Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkki kahvinjuojille

Vierailija
12.04.2026 |

Halusin vilpittömästi jakaa vinkkini kaikille kahvinjuojille, jotka haluatte säästää rahaa mutta halpiskahvin maku tökkii!

Ostakaa halpa kahvipaketti (n. 1,20€). Ostakaa myös "maustettu kauramaito" tai vastaava. Itse ostin sattumalta Dumlen/toffeen makuista, kun oli ns. poistotuotteena. On ehkä hieman kallista (n. 2€ tölkki). Mutta saa pahankin kahvin maistumaan vähän paremmalta.

Minä itse siis juon halpiskahvia ihan tavallisella maidollakin. Ja inhoan kauramaitotuotteiden makua. Mutta huomasin, että tuolla yhdistelmällä saa hieman parempaa halvemmalla. Kun esim. juhlamokka tavallisella maidolla.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu yksin, eli meidän perheessä menee kahvia enemmänkin kun "paketti kahdessa viikossa". Mutta se ei ollutkaan pointti. Vaan että huonosta kahvista saa parempaa halvemmalla. Kun että ostaisi sitä kallista, joka maksaa jo ihan liikaa.

Ja tosiaan kardemumma, kaneli yms mausteet tekevät paljon.

AP

Miten kalliin kaurajuoman ostaminen säästää rahaa?

Jos samankokoisilla kahvipaketeilla on hintaEROA n. 8 euroa, yksi maustettu kaurajuoma tai muut mausteet tulevat paljon halvemmaksi!

Vierailija
42/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan lopettaa turhan kahvin juomisen

Kahvi ei ole turhaa vaan tutkitusti terveellistä. Ja ainakin joitain vuosia sitten kahvi oli suomalaisten suurin antioksidanttien lähde, joten sen merkitystä ei todellakaan pidä vähätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pointti kuitenkin oli tämä: Kahvipaketti maksaa n. 9€. Kahvia menee vaikka 2 kuppia päivässä, joka päivä."

Parempi pointti: Tuolla kahvinkulutuksella se 9 € paketti riittää vähän yli kuukauden. Kyllä minulla ainakin on varaa maksaa 30 snt vuorokaudessa siitä, että saan juoda lempikahviani. Kahvin juonti on elämänlaatua ja jossei omaan elämänlaatuun ole valmis panostamaan tuon vertaa niin mihin sitten!?

Vierailija
44/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu yksin, eli meidän perheessä menee kahvia enemmänkin kun "paketti kahdessa viikossa". Mutta se ei ollutkaan pointti. Vaan että huonosta kahvista saa parempaa halvemmalla. Kun että ostaisi sitä kallista, joka maksaa jo ihan liikaa.

AP

Jos samankokoisilla kahvipaketeilla on hintaEROA n. 8 euroa, yksi maustettu kaurajuoma tai muut mausteet tulevat paljon halvemmaksi!

Ei yksi maustettu kaurajuoma riitä kuukaudeksi. Se ei edes säily niin pitkään. Pelkästään jo säilyvyyden vuoksi niitä joutuu ostamaan vähintään viisi tölkkiä kuukaudessa.

Vierailija
45/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata juoda mitään prosessoituja kauralitkuja. Laita mieluummin yksi Dumle-karkki kahvin sekaan sulamaan.

Eikö yksi sokeripala tule halvemmaksi?

Vierailija
46/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin oikeasti, että tämä mun vinkki toimisi muillekin. Mutta ei ilmeisesti toimi, jos rahaa on, eikä hinnoilla ole mitään väliä! Surullista.

Pointti kuitenkin oli tämä:

Kahvipaketti maksaa n. 9€. Kahvia menee vaikka 2 kuppia päivässä, joka päivä.

Kahvipaketti maksaa 1,30€, tähän maustettu "maito" tai vastaava 2€, 2 kuppia päivässä, joka päivä.

Jokainen vähänkin laskutaitoa osaava voi laskea, kumpi tulee halvemmaksi?? Jos siis tämä vinkkini toimii muillakin; eli dumlemaidot, mausteet tai vastaavat parantavat kahvin makua!

AP

Otitko laskelmassasi huomioon, että avattu kauramaito säilyy 4-5 päivää? Eli tarvii ostaa useampi kauramaitotölkki kahvipakettia kohden

Vierailija
47/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Juotko pakatillisen kahvi 4-5 päivässä, jonka avattu kauramaito säilyy?

Vierailija
48/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit vaan juoda kahvia vähemmän

Vierailija
49/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis HUOMIO! Ostin ihan sattumalta ke 8.4. Dumle-kauramaidon (1,99 litra). Oli joku "poistotuote" meidän Lidlissä. Ei ole minulle tuttu tuote ollenkaan vaan juon kahvini tavallisella maidolla.

Mutta on vielä huomiselle aamukahviin loraus.

Ette nyt ilmeisesti edes halunneet ymmärtää. Halpiskahvin jos saa maistumaan mausteilla paremmalta, onhan se selvää säästöä! 1,30€ vs 9,00€!! Samankokoiset paketit ja kahvia juodaan yhtä tiuhaan.

AP

Vierailija
50/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sit vaan juoda kahvia vähemmän

Tai mennä töihin niin ei tarvitse miettiä onko varaa pistää parikymmentä senttiä päivässä kahviin.

Vierailija
51/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt siis HUOMIO! Ostin ihan sattumalta ke 8.4. Dumle-kauramaidon (1,99 litra). Oli joku "poistotuote" meidän Lidlissä. Ei ole minulle tuttu tuote ollenkaan vaan juon kahvini tavallisella maidolla.

Ette nyt ilmeisesti edes halunneet ymmärtää. Halpiskahvin jos saa maistumaan mausteilla paremmalta, onhan se selvää säästöä! 1,30€ vs 9,00€!! Samankokoiset paketit ja kahvia juodaan yhtä tiuhaan.

AP

Dumle maito säilyy avattuna 5 vuorokautta joten sen hinnaksi tulee 40 senttiä vuorokaudessa. Tämä on moninkertaisesti enemmän kuin mitä siihen kalliimpaan kahviin olisi mennyt rahaa. Joten sun "säästövinkki" on todellisuudessa rahan tuhlausta.

Vierailija
52/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan Karismaa ja muita tummaksi paahdettuja kahvipaketteja aina tarjouksesta. Keskihinta on näin ostettuna n.5 e/pkt. Hyödynnän K-kaupan, S-kaupan ja verkkokaupan tarjoukset. Varastossa on aina jtk 10 pakettia. Juon punaisen maidon tai kevytmaidon  kanssa. Kauramaitokin käy.

KauraJUOMA

Vierailija
53/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedoksi vaan että jos kahvi on hyvää siihen ei laiteta maitoa/kermaa/sokeria.

Huonon kahvin makua pitää peitellä lisukkeilla.

Pointtini olikin, että monien mielestä hyvä kahvi maksaa, halpa maistuu pahalta.

Jos ja kun ei ole varaa siihen kalliiseen, halvastakin voi saada maistuvaa. Ehkä.

En tiedä tämän palstan oikeaa ikä- ja varallisuusrakennetta. Mutta tuntuu olevan teeskentelevien porvareiden sivusto. Ei ole oikeasti mitään käsitystä olla vaikka +40-vuotias perheellinen, pienituloinen. Kaikki palstalaiset tuntuvat olevan rikkaita pk-seudulla asuvia parikymppisiä, joilla pappa betalar. Ja on hauska kettuilla köyhille, kun ei itse ole sitä vielä oikeasti kokenut.

Vierailija
54/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin oikeasti, että tämä mun vinkki toimisi muillekin. Mutta ei ilmeisesti toimi, jos rahaa on, eikä hinnoilla ole mitään väliä! Surullista.

Pointti kuitenkin oli tämä:

Kahvipaketti maksaa n. 9€. Kahvia menee vaikka 2 kuppia päivässä, joka päivä.

Kahvipaketti maksaa 1,30€, tähän maustettu "maito" tai vastaava 2€, 2 kuppia päivässä, joka päivä.

