Jos AI vie kaikkien työpaikat niin kenelle niitä tuotteita ja palveluita jatkossa myydään?
Tätä kukaan ei ole suostunut selittämään. Jos yhä suuremman väestönosan kuukausibudjetti on jatkossa 590 euroa niin mistä löytyy tarvittavat kuluttajat?
Kommentit (133)
Jo nyt puhutaan siitä, että ohjelmistokehityksessä ei pitäisi enää olla ihmisiä välissä valvomassa vaan tekoälyagenttien pitäisi antaa hoitaa kehitys alusta loppuun itse. Ei mene kauaakaan kun tekoäly alkaa itse parantamaan määrittelyitä ja poistamaan takaportteja joita fiksut kehittäjät tunkivat sinne suitsiakseen tekoälyä ja siitä onkim sitten lyhyt matka siihen, kun helvetti on irti.
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt puhutaan siitä, että ohjelmistokehityksessä ei pitäisi enää olla ihmisiä välissä valvomassa vaan tekoälyagenttien pitäisi antaa hoitaa kehitys alusta loppuun itse. Ei mene kauaakaan kun tekoäly alkaa itse parantamaan määrittelyitä ja poistamaan takaportteja joita fiksut kehittäjät tunkivat sinne suitsiakseen tekoälyä ja siitä onkim sitten lyhyt matka siihen, kun helvetti on irti.
Vaikea kuvitella että tekoäly olisi helvetillisempi johtaja kuin nämä miehet mitä meillä nyt on
Mulle selvis tänään että jäi kesätyö saamatta kun jatkossa tekoäly haravoi mun puolesta. Tulin vi**uuntuneena kotiin ja mikäs se siellä odotti: Vesilätäkkö lattialla! Soitin putkimiehen ja sieltä tuki tekoäly vaihtamaan putkenpätkän. Sen kuivattuani ajattelin sitten pestä lattiat muualtakin. Olin miettinyt kyllä tekoälyn palkkaamista suursiivoukseen mutta tulipahan tehtyä itse. Alkoi jo ramaista eikä innostanut koiran lenkitys enää, kunnes sopivasti ovikelloa soitti naapurin teini-ikäinen tekoäly joka tykkää välillä lenkittää koiraani. Kerkesinpäs sitten illan päätteeksi jutella pitkän puhelun iäkkään äitini kanssa. Hänellä on muutto edessä ja meinasi pärjäävänsä pelkän naapurin avustuksella. Sanoin ettette todellakaan rupea itse rehkimään vaan palkkaatte tekoälyn kantamaan tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Mulle selvis tänään että jäi kesätyö saamatta kun jatkossa tekoäly haravoi mun puolesta. Tulin vi**uuntuneena kotiin ja mikäs se siellä odotti: Vesilätäkkö lattialla! Soitin putkimiehen ja sieltä tuki tekoäly vaihtamaan putkenpätkän. Sen kuivattuani ajattelin sitten pestä lattiat muualtakin. Olin miettinyt kyllä tekoälyn palkkaamista suursiivoukseen mutta tulipahan tehtyä itse. Alkoi jo ramaista eikä innostanut koiran lenkitys enää, kunnes sopivasti ovikelloa soitti naapurin teini-ikäinen tekoäly joka tykkää välillä lenkittää koiraani. Kerkesinpäs sitten illan päätteeksi jutella pitkän puhelun iäkkään äitini kanssa. Hänellä on muutto edessä ja meinasi pärjäävänsä pelkän naapurin avustuksella. Sanoin ettette todellakaan rupea itse rehkimään vaan palkkaatte tekoälyn kantamaan tavarat.
Odota 5v niin loputkin on totta, nyt jo osa
Vierailija kirjoitti:
AI ei ole vielä tehnyt yhtäkään työtä.
Kun soitan terveysasemalle niin joudun kertomaan vaivani tekoälylle. Se tekee koonnin, jonka pohjalta hoitaja soittaa minulle.
Teollistumisen alkuaikoina hoksattiin, että työntekijöille täytyy maksaa palkkaa, jos haluaa saada asiakkaita tuotteilleen. Ehkä nykyiset yrittäjät tekevät jossain vaiheessa saman huomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Softa kantaa divaanin?
Eikö niissä Georgia guidestonesissa lukenut, että maailman väestö vähennetään 500 miljoonaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Softa kantaa divaanin?
Oletko kuullut koskaan roboteista
Nyt jo ruoka tulee robotilla ovelle. 5v päästä divaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun soitan terveysasemalle niin joudun kertomaan vaivani tekoälylle. Se tekee koonnin, jonka pohjalta hoitaja soittaa minulle.
Ei sieltä kukaan soita. Saat hyvinvointialueeltasi viestin, jossa on ohjeita kuinka toimia. Sillä tavalla se homma toimii nytkin jos teet oirearvion netissä.
Ei kai jenkeissä varsinkaaa kiinassa se oo noin paljoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä kukaan soita. Saat hyvinvointialueeltasi viestin, jossa on ohjeita kuinka toimia. Sillä tavalla se homma toimii nytkin jos teet oirearvion netissä.
Kyllä minulle on soitettu kolme kertaa kun tässä viime aikoina olen joutunut asioimaan Jyväskylän Novassa.
Valkokaulusduunit voi hävitä mutta ylivoimaisesti suurin osa työstä on ns. oikeaa työtä joka ei häviä mihinkään. Tekoäly kun ei osaa liikauttaa tässä fyysisessä maailmassa yhtään mitään ilman robottia. Ja robotit vaatii akkuja. Akkujen valmistus jo pelkästään maailman sähköautoilun tarpeisiin tulili johtamaan uuteen ekokatastrofiin (vanhojen päälle). Puhumattakaan miljardista robotista😂
Piste
Tämä järjestelmä romahtaa omaan mahdottomuuteensa, eikä se tapahdu rauhanomaisesti. Suunta on jo nyt ihan selvä, mutta meillä haihatellaan edelleen että tässä olisi vielä luvassa paluu johonkin 2000-luvun alun tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi jotenkin näppärä? Tekoäly ja robotiikka vähentävät jo tälläkin hetkellä myös fyysisen työn tarvetta, tulevaisuudessa entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Teollistumisen alkuaikoina hoksattiin, että työntekijöille täytyy maksaa palkkaa, jos haluaa saada asiakkaita tuotteilleen. Ehkä nykyiset yrittäjät tekevät jossain vaiheessa saman huomion.
Totta, taisi olla Henry Ford joka tuplasi tehdastyöläisten pohjapalkan ja lisäsi vapaa-aikaa, koska ymmärsi, että hänen työntekijänsä ovat myös kuluttajia. Tämä tajuttiin yli sata vuotta sitten, mutta ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen ihmetellyt myös. Nyt jo ollaan niin huolissaan siitä, kun ihmiset eivät kuluta, mutta ei suostuta myöntämään juurisyitä.
Tuntematon kulutusjarru ?!
Vierailija kirjoitti:
Rikkaalle eliitille joka on tahkonnut rahansa rahvaan selkänahasta huijaten, keplotellen ja vilungilla. Eli sille 1%:lle maailman väestöstä.
Uusi määritelmä prosenttijengeille !
Lyhyt vastaus ap:n kysymykseen on se, että raha menettää merkityksensä, kun työt tekee joku muu kuin ihminen. En minä näe tuossa maailmassa muuta vaihtoehtoa kuin kommunistisen yhteiskunnan.