Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat eväät ja vessapaperit vierailulle.

Vierailija
14.04.2026 |

Tässä nyt jonkun aikaa tapaillut kiinnostavan ja sopivan oloista miestä. Mennyt asiat ja mielenkiinnonkohteet hyvin yksiin, mutta nyt kuitenkin alkanut enenevässä määrin tulla raha puheeksi. Enää ei oikein tunnu vitsiltä kuittailut syömisestäni ja vessapaperin käytöstä on ollut jokunen keskustelu koska käytän enemmän kerralla kuin hän.

Ollaan oltu enemmän hänen luonaan. Välillä hänen luona ollessa olen maksanut ruokia, mutta mies enemmän ja minun luona ollessa olen maksanut kaikki ruuat. Välimatkaa on sen verran, että polttoaineeseen menee edestakaisella matkalla 15-18 euroa.

Nyt mies ehdotti, että maksetaan aina ostokset puoliksi jos käydään yhdessä kaupassa. Periaatteessa voisi toimia jos aina ostetaan ne mitä aiotaan yhdessä syödä, mutta ei se oikein niin mene kuitenkaan. Maksoin kuitenkin hänen sanomia summia ruokaostoksista hänen luona ollessa.

Minun luona oltuaan hän kysyi paljonko pitää maksaa ja koitin jotain miettiä, mutta olen huono ottamaan rahaa tuolla tavalla ja sanoin, että jos hän vaikka maksaa, kun oltiin menossa seuraavalla kerralla ulos syömään ja kyse oli sellaisesta suunnilleen lounasravintolan hintaluokan paikasta. Kuitenkin syötyämme hän maksatti minulla viinit Alkosta koska hän maksoi ruuat ravintolassa. Sanoin, että sehän oli siitä minun luona syömisistä ja hänen mielestään söi niin vähän sillon, että ei ole merkitystä. Mielestäni kuitenkin hyvät ruuat tarjosin siinä hänen ollessaan kaksi yötä luonani. Pihvejä, kasviksia ym ja tietysti aamu ja iltapalat.

Nyt sellainen olo, että minun kuuluisi maksaa puolet hänen luona tehdyistä ostoksista ja kaikki minun luona. Mieteinkin olisiko paras vaihtoehto ottaa omat eväät mukaan hänen luo ja oma vessapaperi niin ei voi siitäkään sanoa enää. 

Minun luona ollessa tarjoaisin ruuat kuten tähänkin asti niin ei siitäkään tarvitse keskustella. Tietysti silloinkin maksaisin enemmän, mutta en oikein jaksa antaa rahalle liian suurta roolia suhteessa. 

Olisiko parempia ideoita tai ajatuksia? Jotenkin tästä on päästävä eteenpäin niin, että voin itselleni perustella järjestelyn olevan edes melkein reilu koska tämä asian pyörittely mielessä alkaa vaikuttaa mielialaan ja läheisyyden kaipuuseenkin negatiivisesti.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, millä tavalla se mies on sopiva? Aloituksesta päätellen on kaikkea muuta kuin sopiva.

Ei tuollaisen kanssa voi rakentaa suhdetta. Jos erehtyisitte lisääntymään, joutuisit varmasti vääntämään jokaisesta helvetin vaippapaketistakin että kumpi sen maksaa.

Sillä tavalla sopiva, että tykätään tehdä samanlaisia asioita ja nauretaan samanlaisille jutuille. On mukavaa yhdessäoloa, mutta raha on nyt nousemassa ongelmaksi.

Ap

Vierailija
42/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, millä tavalla se mies on sopiva? Aloituksesta päätellen on kaikkea muuta kuin sopiva.

Ei tuollaisen kanssa voi rakentaa suhdetta. Jos erehtyisitte lisääntymään, joutuisit varmasti vääntämään jokaisesta helvetin vaippapaketistakin että kumpi sen maksaa.

Sillä tavalla sopiva, että tykätään tehdä samanlaisia asioita ja nauretaan samanlaisille jutuille. On mukavaa yhdessäoloa, mutta raha on nyt nousemassa ongelmaksi.

Ap

Juu sulla on ny sit maksettu seuralainen. Säälittävää, että pitää seurasta maksaa. Onko sillä edes yli 7 senttinen juhlakunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde on noinkin alku vaiheessa vielä, niin sama neuvo kuin aiemmilla, älä jatka. 

Itse olin niin tyhmä, että ajattelin, että kun on muutoin mukava ja hyvä mies, ainut tuo itaruus/saituus niin kai se siitä... no, ei se siitä. Paheni vaan ajan myötä, esimerkiksi kun kuljimme jonnekin hänen autollaan, niin ei enää riittänytkään, että maksoin puolet bensoista, vaan olisi pitänyt maksaa auton kulumisesta. 

Ja mun luona halusi aina grillata kaikkea hyvää, kun oli mun vuoro käydä kaupassa. Hänen luonaan sitten perus arkiruokaa, jossa sinänsä ei ole vikaa, mutta viikonlopun herkutteluruoaksi en kyllä laske makaronilaatikkoa pe iltana, la iltan ja vielä su lounaaksi ennen lähtöäni. Ja kun toivoi, että tuon täyteläistä punaviiniä tullessani - makaronilaatikon kylkeen, hah (silloin ei kyllä naurattanut). 

Ja kyllähän sekin alkoi rassaamaan, että lapsettomina olisimme voineet tehdä mitä vain irtiottoja tai edes jotain pieniä matkoja yhdessä. Jopa Tallinnan risteily oli hänen mukaansa törsäystä, ei sitten käyty yhdessä edes risteilyllä, muista matkoista puhumattakaan. 

Mökille lähdettäessä meni kamalasti aikaa kauppoja kierrellessä, kun piti hakea sitä sun tätä ja mitä sattui missäkin olemaan tarjouksessa. Joku kerta maksoin lähteissä "erotuksen" omasta pussistä hänelle, että päästiin ainakin 1,5 tuntia aiemmin matkaan, kun ei tarvinnut perjantai ruuhkissa jonottaa monessa kaupassa. 

Kuulostaa jo hyvinkin pitkälle menneeltä nukuudelta. 

Tämäkin mies on nyt ruvennut enemmän haluamaan kauppareissut minun autolla. Ihmettelin sitä, kun tykkää kuitenkin enemmän omasta autostaan ja ajaa mielellään. Pistän ajamaan minunkin autoa, kun mieluusti istun kyydissä ajettuani jo hänen luokseen. Voihan se olla, että taustalla on polttoaineen kuluminen. 

Ap

Vierailija
44/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkka rahankäyttö on tiettyyn rajaan saakka hyve. Nuukuus ja muiden hyväksikäyttö ei ole. 

Ota asia puheeksi ja katso, miten mies reagoi. Todennäköisesti loukkaantuu, mutta anna hänen sen jälkeen pohtia asiaa tovi. Hyvällä tuurilla huomaa itsekin omassa käytöksessään korjattavaa.

Minä olen myös piheyteen taipuvainen. Siksipä olen aina pakottanut itseni tarjoamaan kavereilleni ensimmäisen kierroksen, etten ainakaan heti jää heille velkaa.  

Täytyy ottaa uudestaan puheeksi. Vielä kuitenkaan en haluaisi luovuttaa hänen suhteensa.

Sinulla hyvä keino käsitellä piirrettä jonka tunnistat itsestäsi. Toivottavasti tämä mieskin löytäisi itselleen sopivia keinoja ja tästä päästäisiin eteenpäin.

Ap

Tämä edellyttäisi että mies ymmärtää kyseessä olevan suhteenne kannalta ongelmallinen piirre ja käyttäytyminen, mitä hän ei ainakaan aloituksen perusteella tällä hetkellä taida ymmärtää. Ei hän ala käsittelemään mitään, mitä ei koe ongelmaksi, vaan alkaa perustella sinulle, miksi sinun toimintatapasi ja odotuksesi ovat vääriä. 

Toki aina voi yrittää keskustella, mutta jos mies todella huomauttelee sinulle vessapaperista ja samalla maksattaa viinoja, on tuossa aikamoinen epäsuhta, jota hän ei ilmeisestikään näe tai koe ongelmaksi. Voi olla aikamoinen savotta, jos tuota alat hänen kanssaan ns. käsittelemään. Siinä paljastuu myös, kuinka arvokkaana hän sinua ja suhdettanne pitää eli voi olla siksi ihan hyväkin ajatus, mutta kannattaa varautua pettymykseen. Hän ei välttämättä ole valmis tai kykenevä muuttamaan tapojaan vuoksesi.

Vierailija
45/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheesi oli se että maksoit viinit Alkosta. 
Kukaan ei pakottanut paitsi se tyhmä ja epäreilu mies. 

Ihanaa, oot löytäny itelles elämäsi k*sipään.

Ota puheeksi että miehen pitäis alkaa maksamaan seksistä ja perusteluna että et halua nin paljoa sitä. 

Mies tietty vastaa että eihän hän edes laske sisään kun on kortsu. Jne voitte sitten alkaa riitelemään kunnolla.

Jos ei voi s*ksin ja parisuhteen takia elättää toista silloin kun on käymässä ni luuletko että tuo tyhmä käytön loppuisi yhtäkkiä?

Ei lopu, vaan pahenee. Huomaa että olet jo mielessäsi päättänyt ottaa vc paperia ja eväitä mukaan miehen luo mennessäsi. 
Tanssit jo nyt ripaskaa hänen pillinsä tahdissa.

Totta tuokin. Ei pitäisi suostua epäreiluun järjestelyyn. Se vaan tuntui helpommalta maksaa kuin vääntää asiasta.

Ap

Vierailija
46/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tyyppi on persaukinen, joten heitäpä uusia verkkoja veteen.

Kyllä hänellä rahaa on eikä edes tiukkaa tee eläminen. Pystyy rahoittamaan omia harrastuksiaan ym. 

Ap

Vierailija
47/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olette tapailleet?

Pian neljä kuukautta. Näitä asioita tässä on nyt vasta noin kuukauden verran käsitelty enemmän. 

Ap

Vierailija
48/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei siinä kauan mene, kun tulee ilmi, että tyypillä ei ole rahaa ja ap sinä maksat kaiken. Onkos kuhertelukuukaudet menossa?

Kyllä sen niin voi ajatella. Pian neljä kuukautta tavattu toisiamme.

Ap

Vierailija
49/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota puheeksi että miehen pitäis alkaa maksamaan seksistä ja perusteluna että et halua nin paljoa sitä. 

Mies tietty vastaa että eihän hän edes laske sisään kun on kortsu. Jne voitte sitten alkaa riitelemään kunnolla.

Jos ei voi s*ksin ja parisuhteen takia elättää toista silloin kun on käymässä ni luuletko että tuo tyhmä käytön loppuisi yhtäkkiä?

Ei lopu, vaan pahenee. Huomaa että olet jo mielessäsi päättänyt ottaa vc paperia ja eväitä mukaan miehen luo mennessäsi. 

Totta tuokin. Ei pitäisi suostua epäreiluun järjestelyyn. Se vaan tuntui helpommalta maksaa kuin vääntää asiasta.

Ap

Jos annat jo nyt periksi niin tilanne pahenee vain. Tietenkin haluaa sinun autolla kauppaan kun polttoaine on niin kallista. Tuskin maksaa niitä kuluja sinulle? 

Itse jättäisin tuollaisen miehen. Selittäisin kuitenkin hänelle miksi, jotta hän joskus oppisi muuttamaan käytöstään. 

Vierailija
50/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta mies saisi jäädä istumaan lompakkonsa päälle ja moro. Lyhyestä virsi kaunis.

Sinähän jo istutkin oman lompakkosi päällä...

Vierailija
51/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta kumpi teistä laski bensan hinnan 15-18 euroa? 

En tiedä taustoja mutta jos on pitkään asunut yksin niin rahan käyttö voi olla omituista. Joillakin se liittyy menneisyyteen, joillakin johonkin häiriöön tai opittuun tapaan. Joku joka polttaa tupakkaa voi nipottaa jauhelihan hinnasta mutta silti ostaa ne kympin tupakat joka päivä. 

Ehdotan että puhutte asiasta joko puhelimessa tai heti seuraavan kyläilyn aluksi. Koska mitä kauemmin se jää puhumatta niin sitä nolommaksi muuttuu. Helpointa varmaan olisi jos kaksi aikuista ihmistä ostaa samantasoiset ruoat vuorotellen tai kumpikin omassa kodissaan. Itse tykkäsin parisuhteen alussa tehdä niin että jaettiin ostokset ja kumpikin maksoi "omansa" samalla kassalla mutta miestä tämä nolotti valtavasti ja pelkäsi että tulee työkaveri vastaan. Sanoin kyllä että ihan normaalia mun mielestä mutta jos "tarjoat" julkisesti niin en sitten maksele takaisin kun kukaan ei näe. Ja mun ostokset oli aika vaatimattomat hänen valintoihin verrattuna. Jos oli isommat yhteiset ostokset niin sitten sovittiin etukäteen että laitetaan lasku puoliksi tai maksan osan. 

Suosittelen lukemaan kirjan Rikas, rakas, köyhä, varas, ainakin Julia Thuren oli yksi tekijöistä. Siinä on ihan hyviä oivalluksia :)

Vierailija
52/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ajelee miehen luo omilla bensoillaan ja maksaa puolet syömisistä? Kyllä matkalulutkin pitäisi sitten puolittaa. 

Vierailija
53/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätoivoisena näyttäydyt kun jo alkuvaiheessa paljastuu tuollaiseksi. Itse lopettaisin tapailu. Äärimmäinen pihiys ja oikeastaan hyväksikäyttöä häneltä.

Vierailija
54/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkka rahankäyttö on tiettyyn rajaan saakka hyve. Nuukuus ja muiden hyväksikäyttö ei ole. 

Ota asia puheeksi ja katso, miten mies reagoi. Todennäköisesti loukkaantuu, mutta anna hänen sen jälkeen pohtia asiaa tovi. Hyvällä tuurilla huomaa itsekin omassa käytöksessään korjattavaa.

Minä olen myös piheyteen taipuvainen. Siksipä olen aina pakottanut itseni tarjoamaan kavereilleni ensimmäisen kierroksen, etten ainakaan heti jää heille velkaa.  

Täytyy ottaa uudestaan puheeksi. Vielä kuitenkaan en haluaisi luovuttaa hänen suhteensa.

Sinulla hyvä keino käsitellä piirrettä jonka tunnistat itsestäsi. Toivottavasti tämä mieskin löytäisi itselleen sopivia keinoja ja tästä päästäisiin eteenpäin.

Ap

Tämä edellyttäisi että mies ymmärtää kyseessä olevan suhteenne kannalta ongelmallinen piirre ja käyttäytyminen, mitä hän ei ainakaan aloituksen perusteella tällä hetkellä taida ymmärtää. Ei hän ala käsittelemään mitään, mitä ei koe ongelmaksi, vaan alkaa perustella sinulle, miksi sinun toimintatapasi ja odotuksesi ovat vääriä. 

Toki aina voi yrittää keskustella, mutta jos mies todella huomauttelee sinulle vessapaperista ja samalla maksattaa viinoja, on tuossa aikamoinen epäsuhta, jota hän ei ilmeisestikään näe tai koe ongelmaksi. Voi olla aikamoinen savotta, jos tuota alat hänen kanssaan ns. käsittelemään. Siinä paljastuu myös, kuinka arvokkaana hän sinua ja suhdettanne pitää eli voi olla siksi ihan hyväkin ajatus, mutta kannattaa varautua pettymykseen. Hän ei välttämättä ole valmis tai kykenevä muuttamaan tapojaan vuoksesi.

Ihan totta tuo. Helposti tästä ei varmasti aidosti reiluun ja miestäkin miellyttävään ratkaisuun päästä. 

Erikoista on se, että kavereita kohtaan hän on antelias. Ostaa vaikkapa jotain syötävää tai juotavaa yhteisessä ajanvietossa, auttaa asioissa ilmaiseksi ja lainaa tavaroitaan vaikka kuluisivat käytöstä. On hän toki minuakin jossain asioissa auttanut ja tuntuu välittävän, mutta nykyään kokoajan tunne, että olen velkaa ja hänen laskelmissa muistuu hänen maksamat asiat, kun minun maksamat asiat unohtuu ja muistuttaessa vasta muistaa jotenkin.

Ap

Vierailija
55/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos annat jo nyt periksi niin tilanne pahenee vain. Tietenkin haluaa sinun autolla kauppaan kun polttoaine on niin kallista. Tuskin maksaa niitä kuluja sinulle? 

Itse jättäisin tuollaisen miehen. Selittäisin kuitenkin hänelle miksi, jotta hän joskus oppisi muuttamaan käytöstään. 

Ei ole matkakuluihin osallistunut. Toisaalta minua ei ole sekään haitannut. Harmi, että ollaan tässä niin erilaisia.

Ap

Vierailija
56/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin vähän aikaa kokeilla ottaa omat eväät ja vessapaperit kylään mukaan. Mutta arvaan jo miehen kuitenkin syövän ja käyttävän niitä säästääkseen omia rahojaan. Tasa-arvopuheet on vain kuorrutusta sairaalloiselle piheydelle. 

Ala katella normaalimpaa. 

Vierailija
57/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole meedio, mutta... veikkaan että mies niskojaan nakellen loukkaantuu, kertoo että ei voi jatkaa suhdetta "tuollaisen hyväksikäyttäjänaisen" kanssa, ja kääntää sinut syypääksi eroon/ tapailun lopettamiseen. 

Vierailija
58/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota myös vesipullo mukaan, jotta voit huuhdella pytyn ja pestä kätesi. Veden hinta nousussa. 

Vierailija
59/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei pihistele miespuolisten tuttujen suhteen niin silloin pohjalla voi olla aika vakaviakin kuvitelmia rahojen perässä olevista naisista, joista voi tulla vielä ongelmia. 

Vierailija
60/121 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JSS 

🐽

Tämä! Me maksettiin mun exän kanssa osa yhdessä ja osa erikseen. Kun huomasi että käytän enemmän vessapaperia kun hän niin vaati että molemmat ostaa omat vessapaperit. Ruokalaskuissa  ei tietenkään huomioinut että söi 80% ja mää 20%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi