Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät hiukset kuusikymppisenä?

Vierailija
12.04.2026 |

Onko ihan hölmön  näköistä? Hiukset ovat luonnollisesti harmaantuneet, mutta aika paksut ja hyväkuntoiset.

Onko muita "vanhoja" pitkätukkaisia?

Ärsyttää käydä kampaajalla, kun heti alkaa se harmaiden kauhistelu ja painostus värjätä ja leikata tukka lyhyeksi.

Siksi kai hiukset ovatkin jo ehtineet venähtää lapoihin asti kun en jaksa kuunnella sitä paasausta.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on noin 45-senttiset harmaat kiharat. On minulle joskus naristu, että niitä pitäisi leikata oikein kunnolla, mutta en ole ollut yhdenkään ehdottajan kanssa samaa mieltä siitä, olisiko leikkaustulos nykyistä parempi vai ei. Minun mielestäni ei olisi, ja minähän tästä asiasta päätän.

Eihän 45-senttiset hiukset ole pitkät varsinkaan kiharoina. En nyt ymmärrä.

? ? No et näy ymmärtävän, mitä muuta et ymmärrä ?

Vierailija
122/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ne painostaa että alkaisi käydä useammin, leikkauttamaan ja värjäyksessä 💵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viiskymppinen ja hiukseni ylettää alaselkään, pepun yläreunaan asti. En aio tätä pidemmäksi kasvattaa, mutta en aio leikata lyhyeksikään. Olen käynyt kampaajalla viimeksi viime vuosikymmenellä - siksi kai hiukset voivat hyvin ja ovat kasvaneet pitkiksi. Itse leikkailen latvoja. Ja ei näytä pitkät hiukset missään iässä hölmöltä.

Vierailija
124/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhentaa.

kiva väri ja leikkaus, nuorentaa

So What?

Vierailija
125/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii me kampaamoista vapaat tytöt!

Vierailija
126/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ulkomaillakaan hiuksiaan lyhyeksi leikkaa sen takia, että tulee ikää? Kyllä niillä Italian mammoillakin pitkät hiukset on vielä vanhanakin. Tämä pitkiä hiuksia ei saa olla yli 40 vuotiailla on ihan joku ihmeellinen joidenkin suomalaisten keksimä juttu. Kynitään sitten sellainen kananpersetukka mitä ei hirveästi muualla maailmalla näy.

Tämä on niin totta! Suomalaisten ties mistä keksimää p@zkaa, ettei aikuisella naisella voi ja saa olla pitkiä hiuksia! 

Eikä ainakaan silloin jos ne eivät ole todella paksut ja vahvat. Olen eri mieltä. Silkkinenkin, hennompi, ohuempi ja pidempi tukka voi olla naisella, jopa vanhemmalla naisella todella kaunis.

Vierailija
127/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Suomi myös ainut maa, jossa hiuksetkin leikataan itse? Palvelujen käyttö olisi ihan suotavaa, jos ei ihan rahaton ole. Ilmeisesti suurin osa on.

Minä lopetin kampaajalla käynnin siinä vaiheessa kun hiusten latvoista parin sentin leikkuu, ilman pesua yms maksoi yli 50 euroa. Saan ihan tarpeeksi hyvin itsekin napsaistua latvat pois. Tukka on taipuisa eli jos ei ihan tasaista jälkeä tule ei sitä huomaa kun on sellainen kihartuva epäsäännöllinen muutenkin. Ja vaikka huomaisikin en välitä.

Vierailija
128/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii todellakin. Esim. Lilli Paasikivi 60 v. (oopperalaulaja, Tähdet tähdet -tuomari) näyttää nykyisin paljon nuoremmalta kuin kymmenen vuotta sitten lyhythiuksisena.

Vierailija
129/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset saa olla, vaikka olisivatkin heikot ja harvat eivätkä sopisi piirteisiisi. Riittää, että haluat pitää ne pitkinä. Ei kellään ole velvollisuutta näyttää hyvältä muita varten.

Ja kuka määrittelee sen näyttääkö joku hyvältä vai ei? Jos katson peiliin ja iloitsen pitkistä hiuksistani se on hyvä, jos näen siellä lyhyttukkaisen naisen enkä tykkää näystä ollenkaan se on huono. Eri.

Vierailija
130/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Suomi myös ainut maa, jossa hiuksetkin leikataan itse? Palvelujen käyttö olisi ihan suotavaa, jos ei ihan rahaton ole. Ilmeisesti suurin osa on.

Kyllä mun ja puolison hiustenleikkaustulos on huomattavasti parempi itse leikattuna kuin parturi/kampaajan leikkaamina.

Rekkalesbothan pitävät lyhyttä tukkaa.

Ja ovat syötävän ihania!

Vierailija
131/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity ikään, mutta tubessa oli Oulun pol.laitoksen video dronelakipykälistä, jossa herralla oli rastahiukset ja partakorut. Ei ole ennen nähty. Ei ollut ihan nuori mies kuitenkaan kyseessä että olis 20v ollut.

Vierailija
132/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin n. 70-v. mummon. Olipa upeat hiukset. Vähän alle olkapäiden, vaaleanharmaa kiiltävä raidoitus, alta näkyi oma hiusten väri. Ja hiukset oli paksut. Kyllä kävi kateeksi.

Vierailija
133/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä että jos tukka on ohut jne niin miten se nyt lyhyenä paremmalta näyttäisi kuin pidempänä? Ei se nyt niin paljon tuuhene (tuuheammalta näytä) jos sen lyhyeksi vetää, silloin se on vain ohut ja lyhyt. Ohuen ja pitkän saa sentään sykerölle yms ja pinneillä, donitseilla jne saa "täytettä" jos haluaa.

Vierailija
134/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät, harmaat, ohuehkot ja nopeasti rasvoittuvat hiukset. Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun kampaajan tai vauvaraadin mielipiteet. 

Vierailija
135/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ulkomaillakaan hiuksiaan lyhyeksi leikkaa sen takia, että tulee ikää? Kyllä niillä Italian mammoillakin pitkät hiukset on vielä vanhanakin. Tämä pitkiä hiuksia ei saa olla yli 40 vuotiailla on ihan joku ihmeellinen joidenkin suomalaisten keksimä juttu. Kynitään sitten sellainen kananpersetukka mitä ei hirveästi muualla maailmalla näy.

Tämä on niin totta! Suomalaisten ties mistä keksimää p@zkaa, ettei aikuisella naisella voi ja saa olla pitkiä hiuksia! 

Eikä ainakaan silloin jos ne eivät ole todella paksut ja vahvat. Olen eri mieltä. Silkkinenkin, hennompi, ohuempi ja pidempi tukka voi olla naisella, jopa vanhemmalla naisella todella kaunis.

Mun mielestä sellainen on jotenkin keijumaisen kaunis. Itselläni on pörröinen ja paksu hiuslaatu, ja pitkänä hiukset on peikkomainen kuontalo. Keijut on nätimpiä.

Vierailija
136/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-vuotias ja hiukseni ulottuvat tällä hetkellä hartioiden alapuolelle, alkuvuodesta olivat vielä pitemmätkin. Hiukseni sopivat minulle ja niitä voi laittaa monin tavoin, mikä on tosi kivaa. En jää vain yhden tyylin vangiksi, minulla on erilaisia donitseja ja hiuskampoja roppakaupalla. Välillä pidän suorana, välillä kiharran kihartimella, mitä nyt milloinkin huvittaa ja on aikaa laittaa. 

Vierailija
137/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo edesmenneellä taiteilija Outi Heiskasella oli pitkä, harmaa hiuspörrö. Se sopi hänen tyyliinsä erinomaisesti. 

Vierailija
138/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yli kuusikymppisenäkin haluan pitää pitkän tukkani, vaikka se ei enää paksu olekaan. Aiemmin otin vuoden välein kiharat ja punertavan värin, kunnes lopetin värjäyksen harmaan tyvikasvua vuoksi. Kiharoista tykkäsin, mutta luulenpa, että permis rasittaa  muutenkin ohutta tukkaa, joten tyydyn piikkisuoraan harmaaseen tukkaani.  Kampaajalla kävin viimeksi 4 vuotta sitten. 

Mies tasaa latvat ja aina pidän tukan samanlaisella ranskalaisella letillä hiusdonitsilla kiinnitettynä kuin viimeiset 45 vuotta, paitsi yöllä.  Hiusdonitsitkin ovat jälkeen tulleet muotiin! En tykkää siitä, jos hiukset lentää silmille tai ovat muuten tiellä, ponihäntä tai letti on siis hyvä.  Ja ranskalainen letti pysyy hyvin kiinni, joten riittää, kun aamulla jumppaa käsiä, kun sitä lettiä väkertää.
Enkä ikinä halua sellaista lyhyehköä permanentattua ja rullilla kuivatettua tukkaa, jollainen kaikilla mummoilla oli ainakin vielä 90-luvulla.

Rahaakin säästyy aika lailla…

Vierailija
139/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, vaikka tukka on pitkä, suora ja ohut, kun naama on mikä on. Täytyy ottaa vastaan, mitä ylhäältä annetaan. Jotkut ovat vanhanakin kauniita, jotkut eivät, ja siihen on tyytyminen. Kun säilyisi terveys, se on ulkonäköäkin tärkeämpi!

Vierailija
140/159 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitkät harmaat pallirusinaat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan