Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea mastercard- luottokorko 22,1% ?

Vierailija
14.04.2026 |

Tuolla toisessa ketjussa tuli esiin, että Nordean pankkikortin luotto-ominaisuuden vuosikorko on 22,1%. Mistä tuon voisi tarkistaa, minä en löydä mainintaa mistään. Loppuu kyllä kredit-käyttö jos tuollainen on korko.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siinä käsityksessä ,  että luottiksen korko on yleensä noin 7 prosenttia.  -Pekka M36

Vierailija
2/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean sivuilla sanotaan että vapusta alkaen vanhojen korttien vuosikorko on 10,5% + 3kk euribor. Uusille korteille vuosikorko on 14,9% + 3kk euribor. Nämä siis 1.5.2026 alkaen.

Ei kannata visaa tai masteria enää vingutella, se on kallista rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordean sivuilla sanotaan että vapusta alkaen vanhojen korttien vuosikorko on 10,5% + 3kk euribor. Uusille korteille vuosikorko on 14,9% + 3kk euribor. Nämä siis 1.5.2026 alkaen.

Tai sitten vinguttaa sitä korttia sen verran, mitä on varaa maksaa takaisin seuraavana maksupäivänä. Eli maksaa saldon tyhjäksi joka kerta.

Vierailija
4/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vingutan Visaa, mutta en maksa korkoja. Siinä on matkavakuutus.

Vierailija
5/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käyttänyt luottokorttia maksaessani lentolippuja, hotelleja tai Euroopan ulkopuolella jotain ostaessani. Olen sitten maksanut laskun pois kuun vaihteessa. Vakuutusominaisuus toimii, eikä tarvitse maksaa korkoja.

Vierailija
6/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää ostaa velaksi? Maksan aina debetillä tahi käteisellä. Jotenkin säälittää et ihmiset tienaa niin vähän.

Vierailija
7/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ja on edelleen useita luottokortteja jo 30 vuoden ajan. Msksan kaiken kortilla, mutta vain korotonta maksuaikaominaisuutta käyttäen, en korollisella luotolla. Eli maksan kaiken pois kerran kuussa. 

Vierailija
8/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP on 8,95% + 3 kk euribor. Nollakorkoaikaanhan noissa oli ihan edullinen korko verrattuna vaikka moneen kulutusluottoon. Taitaa niiden kulutusluottojenkin korot nousseet.

Vierailija
9/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää ostaa velaksi? Maksan aina debetillä tahi käteisellä. Jotenkin säälittää et ihmiset tienaa niin vähän.

Ei vähän tienaavilla kai ole varaa käyttää luottoja ollenkaan?

Vierailija
10/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortilla on myös kuukausikustannus. Sekin pitää ottaa huomioon.

Vierailija
11/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Nordean luottokortti tilin, liian ahnetta touhua. 

Vierailija
12/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sieltä omasta nettipankista voit oman korttisi tiedoista tarkistaa oman korkosi.

Vierailija
13/13 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi netissä tehdyt lippuhankinnat, hotellivaraukset jne kannattaa maksaa creditillä, samoin isommat hankinnat. Itse teen näin, ja siirrän sitten debitilä rahaa ja kuittaan maksut mahdollisimman pikaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi