Kuinka paljon alkoholia menee, kun vedät kunnon känni-illan?
Itse juon yleensä 18 kpl olutta. Olen lyhyt, hieman tukeva nainen. Oletko mies vai nainen? Kuinka usein juot kovia kännejä? Itse olen viimeisen kymmenen vuoden aikana useita kertoja kuukaudessa kännännyt.
Kommentit (107)
1 viinipullo ja päälle yksi iso siideri menee pari kertaa viikossa ja seuraavana päivänä on aina krapula. JOs jättäisin tuon siiderin pois, voisi olla toisin. Olen pienikokoinen ja hoikka vanhempi nainen, mutta juon liikaa, ja olen laihtunutkin juodessa, koska ruoka unohtuu. Vuosia juonut välillä tissutellen, välillä "vain" kaksi kertaa kuussa juoden itseni kaatokuntoon (silloin mennyt kerralla kolmekin viinipulloa).
2 dl brändyä tai konjakkia, tai rommia
3 dl Yölintu tai Metsänhenki likööriä
075 l chardonney rypäleinen valkoviini
Kämpiltä ravintolaan, aterian yhteydessä yleensä 2-4/ 0.5l vahvaa olutta, ctsekkiläistä
japanilaista. Seurustelujuomaksi kenties satunnaisiin jutteluihin tukeecrosee viini tai shampanjaa.
Ravintolasta karaokeen: mittaamaton määrä kotimaista kolmosolutta tuopissa ja väliin jaloviina snapseja. Jos vielä lauluksi laitan, niin Kotiviini. Kernaasti karaokepubin tiloissa seuraani lyöttäytynyt lady kaveriksi lauluun. Tein sulle kotiviinin mansikoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normikulutukseni on 12 doppelpukkia ja 0,7 litraa kossua päivällä ja jos illalla haluan vähän juopotella, niin täytyy sitten ottaa vähän lisää!
Sentään yksi "normaali" porukasta. Itse en kyllä tuolla määrällä pärjännyt mutta ei sentään niin amatöörimäistä kun muilla näkyy täällä olevan. Lopetin kyllä sit en kokonaan, sentään sain 4,6 promillea puhallettua mittariinkin.
Viinan kanssa ei saa leikkiä, jos otetaan niin otetaan kunnolla tai antaa sitten olla kokonaan.
Se on juurikin näin, ihan turhaa alkaa jotain kolmea-neljää kaljaa juomaan kun siitä ei tule kuin kiukku ja kusihätä. Jos ei tarkoitus ole kuin janoa siirtää niin se on sitten sama juoda pelkkää vettä. Sitten kun otetaan niin otetaan kerralla kunnon tumut.
Eilen riitti näköjään puolikas pullo valkkaria, pari lasia skumppaa, neljä seltzeriä ja yksi vahvempi erikoisolut. Juon kännit kerran viikossa, joskus jopa kaksi.
N38 168/70
Mitä olen laskenut niin 18 juomaa, mut tuskin olen kaikkea muistanut.. ja olo sen mukainen seur päivänä
viimeksi meni laatikollinen kaljaa ja rommipullo päivän aikana. piti pysyä ukon tahdissa ja hienosti onnistuin. seuraava päivä tosin meni sänkyn pohjalla. enpä noussut aamukaffille seitsemän aikaan, kun ukko lähti mettään puita kaatelemaan. eikä ole maistunut tuon kerran jälkeen ollenkaan. mutta nyt kun tuli puheeksi, niin jospa perjantai aamusta aloittelisi ja kokeillaan uudestaan, että missä se muijan raja kulkee tälläkertaa.
Kiva maksaa veroja kun teitä kaikkia aletaan hoitaa: kirroosi, syöpä, diabetes
Vierailija kirjoitti:
Juoppojen kokoontumis"ajot".
PS. TÄMÄ ON SOSIAALI-JA VEROHALLINNON TIETOKERUU TULEVAA ALKOHOLIHINNAN NOSTOA VARTEN. RAITTIIT OSALLISTUVAT JUOMAVEROON VEDEN HINTANOSTEEN MYÖTÄ.
Juoppojen kokoontumisajot kasautuvat vasta vapunaatosta alkaen ympäri Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa veroja kun teitä kaikkia aletaan hoitaa: kirroosi, syöpä, diabetes
Onneksi legurit, apteekit ja poliisit saavat osansa meidän kunniallisen alkoholistien potti kertymästä. Saati juoman valmistajat, pakkaustarvikeväki, ryyppyastiateillisuus, tarjoilijat... Oi veljet ja siskot Baccuksessa: ilman meitä Suomen talous olisi kuivahko.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluta olla kännissä kun kännissä olet useimmiten ääliö?
Siksi kun muut päihteet ovat laittomia huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Jos juon ns. jalat alta, siihen tarvitaan kymmenen pientä keskiolutta. Yli kolmesta tulee krapula.
N40+ 67kg
Vau. Kolme tölkillistä olutta on mulle jotain mikä iskee mieleen silleen, että hei alkoholia, tämähän voisi olla hauskaa. Känneihin niitä oluita vaaditaan joku 15.
N40+ 56kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole läheskään kaikki.
Miksi tämä saa olla täällä mutta kannabiskeskustelut poistuvat?
Ne jossain pohtii nytkin viinan hinnan nostoa
Mä istun baarin tiskillä janoten kostoa.
Vaan eipä taida kannattaa nenillensä hyppiä.
On multa liian helppoa näin siivet nyppiä.
Jos avaan yhden, juon sitten n.viikon-pari , kokoajan ku hereillä ,kunnes on niin paha olo ettei enää pääse kaupaan tai pysy edes nesteet sisällä.,tuohon mennessä varmaan annoksia menny useempi sata.
Raittiina nyt yli 10v.
En suosittele kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä saa olla täällä mutta kannabiskeskustelut poistuvat?
Tavallinen kaksinaismoraali hyväksyy ryyppäämisen mutta ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole läheskään kaikki.
Sano yksikin laillinen päihde alkoholin lisäksi. Tupakkaa ja kahvia ei lasketa koska ne eivät oikeasti ole päihteitä.
Max 4 kpl 0,5 l siideriä, seltzeriä tms. Jo kahden jälkeen olen päihtynyt. Näin on ollut nyt 10 v, lilen (sleeve) jälkeen. Voi toki sekin vaikuttaa, ettei tule juotua alkoa edes joka vuosi.
Ei ole juopottelu enää tätä päivää. Luuserien hommaa.
4-5 annosta