäivältä. Toi ukko, kun on vähän tiettyä mieltä " noista valkosten juhlapäivistä" ;). Luulen, et jotain edes kuitenkin tulee..

Hippu: Kiva, et olitte saaneet selvyyttä ja hyvä et eka leikkaus on tollanen pienempi. Jos sitten ei ihan niiin hirveesti tarvis jännittää tai murehtia..

Osse: Me köhät suunniteltiin jo, et laitetaan D' n vappupallo varastoon ja annetaan se ens vappuna uusiks ;). Mä oikeesti ajattelin et ei se pallo kestä kun pari päivää, mut ei oo tyhjentynyt yhtään.

Aurora: Kuulostaa tutulle noi pulloraivarit.. Meillä ekoihin autto pullojen vaihto, mut te käytättejo niitä mihin me vaihdettiin. Sit seuraavaks kanniskeltiin D' a aina, kun alkoi raivoaan et rauhottus. Tää toistettiin niin monesti, et maltto olla rauhassa ja alkaa juoda pullosta. Ja meillä on nyt kaytössä just toi unessa pulloilu, minkä joku sanoikin.. Enää D ei tosin raivoa vaan ei vaan malta olla paikallaan.

Nyt meen häiriköimästä syömään..

Jenni ja D 10 kk (yöunilla)

Vierailija
28/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Burdelle MENKOISTA: mulla alkoi nyt tällä viikolla, eli 9vkoa synnytyksestä. Ja melkoisen samanmoiset tuntemukset kuin silloin aiemminkin (ovis-lima-vuotoa --yöks-- sekä nyt menkkojen aikaan pientä alavatsakipua). Ja itseasiassa meinasin just tullakin kirjottamaan ja kiroamaan, että pirulainen tätä tavaraa tulee paljon :( Ihan ku synn. jälkivuoto... No, eipä mulla koskaan niukat menkat oo ollukaan, mutta kuitenkin... Ja mä oon imettänyt nyt melko vähän, kun ei maitoa meinaa tulla, enkä jaksa edes yrittää enää imetyskertoja lisäillä, eli liekö se syynä, että ne alkoi jo nyt??? Ja on muuten tosi haikea olo, kun tietää, että imetys alkaa olemaan loppusuorilla... En haluais kuitenkaan kokonaan lopettaa, ja ainakin yöimetyksiä jatkan, vaikkei sieltä mitään tuliskaan... Lupsuttakoon sitten vaikka huvikseen...

AURORALLE piti sanoa, että melkein prikulleen samat mitat Oliverilla kuin Artulla eilen siel 2kk nlassa (6600g, 60,5cm), hih!

Nyt nukuttamaan poika ja sitten itseni...

P

Vierailija
29/30 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset on ilkeitä!! Alkoi oikein savu nousta korvista kun luin Jenni sun kirjoitusta. Ajatelkoot mitä ajattelee mutta miksi kenelläkään on tarvetta huudella kadulla ihmisille jotain noin rumaa... No, ei kai tollaisten ihmisten älykkyysosamäärällä ole mikään ihme. Mun mielestä on hassua että monet ihmiset syyttää esim. maahanmuuttajia omista ongelmistaan, niin kuin se nyt on jonkun muun vika että juoposta tuli mikä on. Voisi etsiä syntipukkia vaikka ihan itsestään. Pistää vihaksi!

Burde, mulla alkoi menkat äskettäin, tosin imetyksen lopetin juuri ennen sitä, joten sinänsä vähän eri asia. Mutta oireet oli ihan samat kuin ennenkin ja kivut kahta kauheammat! Muistaakseni toivoitte sitä kakkosta joten pidetään peukkua pystyssä että oliskin sitä. :)

SS, meillä vähän sama ongelma että väriä ei ole... Mustaa, valkoista ja tummaa puuta joten suht synkkää menoa. Nyt oon vähän yrittänyt lisäillä limenvihreää olkkariin, näin kevään kunniaksi. :)

Viipero, mun serkku menee myös naimisiin 070707, joten juhlia odotellaan jo täälläkin. Joko jännittää? :) Häissä on kyllä hurjasti järjestettävää! Meillä ajoitettiin aina lisämaito just illalle kun sitä kerta piti antaa ja se kyllä takasi vähän pidemmän unipätkän siihen alkuun.

Aurora, hienoa että Oliverin paino kuitenkin on noussut. En jaksa laittaa Ainon mittoja kun se on kasvanut koko ajan niin heikosti omilla sinttikäyrillään. :/ Tosin nyt viimeinkin kasvaa paremmin.

Napero, ihmettelin vähän aikaa että kuinka niin tunkeudut joukkoon, tännehän sä kuulut, kunnes muistin että ai niin se taaperopino... Ihmekös ei ole sua ja muita isompien vauvojen mammoja näkynyt!

Meillä on mennyt vähän hulinoinniksi viime aikoina, Aino nukkuu kyllä muutaman tunnin ihan kivasti mutta sitten alkaa huutelu sängystä ja tuttia saa käyda lykkimässä suuhun koko ajan. Viime yönä laskin että tunnin sisällä kävin laittamassa tuttia suuhun viisi kertaa ja sitten otinkin jo tytön viereen kun en enää jaksanut. En tiedä pitäiskö mennä takas perhepetiin tai siirtää pinnis meidän makkariin kun ei tule mitään tuosta ylös hyppimisestä, enhän mä saa nukuttua kun pikku pätkiä. Ja väsyttää... Päikkäritkin meni taas vaihteeksi plörinäksi ja nukkumaanmeno ihan mahdotonta taistelua. Toivottavasti on vaan VAIHE (yksi niistä monista).

Sitten kun otin tähän väliin vielä sitä kuvanmuokkaushommaa jota pitäis siis jossain välissä edistää niin huoh. Kuvasarja päivässä ei oikein riitä... Noh, siitä puheen ollen kai pitäis jatkaa sitä hommaa eikä jaaritella täällä. Sorry tää purnaus, eiköhän tää tästä. :)

Karssuli & Aino (god thanks jo nukkumassa) 7kk+

Vierailija
30/30 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen lukenut juttujanne koko ajan poitsun syntymän jälkeen, mutta muistaakseni en ole ottanut osaa keskusteluihinne..odotus puolella kyllä olin jutskailemassa, ehkä joku muistaa?!

en ole kyllä vieläkään kovin ahkera kirjoittelija, tuolla helmikuisten puolella aina silloin tällöin kirjoittelen, olisi vaan kiva kirjoitella muiden ensikertalaistenkin kanssa..

pojalle on nyt löytynyt hiukan rytmiä päivään niin voi olla, että koneellekin kerkeäisi useammin eikä vaan pikaisesti iltamyöhään, kun poitsu on jo unilla..

eli meille syntyi 10 päivää yli lasketun ajan prinssi 18.2.2007, joka sai 1.4 kasteessa nimen Eemeli.. alussa vatsavaivat vaivasi ja imetyskään ei missään vaiheessa kunnolla luonnistunut. Parin kuukauden iässä imetys loppuikin kokonaan ja nyt elellään pelkällä vastikkeella sekä aamuisin annan hiukan luumusosetta vastikkeen joukossa, että vatsa pehmenisi ja toimisi hieman paremmin..

kommentoin juttuja paremmin kun ja jos pääsen mukaan porukoihin :0)

nyt mukavaa torstain jatkoa kaikille..poitsu taitaa alkaa heräillä päikkäreiltä vaunuista

pajuska&eemeli su.12 vkoa ja ensi pe. jo 3kk!