Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat eväät ja vessapaperit vierailulle.

Vierailija
14.04.2026 |

Tässä nyt jonkun aikaa tapaillut kiinnostavan ja sopivan oloista miestä. Mennyt asiat ja mielenkiinnonkohteet hyvin yksiin, mutta nyt kuitenkin alkanut enenevässä määrin tulla raha puheeksi. Enää ei oikein tunnu vitsiltä kuittailut syömisestäni ja vessapaperin käytöstä on ollut jokunen keskustelu koska käytän enemmän kerralla kuin hän.

Ollaan oltu enemmän hänen luonaan. Välillä hänen luona ollessa olen maksanut ruokia, mutta mies enemmän ja minun luona ollessa olen maksanut kaikki ruuat. Välimatkaa on sen verran, että polttoaineeseen menee edestakaisella matkalla 15-18 euroa.

Nyt mies ehdotti, että maksetaan aina ostokset puoliksi jos käydään yhdessä kaupassa. Periaatteessa voisi toimia jos aina ostetaan ne mitä aiotaan yhdessä syödä, mutta ei se oikein niin mene kuitenkaan. Maksoin kuitenkin hänen sanomia summia ruokaostoksista hänen luona ollessa.

Minun luona oltuaan hän kysyi paljonko pitää maksaa ja koitin jotain miettiä, mutta olen huono ottamaan rahaa tuolla tavalla ja sanoin, että jos hän vaikka maksaa, kun oltiin menossa seuraavalla kerralla ulos syömään ja kyse oli sellaisesta suunnilleen lounasravintolan hintaluokan paikasta. Kuitenkin syötyämme hän maksatti minulla viinit Alkosta koska hän maksoi ruuat ravintolassa. Sanoin, että sehän oli siitä minun luona syömisistä ja hänen mielestään söi niin vähän sillon, että ei ole merkitystä. Mielestäni kuitenkin hyvät ruuat tarjosin siinä hänen ollessaan kaksi yötä luonani. Pihvejä, kasviksia ym ja tietysti aamu ja iltapalat.

Nyt sellainen olo, että minun kuuluisi maksaa puolet hänen luona tehdyistä ostoksista ja kaikki minun luona. Mieteinkin olisiko paras vaihtoehto ottaa omat eväät mukaan hänen luo ja oma vessapaperi niin ei voi siitäkään sanoa enää. 

Minun luona ollessa tarjoaisin ruuat kuten tähänkin asti niin ei siitäkään tarvitse keskustella. Tietysti silloinkin maksaisin enemmän, mutta en oikein jaksa antaa rahalle liian suurta roolia suhteessa. 

Olisiko parempia ideoita tai ajatuksia? Jotenkin tästä on päästävä eteenpäin niin, että voin itselleni perustella järjestelyn olevan edes melkein reilu koska tämä asian pyörittely mielessä alkaa vaikuttaa mielialaan ja läheisyyden kaipuuseenkin negatiivisesti.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ihan reilulta ja tasapuoliselta kuulosta. Jos jatkat seurustelua, niin sitten tosiaan kumpikin ottaa mukaan omat eväät kun vierailee toistensa luona. Sä voit kotonasi aamu- ja iltapalalla tarjota jotain halpaa kuten kaurapuuroa, mutta muutoin sitten mies hankkii kaiken muun mitä syö itse.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Niin makaa kuin petaa.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
82/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on se, että se mies ei oikeasti edes ole kiinnostunut sinusta AP parisuhdemielessä. Koska kyllähän ihastunut mies, joka on tosissaan, haluaa tarjota naiselle ja ostella kaikkea kivaa. Näin se vaan on. Ehkä mies kokee sinut enemmänkin kaverina kuin tyttöystävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Minkä ikäiset te olette?

Vierailija
84/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksaisi tuollaista tarkkaan laskemista  yhtään. Ettekö voi maksaa kaupassa vuorotellen ja ottaa bensakulut huomioon kokonaissummassa? 

Tässäkin on se hankaluus, että voi tarvita joillakin kerroilla paljon vähemmän kaupasta kuin toisella kerralla ja jos mies ei halua ottaa matkakuluja huomioon.

Vierailija
85/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, mutta kumpi teistä laski bensan hinnan 15-18 euroa? 

En tiedä taustoja mutta jos on pitkään asunut yksin niin rahan käyttö voi olla omituista. Joillakin se liittyy menneisyyteen, joillakin johonkin häiriöön tai opittuun tapaan. Joku joka polttaa tupakkaa voi nipottaa jauhelihan hinnasta mutta silti ostaa ne kympin tupakat joka päivä. 

