Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat eväät ja vessapaperit vierailulle.

Vierailija
14.04.2026 |

Tässä nyt jonkun aikaa tapaillut kiinnostavan ja sopivan oloista miestä. Mennyt asiat ja mielenkiinnonkohteet hyvin yksiin, mutta nyt kuitenkin alkanut enenevässä määrin tulla raha puheeksi. Enää ei oikein tunnu vitsiltä kuittailut syömisestäni ja vessapaperin käytöstä on ollut jokunen keskustelu koska käytän enemmän kerralla kuin hän.

Ollaan oltu enemmän hänen luonaan. Välillä hänen luona ollessa olen maksanut ruokia, mutta mies enemmän ja minun luona ollessa olen maksanut kaikki ruuat. Välimatkaa on sen verran, että polttoaineeseen menee edestakaisella matkalla 15-18 euroa.

Nyt mies ehdotti, että maksetaan aina ostokset puoliksi jos käydään yhdessä kaupassa. Periaatteessa voisi toimia jos aina ostetaan ne mitä aiotaan yhdessä syödä, mutta ei se oikein niin mene kuitenkaan. Maksoin kuitenkin hänen sanomia summia ruokaostoksista hänen luona ollessa.

Minun luona oltuaan hän kysyi paljonko pitää maksaa ja koitin jotain miettiä, mutta olen huono ottamaan rahaa tuolla tavalla ja sanoin, että jos hän vaikka maksaa, kun oltiin menossa seuraavalla kerralla ulos syömään ja kyse oli sellaisesta suunnilleen lounasravintolan hintaluokan paikasta. Kuitenkin syötyämme hän maksatti minulla viinit Alkosta koska hän maksoi ruuat ravintolassa. Sanoin, että sehän oli siitä minun luona syömisistä ja hänen mielestään söi niin vähän sillon, että ei ole merkitystä. Mielestäni kuitenkin hyvät ruuat tarjosin siinä hänen ollessaan kaksi yötä luonani. Pihvejä, kasviksia ym ja tietysti aamu ja iltapalat.

Nyt sellainen olo, että minun kuuluisi maksaa puolet hänen luona tehdyistä ostoksista ja kaikki minun luona. Mieteinkin olisiko paras vaihtoehto ottaa omat eväät mukaan hänen luo ja oma vessapaperi niin ei voi siitäkään sanoa enää. 

Minun luona ollessa tarjoaisin ruuat kuten tähänkin asti niin ei siitäkään tarvitse keskustella. Tietysti silloinkin maksaisin enemmän, mutta en oikein jaksa antaa rahalle liian suurta roolia suhteessa. 

Olisiko parempia ideoita tai ajatuksia? Jotenkin tästä on päästävä eteenpäin niin, että voin itselleni perustella järjestelyn olevan edes melkein reilu koska tämä asian pyörittely mielessä alkaa vaikuttaa mielialaan ja läheisyyden kaipuuseenkin negatiivisesti.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pihi ja toinen ei saa sitä sanottua. Mikä ihmisiä vaivaa? Itselläni menisi maku asiasta jo ensimmäisest kerrasta. Vain umpihullu tarkkailee vessapaperin käyttöä. Jos jostain syystä haluat seurustella sen hullun kanssa, on parasta, että jokainen ottaa omat eväät aina mukaan. Mutta tuskin saat sitäkään sanottua.

Mistä tiedetään onko pihi vai taloudellinen vai köyhä koska emme voi tietää koska emme tiedä emmekä voi arvailla. 

Vessapaperin käyttö. Minulle on kerran vajaa 2 vuotta sitten yksi ihminen ihmetellyt vessapaperin kulutustani. Siis miten minulla kuluu niin paljon vessapaperia. 

Hän oli ystävä, joka oli usein käymässä luonani. Ihmettelin miten hänellä kuluu vähän vessapaperia koska hän kysyi noin. Ei tullut vastausta muuta kuin että hän käyttää vähemmän vessapaperia. 

Sanoin, etten tiedä mitä ihmiset yleensä tekevät, mutta minulla sitä kuluu koska olen tottunut vessapaperiin. 

Hän ei halunnut keskustella siitä enempää, mutta saattoi olla, että taustalla oli se kun ostin vessapaperia 4-6 rullaa kerralla, koska ei ole autoa. 

Jäi mieleen koska kukaan ei ole aikaisemmin esittänyt sellaista puheenaihetta. 

Olen tilannut vessapaperit kotiin ruokakuljetuksen mukana 24 rullaa kerralla. 

Jos olisi auto voisi käydä autolla hakemassa jättisäkin komeroon tai kellariin. 

Vierailija
142/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies oli aikoinaan naama mutrussa, kun Kela maksoi mun sairauden hoitoon määrätyt ehkäisypillerit saadessani toimeentulotukea, eikä mulla siten mennyt rahaa ehkäisyyn. Ostin sitten sille kasan kortsuja perusosastani, koska tuollaisen ei tarvitsisi lisääntyä, kun marmattaisi, miten lapsilisän pitää riittää lapsen menoihin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on parempi olla säästäväinen. Sitten on rahaa käyttää jos tarvitsee johonkin tai haluaa auttaa huonompi osaisia. Säästökohteita löytyy paljon ja jos olisin parisuhteessa olettaisin tasapuolisuutta, ellei jommalla kummalla olisi huomattavasti paremmat ansiot. 

Vierailija
144/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on parempi olla säästäväinen. Sitten on rahaa käyttää jos tarvitsee johonkin tai haluaa auttaa huonompi osaisia. Säästökohteita löytyy paljon ja jos olisin parisuhteessa olettaisin tasapuolisuutta, ellei jommalla kummalla olisi huomattavasti paremmat ansiot. 

Säästäväisyys on järkevää. Pihiys ei. Pihi miesystävä esim. sai vatsansa sekaisin kun osti ahneuksissaan kaupasta päiväysvanhoja lihatuotteita liikaa jääkaappinsa, ja söi niitä vaikka päiväys oli mennyt ajat sitten... mutta syötävä oli kun halvalla sai.. 

Vierailija
145/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienituloinen ihminen, niin kyllä ison osan kuukausibudjetista vie, jos pitää joka viikonloppu elättää kahta ihmistä. 

Mikset voisi joskus mennä kylään kaupan kautta. Osta samalla sitä vessapaperia ja paketti kahvia. 

Vierailija
146/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pihi ja toinen ei saa sitä sanottua. Mikä ihmisiä vaivaa? Itselläni menisi maku asiasta jo ensimmäisest kerrasta. Vain umpihullu tarkkailee vessapaperin käyttöä. Jos jostain syystä haluat seurustella sen hullun kanssa, on parasta, että jokainen ottaa omat eväät aina mukaan. Mutta tuskin saat sitäkään sanottua.

Mistä tiedetään onko pihi vai taloudellinen vai köyhä koska emme voi tietää koska emme tiedä emmekä voi arvailla. 

Vessapaperin käyttö. Minulle on kerran vajaa 2 vuotta sitten yksi ihminen ihmetellyt vessapaperin kulutustani. Siis miten minulla kuluu niin paljon vessapaperia. 

Hän oli ystävä, joka oli usein käymässä luonani. Ihmettelin miten hänellä kuluu vähän vessapaperia koska hän kysyi noin. Ei tullut vastausta muuta kuin että hän käyttää vähemmän vessapaperia. 

Sanoin, etten tiedä mitä ihmiset yleensä tekevät, mutta minulla sitä kuluu koska olen tottunut vessapaperiin. 

Hän ei halunnut keskustella siitä enempää, mutta saattoi olla, että taustalla oli se kun ostin vessapaperia 4-6 rullaa kerralla, koska ei ole autoa. 

Jäi mieleen koska kukaan ei ole aikaisemmin esittänyt sellaista puheenaihetta. 

Olen tilannut vessapaperit kotiin ruokakuljetuksen mukana 24 rullaa kerralla. 

Jos olisi auto voisi käydä autolla hakemassa jättisäkin komeroon tai kellariin. 

AP itse sanoi, että miehellä ei ole taloudellisia vaikeuksia. Pihi ja säästäväisyys ovat lisäksi kaksi eri asiaa. 

Kukaan tervejärkinen ihminenen  ei edes mainitsisi vieraalle vessapaperista, ikinä. Samapa se onko autoa tai ei,  24 rulla nyt tuo kotiin vaikka kävelleen.

Vierailija
147/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä ihmisellä voi päiväbudjetti olla noin 7 euroa. Ei siitä paljoa kahdelle jää. 

Vierailija
148/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ketjussa helpolla päässeitä ihmisiä. Monella on nyt vaikeat ajat ja ruoka maksaa paljon. Ei ole todellakaan mikään itsestään selvyys, että edes työssäkäyvällä on varaa elättää ylimääräisiä suita. Kaikki eivät edes raha-asioistaan huutele. Etenkään miehet, jotka esittävät aina pärjääviä. 

Vierailija
149/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisivat seurustelukumppanitkin osaavat olla ärsyttäviä. Tullaan toisen kotiin sotkemaan ja syödään jääkaappi tyhjäksi. Jos jääkaapista puuttui jotain, alkaa vihainen tuhahtelu. Koskaan ei käy mielessä, että pitäisikö itsekin osallistua johonkin. Oikeastaan paetaan sitä omaa kotia, kun ei jakseta sitä siivota ja ruokaa laittaa. 

Vierailija
150/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö se mittaamassa rullan paksuuden joka WC-käynnin jälkeen vai miten seuraa tuota vessapaperinkulutusta? 

Vaikka provohan tämä tietysti on. Ei kai kukaan normaalijärkinen miettisi suhteen jatkamista tuollaisen kanssa. Ruokien puoliksi maksamisen vielä ymmärtää, jos ostetaan vain ne ruoat, jotka yhdessä syödään ja lasku puolitetaan joka kerta riippumatta siitä, kenen luona ollaan. Tosin kuvatussa tilanteessa mies joutaisi maksaa niistä isomman osan, koska ap käyttää enemmän rahaa bensaan. 

Mun on kyllä vaikea uskoa, että noin tyhmää miestä on olemassa, joka pilaisi suhteen leikkimällä roopeankkaa. Tai sitten se ei halua parisuhdetta ensinkään, vaan maksajan laskuilleen. 

Voidaan käydä pissalla vaikka toinen laittautuisi tai harjaisi hampaita niin nähnyt minkä verran paperia minulla menee vessakäynnillä.

Ap

Ei hyvää päivää. Miten mä olen muistavinani että muutama kuukausi "tapailtu" ja muka kusihommat hoidetaan avoimin ovin ja yhteistuumin? Yök. No nyt viimeistään selvis että eihän tämä tosi juttu ollutkaan. 

Vierailija
151/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, millä tavalla se mies on sopiva? Aloituksesta päätellen on kaikkea muuta kuin sopiva.

Ei tuollaisen kanssa voi rakentaa suhdetta. Jos erehtyisitte lisääntymään, joutuisit varmasti vääntämään jokaisesta helvetin vaippapaketistakin että kumpi sen maksaa.

Sillä tavalla sopiva, että tykätään tehdä samanlaisia asioita ja nauretaan samanlaisille jutuille. On mukavaa yhdessäoloa, mutta raha on nyt nousemassa ongelmaksi.

Ap

Ystävänä ok , vaikka rasittava mutta puolisona raivostuttava. 

Vierailija
152/152 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pienituloinen ihminen, niin kyllä ison osan kuukausibudjetista vie, jos pitää joka viikonloppu elättää kahta ihmistä. 

Mikset voisi joskus mennä kylään kaupan kautta. Osta samalla sitä vessapaperia ja paketti kahvia. 

AP kertoi, että he molemmat ovat keskituloisia kolmekymppisiä ihmisiä. Eli fyrkkaa pitäisi olla ihan tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi