Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hommia et keskeytä vauvan itkun takia?

Vierailija
08.05.2007 |

Kaikki äidit tietävät, että pienen vauvan itkuun on reagoitava heti. Mutta kuinka toimitte käytännössä? Loppuuko teillä kesken oleva työ siihen paikkaan, jos vauva itkee? (Tämä kysymys koskee lähinnä useamman lapsen äitejä, joilla ei ole aikaa odottaa koko päivää, että vauva nukahtaa seuraaville unille.)

Mä pyrin tekemään aina kesken olevan (pienen) työn loppuun, vaikka vauva kitisisikin. Jos huutaa kurkku suorana, niin sitten otan heti syliin. Sellaisia pieniä töitä, jotka teen loppuun vauvan itkiessä on esim. pyykkikoneen täyttö, pyykkien ripustus, puuron keitto yms. keittiöhommat, isompien lasten pukeminen ja peseminen, omat pesut. Olen huomannut, että jos hyppää jokaisen vauvan parkaisun perässä, niin koti on täynnä keskeneräisiä hommia ja ei koskaan päästä esim. ulkoilemaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi viisivuotias lapsi.

Yritin vauva-aikanakin elää niin kuin mulla ois 30 lehmää ja suurperhe. En siis hypännyt vauvan joka itkuun heti, ku vauva oli sellainen let´s say parikuinen.

En usko, että vauvan joka itkuun tulee reagoida nopeasti. Muutaman kuukauden ikäinen oppii jo sen, että maailma pyörii radallaan ja äiti tulee, kunhan ehtii.

Lapseni on tällä hetkelle empaattinen ja hyväkäytöksinen 5-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla