Matalin tuntipalkka jolla sinä menisit töihin
Täällä puhuttaa puutarhan kausityöntekijän matala palkka - joten?
Kerro vielä oletko työssä vai vailla työtä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Aivan pohjalta olen aloittanut siivoustyöt. Nykyään tuntipalkka yli 16e, pyhinä tuplat. Tukia en ole ikinä tarvinnut ja töitä on riittänyt siivouksen parissa. Koronankin aikana töitä riitti ja palkkiot nousi, että saatiin porukkaa pysymään töissä koronan aikana. Tänäänkin lähden yövuoroon 40% lisillä.
Toivottavasti sun fysiikka riittää jatkossakin. Kattele jotain muuta kevyempää duunii nyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi mistään hinnasta.
myy sitten vaikka .. kyl sä tiedät
Juu myyn jo.
Riippuu myös työn sisällöstä. Olin kaupassa työssä 12,5 euron tuntipalkalla ja se oli kyllä ihan silkkaa perseraiskausta kun ottaa huomioon työn fyysisen ja henkisen kuormittavuuden. Enää en lähtisi. Jotain leppoisaa ja mukavaa työtä voisin tehdä halvemmallakin, mutta harvemminpa nuo matala palkka-alojen työt mitään leppoisia on.
Esim myyjän tuntipalkka taitaa normaalisti olla jotain 11-13 e/ tunti, törkeän vähän, ja kun ottaa vielä huomioon että suurin osa myyjän töistä on osa- aikaisia, ja palkka muodostuu tuntipalkasta!
Olen vakityössä. En menis alle 25 e/h, se suurinpiirtein nykyinen tuntipalkka.
Jos on joku tosi kiva, vaikka eläintenhoitoa niin voisin kyllä aloittaa ihan sieltä 11-12 eurolta. Nyt teen siivoojana (omat aikataulut, äärimmäisen helppoa ja vapaata porrassiivousta) 14 euron tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku tosi kiva, vaikka eläintenhoitoa niin voisin kyllä aloittaa ihan sieltä 11-12 eurolta. Nyt teen siivoojana (omat aikataulut, äärimmäisen helppoa ja vapaata porrassiivousta) 14 euron tuntipalkalla.
Miten noin huono tuntiliksa? Tein 20 vuotta sitten tolla palkalla.
En alle 50 e/h menisi töihin mihinkään. Tuokin olisi minulle jo huomattava palkan alennus.
Kehitysjohtaja
Vierailija kirjoitti:
40 €
Mut onneksi ei tarvii noin halvalla mennä
työtön sinä olet eikä tartte joo mennä.
Vierailija kirjoitti:
En alle 50 e/h menisi töihin mihinkään. Tuokin olisi minulle jo huomattava palkan alennus.
Kehitysjohtaja
595e kk on sun palkka ja kela maksaja.
myy sitten vaikka .. kyl sä tiedät