Jokainen vähänkin laskutaitoa osaava voi laskea, kumpi tulee halvemmaksi?? Jos siis tämä vinkkini toimii muillakin; eli dumlemaidot, mausteet tai vastaavat parantavat kahvin makua!

AP

Ei paranna. Kuulostaa yököttävältä itseasiassa.

Juon aamuisin yhden kupin JuhlaMokkaa maidolla, joten paketti kestää pari viikkoa. Paketin hinta on 3.95. Tähän minulla on varaa, mutta mihinkään dumlerypsiöljyihin ei.

Vierailija
55/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa juoda kahvia ilman kaikenlaisia pelleilyjä, on parempi siirtyä juomaan pelkkää kraanavettä.

Vierailija
56/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedoksi vaan että jos kahvi on hyvää siihen ei laiteta maitoa/kermaa/sokeria.

Huonon kahvin makua pitää peitellä lisukkeilla.

Pointtini olikin, että monien mielestä hyvä kahvi maksaa, halpa maistuu pahalta.

Jos ja kun ei ole varaa siihen kalliiseen, halvastakin voi saada maistuvaa. Ehkä.

En tiedä tämän palstan oikeaa ikä- ja varallisuusrakennetta. Mutta tuntuu olevan teeskentelevien porvareiden sivusto. Ei ole oikeasti mitään käsitystä olla vaikka +40-vuotias perheellinen, pienituloinen. Kaikki palstalaiset tuntuvat olevan rikkaita pk-seudulla asuvia parikymppisiä, joilla pappa betalar. Ja on hauska kettuilla köyhille, kun ei itse ole sitä vielä oikeasti kokenut.

Ei se mitään säästöä ole jos korvaa 15 snt kuppi maksavan laadukkaan kahvin halvemmalla ja ostaa siihen lisäksi 20 snt kuppi maksavaa maustelitkua. Tällä tavalla juoman hinta voi jopa kaksinkertaistua!

Vierailija
57/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Dumle maito säilyy avattuna 5 vuorokautta joten sen hinnaksi tulee 40 senttiä vuorokaudessa. Tämä on moninkertaisesti enemmän kuin mitä siihen kalliimpaan kahviin olisi mennyt rahaa. Joten sun "säästövinkki" on todellisuudessa rahan tuhlausta.

Hopihopi takaisin matikantunnille!

Henkilö x (tai perhe) ostaa viikon alussa kahvipaketin 9 €:lla ja toinen henkilö y (tai perhe) 1,30€:lla. Y ostaa lisäksi vielä dumle"maidon" 2€:lla, joka säilyy sen 5 päivää vähintään.

Eli viikon kahveihin x käyttää 9€ ja y 3,30€ . Y mahdollisesti ostaa viikolla vielä uuden "mausteen". Eli 5,30€ käytetty.

AP

Vierailija
58/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kahviin reilun lorauksen jallua niin maistuu hyvältä halvempikin kahvi

Vierailija
59/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan lopettaa turhan kahvin juomisen

Kahvi ei ole turhaa vaan tutkitusti terveellistä. Ja ainakin joitain vuosia sitten kahvi oli suomalaisten suurin antioksidanttien lähde, joten sen merkitystä ei todellakaan pidä vähätellä.

Kyllä dumlemaidolla ja halvalla bulkkikahvilla saadaan sekin terveyshyöty kumottua, älä olkenkaan epäile.

Vierailija
60/72 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Hopihopi takaisin matikantunnille!

Henkilö x (tai perhe) ostaa viikon alussa kahvipaketin 9 €:lla ja toinen henkilö y (tai perhe) 1,30€:lla. Y ostaa lisäksi vielä dumle"maidon" 2€:lla, joka säilyy sen 5 päivää vähintään.

Eli viikon kahveihin x käyttää 9€ ja y 3,30€ . Y mahdollisesti ostaa viikolla vielä uuden "mausteen". Eli 5,30€ käytetty.

AP

Dumlemaitoa taitaa kulua enemmänkin kuin yksi purkki viikossa, tuolla kahvinkulutuksella, veikkaan kolmea litraa dumlekuraa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän