Miksi vanhemmat eivät ruoki lapsiaan?
Eilen poikani kaveri vietti meillä koko illan. Tietysti tarjosin hänellekin ruokaa, kun itse söimme päivällistä, ja tarjosin vielä iltapalaakin, ennen kuin poika lähti kotiinsa.
Tämä poika kertoi, että kotona on lämmintä ruokaa ehkä kerran kuussa, muuten syödään leipää, jota otetaan itse kaapista. Eikä johdu rahasta, vaan siitä, että vanhemmat eivät kuulemma tykkää ruoanlaitosta.
Tällä pojalla on 7-vuotias sisar, jolle ostetaan joskus jotain einesruokaa. 13-vuotias poika saa tyytyä leipään, ja on kuulemma kehotettu menemään lähellä asuvien isovanhempien luo syömään, jos haluaa oikeaa ruokaa.
Ja vain siksi, että ns. vanhemmat eivät tykkää ruoanlaitosta. Tekisi mieli tehdä lasu tuollaisista.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Minä tein lapsena itse ruokani. Nuokin lapset voivat ihan itse tehdä ruokaa.
Niin tein minäkin, kun äitiä ei kiinnostanut ruoanlaitto ja lapsista huolehtiminen. En puolustele tällaisia vanhempia, mutta jos kyse ei ole rahasta, lapsi voi alkaa tekemään itse ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tein minäkin, kun äitiä ei kiinnostanut ruoanlaitto ja lapsista huolehtiminen. En puolustele tällaisia vanhempia, mutta jos kyse ei ole rahasta, lapsi voi alkaa tekemään itse ruokansa.
Ei ole oikein että lapsi joutuu tekemään ruoat. Kyllä vanhemman pitää edes jotain valmistaa. Sille sitten ei oikein voi mitään jos herkut maistuisi paremmin tämä ei ole nälkää vaan nirsoilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein että lapsi joutuu tekemään ruoat. Kyllä vanhemman pitää edes jotain valmistaa. Sille sitten ei oikein voi mitään jos herkut maistuisi paremmin tämä ei ole nälkää vaan nirsoilua
Ei tietenkään ole oikein, mutta jos vaihtoehto on syödä aina leipää, tai opetella tekemään itse ruokansa, niin parempi opetella.
7-8 vuotiaana minun äiti ryyppäsi kaikki rahat joten ei ollut usein ruokaa. Piti syödä koulussa paljon ja sitten kävin varastamassa ruokaa kaupasta. Veljen kanssa murtauduttiin kauppaan kerran ja varastettiin kassalipas jossa oli joku 7000 markkaa. Ostettiin niillä rahoilla ruokaa usean kuukauden ajan.
Mun mielestä oudointa tossa on, jos tosiaan 7v tyttö saa einesruokia, mutta teinipoika ei? Kuulostaa kiusaamiselta perheen sisällä.
Myn lapset oli alakouluikäisinä tosi pieniruokaisia, harvoin halusivat kahta lämmintä ruokaa. Meillä oli siksi usein iltapäivällä salaatteja, vispipuuroa tms. Sitten kun tulivat esiteini ja teini-ikään söivät kuin hevoset. Kannoin ruokaa kaupasta selkä vääränä ja tuntui, ettei muuta saa tehdä kuin kokata.