Mitkä ovat kansanedustajan tärkeimmät ominaisuudet sinulle?
Laita seuraavat tärkeysjärjestykseen tärkeimmästä aloittaen.
a. koulutustaso
b. poliittinen kokemus
c. esiintymistaidot
d. yleinen ymmärrys politiikasta , laeista ja julkisesta hallinnosta
e. puoluekanta
f. arvot
g. sukupuoli
h. minulle tärkeiden asioiden pitäminen agendalla
i. ikä
j. karisma ja kyky vaikuttaa muihin ihmisiin
k. somenäkyvyys ja saavutettavuus (vastaako edustaja viesteihin ja voiko häneen vaikuttaa)
Kommentit (21)
Hyväksyykö yliopistot vauva-palstan käytön tutkimusmateriaalin keräämisen?
h ensin, eli minulle tärkeiden asioiden edistäminen. En oikein ymmärrä, miten mikään muu ominaisuus voisi olla jollekin tärkeämpi kuin se.
Pitää olla kiinnostunut Suomen ja ulkomaan tilanteesta ja historiasta. Puolustaa Suomessa tasapuolisesti KAIKKIEN HYVINVOINTIA......KÄYTETTÄVÄT RAHAT OVAT. VERONMAKSAJIEN RAHOJA. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vakaa ja arvokas käytös.
Ja toisten henkilöiden loukkaamattomuus tietysti.
Tärkeysjärjestys:
a) itsenäinen - ei kuulu mihinkään puolueeseen
b) täysipäinen - akateeminen loppututkinto ja menestystä oikeissa töissä
c) ymmärtää, että hallinnon tulee olla minimi
Koska yhtään tällaista ehdokasta ei elinaikanani ole ollut yksissäkään suomalaisissa vaaleissa, annan muiden äänestää tarjottuja apinoita, gorilloja ja sirkuspellejä.
kunhan puolue on Vasemmistoliitto niin millään muulla ei ole väliä!!
Seuraavissa eduskuntavaaleissakaan en aio äänestää ketään. Vain köyhien ja syrjäytyneiden pitäisi äänestää. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään ja valtiolta enää aktiivista eutanasiaa.
Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus - tähän perustuu esim. Li Anderssonin suosio. Hän sanoi jossain haastattelussa hieman surullisena saavansa paljon kiittävää palautetta pelkästään siitä, että hän kertoo faktoja ja perustelee niillä mielipiteensä.
Totuudenmukaisuuteen soisi useammankin poliitikon pyrkivän. Tätä nykyistä sumutusta ja muunneltua totuutta on todella raivostuttava kuunnella. Kokoomus on ohittanut jopa persut valehtelussa.
Oman edun tavoittelu, nepotismin edistäminen, vilpillinen luonne, joustava selkäranka jne. T. ylpeä Kokoomuksen jäsen
Minulle tärkein asia on se, että miehet saavat osallistua naisten urheilukilpailuihin. Äänestän poliitikkoa joka kannattaa tätä. Bonusta jos kannattaa myös vesipuhvelien tuontia Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
h ensin, eli minulle tärkeiden asioiden edistäminen. En oikein ymmärrä, miten mikään muu ominaisuus voisi olla jollekin tärkeämpi kuin se.
Sopisit hyvin poliitikoksi. Mitä siitä tulisi jos kaikki ajattelisi pelkästään itselleen tärkeitä asioita? Tämähän voisi johtaa nurkkapatriotismiin ja pahimmillaan suoranaiseenrasismiin.
Äänestämisestä on tullut entistä selvemmin vain keino kasvattaa omia tulojaan. Ei ole mitään ”ideologioita”, on vain kyse siitä, voinko saada lisää rahaa jonkun toisen taskusta.
Rehellisyys, nöyryys ja se, että pystyy myöntämään omat tehdyt virheet.
Joku anteeksipyytäminen näyttää olevan joku muotijuttu. Miksi sitä ei voi sanoa suoraan, että "tein sen päätöksen silloin saatavilla olleen tiedon mukaan. Sen jälkeen sain uutta tietoa ja muutin kantaani" tai jotain sinnepäin.
Sen sijaan aletaan moittimaan edellistä hallitusta, varsinkin demareita ja ex-PM Marinia. Kumma kun siinä hallituksessa oli toinenkin (valta-) puolue, moittiminen ei näytä koskevan sitä.
Ymmärtää markkinataloutta oikein ja ymmärtää, että valtiontaloutta ei saa hoitaa samoin, kuin yksityisiä yrityksiä. Kokoomukselaiset ovat tunnettuja valtiontalouden sotkijoita historiallisesti. Koulutuspohjalta päättäjillä toiveena jokin taloustieteen koulutus, sekä työkokemusta ammatista. Sote-alan ammatilaisia toiveena, että ymmärtää sektoria ja kehittämistä. Ammattiliiton ammattilaisia tasapainottamaan valtasuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus - tähän perustuu esim. Li Anderssonin suosio. Hän sanoi jossain haastattelussa hieman surullisena saavansa paljon kiittävää palautetta pelkästään siitä, että hän kertoo faktoja ja perustelee niillä mielipiteensä.
Totuudenmukaisuuteen soisi useammankin poliitikon pyrkivän. Tätä nykyistä sumutusta ja muunneltua totuutta on todella raivostuttava kuunnella. Kokoomus on ohittanut jopa persut valehtelussa.
Harmi, kun ihminen ei pääse ylös kuopastaan vain katselemalla ja kuuntelemalla Li Anderssonia. Vasemmistopiireissä kuulee tuon tuosta, että on aika luopua länsimaisen ajattelun binäärisistä jaoista ja siirtyä korostamaan tunteita järjen kustannuksella. Kritisoin ylenpalttisen tunne- ja terapiapuheen valtaa ja tunteisiin keskittymistä ja olen turhautunut politiikkaan hiipineeseen moraaliposeeramiseen. Itse haluan, että äänestämäni poliitikko epäkohdasta tai suuronnettomuudesta kuullessaan alkaa miettiä korjaavia toimenpiteitä tai keinoja ennaltaehkäistä katastrofin toistumista sen sijaan, että päivittelee tapahtumaa ja kääntää huomion omiin tunteisiinsa. Tai somettaa omista fiiliksistään. Ylipäätään toivon myös kunnon järkiperustelut tuleville päätöksille, vaikkeivat nämä syyt tuntuisikaan minusta kivoilta.
kerää rikkailta ja antaa ne mulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun ihminen ei pääse ylös kuopastaan vain katselemalla ja kuuntelemalla Li Anderssonia. Vasemmistopiireissä kuulee tuon tuosta, että on aika luopua länsimaisen ajattelun binäärisistä jaoista ja siirtyä korostamaan tunteita järjen kustannuksella. Kritisoin ylenpalttisen tunne- ja terapiapuheen valtaa ja tunteisiin keskittymistä ja olen turhautunut politiikkaan hiipineeseen moraaliposeeramiseen. Itse haluan, että äänestämäni poliitikko epäkohdasta tai suuronnettomuudesta kuullessaan alkaa miettiä korjaavia toimenpiteitä tai keinoja ennaltaehkäistä katastrofin toistumista sen sijaan, että päivittelee tapahtumaa ja kääntää huomion omiin tunteisiinsa. Tai somettaa omista fiiliksistään. Ylipäätään toivon myös kunnon järkiperustelut tuleville päätöksille, vaikkeivat nämä syyt tuntuisikaan minusta kivoilta.
Jos ihan rehellisiä ollaan, taitaa empaattisena esiintyvän poliitikon lumo piillä siinä, että toivomme hartaasti hänen ymmärtävän juuri meidän tarpeitamme ja meidän ongelmiamme. Minä ja minun viiteryhmäni on kuitenkin se kaikkein tärkein.
Minulle on mielipiteet. Pitää vastustaa haitallista m muuttoa ja pyrkiä säilyttämään Suomi suomalaisena. Muut asiat vain tukevat tätä. Eli koulutus ja esiintymistaito tulisivat sitten ja muut tärkeät asiat.