Ehdotan että puhutte asiasta joko puhelimessa tai heti seuraavan kyläilyn aluksi. Koska mitä kauemmin se jää puhumatta niin sitä nolommaksi muuttuu. Helpointa varmaan olisi jos kaksi aikuista ihmistä ostaa samantasoiset ruoat vuorotellen tai kumpikin omassa kodissaan. Itse tykkäsin parisuhteen alussa tehdä niin että jaettiin ostokset ja kumpikin maksoi "omansa" samalla kassalla mutta miestä tämä nolotti valtavasti ja pelkäsi että tulee työkaveri vastaan. Sanoin kyllä että ihan normaalia mun mielestä mutta jos "tarjoat" julkisesti niin en sitten maksele takaisin kun kukaan ei näe. Ja mun ostokset oli aika vaatimattomat hänen valintoihin verrattuna. Jos oli isommat yhteiset ostokset niin sitten sovittiin etukäteen että laitetaan lasku puoliksi tai maksan osan. 

Suosittelen lukemaan kirjan Rikas, rakas, köyhä, varas, ainakin Julia Thuren oli yksi tekijöistä. Siinä on ihan hyviä oivalluksia :)

Mun ex teki kans sitä että näyttävästi maksoi muiden nähden mutta sitte kotona pyysi rahaa ja pyöristi vielä hinnat ylöspäin.

Heh, tästä oli käynnissä jonkinlainen someilmiö vähän aikaa sitten. Ilmeisesti on paljon miehiä, jotka juhlavasti heilauttavat lompakkonsa pöytään ravintolassa, mutta perivät maksua takaisin sitten myöhemmin mobiilimaksuna. :D

Vierailija
86/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP! Kuinka paljon te tienaatte kuta kuinkin?

En tiedä paljonko mies tienaa. Itse olen keskituloinen. Hänen kiinteiden kuukausittaisten kulujen perusteella uskon hänen tienaavan enemmän kuin minä.

Ap

Vierailija
87/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeata. Tulisin hulluksi tuollaisen kanssa. 

Jätä se, ei kannata. Menetät hermot. 

Vierailija
88/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on se, että se mies ei oikeasti edes ole kiinnostunut sinusta AP parisuhdemielessä. Koska kyllähän ihastunut mies, joka on tosissaan, haluaa tarjota naiselle ja ostella kaikkea kivaa. Näin se vaan on. Ehkä mies kokee sinut enemmänkin kaverina kuin tyttöystävänä.

Kyllä hän suunnittelee tulevaisuutta ja kaikkea tekemistä kanssani ja on esitellyt läheisilleen niin sillä tavalla vaikuttaa olevan tosissaan.

Ap

Vierailija
89/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei oo todellista. Onko tää provo? Siis vessapaperia joku miettii uudessa suhteessa. Apua. Helppo on kundin sit naureskella. Ei ole ainakaan mukavaa tulevaisuuttaa tiedossa tuommoisen kanssa. Ette sovi yhteen. Tai ap maksaa kaikin tavoin, siis myös henkisesti. Kannattaako tuommoinen? Miehelle kiva, juu. Ja AP alkaa voida pahoin. Ja lopulta voi saada vielä syytöksiä siitäkin, että pilaa kaiken mukavan mieheltä. Ja koko suhteen.

Vierailija
90/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisiä. 

Ap

Vierailija
91/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisiä. 

Ap

Okei, eli pitäisi miehelläkin olla jo Järkeä päässä. Onko miehellä aiempia pitkiä parisuhteita?

Vierailija
92/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella.jotkut haluavat näköjään väen väkisin menettää vapautensa miehen takia. Huh huh!

Vierailija
93/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa lukea. Tiivistä asia kahteen lauseeseen niin kuin minä.

Jäikö sinulle huono lukutaito peruskoulusta? Oletko lukenut koskaan kokonaista kirjaa? Eikö sinulle ole edes pienenä luettu kirjoja?

Aloittajalla oli hyvin kerrottu tarina, ja juuri noin keskustelu pitääkin alustaa, antamalla tarpeelliset taustatiedot

Vierailija
94/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP miettii vain sitä, miten perustelisi itselleen tietyn toimintatavan jotta voisi jatkaa suhdetta sen enempää enää pähkäilemättä. Siinä se ajatusvirhe. Ja juuri se natsaisi sille kunnille. Kundin ehdoilla siis. Kyllä se söisi naista ja suhdetta.

Vierailija
95/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisiko parempia ideoita tai ajatuksia? Jotenkin tästä on päästävä eteenpäin niin, että voin itselleni perustella järjestelyn olevan edes melkein reilu koska tämä asian pyörittely mielessä alkaa vaikuttaa mielialaan ja läheisyyden kaipuuseenkin negatiivisesti."

Eli haluaisitko torjua tuon ongelman jollain näppärällä itsepetoksella? Kyllä silti vaikuttaa siihen läheisyyden kaipuuseen negatiivisesti, koska sitten silläkin osa-alueella pitäisi ruveta keksimään ideoita, miten olevinaan sujuukin ihan ok ja onpa kivaa.

Vierailija
96/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka voidaan ymmärtää, jos on erikoisruokavalio ainakin sitten.  Vessapaperia ei.

Toisaalta hyvä että on rahasta tarkka. 

Jossain kohtaa tulee kuitenkin puheeksi, nii-in, minähän sen maksoin..

Vierailija
97/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tuollaisen hiustenhalkoja- miehen kanssa tekemisissä sekuntiakaan. Ei tiedä hyvää tuollainen nuukuus.

Vierailija
98/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseviä piirteitä löytyy meistä jokaisesta, joten kannattaa miettiä onko miehen toiminta sellaista jota jaksaa kestää. Jos joku käyttäytymisen piirre on tosi ärsyttävä, niin yleensä se ei tule vähenemään ellei asianosainen sitä itse tajua, eikä toista voi muuttaa, joten on mietittävä jaksaako sellaista.

Ottaisin keskustelun aiheeksi tämän ilmiselvän nuukuuden, voihan mies kertoa mitä hän itse ajattelee. Ja miehelle voi kertoa mikä suhteessa häiritsee. Ehkä keskustelu tuottaisi jotain hyvää.

Vierailija
99/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, mutta kumpi teistä laski bensan hinnan 15-18 euroa? 

En tiedä taustoja mutta jos on pitkään asunut yksin niin rahan käyttö voi olla omituista. Joillakin se liittyy menneisyyteen, joillakin johonkin häiriöön tai opittuun tapaan. Joku joka polttaa tupakkaa voi nipottaa jauhelihan hinnasta mutta silti ostaa ne kympin tupakat joka päivä. 

Ehdotan että puhutte asiasta joko puhelimessa tai heti seuraavan kyläilyn aluksi. Koska mitä kauemmin se jää puhumatta niin sitä nolommaksi muuttuu. Helpointa varmaan olisi jos kaksi aikuista ihmistä ostaa samantasoiset ruoat vuorotellen tai kumpikin omassa kodissaan. Itse tykkäsin parisuhteen alussa tehdä niin että jaettiin ostokset ja kumpikin maksoi "omansa" samalla kassalla mutta miestä tämä nolotti valtavasti ja pelkäsi että tulee työkaveri vastaan. Sanoin kyllä että ihan normaalia mun mielestä mutta jos "tarjoat" julkisesti niin en sitten maksele takaisin kun kukaan ei näe. Ja mun ostokset oli aika vaatimattomat hänen valintoihin verrattuna. Jos oli isommat yhteiset ostokset niin sitten sovittiin etukäteen että laitetaan lasku puoliksi tai maksan osan. 

Suosittelen lukemaan kirjan Rikas, rakas, köyhä, varas, ainakin Julia Thuren oli yksi tekijöistä. Siinä on ihan hyviä oivalluksia :)

Mun ex teki kans sitä että näyttävästi maksoi muiden nähden mutta sitte kotona pyysi rahaa ja pyöristi vielä hinnat ylöspäin.

Heh, tästä oli käynnissä jonkinlainen someilmiö vähän aikaa sitten. Ilmeisesti on paljon miehiä, jotka juhlavasti heilauttavat lompakkonsa pöytään ravintolassa, mutta perivät maksua takaisin sitten myöhemmin mobiilimaksuna. :D

Pönkittää omaa kuvaa siinä. Huono merkki miehessä.

Vierailija
100/143 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastausten perusteella ap tuntuu vahvimmin siltä että tämä on (omilta vanhemmilta) opittu tapa. Kotona viilataan joka vetun sentti mutta ulospäin näytetään että rahaa on. Tässä näyttää olevan miehelle kasvun paikka. 

Menee ehkä vähän ohi aiheen mutta jossain oli tehty joku tutkimus/haastattelu alkoholistiperheiden lapsista ja osin rahasta. Hyvänä päivänä vanhemmat lupasivat kuun taivaalta ja huonoina päivinä kaikki puheet peruttiin. Lapset oppivat siihen että on normaalia (ei tietenkään ole) luvata ja perua vuorotellen koska siitä tulee ainakin hetkeksi hyvä mieli. Lapsena omaksutut mallit istuvat yllättävän tiukassa. Ja kokemuksesta puhun koska olen läheltä seurannut. 

Esimerkkejä: Haluaisitko uuden (kalliin) pyörän x tai y? Lopuksi hankitaan käytetty koska "ainahan voi vertailla hintoja". Eiköhän mennä tällä kertaa (kalliille) lomalle ja kylpylään ja syödään ulkona? Lopuksi mennään sukulaisten nurkkiin, uidaan järvessä ja syödään Prisman kolmioleipiä. Eikä noissa halvemmissa vaihtoehdoissa ole mitään vikaa mutta se lapsen toiveiden nostaminen ensin ja sitten nolo tyytyminen halvimpaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän