Omat eväät ja vessapaperit vierailulle.
Tässä nyt jonkun aikaa tapaillut kiinnostavan ja sopivan oloista miestä. Mennyt asiat ja mielenkiinnonkohteet hyvin yksiin, mutta nyt kuitenkin alkanut enenevässä määrin tulla raha puheeksi. Enää ei oikein tunnu vitsiltä kuittailut syömisestäni ja vessapaperin käytöstä on ollut jokunen keskustelu koska käytän enemmän kerralla kuin hän.
Ollaan oltu enemmän hänen luonaan. Välillä hänen luona ollessa olen maksanut ruokia, mutta mies enemmän ja minun luona ollessa olen maksanut kaikki ruuat. Välimatkaa on sen verran, että polttoaineeseen menee edestakaisella matkalla 15-18 euroa.
Nyt mies ehdotti, että maksetaan aina ostokset puoliksi jos käydään yhdessä kaupassa. Periaatteessa voisi toimia jos aina ostetaan ne mitä aiotaan yhdessä syödä, mutta ei se oikein niin mene kuitenkaan. Maksoin kuitenkin hänen sanomia summia ruokaostoksista hänen luona ollessa.
Minun luona oltuaan hän kysyi paljonko pitää maksaa ja koitin jotain miettiä, mutta olen huono ottamaan rahaa tuolla tavalla ja sanoin, että jos hän vaikka maksaa, kun oltiin menossa seuraavalla kerralla ulos syömään ja kyse oli sellaisesta suunnilleen lounasravintolan hintaluokan paikasta. Kuitenkin syötyämme hän maksatti minulla viinit Alkosta koska hän maksoi ruuat ravintolassa. Sanoin, että sehän oli siitä minun luona syömisistä ja hänen mielestään söi niin vähän sillon, että ei ole merkitystä. Mielestäni kuitenkin hyvät ruuat tarjosin siinä hänen ollessaan kaksi yötä luonani. Pihvejä, kasviksia ym ja tietysti aamu ja iltapalat.
Nyt sellainen olo, että minun kuuluisi maksaa puolet hänen luona tehdyistä ostoksista ja kaikki minun luona. Mieteinkin olisiko paras vaihtoehto ottaa omat eväät mukaan hänen luo ja oma vessapaperi niin ei voi siitäkään sanoa enää.
Minun luona ollessa tarjoaisin ruuat kuten tähänkin asti niin ei siitäkään tarvitse keskustella. Tietysti silloinkin maksaisin enemmän, mutta en oikein jaksa antaa rahalle liian suurta roolia suhteessa.
Olisiko parempia ideoita tai ajatuksia? Jotenkin tästä on päästävä eteenpäin niin, että voin itselleni perustella järjestelyn olevan edes melkein reilu koska tämä asian pyörittely mielessä alkaa vaikuttaa mielialaan ja läheisyyden kaipuuseenkin negatiivisesti.
Kommentit (121)
Virheesi oli se että maksoit viinit Alkosta.
Kukaan ei pakottanut paitsi se tyhmä ja epäreilu mies.
Ihanaa, oot löytäny itelles elämäsi k*sipään.
Ota puheeksi että miehen pitäis alkaa maksamaan seksistä ja perusteluna että et halua nin paljoa sitä.
Mies tietty vastaa että eihän hän edes laske sisään kun on kortsu. Jne voitte sitten alkaa riitelemään kunnolla.
Jos ei voi s*ksin ja parisuhteen takia elättää toista silloin kun on käymässä ni luuletko että tuo tyhmä käytön loppuisi yhtäkkiä?
Ei lopu, vaan pahenee. Huomaa että olet jo mielessäsi päättänyt ottaa vc paperia ja eväitä mukaan miehen luo mennessäsi.
Tanssit jo nyt ripaskaa hänen pillinsä tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla liian hankala yhtälö. Haluatko veivata rahasta koko suhteen ajan... Ei meinaan välttämättä lopu koskaan.
