Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat kansanedustajan tärkeimmät ominaisuudet sinulle?

Vierailija
12.04.2026 |

Laita seuraavat tärkeysjärjestykseen tärkeimmästä aloittaen.

a. koulutustaso

b. poliittinen kokemus

c. esiintymistaidot

d. yleinen ymmärrys politiikasta , laeista ja julkisesta hallinnosta

e. puoluekanta

f. arvot

g. sukupuoli

h. minulle tärkeiden asioiden pitäminen agendalla

i. ikä

j. karisma ja kyky vaikuttaa muihin ihmisiin

k. somenäkyvyys ja saavutettavuus (vastaako edustaja viesteihin ja voiko häneen vaikuttaa)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus - tähän perustuu esim. Li Anderssonin suosio. Hän sanoi jossain haastattelussa hieman surullisena saavansa paljon kiittävää palautetta pelkästään siitä, että hän kertoo faktoja ja perustelee niillä mielipiteensä.

Totuudenmukaisuuteen soisi useammankin poliitikon pyrkivän. Tätä nykyistä sumutusta ja muunneltua totuutta on todella raivostuttava kuunnella. Kokoomus on ohittanut jopa persut valehtelussa.

Harmi, kun ihminen ei pääse ylös kuopastaan vain katselemalla ja kuuntelemalla Li Anderssonia. Vasemmistopiireissä kuulee tuon tuosta, että on aika luopua länsimaisen ajattelun binäärisistä jaoista ja siirtyä korostamaan tunteita järjen kustannuksella. Kritisoin ylenpalttisen tunne- ja terapiapuheen valtaa ja tunteisiin keskittymistä ja olen turhautunut politiikkaan hiipineeseen moraaliposeeramiseen. Itse haluan, että äänestämäni poliitikko epäkohdasta tai suuronnettomuudesta kuullessaan alkaa miettiä korjaavia toimenpiteitä tai keinoja ennaltaehkäistä katastrofin toistumista sen sijaan, että päivittelee tapahtumaa ja kääntää huomion omiin tunteisiinsa. Tai somettaa omista fiiliksistään. Ylipäätään toivon myös kunnon järkiperustelut tuleville päätöksille, vaikkeivat nämä syyt tuntuisikaan minusta kivoilta.

Aika mielenkiintoista - itse en ole havainnut mitään tuollaista "vasemmistopiireissä". Oikeistopopulistit sen sijaan tekevät tunneperäistä identiteettipolitiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi