Säästövinkki kahvinjuojille
Halusin vilpittömästi jakaa vinkkini kaikille kahvinjuojille, jotka haluatte säästää rahaa mutta halpiskahvin maku tökkii!
Ostakaa halpa kahvipaketti (n. 1,20€). Ostakaa myös "maustettu kauramaito" tai vastaava. Itse ostin sattumalta Dumlen/toffeen makuista, kun oli ns. poistotuotteena. On ehkä hieman kallista (n. 2€ tölkki). Mutta saa pahankin kahvin maistumaan vähän paremmalta.
Minä itse siis juon halpiskahvia ihan tavallisella maidollakin. Ja inhoan kauramaitotuotteiden makua. Mutta huomasin, että tuolla yhdistelmällä saa hieman parempaa halvemmalla. Kun esim. juhlamokka tavallisella maidolla.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Säästät ostamalla pahaa kahvia, peität sen pahan maun kalliilla toffeelitkulla? Tämä palsta jaksaa yllättää hölmöläisyydellään. Kuulosta niin hölmölän peitonjatkeelta tämäkin "säästö"vinkki.
Tätä ihan samaa minäkin ihmettelin. :D
Kiitos järjen äänestä!
Vierailija kirjoitti:
Sokeripaskaa? Ei kiitos. Suolisto ei tykkää.
Miksei?
kiitos vinkistä. Eipä sitä kai tänne piruuttaan jaettu. on vaan kriittinen yleisö...kahvi on monelle lähes pyhä asia, mulle ihan makuasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas kahvi maksaa alle 10 € paketti. Turhaa näpertelyä ruveta noin pienessä asiassa edes säästämään. Kenen elämä oikeasti kaatuu siihen meneekö kahvin ostamiseen kymppi vai kaksi kuukaudessa?
Mulla menee 2 pakettia viikossa, joten hinnalla todellakin on väliä.
Yhdestä kahvipaketista keittää 60 - 70 kuppia kahvia. Jos sinulla menee kaksi pakettia viikossa niin se on 120 - 140 kuppia mustaa kultaa. Kyllä siinä on kovimmallakin mokkasuulla vatsa kovilla! Kuka tahansa ei pysty juomaan 20 kuppia päivässä. Melkoista ryystämistä vaikka perheessä olisi useampi kahvinystävä.
Haiii sie osta hyvä hame, alle mahtuu kerralla vuoden kahvit vaikka koko suvulle.
Vierailija kirjoitti:
En asu yksin, eli meidän perheessä menee kahvia enemmänkin kun "paketti kahdessa viikossa". Mutta se ei ollutkaan pointti. Vaan että huonosta kahvista saa parempaa halvemmalla. Kun että ostaisi sitä kallista, joka maksaa jo ihan liikaa.
Ja tosiaan kardemumma, kaneli yms mausteet tekevät paljon.
AP
Miten kalliin kaurajuoman ostaminen säästää rahaa?
Joo, tiedoksi vaan että jos kahvi on hyvää siihen ei laiteta maitoa/kermaa/sokeria.
Huonon kahvin makua pitää peitellä lisukkeilla.
Minusta nämä K-menu -kahvit ovat yllättävän juomakelpoisia. Ja säästää kyllä paljon rahaa, kun niitä ostelee välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta nämä K-menu -kahvit ovat yllättävän juomakelpoisia. Ja säästää kyllä paljon rahaa, kun niitä ostelee välillä.
On ne sen verran hirveitä, etten rupea muutaman euron säästön takia itseäni kiusaamaan. Hyvä kahvi on yksi elämän iloista.
Entä kahvileipä? En ole koskaan pystynyt juomaan kahvia ilman kahvileipää. Pullaa, keksejä, kääretorttua, kakkua, täytekakkua...
Ei kannata juoda mitään prosessoituja kauralitkuja. Laita mieluummin yksi Dumle-karkki kahvin sekaan sulamaan.
Mä luulin oikeasti, että tämä mun vinkki toimisi muillekin. Mutta ei ilmeisesti toimi, jos rahaa on, eikä hinnoilla ole mitään väliä! Surullista.
Pointti kuitenkin oli tämä:
Kahvipaketti maksaa n. 9€. Kahvia menee vaikka 2 kuppia päivässä, joka päivä.
Kahvipaketti maksaa 1,30€, tähän maustettu "maito" tai vastaava 2€, 2 kuppia päivässä, joka päivä.
Jokainen vähänkin laskutaitoa osaava voi laskea, kumpi tulee halvemmaksi?? Jos siis tämä vinkkini toimii muillakin; eli dumlemaidot, mausteet tai vastaavat parantavat kahvin makua!
AP
Minä ostan Karismaa ja muita tummaksi paahdettuja kahvipaketteja aina tarjouksesta. Keskihinta on näin ostettuna n.5 e/pkt. Hyödynnän K-kaupan, S-kaupan ja verkkokaupan tarjoukset. Varastossa on aina jtk 10 pakettia. Juon punaisen maidon tai kevytmaidon kanssa. Kauramaitokin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas kahvi maksaa alle 10 € paketti. Turhaa näpertelyä ruveta noin pienessä asiassa edes säästämään. Kenen elämä oikeasti kaatuu siihen meneekö kahvin ostamiseen kymppi vai kaksi kuukaudessa?
Mulla menee 2 pakettia viikossa, joten hinnalla todellakin on väliä.
Yhdestä kahvipaketista keittää 60 - 70 kuppia kahvia. Jos sinulla menee kaksi pakettia viikossa niin se on 120 - 140 kuppia mustaa kultaa. Kyllä siinä on kovimmallakin mokkasuulla vatsa kovilla! Kuka tahansa ei pysty juomaan 20 kuppia päivässä. Melkoista ryystämistä vaikka perheessä olisi useampi kahvinystävä.
Tunnen yhden tapauksen joka varmaan tuon määrän juo. Samaan aikaan polttaa vähintään kaksi askia punaista Norttia, sisällä on tupakkahuone jossa iso imuri.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata juoda mitään prosessoituja kauralitkuja. Laita mieluummin yksi Dumle-karkki kahvin sekaan sulamaan.
Ihan samaa ultraprosessoitua moskaa ne Dumle-karkit on.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Taas ilmeisesti porvarit kommentoimassa?
Vähän parempikin kahvi maksaa vähintään 9 € paketti. Se on oikeasti iso raha joillekin.
Minä ostan ja juon halpiskahvia (n.1.30€ paketti). Mutta tiedän monia (esim. puolisoni) joka lähes oksentaa sellaisen mausta. Esim. Dumlen/toffeenmakuisella maidolla siitä sai heti parempaa.
Miksi on väärin jakaa helppoja säästövinkkejä asioissa, jotka oikeasti ovat joillekin tärkeitä ja ihan tätä päivää??
AP
Paljonko sulla menee sitä Dumlejuomaa päivässä tai viikossa? Laskepa niiden purkkien hinta mukaan kahvikuluihisi, ja mieti sitten, säästitkö ensinkään. Laske myös, paljonko saisit sillä hinnalla parempaa kahvia ostettua, jonka pahaa makua ei tarvitse peittää kalliilla toffeelitkulla.
Nyt on kyllä niin urbaani legenda aloittajalla "säästöstä", että! Eihän tuossa tule rahallista säästöä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pienistä puroista kasvaa suuri joki. Päteekö sama asenne kaikkeen muuhunkin vai onko juuri kahvi se ainoa asia, josta köyhän ei kannata mielestäsi pihistellä?
Sokeripaskaa? Ei kiitos. Suolisto ei tykkää.