Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksin jälkeinen hetki on suhteen peili.

Vierailija
13.04.2026 |

Onkohan muita, joiden mies ryntää aina suihkuun heti, kun on tullut. Ei vältä puolisostaan tuon taivaallista.

Pitääkö tämä IS:n jutu paikkaansa? Hakeeko tällainen mies vain fyysistä tyydytystä eikä kykene henkiseen yhteyteen tai ainakaan halua henkiseen yhteyteen lainkaan puolisonsa kanssa?

Olen moneen kertaan huomauttanut hänelle, että tarvitsisin läheisyyttä myös seksi jälkeen, mutta hän ei sitä halua antaa minulle. Alkaa ällöttämään koko touhu, kun siitä ei itse saa mitään. Tai saa. Ison pettymyksen kerran toisensa jälkeen.

Miksi mies haluaa elää ja asua naisen kanssa, jos ei välitä hänestä lainkaan? Eikö silloin olis parempi elää yksin ja keskittyä vaan itseensä eikä tatvitsisi edes teeskennellä' välittävänsä toisesta tai perheestään?

Is:n juttu jatkaa:

"Närhi avaa, että seksin jälkeinen tunneryöppy voi saada osapuolet lähentymään tai etääntymään. Jos seksikumppanit ovat emotionaalisesti kaukana toisistaan, voi Närhen mukaan tapahtua etääntyminen – voi jopa tuntua ahdistavalta jäädä samaan tilaan.

Se, miten seksin jälkeen reagoi, riippuu Närhen mukaan paljon osapuolten haluista. Haluavatko he vain fyysisyyttä vai kenties jotain enemmän?

Esimerkiksi vain fyysisyyttä haluavat saattavat vain poistua tilanteesta ja lähteä kotiinsa."

Tuntuu kurjalle, että on ollut niin tyhmä, että on valinnut miehen, joka keskittyy vain itseensä. Ja vielä tuplatyhmä ja jäänyt suhteeseen,  vaikka sen itsekkyyden näki heti, kun kuherruskuukausi oli mennyt.

Pitäiskö tässä nyt ottaa ero ja alkaa etsimään parempaa? 

Vai jäädä ja tulla katkeraksi? 

Kuka avaisi miehen logiikkaa tässä asiassa? 

Miksi hän tyytyi minuun eikä hakenut puolisoa, josta oikeasti voisi pitää myös henkisesti?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero ja hae parempi

Vierailija
2/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olen, mun ex (yksi niistä) oli just samanlainen. Heti seksin jälkeen pesulle, patisti minuakin. Oisin halunnut sitä halailua yms. Asiallisesti hän oli kyllä oikeassa - ettei tule kummallekaan mitään tulehdusta (vti). Niiden muutamien vuosien aikana saatiin molemmat se vain yhden kerran. Ei ollut kivaa :( .... Oltiin senverran nuoria, että se meni parissa päivässä itsestään ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on läheisyyttä ennen seksiä tunti tai puoli tuntia mies koskettelee minua. Sitten aletaan panee kun kiima on kovimmillaan.

Vierailija
4/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksi tuntuu sinusta KERRANKIN ikävältä niin älä tee sitä toiste. Simple as that.

Itse olin joskus tuollaisen miehen kanssa, joka oli aivan paska pano, ja halusi että orkkunsa jälkeen olisin vielä jäänyt raukeana makoilemaan hänen kainaloonsa, kun ei itse antanut minulle mitään. Todellakin menin mieluummin suihkuun. 

Vierailija
5/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo itsekkyyttä on, ettei välitä toisen tarpeista sen jälkeen kun on saanut haluamansa. 

Itse haluaisin heti seksin jälkeen nousta ylös, käydä pesulla ja alkaa puuhastelemaan jotain, koska seksi lisää omaa energiaani. Miehelle on kuitenkin tärkeää jäädä halailemaan vielä toviksi seksin jälkeen, joten totta kai joustan. Aivan kuten hän joustaa sen suhteen, että meillä on harvoin ilta-aikaan seksiä, koska muuten virkisryn liikaa ja yöunet kärsii.

Vierailija
6/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin jälkeinen masennus, eli postcoital dysphoria (PCD), on yhdynnän jälkeen ilmenevää itkuisuutta, ahdistusta tai alakuloa, jota esiintyy sekä naisilla että miehillä. Se on yleensä ohimenevä, hormonaalisista muutoksista tai tunnekuohusta johtuva ilmiö, mutta voi joskus kertoa piilevästä mielenterveysongelmasta. Ilmiö on yleisempi naisilla. 

Keskeiset asiat:

Oireet: Surumielisyys, vihamielisyys, ahdistus, itkuisuus, outo olo, kiihkon kääntöpuoli.

Kesto: Yleensä olo häviää muutamassa minuutissa, mutta voi kestää pidempäänkin.

Syyt: Aiheuttaja ei ole täysin selvä, mutta taustalla voivat olla orgasmin jälkeiset hormonaaliset muutokset (endrofiinit, oksytosiinit, prolaktiini) tai emotionaaliset syyt

.

Yleisyys: Tutkimusten mukaan ilmiö on yleisempi kuin luullaan ja siitä vaietaan usein.

Vierailija
7/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuuluu seksipalstalle.

Vierailija
8/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi tuota minään suhteen tilan kuvana. Jos mies on muuten lämmin ja mukava sinulle, niin tuo kertoo vain hänen seksuaalisista tunteistaan itseään kohtaan eikä sinua kohtaan. Minulla oli mies joka tykkäsi makailla seksin jälkeen ja olla sylikkäin, ja hän petti minua koko ajan, makaili varmaan muidenkin naisten kanssa samaan tyyliin. 

Vierailija
9/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha juttu, seksin jälkeen näet millainen mies oikeasti on ja 90% ei ole kiinnostunut siitä kumppanista tuon jälkeen lainkaan ja äänen sävy ja kohteliaisuus ja näyttely loppuu kuin seinnään.

Vierailija
10/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuselle, paskalle, röökille ja olkkariin kaljalle, matsi alkaa.

M35

Vierailija
11/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitäisi tuota minään suhteen tilan kuvana. Jos mies on muuten lämmin ja mukava sinulle, niin tuo kertoo vain hänen seksuaalisista tunteistaan itseään kohtaan eikä sinua kohtaan. Minulla oli mies joka tykkäsi makailla seksin jälkeen ja olla sylikkäin, ja hän petti minua koko ajan, makaili varmaan muidenkin naisten kanssa samaan tyyliin. 

Tavallaan, mutta ehkä vielä yleisemmin hänen persoonastaan ja tunne-elämästään. Se kertoo siitä, että hän pitää läheisyydestä sinun kanssasi. Ei kuitenkaan sitä onko hän uskollinen. Joillekin on myös melkein sama kenen kanssa läheisyyttä jakaa.

Väitän, että esim. välttelevästi kiintynyt henkilö ottaa helposti etäisyyttä suhteellisen pian seksin jälkeen, koska liika läheisyys käy hänelle ahdistavaksi. 

Vierailija
12/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen, en kaipaa seksin jälkeen mitään lässyttelyä.   Itse menen yleensä heti jääkaapille juomaan mehua tai vettä.  En ole vähääkään romanttinen luonne, jotkut miehistäni ovat olleet. 

Vierailija
13/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti sitoo uhrin suhteeseen yleensä seksillä. Se voi olla jopa ainoa asia joka suhteessa toimii.

Vierailija
14/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ADHD mies häippäsee nopeesti suihkuun. Alkuun sitä ihmettelin, mutta suhteen edettyä tajusin, että niin se vaan on. Muuten on kyllä hellyyttä sun muuta. 

Vierailija
15/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä jää hempeilemäån samaan aikaan kun mällit valuu lakanoille?

Parempia pyyhkiä ja painua pesulle.

Vierailija
16/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuselle, paskalle, röökille ja olkkariin kaljalle, matsi alkaa.

M35

Aww. Edge lord neitsyt-jonnekin yrittää osallistua keskusteluun :D

Vierailija
17/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan mies olla vaan hygieniafriikki.

Oma ukko painelee kylppäriin jos vähänkään vaikuttaa sille, että seksiä on tiedossa. Suihkussa menee miniimissään kakskyt minsaa ja lopuksi hieroo persvakoa myöden itsensä partavedellä, ettei vahingossakaan haisisi "pahalle". Asiasta on keskusteltu ja yritetty keksiä ratkaisua, sillä minulla on astma. Mies ei todellakaan ole mikään hormoonihikinen haisuli luonnostaan eikä mielestäni tarvitsisi hajusteita.

Seksistä ei kuitenkaan tule mitään ilman näitä pesurituaaleja. Ja suihkuun menee vaikka olisi käynyt esim. pari kolme tuntia aiemmin. Koitan siis vain olla tukehtumatta ja aktin jälkeen menen heti itse suihkuun pesemään järkyttävät miesdödöt pois. Kiva olisi halia jälkeen, mutta en halua olla hetkeäkään ylimääräistä tuossa kemikaalikylvyssä. 

Vierailija
18/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuuluu seksipalstalle.

Sinä kuulut jonnekin missä löysätään vannetta pään ympäriltä.

Vierailija
19/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha juttu, seksin jälkeen näet millainen mies oikeasti on ja 90% ei ole kiinnostunut siitä kumppanista tuon jälkeen lainkaan ja äänen sävy ja kohteliaisuus ja näyttely loppuu kuin seinnään.

Näkyy joillekin olevan asiat kovin yksinkertaisia.

Vierailija
20/23 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan, mutta ehkä vielä yleisemmin hänen persoonastaan ja tunne-elämästään. Se kertoo siitä, että hän pitää läheisyydestä sinun kanssasi. Ei kuitenkaan sitä onko hän uskollinen. Joillekin on myös melkein sama kenen kanssa läheisyyttä jakaa.

Väitän, että esim. välttelevästi kiintynyt henkilö ottaa helposti etäisyyttä suhteellisen pian seksin jälkeen, koska liika läheisyys käy hänelle ahdistavaksi. 

Joskus nuorena kun illanvietto kaverin kanssa johti siihen että hän petti tyttöystäväänsä kysyin asiasta ihan suoraan ja hän sanoi että käyttää kaikki tilaisuudet "läheisyyteen" ilman mitään omantunnontuskia. Oli myös täysin itsekäs sängyssä. Narsismi näkyy varmaan aika lailla kaikessa narsistin toiminnassa ja ajattelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi