Säästövinkki kahvinjuojille
Halusin vilpittömästi jakaa vinkkini kaikille kahvinjuojille, jotka haluatte säästää rahaa mutta halpiskahvin maku tökkii!
Ostakaa halpa kahvipaketti (n. 1,20€). Ostakaa myös "maustettu kauramaito" tai vastaava. Itse ostin sattumalta Dumlen/toffeen makuista, kun oli ns. poistotuotteena. On ehkä hieman kallista (n. 2€ tölkki). Mutta saa pahankin kahvin maistumaan vähän paremmalta.
Minä itse siis juon halpiskahvia ihan tavallisella maidollakin. Ja inhoan kauramaitotuotteiden makua. Mutta huomasin, että tuolla yhdistelmällä saa hieman parempaa halvemmalla. Kun esim. juhlamokka tavallisella maidolla.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt siis HUOMIO! Ostin ihan sattumalta ke 8.4. Dumle-kauramaidon (1,99 litra). Oli joku "poistotuote" meidän Lidlissä. Ei ole minulle tuttu tuote ollenkaan vaan juon kahvini tavallisella maidolla.
Mutta on vielä huomiselle aamukahviin loraus.
Ette nyt ilmeisesti edes halunneet ymmärtää. Halpiskahvin jos saa maistumaan mausteilla paremmalta, onhan se selvää säästöä! 1,30€ vs 9,00€!! Samankokoiset paketit ja kahvia juodaan yhtä tiuhaan.
AP
Dumle maito säilyy avattuna 5 vuorokautta joten sen hinnaksi tulee 40 senttiä vuorokaudessa. Tämä on moninkertaisesti enemmän kuin mitä siihen kalliimpaan kahviin olisi mennyt rahaa. Joten sun "säästövinkki" on todellisuudessa rahan tuhlausta.
Hopihopi takaisin matikantunnille!
Henkilö x (tai perhe) ostaa viikon alussa kahvipaketin 9 €:lla ja toinen henkilö y (tai perhe) 1,30€:lla. Y ostaa lisäksi vielä dumle"maidon" 2€:lla, joka säilyy sen 5 päivää vähintään.
Eli viikon kahveihin x käyttää 9€ ja y 3,30€ . Y mahdollisesti ostaa viikolla vielä uuden "mausteen". Eli 5,30€ käytetty.
AP
Siitä 9 € kahvipaketista keittaa 60 - 70 kuppia kahvia. Sun laskelma menee päin persettä kun kukaan ei juo noin paljon viikossa kahvia. Oma veikkaukseni on, että ihan tahallasi vääristelet laskelmissasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin oikeasti, että tämä mun vinkki toimisi muillekin. Mutta ei ilmeisesti toimi, jos rahaa on, eikä hinnoilla ole mitään väliä! Surullista.
Pointti kuitenkin oli tämä:
Kahvipaketti maksaa n. 9€. Kahvia menee vaikka 2 kuppia päivässä, joka päivä.
Kahvipaketti maksaa 1,30€, tähän maustettu "maito" tai vastaava 2€, 2 kuppia päivässä, joka päivä.
Jokainen vähänkin laskutaitoa osaava voi laskea, kumpi tulee halvemmaksi?? Jos siis tämä vinkkini toimii muillakin; eli dumlemaidot, mausteet tai vastaavat parantavat kahvin makua!
AP
Mitä surullista siinä on, että ihmisillä on rahaa ostaa mieleistään kahvia, eikä kikkaill korvikkeilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt siis HUOMIO! Ostin ihan sattumalta ke 8.4. Dumle-kauramaidon (1,99 litra). Oli joku "poistotuote" meidän Lidlissä. Ei ole minulle tuttu tuote ollenkaan vaan juon kahvini tavallisella maidolla.
Ette nyt ilmeisesti edes halunneet ymmärtää. Halpiskahvin jos saa maistumaan mausteilla paremmalta, onhan se selvää säästöä! 1,30€ vs 9,00€!! Samankokoiset paketit ja kahvia juodaan yhtä tiuhaan.
AP
Dumle maito säilyy avattuna 5 vuorokautta joten sen hinnaksi tulee 40 senttiä vuorokaudessa. Tämä on moninkertaisesti enemmän kuin mitä siihen kalliimpaan kahviin olisi mennyt rahaa. Joten sun "säästövinkki" on todellisuudessa rahan tuhlausta.
Henkilö x (tai perhe) ostaa viikon alussa kahvipaketin 9 €:lla ja toinen henkilö y (tai perhe) 1,30€:lla. Y ostaa lisäksi vielä dumle"maidon" 2€:lla, joka säilyy sen 5 päivää vähintään.
Eli viikon kahveihin x käyttää 9€ ja y 3,30€ . Y mahdollisesti ostaa viikolla vielä uuden "mausteen". Eli 5,30€ käytetty.
AP
Jos paketillinen kahvia ei kulu viikossa laskelmasi ei pidä paikkaansa.
Säästövinkki alkoholisteille: juo koko pullo kerralla nopeasti. Ennenkuin sammut, vedä muovipussi päähäsi ja jesarilla kaulan ympäriltä kiinni. Käy nukkumaan.
Tupakoiva säästää pitkän pennin laittamalla röökiinsä syanidia.
En säästääkseni vaan maun vuoksi laita purjen sekaan kardemummaa ja kanelia ihan vähän.... maistuu hyvältä ja tulee ihana tuoksu keittiöön.😊
Vierailija kirjoitti:
Laitan kahviin reilun lorauksen jallua niin maistuu hyvältä halvempikin kahvi
Minä laitan vän vodkaa ja hunajaa. ...herranjestas kunn on hyväää!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Ostin parempaa kahvia tarjouksesta 4,99 €/paketti. Se kestää kolmeviikkoa
Missä se mainostamasi säästö halvalla kahvilla+dumlemaidolla on?
Kuivata suodatinpussissa olevat kertaalleen käytetyt kahvinpurut ja keitä niitä vedessä hetki, kas siinäpä hyvää ja halpaa juotavaa😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Jos paketillinen kahvia ei kulu viikossa laskelmasi ei pidä paikkaansa.
Ja jos kuluu kahvi tuota tahtia niin sitä Dumlemaitoa menee 5 prk viikossa.
Ostin S-Marketin pääsiäisitarjouksesta Pauligin Juhla Mokkaa 3,99 e ja se maistuu jotenkin erilaiselta. Jo haju, kun avaa paketin on jotenkin etoava. Onko muilla samoja huomioita, että Juhla Mokan maku olisi muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Kuivata suodatinpussissa olevat kertaalleen käytetyt kahvinpurut ja keitä niitä vedessä hetki, kas siinäpä hyvää ja halpaa juotavaa😋
Helpommalla pääsee, kun syö suodatinpussin vanhoine kahvinpuruineen.
Mikset siirry suoraan kaakaoon, kun tykkäät pelleillä noiden dumlejen kanssa.