Jos aloitus on aito, niin Ap:n täytyy olla tosi yksinäinen ja etsiä miesystävää tosissaan. Tulee surku. Ei kannata jäädä niin nuukan miehen kaveriksi. Jossain on varmasti joku vähän mukavampi mies.
Se tyyppi on persaukinen, joten heitäpä uusia verkkoja veteen.
Joo ei siinä kauan mene, kun tulee ilmi, että tyypillä ei ole rahaa ja ap sinä maksat kaiken. Onkos kuhertelukuukaudet menossa?
Aattele jos saisitte lapsia ni mies sanois, että nuo on sinusta tulleet niin saat huolehtia itse…
Ja valittais vc paperin käytöstä.
Ai niin, toki kun ruokaa ostaisit ni tilanne kääntyisi lopulta niin että sinä maksaisit kaiken koska ”minä syön niin vähän vaan”
😂
Hyvänen aika! Äärimmilleen vietyä kitupiikkisyyttä mieheltä. Ei ole terveellä pohjalla mielestäni tuollainen suhde. Itse en voisi olla tuollaisessa tilanteessa yhtään pitempään.
Kyllä sinä jo itsekin tiedät, että maksajan roolissa tulet aina olemaan, mikäli jatkat hengailua köyhän kanssa.
No olisikohan tuossa tilanteessa paras ratkaisu antaa olla ja päästää ukko kiusaamaan seuraavaa uhria. Jos lähdet johonkin vessapaperipalojen laskemiseen ja muihin vedätyksiin mukaan, kohta mies määrää mitä ja milloin syöt, kenen kanssa ja milloin tulet kotiin. Sen lisäksi tietenkin, että sinä maksat hänelle viinat, bensat jne jne.
Mies käyttää sua taloudellisesti hyväkseen, kun maksattaa sulla kuluja enemmän. Tämä on yksi parisuhdeväkivallan muoto.
Sinä olet hänelle alempiarvoinen, jota voi kohdella taloudellisella puolella miten vaan.
Ajattele pidemmälle: miten voisitte koskaan elää yhteistä arkea, jossa asiat jaetaan, jos mies ei ole edes nyt valmis jakamaan sinulle WC-PAPERIRULLASTA (a 30snt-50snt)
Ota jalat alle ja juokse. Tai yritä ensin puhua järkeä ja jos ei auta, niin juokse.
Älä jää kynnysmatoksi suhteeseen.
Jokos se on pyytänyt sinua ap maksamaan vuokraa? Vuokrakin on varmaan rästissä kun sinua on pitänyt syöttää.
Hahaa, lähipiirissä on tuollainen aviopari enkä ikinä suostuisi samaan. Tuo toimii vain, jos molemmat on yhtä pihejä. Ap, juokse nyt! Se veloittaa sulta puolet parkkimaksusta teidän yhteisen lapsen synnytyssairaalan pihalta.
Ap vihelläpä suhde poikki nyt justiinsa. Katsele muita tyyppejä. Sähän oot iskenyt kätesi paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla liian hankala yhtälö. Haluatko veivata rahasta koko suhteen ajan... Ei meinaan välttämättä lopu koskaan.
Jos aloitus on aito, niin Ap:n täytyy olla tosi yksinäinen ja etsiä miesystävää tosissaan. Tulee surku. Ei kannata jäädä niin nuukan miehen kaveriksi. Jossain on varmasti joku vähän mukavampi mies.
Valitettavasti se vähän näin onkin. Olisi hyvinkin tervetullut sellainen mies jonka kanssa voi tehdä erilaisia asioita yhdessä ja nauttia toisistamme. Tämä mies on vaikuttanut sellaiselta, mutta nyt nämä asiat joita aiemmin luulin vitsailuksi on alkanut näyttääkin olevan todellisia ongelmia hänelle. Minä taas olen pitänyt itsestään selvyytenä sitä, että toinen tarjoaa perus ruuat jos toinen tulee viettämään aikaa yhdessä koska sillä vierailulle tulevalla on kuitenkin jo polttoainekulut.
Mies tykkää, että kokataan yhdessä tai minä kokkaan. se siinä kärsisi sitten jos alan ottaa valmiit ruuat mukaan.
Erittäin vaikeaa ollut löytää näinkin sopiva mies. Harmi, että raha näyttää nyt tulevan turhan suureen rooliin.
Ap
"Tietysti silloinkin maksaisin enemmän, mutta en oikein jaksa antaa rahalle liian suurta roolia suhteessa."
Tuo ajatusmalli toimii vain jos molemmat ovat samalla viivalla. Ei niin, että sinä et laske rahojasi mutta mies laskee omiaan. Pian huomaat elättäväsi lokkia. Itseasiassa teet sitä jo.
JSS.
Heh. Jos jo seurustelu on tuollaista niin jatkoa kannattaa harkita hyvin tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkka rahankäyttö on tiettyyn rajaan saakka hyve. Nuukuus ja muiden hyväksikäyttö ei ole.
Ota asia puheeksi ja katso, miten mies reagoi. Todennäköisesti loukkaantuu, mutta anna hänen sen jälkeen pohtia asiaa tovi. Hyvällä tuurilla huomaa itsekin omassa käytöksessään korjattavaa.
Minä olen myös piheyteen taipuvainen. Siksipä olen aina pakottanut itseni tarjoamaan kavereilleni ensimmäisen kierroksen, etten ainakaan heti jää heille velkaa.
Täytyy ottaa uudestaan puheeksi. Vielä kuitenkaan en haluaisi luovuttaa hänen suhteensa.
Sinulla hyvä keino käsitellä piirrettä jonka tunnistat itsestäsi. Toivottavasti tämä mieskin löytäisi itselleen sopivia keinoja ja tästä päästäisiin eteenpäin.
Ap
Jos suhde on noinkin alku vaiheessa vielä, niin sama neuvo kuin aiemmilla, älä jatka.
Itse olin niin tyhmä, että ajattelin, että kun on muutoin mukava ja hyvä mies, ainut tuo itaruus/saituus niin kai se siitä... no, ei se siitä. Paheni vaan ajan myötä, esimerkiksi kun kuljimme jonnekin hänen autollaan, niin ei enää riittänytkään, että maksoin puolet bensoista, vaan olisi pitänyt maksaa auton kulumisesta.
Ja mun luona halusi aina grillata kaikkea hyvää, kun oli mun vuoro käydä kaupassa. Hänen luonaan sitten perus arkiruokaa, jossa sinänsä ei ole vikaa, mutta viikonlopun herkutteluruoaksi en kyllä laske makaronilaatikkoa pe iltana, la iltan ja vielä su lounaaksi ennen lähtöäni. Ja kun toivoi, että tuon täyteläistä punaviiniä tullessani - makaronilaatikon kylkeen, hah (silloin ei kyllä naurattanut).
Ja kyllähän sekin alkoi rassaamaan, että lapsettomina olisimme voineet tehdä mitä vain irtiottoja tai edes jotain pieniä matkoja yhdessä. Jopa Tallinnan risteily oli hänen mukaansa törsäystä, ei sitten käyty yhdessä edes risteilyllä, muista matkoista puhumattakaan.
Mökille lähdettäessä meni kamalasti aikaa kauppoja kierrellessä, kun piti hakea sitä sun tätä ja mitä sattui missäkin olemaan tarjouksessa. Joku kerta maksoin lähteissä "erotuksen" omasta pussistä hänelle, että päästiin ainakin 1,5 tuntia aiemmin matkaan, kun ei tarvinnut perjantai ruuhkissa jonottaa monessa kaupassa.