( . ) TAMMIMASUJEN ma-ke ( . )
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS
11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?
26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kommentit (28)
Moi massut,
täällä ollaan niin pinkeinä että. Kaikki kommentoi että aiotko sä muka tammikuuhun asti pysyä yhtenä kappaleena. Toivon todella, että aion.
Olo on kyllä välillä tosi tukala. Olin viime viikolla neljä päivää työmatkalla lentäen, ja se oli aika ikävää, vaikka lento oli lyhyt. Joka ilta siellä sitten aika henkihieverissä. Näin raihnainen en kyllä ekalla kerralla ollut. Alapäässä tuntuu melkoinen paineen tunne ja välillä siltä että vauva putoaa justiinsa. No, huomenna on neuvola, jos juttelisi siellä vähän näistäkin tuntemuksista.
Vaa'alle meno hirvittää, voiskohan sen osion neuvolakäynnistä jättää huomenna väliin? Mitähän täti sanois, kun ilmoittaisin tyynesti etten suostu? Mulla vaihtuu muuten terkka, huomenna eka käynti uudella. Toivottavasti on kiva, edellinen nimittäin ainakin oli superkiva.
Pelkkää omaa napaa tällä kertaa, pahoittelen! Mutta kun se napa on niin iso!:-)
Mulla on pitänyt niin haipakkaa noiden työhommien kanssa, että pikaisesti olen vaan ehtinyt pinon käydä lukemassa mutta nyt jäi onneksi vähän luppoaikaa ennen saunaan menoa niin että päätin raapustaa muutaman rivin itsekkin pinon jatkeeksi.
Mulla on seuraava neuvola vasta parin viikon kuluttua, joten täyttelen sitten vasta sen jälkeen noi Kelan paprut. Itseasiassa saan työnantajalta palkkaa ensimmäiset 3kk äitiyslomasta, joten lomakkeet palautetaan ekana palkanlaskentaan josta ne sitten tomitetaan sinne Kelaan (tai ainakin näin on aikaisemmin tehty).
ON: Mullekkin työkaverit sanoivat eilen, että vatsa on tehnyt kasvupyrähdyksen viikonlopun aikana. Jotenkin vatsa on muuttanut muotoaan sellaiseksi perinteiseiksi tyttömahaksi, joka on silleen poikittain tossa navan molemmilla puolilla. Me ei kerrota sukupuolta kelleen ulkopuoliselle vaikka itse sen tiedetäänkin, joten on hauskaa kuunnella ihmisten arvioita kumpaa sorttia masun muoto ennustaisi. Jännää kuinka aika moni varsinkin vanhemmista naisista veikkaa oikein sitä tyttöä- kai se masu vaan on todellakkin sellainen "tyttömahan" mallinen.
Ischias ja liitoskipuihin kannattaa kokeilla SI-tukivyötä. Meillä päin niitä saa ainakin lainaksi terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta. Mulla on huomenna uuden Body Balance-ohjelman ekan kerran ohjaus ja se vähän jännittää kun sitä treenatessa olen huomannut, että pitkään selällä olo/staattisten vatsalihasliikkeiden teko ei oikein enää tunnu hyvältä. Onneksi saan kahdelle ekalle kerralla mukaani toisen ohjaajan, joka voi sitten näyttää ne ns. normaalit versiot liikeistä kun itse pungerran noiden raskaana oleville tarkoitettujen juttujen kanssa. Varoittelin jo kyllä, että jos homma menee kovin vaikeaksi niin jätän tuon tunnin jatkossa vetämättä ja keskityn sitten enemmän muihin tunteihin.
No nyt kuuluu mies huutelevan mua saunaan joten täytyy lopetella.
Kaikille voimaa loppuviikkoon. Mulla onkin tiedossa vähän vaihtelua kun lähdetään parhaan tyttökaverin kanssa pe-la viettämään hotelliviikonloppua shoppailun ja rentoutumisen merkeissä. Voi olla, että mukaan tarttuu ensimmäiset hankinnat tälle uudellekkin tulokkaalle.
t:KainoElvi ja kamu 22+4
myös änkeen, kun kerran pitää vielä valvoo (oma vika). Ja ku kerranki pääsin sisään. Tökkii tosiaan hyvin taas...
Mä varasin kans ajan sokerirasitukseen syyslomaviikolle 42. Sillon isäntä pitää koko viikon pekkasia, joten on aamulla kotona, ku mun pitää lähtee labraan. Mullahan noita syitä riittää: on bmi yli 25, aikaisemmassa raskaudessa diabetes ja noi lapset on olleet joka ainut sen 4,5 kg yli, joka täälä on rajana. Ekasta jouduin, kun tuli sokeria pissaan (bmi oli 18), seuraavat menikin sitte ison koon ja edellisen db-diagnoosin takia. Tää on 10. kerta, jos oikein oon laskenu kaikki rasitukset. Ku on otettu pari kertaa ei-raskaanaki (yks oli 30v tarkastukses ja toinen kontrolli synnytyksen jälkeen 1v, ainaki).
