Onko 37 astetta aikuisella kuumetta?
Kommentit (27)
Kuumeella ei ole mitään virallista rajaa paitsi ehkä keksitty juurikin sairaslomatapauksia varten. Ihmisellä on kuumetta silloin, kun kehon lämpötila on korkeampi kuin normaalisti johtuen elimistön puolustusreaktiosta.
helppohan se on kuumessa toimistohommia painaa.
Tämähän on täysin yksilöllistä. Itse olen sohvanpohjalla peitto korvissa potemassa, jos kuumemittari näyttää 37:ää. On silloin jo hyvin kipeä olo, enkä todellakaan ole työkuntoinen tai lähde minnekään kodin ulkopuolelle tautia levittämään.
Itsellä sairaana lämpö pyrkii laskemaan ei nousemaan. Alimmillaan olen mitannut 34,8 astetta ja silloin oli jo tosi kipeä olo: paleli, särki joka paikkaa ja olo oli ihan vetämätön.
Mun normaalilämpö on yli 37,5 astetta. Voinko siis jäädä näiden saikkujankuttajien mielestä pitkälle sairauslomalle? Kun kuume on kuumetta, sama se mikä olotila!
Tunnen kyllä kun kuume oikeasti nousee ja silloin jään saikulle. Toivon että myös työkaverit tekee niin, vtuttaa saada tartunta.
Alkaako lama lähenemään kun tällaisia kysellään? Halutaan vain pois ja vähän lisää vapaata.