Omat eväät ja vessapaperit vierailulle.
Tässä nyt jonkun aikaa tapaillut kiinnostavan ja sopivan oloista miestä. Mennyt asiat ja mielenkiinnonkohteet hyvin yksiin, mutta nyt kuitenkin alkanut enenevässä määrin tulla raha puheeksi. Enää ei oikein tunnu vitsiltä kuittailut syömisestäni ja vessapaperin käytöstä on ollut jokunen keskustelu koska käytän enemmän kerralla kuin hän.
Ollaan oltu enemmän hänen luonaan. Välillä hänen luona ollessa olen maksanut ruokia, mutta mies enemmän ja minun luona ollessa olen maksanut kaikki ruuat. Välimatkaa on sen verran, että polttoaineeseen menee edestakaisella matkalla 15-18 euroa.
Nyt mies ehdotti, että maksetaan aina ostokset puoliksi jos käydään yhdessä kaupassa. Periaatteessa voisi toimia jos aina ostetaan ne mitä aiotaan yhdessä syödä, mutta ei se oikein niin mene kuitenkaan. Maksoin kuitenkin hänen sanomia summia ruokaostoksista hänen luona ollessa.
Minun luona oltuaan hän kysyi paljonko pitää maksaa ja koitin jotain miettiä, mutta olen huono ottamaan rahaa tuolla tavalla ja sanoin, että jos hän vaikka maksaa, kun oltiin menossa seuraavalla kerralla ulos syömään ja kyse oli sellaisesta suunnilleen lounasravintolan hintaluokan paikasta. Kuitenkin syötyämme hän maksatti minulla viinit Alkosta koska hän maksoi ruuat ravintolassa. Sanoin, että sehän oli siitä minun luona syömisistä ja hänen mielestään söi niin vähän sillon, että ei ole merkitystä. Mielestäni kuitenkin hyvät ruuat tarjosin siinä hänen ollessaan kaksi yötä luonani. Pihvejä, kasviksia ym ja tietysti aamu ja iltapalat.
Nyt sellainen olo, että minun kuuluisi maksaa puolet hänen luona tehdyistä ostoksista ja kaikki minun luona. Mieteinkin olisiko paras vaihtoehto ottaa omat eväät mukaan hänen luo ja oma vessapaperi niin ei voi siitäkään sanoa enää.
Minun luona ollessa tarjoaisin ruuat kuten tähänkin asti niin ei siitäkään tarvitse keskustella. Tietysti silloinkin maksaisin enemmän, mutta en oikein jaksa antaa rahalle liian suurta roolia suhteessa.
Olisiko parempia ideoita tai ajatuksia? Jotenkin tästä on päästävä eteenpäin niin, että voin itselleni perustella järjestelyn olevan edes melkein reilu koska tämä asian pyörittely mielessä alkaa vaikuttaa mielialaan ja läheisyyden kaipuuseenkin negatiivisesti.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni seurusteli miehen kanssa, jolla teini-ikäinen poika asui hänen luonaan. Miehen mukaan kulut piti sitä maksaa puoleksi kun ystäväni oli vaikkapa viikonlopun käymässä.
Ystäväni kieltäytyi kun hän oli yksin sitten oli mies ja poika. Esim teini-ikäisenä poika söi ihan erilailla kuin aikuinen nainen.
Ei ole järkevää laskea jokaista suupalaa tai vessapaperia, mutta joku järki kuitenkin. Jos menee riitelyksi, antaa olla.
Mä en menisi miesystävän luokse yökylään, jos siellä olisi hänen teini-ikäinen poika. Tuntuisi kiusalliselta ja nololta.
Jos menet vielä käymään, niin ota kaksi viiden litran vesikanisteria mukaan. Kun, tuota, se vessan vetäminenkin maksaa, sano huuhtelevasi noilla oman käyttösi. Jos ei vielä tästäkään ymmärrä, niin lopeta suhde välittömästi.
Kumppani yökyläili luonani viikonloppuisin ja laskin pihinä, että noin 200e häneen meni kuukaudessa. Jos törsää kumppaniin vuodessa yli 2000e, niin kyllä se pistää jossain vaiheessa mietityttämään, että kannattaako.
Nyt sinkkuna saan ylimääräisen lomamatkan ja vielä yhden tonnin säästöön. Lisäksi omaa rauhaa milloin haluan ja siistin asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Kumppani yökyläili luonani viikonloppuisin ja laskin pihinä, että noin 200e häneen meni kuukaudessa. Jos törsää kumppaniin vuodessa yli 2000e, niin kyllä se pistää jossain vaiheessa mietityttämään, että kannattaako.
Nyt sinkkuna saan ylimääräisen lomamatkan ja vielä yhden tonnin säästöön. Lisäksi omaa rauhaa milloin haluan ja siistin asunnon.
Parisuhde ei ole kaikkia varten.
Itsellä menee 150 euroa bensaan kuukaudessa, kun käyn miesystävän luona ja jonkun verran rahaa ruokaan hänen luonaan, mutta pääosin mies maksaa ruuat jos olen ajellut hänen luokseen.
Miehen luona ollessa kokkailen, siivoilen jälkiämme ja pesen pyykkiäkin siinä ohessa, kun vietämme aikaa. Tykkään, että sotkut ei jää yksin miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Pihi äijä luiskaan. Kuvittele nyt tuollaisen kanssa jotain lomamatkaa tai yhdessä asumista.
Suihkut kellotetaan. Pyykinpesua ja vuodevaatteitten vaihtoväliä ihmetellään. Hyväntahtoisesti, mutta taustalla ja rivien välissä on Sanoma sinä maksat minulle liikaa. Kulutat enemmän kuin minä yksin asuessani.
Lähe menneen. Mitä iloa tuosta on? Osta dildo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vieraillut hänen luonaan koskaan? Eikö hän tosiaan koskaan tarjoutunut maksamaan osaa ostoksista tai vaikka vienyt sinut ravintolaan syömään?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen kanssa ei kannata jatkaa alkua pidemmälle.
Se hakee pllua ja lisäksi kustantaa elämistään ap:lla. Mikä suhde se tuollainenkin oikein on? Joko ap tarvii mnaa tai muuten seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä menee 150 euroa bensaan kuukaudessa, kun käyn miesystävän luona ja jonkun verran rahaa ruokaan hänen luonaan, mutta pääosin mies maksaa ruuat jos olen ajellut hänen luokseen.
Miehen luona ollessa kokkailen, siivoilen jälkiämme ja pesen pyykkiäkin siinä ohessa, kun vietämme aikaa. Tykkään, että sotkut ei jää yksin miehelle.
Hmm. Tekisitkö naisystävän kanssa samoin? Tai minkä vaan ystävän/tuttavan/sukiulaisen? Onko miesseura tosiaan noin arvokasta nykyään?
Hyi tehän voitte alkaa käyttämään sitä vinkkiä mikä oli
Älyttömin tietämäsi nuukailu-langassa
Vc:hen vähänkäytettyjen vc paperien sanko. Sitte käytätte niitä ja vaaditte vieraitakin käyttämään. Vc:hen menevä vieras kuulee isäntäväen iloiset ”muista käyttää sankoa”-kehoitukset😂
Voisithan kokeilla mennä kylään omien eväiden ja vesaapaperin kanssa ja mainita syyksi, ettei tule sanomista. Sitten ei ole yhdessä kokkailua tietenkään, anna miehen laittaa ruokansa.. Seuraa, ymmärtäisikö mies tästä jotain. Jos ei eikä keskustelukaan auta, niin eiköhän ole aika lopettaa suhde.
Taloudellisuus on erittäin hyvä asia, mutta tuo on kyllä jo piheyttä. Jos jo heti suhteen alussa on raha-asioiden kanssa ongelmia, niin kannattaa lopettaa koko suhde. Helpotusta ei ole meinaan tulossa. (Nuo on niitä äijiä, jotka eivät suostu esimerkiksi maksamaan omista rahoistaan lapselleen vaippoja). Muilla kyllä maksatetaan erinäisiä asioita, mutta itse eivät halua panostaa.
Jos päädyt jo tässä vaiheessa suhdetta kehittelemään tuollaisia ratkaisuja siihen, että kuinka saat pidettyä miehesi mahdollisimman tyytyväisenä, tapaamisenne leppoisina ja olemaan mahdollisimman vähäksi vaivaksi noinkin perustason asioissa, niin mitenhän kekseliäs oletkaan vuosikymmenen kuluttua? Ja millaisissa asioissa?
Äh, olet enemmän arvoinen kuin sellaisen tulevaisuuden.
Ap muutama kysymys sinulle
- oletko varma että mies menetti ex suhteessa rahaa vai kokiko vain menettäneensä (kokihan hän syöneensä niin vähän sinun luonasi ettei sitä kannattanut maksaa)?
- onko mies pihi tunteiden kanssa? Halaileeko ym sinua oma-aloitteisesti?
- jos jäljellä on vähän jotain herkkua niin tarjoaako sinulle vai hotkiiko äkkiä että saa mahdollisimman paljon ?
- miten tuo mies suhtautuu muihin naisiin, esim ravintolassa tarjoilija? Onko ystävällinen vai ?
Ja yksi tärkeimmistä
- haaveiletko lapsista ? Jos haaveilet niin nyt kannattaisi harkita onko tuosta miehestä isäksi ? Voin kuvitella miten tuo mies sanoo että kyllä sinun pitää maksaa kaikki puoliksi jos hoidat teidän yhteistä lasta kotona. Ja toki kaikki kotityöt kuuluvat sinulle kun olet kotona. Ja kun menet töihin niin jollain logiikalla edelleen kaikki kotityöt kuuluvat sinulle. Jos lapset tarvivat vaatteita niin todennäköisesti pihi miehesi väittää että vanha pieneksi jäänyt haalari menee vielä päälle. Säästetään. Tai jos suostuu siihen että ostetaan uusi niin hän antaa sinulle 5€ Ja toteaa että kyllä 10€ hintaan saa kirpparilta sopivan uuden haalarin ja sanoo että jos haluat tuhlata uuteen haalariin niin maksa itse.
Itse olen säästäväinen (vähän pihikin) nainen mutta en voi ymmärtää apn miesystävän toimintaa. Lokki se on.
Jos se on noin tarkka, ole sinäkin. Excel-taulukot kehiin. Jokainen ostos kirjataan. "Minä ostin viimeksi viisi tomaattia, mutta sinä söit niistä neljä. Miten aiot hyvittää tämän minulle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Tekisitkö naisystävän kanssa samoin? Tai minkä vaan ystävän/tuttavan/sukiulaisen? Onko miesseura tosiaan noin arvokasta nykyään?
Tuossahan kulut menee aikalailla tasan. En myöskään pyydä rahaa ruuasta jos mies minun luona välillä.
Mulla oli tuollainen mies. Pihi. Yritti hyötyä minusta monin tavoin.
Vanhempani kutsuttiin vuorostaan äitini siskon luokse saunomaan ja istumaan iltaa. Jälkeenpäin kuulivat kuinka vettä oli sanottaessa käytetty niin paljon, että kattokin oli kuulemma kastunut.....
Siskonsa saituuden tietäen, äitini vei kassillisen halkoja ja viinipullon "kiitokseksi" mukavasta illasta. Sisko oli niin iloinen kiitoksista, ei ymmärtänyt vit..lua.
Mä luulen, että se mies ei oikeasti ole ihastunut AP:hen. Jos mies olisi ihastunut romanttisesti, niin hän päinvastoin haluaisi tarjota tyttöystävälle ruuat eikä todellakaan laske rahoja.