Harvinaisin paikka, jossa olet käynyt?
Kerro paikka ulkomailla, missä olet käynyt, mutta et usko muiden käyneen.
Reagoi muiden vastauksiin
Jos olet käynyt paikassa: peukku ylös
Jos et ole käynyt: peukku alas
Kommentit (742)
Hadrianuksen muuri, Northumberlandin kansallispuistossa pohjois-Englannissa.
Butterfly World, Stockton-On-Tees, Englanti.
Miniatur Wunderland, Hampuri, Saksa. Maailman suurin pienoisrautatie, aivan mahtava paikka, suosittelen.
Iranin edesmenneen shaahin Reza Pahlavin palatsi (Tehran, Iran). Melko ylellinen oli!
Mulla ei mitään kovin erikoisia kohteita ole ollut, mutta laitan muutamia. Ekaksi vaikka Virossa paikka, jossa oli Neuvostoliiton jo hyljättujä betonibunkkereita ja siellä oli myös valtavia ohjussiiloja. Paikasta tietävä opas (ei virallinen, sillä se ei ollut mikään turistikohde ollenkaan) kertoi, että siellä oli NL:n aikana aivan koko ajan välittömässä laukaisuvalmiudessa yksi ohjus myös Helsinkiin suunnattuna. Jopa niin tauottomasti, että kun se otettiin huollettavaksi, sen tilalle laitettiin toinen niin ettei hetkenkään keskeytystä tässä valmiudessa ollut.
Oli sillä matkalla muitakin joten saattaa siellä olla joku muukin käynyt. Ehkei kuitenkaan massoittain väkeä?
Tokaksi vsikka Cadoz, Espanja. Tosin huomasin, että sinne taitaa nyt olla tarjolla seuramatkojakin joten ehkä monikin jo on vieraillut sielläkin.
Ei Cadoz vaan Cadiz. Anteeksi typo.
Olen käynyt Saharassa olevassa keitaassa jossa luksushotelli. Upeita puutarhoja, pimeitä Saharan öitä ja tähtitaivasta.
Majdanek, keskitysleiri Puolassa.
Salamanca, Espanja
Juu, ei ollut kovin eksoottisia nämä mun kohteet, ei.
Provo, Utah. Kolme viikkoa työmatkalla.
Luonnonpuisto Doñana, Espanja. Varmasti löytyy muitakin kävijöitä, koska se on turistikohde. Mutta kuinkahan suosittu?
Se oli joku nunnaluostari Saksassa. Sen nimeäkään en enää muista enkä paikkakuntaa, missä se sijaitsi. Käytiin myös jossain paikallisessa pikkulinnassa samalla reissulla. Senkään nimeä en muista enää. Ja pikkukaupunki Winnenden, Saksa.
Barcelonassa Hospital Princeps de Espanya, planta siete-uno: enfermefades infecciosas, henkilökunnan tilat.
Tai Cadizissa Hospital Mora, henkilökunnan tilat.
Joo
Sä jäit sinne
Mun oli jatkettava matkaa
Taas tuli juna