Täälä on vipinää ollu ku sammakolla puimurin alla. Tällä viikolla on ohjelmaa joka päivälle, isäntääki on saanu kiitettävästi komentaa nuorinta hoitamaan, ku tikit otetaan pois vasta huomenna. Ei oo saanu pahemmin nostella. Tai ei se ohjelma tähän viikkoon lopu, tuntuu jotta koko kuulle on jotaki harva se päivä. Tänään kävi taas kodinhoitaja ja me pidettiin leipomispäivä. Tein 2 litran nisutaikinan ja arvatkaa paljoko sain siitä leipoo??? Yhden vaivaisen pellillisen mustikkapiirakkaa, ku rosvosin taikinanpalan poikien nenän edestä. Mikäs siinä tietty, muksut sai leipoo ja äitee paistoi kh:n vahties nuorinta ja auttoi välillä neitiäki. Nyt paistan viimeesiä mustikkapiirakoita, yks olis vielä uunia vailla, ku ei kahta mahtunu kerralla vaikka luulin... Aiva liika pieni uuni. =)
No joo, pitää kohta vaihtaa se viimeenenki, niin pääsöö nukkumaan ittekki.
Terveesiä kaikille!
Äippä ja J-5 rv... ei sitte niin mitää hajua... ööö 24+6 kai
Ps. Toivottavasti saitta jotaki seleville mun pohojalaasesta... :-D
Ihanaa kun on vapaa päivä, jotenkin ihan sielu lepää,vaikka meneekin tämä vapaa lopputyön kirjoittamiseen. töiden jälkeen toi kirjoittaminen on vaan niin rankkaa puuhaa, että mielummin näin. Ajattelin kanssa nyt tilata netin kautta ton ajan sokerirasitukseen.
Ensi viikolla olis tarkoitus mennä ostamaan vauvalle tarvikkeita, kuten sitteri, amme ja hoitoalusta. Isommat ostetaan miehen kanssa vasta sitten joulukuun alussa veronpalautus rahoilla niin saadaan kaikki kerralla (vaunut, kaukalo, sänky) Toivotaan nyt että jaksan odottaa sinne asti, kun ostos vimma on niin suuri:)
HEi pitkästä aikaa!
Aika laiskasti olen kirjoitellut, osin johtuu näistä sivuista, jotka välillä takkuilee oikein tosiaan.
Meillä myös rakenneultra takana, jonka mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa.Neuvolasta sain myös viime kerralla ne Kelan paperit, joita pitäisi tässä kai pian alkaa täytellä.Inhoan paperihommia!
Olo on aika iso.En muista että esikoisesta maha olisi koskaan ollut näin iso.No kai nyt sentään siellä ihan lopussa, muttei olo ainakaan ollut näin tukala.Monesti ei löydä sitten millään hyvää asentoa.Maha näyttää tosi isolta ja painoakin tullut jo yli 7kg. En omasta mielestäni syö mitenkään paljon, tosin ehkä niitä herkkuja enemmän.Välillä vaan tekee niin älyttömästi mieli jotain hyvää, varsinkin iltaisin, kun on saanut esikoisen nukkumaan ja on hetki omaa aikaa.Neuvolassa tosin ei yhtään oltu huolissaan tuosta painon kehityksestä, koska lähtöpainoni oli alhainen.
Oletteko te muut ostaneet paljonkin äitiysvaatteita ja miten varaudutte tulevaan talveen?En oikein ymmärrä miten sitä tosiaan esikoisen kanssa meni omissa farkuissa loppuun asti (tosin ylänapit auki ja kumilenkkivirityksellä). Pitäisi mennä viikonloppuna housuostoksille.Paitoja on vaikka kuinka (onneksi muoti ollut pitkää jo vähän aikaa, joten tunikoita tms on kaapeissa jo valmiina), mutta kunnon äippähousut on ostettava. Talvitakiksi ostin Vero Modalta sellaisen A-linjaisen villakangastakin, joka on kokoa M, kun yleensä ostan S-kokoa.Sen pitäisi mennä loppuun asti. Luotan siihen, ettei täällä etelässä kuitenkaan ole kunnon talvi paukkupakkasineen ja lumineen.Tai jos niin käy niin täytyy varmaan turvautua miehen toppatakkeihin.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Ahava ja vauveli 23+1 :)
Heippa,
Myyn uuden Angelsounds dopplerin, vielä olisi tarjolla!
Käykää kurkkaamassa tuolta Osta&Myy palstalta!
Laite on siis uusi ja sen mukana tulevat ohjeet, kuulokkeet sekä tietsikkapiuha, jonka avulla voi nauhoittaa pikkuisen sydämenääntä. Laite ei tarvitse muiden laitteiden tapaan kalliita geelejä vaan esim. itse käytän ihan Nivean rasvaa. Tuleepahan iltarasvaukset aina tehtyä
Laitteen avulla olen välttynyt "turhilta" ultrakäynneiltä kun olen kuullut kaiken olevan kunnossa kotosalla, laite on siis maksanut itsensä monin kerroin takaisin!
Mukavaa syksyn jatkoa ja pitäkää masuistanne huoli
Mulla on kans maha tehnyt taas pikapyrähdyksen. Ihan kiva näin.
Tänään käytiin hesessä syömässä, palkittiin itsemme ylitöiden teosta mutta kun aloin lukeen niitä kalorimääriä, niin tuli aikas kurja olo. Mies laski syöneensä melkein 2000 kaloria eli koko päivän tarpeen kerralla.
Mulla on nyt tullut takaisin tarve käydä yöllä vessassa. Harmittaa kun uni keskeytyy, mutta tähän on tottuminen.
Mun mieliteko on nyt syöminen, ihan mikä vain uppoo ja napostelen kokoajan jotain. Joku voi alkaa tästä varoittelemaan, mutta itsehän sitten kilojeni kanssa taistelen. Katselin just kuvia keväältä, enkä ollut uskoa silmiäni, äkkiä sitä uuteen ulkonäköönsä tottuu.
Marie 23+1