Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat eväät ja vessapaperit vierailulle.

Vierailija
14.04.2026 |

Tässä nyt jonkun aikaa tapaillut kiinnostavan ja sopivan oloista miestä. Mennyt asiat ja mielenkiinnonkohteet hyvin yksiin, mutta nyt kuitenkin alkanut enenevässä määrin tulla raha puheeksi. Enää ei oikein tunnu vitsiltä kuittailut syömisestäni ja vessapaperin käytöstä on ollut jokunen keskustelu koska käytän enemmän kerralla kuin hän.

Ollaan oltu enemmän hänen luonaan. Välillä hänen luona ollessa olen maksanut ruokia, mutta mies enemmän ja minun luona ollessa olen maksanut kaikki ruuat. Välimatkaa on sen verran, että polttoaineeseen menee edestakaisella matkalla 15-18 euroa.

Nyt mies ehdotti, että maksetaan aina ostokset puoliksi jos käydään yhdessä kaupassa. Periaatteessa voisi toimia jos aina ostetaan ne mitä aiotaan yhdessä syödä, mutta ei se oikein niin mene kuitenkaan. Maksoin kuitenkin hänen sanomia summia ruokaostoksista hänen luona ollessa.

Minun luona oltuaan hän kysyi paljonko pitää maksaa ja koitin jotain miettiä, mutta olen huono ottamaan rahaa tuolla tavalla ja sanoin, että jos hän vaikka maksaa, kun oltiin menossa seuraavalla kerralla ulos syömään ja kyse oli sellaisesta suunnilleen lounasravintolan hintaluokan paikasta. Kuitenkin syötyämme hän maksatti minulla viinit Alkosta koska hän maksoi ruuat ravintolassa. Sanoin, että sehän oli siitä minun luona syömisistä ja hänen mielestään söi niin vähän sillon, että ei ole merkitystä. Mielestäni kuitenkin hyvät ruuat tarjosin siinä hänen ollessaan kaksi yötä luonani. Pihvejä, kasviksia ym ja tietysti aamu ja iltapalat.

Nyt sellainen olo, että minun kuuluisi maksaa puolet hänen luona tehdyistä ostoksista ja kaikki minun luona. Mieteinkin olisiko paras vaihtoehto ottaa omat eväät mukaan hänen luo ja oma vessapaperi niin ei voi siitäkään sanoa enää. 

Minun luona ollessa tarjoaisin ruuat kuten tähänkin asti niin ei siitäkään tarvitse keskustella. Tietysti silloinkin maksaisin enemmän, mutta en oikein jaksa antaa rahalle liian suurta roolia suhteessa. 

Olisiko parempia ideoita tai ajatuksia? Jotenkin tästä on päästävä eteenpäin niin, että voin itselleni perustella järjestelyn olevan edes melkein reilu koska tämä asian pyörittely mielessä alkaa vaikuttaa mielialaan ja läheisyyden kaipuuseenkin negatiivisesti.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele jos saisitte lapsia ni mies sanois, että nuo on sinusta tulleet niin saat huolehtia itse…

Ja valittais vc paperin käytöstä. 
Ai niin, toki kun ruokaa ostaisit ni tilanne kääntyisi lopulta niin että sinä maksaisit kaiken koska ”minä syön niin vähän vaan”

😂

Tuollaiset laittavat sitten ruuat perheesä jääkaappiin erikseen, eri hyllyille. Elävät petrheensä kanssa kuin opiskelijat aikoinaan solu-kämpässä. Jokaisen omat ruuat omalla paikalla,  mieluiten nimikoituna.

Vierailija
102/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei AP! Minkä ikäiset te olette?

Kolmekymppisiä. 

Ap

Okei, eli pitäisi miehelläkin olla jo Järkeä päässä. Onko miehellä aiempia pitkiä parisuhteita?

On ja menetti kyllä jonkun verran rahaa edellisessä erossa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä puolet maksamaan myös sinun luona. Miksi teet asiasta vaikeaa.

Vierailija
104/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ap tarjouksesta peräkontti täyteen vessapaperia ja vie, kun seuraavan kerran menet. 

Etkä osta mitään veskipaperia sille. Mikäli olet viisas niin seuraavaa kertaa ei tule.

Vierailija
105/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla liian hankala yhtälö. Haluatko veivata rahasta koko suhteen ajan... Ei meinaan välttämättä lopu koskaan.

Tämä. Jätä mies jollekin yhtä pihille urpolle ja pelastaudu itse ap.

Vierailija
106/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisiä. 

Ap

Okei, eli pitäisi miehelläkin olla jo Järkeä päässä. Onko miehellä aiempia pitkiä parisuhteita?

Ap

Muista ettei sinun pidä maksaa siitä sakkoja nyt.

Vierailija
107/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattele jos saisitte lapsia ni mies sanois, että nuo on sinusta tulleet niin saat huolehtia itse…

Ja valittais vc paperin käytöstä. 
Ai niin, toki kun ruokaa ostaisit ni tilanne kääntyisi lopulta niin että sinä maksaisit kaiken koska ”minä syön niin vähän vaan”

😂

Tuollaiset laittavat sitten ruuat perheesä jääkaappiin erikseen, eri hyllyille. Elävät petrheensä kanssa kuin opiskelijat aikoinaan solu-kämpässä. Jokaisen omat ruuat omalla paikalla,  mieluiten nimikoituna.

Niiden lapset ei saa käydä vapaasti jääkaapilla jos tulee nälkä. Vessapaperipalat lasketaan ja kaikesta motkotetaan kuin on nii  kallista. Nämä ovat niitä rasittavia perheitä joissa pinnan alla yleisvireenä vettuuntunut kireä tunnelma.

Vierailija
108/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse 

Vierailija
109/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda toi tyyppi. Itse seurustelin aikoinaan miehen kanssa, joka oli muuten kiva, mutta ihan Hel…tin pihi ja tarkka kulujen puolittamisesta, jos kyse oli hänen maksamistaan kuluista. Olimme melkeen aina mun luona viikonloppuisin, koska mulla oli isompi asunto ja koira. Sitten kerran sanoin, että olisi kiva, jos hän joskus maksaisi viikonlopun ruuista jotain, esim. Aamupala tarvikkeet. Tämän seurauksena hänelle ei enää maistunut aamupala ollenkaan, vaikka sitä ennen oli pistellyt hyvällä halulla. No se suhde onneksi hyytyi, ei tuollaista jaksa kukaan ainakaan vakavassa parisuhteessa.

Vierailija
110/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, mutta kumpi teistä laski bensan hinnan 15-18 euroa? 

En tiedä taustoja mutta jos on pitkään asunut yksin niin rahan käyttö voi olla omituista. Joillakin se liittyy menneisyyteen, joillakin johonkin häiriöön tai opittuun tapaan. Joku joka polttaa tupakkaa voi nipottaa jauhelihan hinnasta mutta silti ostaa ne kympin tupakat joka päivä. 

Ehdotan että puhutte asiasta joko puhelimessa tai heti seuraavan kyläilyn aluksi. Koska mitä kauemmin se jää puhumatta niin sitä nolommaksi muuttuu. Helpointa varmaan olisi jos kaksi aikuista ihmistä ostaa samantasoiset ruoat vuorotellen tai kumpikin omassa kodissaan. Itse tykkäsin parisuhteen alussa tehdä niin että jaettiin ostokset ja kumpikin maksoi "omansa" samalla kassalla mutta miestä tämä nolotti valtavasti ja pelkäsi että tulee työkaveri vastaan. Sanoin kyllä että ihan normaalia mun mielestä mutta jos "tarjoat" julkisesti niin en sitten maksele takaisin kun kukaan ei näe. Ja mun ostokset oli aika vaatimattomat hänen valintoihin verrattuna. Jos oli isommat yhteiset ostokset niin sitten sovittiin etukäteen että laitetaan lasku puoliksi tai maksan osan. 

Suosittelen lukemaan kirjan Rikas, rakas, köyhä, varas, ainakin Julia Thuren oli yksi tekijöistä. Siinä on ihan hyviä oivalluksia :)

Mun ex teki kans sitä että näyttävästi maksoi muiden nähden mutta sitte kotona pyysi rahaa ja pyöristi vielä hinnat ylöspäin.

Heh, tästä oli käynnissä jonkinlainen someilmiö vähän aikaa sitten. Ilmeisesti on paljon miehiä, jotka juhlavasti heilauttavat lompakkonsa pöytään ravintolassa, mutta perivät maksua takaisin sitten myöhemmin mobiilimaksuna. :D

Pönkittää omaa kuvaa siinä. Huono merkki miehessä.

Luonnevikaiset tekee noin, herätkää.

Vierailija
111/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimolla olisi varmaan mielenkiintoista kerrottavaa.

Vierailija
112/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuitenkin syötyämme hän maksatti minulla viinit Alkosta koska hän maksoi ruuat ravintolassa. Sanoin, että sehän oli siitä minun luona syömisistä ja hänen mielestään söi niin vähän sillon, että ei ole merkitystä." 

Tuohan on epärehellistä, manipulointia ja silkkaa kusetusta ja törkeetä. Mitä ihmettä vielä mietit.

Vierailija
113/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö se mittaamassa rullan paksuuden joka WC-käynnin jälkeen vai miten seuraa tuota vessapaperinkulutusta? 

Vaikka provohan tämä tietysti on. Ei kai kukaan normaalijärkinen miettisi suhteen jatkamista tuollaisen kanssa. Ruokien puoliksi maksamisen vielä ymmärtää, jos ostetaan vain ne ruoat, jotka yhdessä syödään ja lasku puolitetaan joka kerta riippumatta siitä, kenen luona ollaan. Tosin kuvatussa tilanteessa mies joutaisi maksaa niistä isomman osan, koska ap käyttää enemmän rahaa bensaan. 

Mun on kyllä vaikea uskoa, että noin tyhmää miestä on olemassa, joka pilaisi suhteen leikkimällä roopeankkaa. Tai sitten se ei halua parisuhdetta ensinkään, vaan maksajan laskuilleen. 

Vierailija
114/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ole pyytänyt vesimaksuun osallistumista; varmaan kulutat sitäkin enemmän kuin hän. Esim. läheisyyden jälkeen. Provo mikä provo, ei noin tyhmiä voi olla.

Vierailija
115/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä puolet maksamaan myös sinun luona. Miksi teet asiasta vaikeaa.

Koska se tuntuu väärältä jos juuri sillä kerralla ostan vaikka kilon juuston tai jotain muuta mitä hän ei kerkiä sinä aikana syödä.

Hän myös aiemmin jo sanoi jollakin kerralla, että hänen ei mielestään kuulu maksaa, kun ei paljon syönyt. Kyllähän sitä summaa kuitenkin äkkiä tulee jos alkaa laskea syötyjä lihoja, kasviksia ym.

Ap

Vierailija
116/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisiä. 

Ap

Ap

Muista ettei sinun pidä maksaa siitä sakkoja nyt.

Tätä juuri mietin, kun kertoi asiasta, että tuleekohan seuraukset minun maksettaviksi.

Ap

Vierailija
117/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä AP kokeilla miten menee pari viikonloppua siten, että kumpikin vieraillessaan toisensa luona ostaa itselleen omat eväät.  Jos se järjestely toimii ja kumpikin on tyytyväisiä,niin mikäs siinä.

Vierailija
118/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä suhde. Pian. Ihan oikeasti. Mies kokee olevansa oikeutettu vaatimaan sinulta loputtomasti eikä tule näkemään asiaa järkevästi. Tässä asiassa et tule näkemään miehen puolelta kompromisseja koskaan, hän kokee aina olevansa "uhrin" ja saajan puolella. Päätä suhde. Pian.

Vierailija
119/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö se mittaamassa rullan paksuuden joka WC-käynnin jälkeen vai miten seuraa tuota vessapaperinkulutusta? 

Vaikka provohan tämä tietysti on. Ei kai kukaan normaalijärkinen miettisi suhteen jatkamista tuollaisen kanssa. Ruokien puoliksi maksamisen vielä ymmärtää, jos ostetaan vain ne ruoat, jotka yhdessä syödään ja lasku puolitetaan joka kerta riippumatta siitä, kenen luona ollaan. Tosin kuvatussa tilanteessa mies joutaisi maksaa niistä isomman osan, koska ap käyttää enemmän rahaa bensaan. 

Mun on kyllä vaikea uskoa, että noin tyhmää miestä on olemassa, joka pilaisi suhteen leikkimällä roopeankkaa. Tai sitten se ei halua parisuhdetta ensinkään, vaan maksajan laskuilleen. 

Eivät nuo ihmiset leiki roopeankkaa vaan ovat sitä ihan oikeasti. Ja niitä on paljon. En usko että kyseessä on provo.

Pihi ihminen kokee nuukuuden ja toisten taloudellisen hyväksikäytön hyveenä.

Vierailija
120/144 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä suhde. Pian. Ihan oikeasti. Mies kokee olevansa oikeutettu vaatimaan sinulta loputtomasti eikä tule näkemään asiaa järkevästi. Tässä asiassa et tule näkemään miehen puolelta kompromisseja koskaan, hän kokee aina olevansa "uhrin" ja saajan puolella. Päätä suhde. Pian.

Älä lähde mukaan tällaiseen penninvenytysleikkiin. Olette aikuisia, itsenäisiä molemmat. Pysähdy hetkeksi ja mieti tulevaisuutta: lomamatkat, ravintolassa käynnit, mikä tahansa ex tempore yhteinen juttu tyyliin lähdetäänkö teatteriin ja liput maksaa x? Näitä miehiä on paljon. Suorastaan vainoharhaisia kuluista, pikkuhiljaa kutistat oman elämäsi ja huomaat itsekin miettiväsi omia tarpeitasi tämän linssin kautta. Sinusta tulee onneton, takaan sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi