Pitkät hiukset kuusikymppisenä?
Onko ihan hölmön näköistä? Hiukset ovat luonnollisesti harmaantuneet, mutta aika paksut ja hyväkuntoiset.
Onko muita "vanhoja" pitkätukkaisia?
Ärsyttää käydä kampaajalla, kun heti alkaa se harmaiden kauhistelu ja painostus värjätä ja leikata tukka lyhyeksi.
Siksi kai hiukset ovatkin jo ehtineet venähtää lapoihin asti kun en jaksa kuunnella sitä paasausta.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Olen 67 enkä ole käynyt kampaajalla kymmeneen vuoteen, ainakaan. Hiukset on puoliselkään, yleensä pidän löysällä nutturasyheröllä. Hiuksissani on hieman kiharuutta joten auki pitäminen on hankalaa, näyttää harakanpesältä. Olin pitkään lyhythiuksinen keski-iässä mutta naaman rypyt ja stressi näkyvät paljon helpommin lyhyen tukan kanssa. Näyttää vanhemmalta mitä onkaan jos hiukset ovat ihan lyhyet. Samoin jos hiuksissa on voimakas värjäys joka antaa liian kovan kontrastin naaman väriin.
Mun mielestä tuollainen kuiva ja kiilloton käkkyrä vanhentaa eniten. Sinuna testaisin parempia hiustenhoitotuotteita, kiharan ei tarvitse olla harakanpesä.
Tottakai: mummoikäiselle sopii mummotukka. Ja mummotukka se pitkä tukka munmoiköisellä on, oli minkä kuntoinen tai värinen rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan oli vanhainodilla yli ysikymppinen mummo jolle letitettiin hiukset letille tai nutturaksi.
Ei taitaisi enää onnistua. Lehtijutun mukaan siellä on vaareillakin pitkät parrat ja leikkaamattomat kynnet, kun ei ehditä hoitaa.
Olen kampaaja 58 v , minulla on pitkät hiukset , ei harmaata, malli ehdottomasti kerrostettu. Jos joku viihtyy pitkissä hiuksissa ja ne eivät ole ohuet niin asia ok. Joku viisas hiuskouluttaja sanoi joskus että ” kampaaja ei ole ulkonäköpoliisi- jos joku haluaa näyttää joltain hänellä on siihen täysi oikeus” lisäisin vielä tähän että hänhän siitä maksaa… tätä olen noudattanut.
Mulla on tuttavpiirissä tämmöinen mummo, joka vetää ihan mustaks tukan. Karmeen näköinen kun tulee siihen sitten se harmaa juurikasvu. Muutenkin se musta on niin kova väri, että näyttää lähinnä pelottavalta koko emäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät pitkät hiukset minun mielestäni liity erityisesti ikään tai nuoreen ikään. Ovat tyyli- ja mieltymyskysymys. Itse olen yli 60 ja koko aikuisikäni olen pitänyt lyhyttä, tyylikästä 3-4 viikon välein leikattua hiusmallia. Ihailen pitkää, kaunista tukkaa sellaisen nähdessäni iästä riippumatta. Saatan siirtyä pitkään hiusmalliin (jos kasvavat kauniina) eläkkeelle jäädessäni. Tässä vaiheessa minun kohdallani on ulkonäön vuoksi parempi pitää lyhyttä, hyvin huollettua mallia. Tämä ulkonäköodotus liittyy siis olemukseeni työssäni.
Joo joo toi oletus on niin Last season.
Ootsä joku vanha hoitaja?
Mikä oletus?
En ole vanha hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kampaaja 58 v , minulla on pitkät hiukset , ei harmaata, malli ehdottomasti kerrostettu. Jos joku viihtyy pitkissä hiuksissa ja ne eivät ole ohuet niin asia ok. Joku viisas hiuskouluttaja sanoi joskus että ” kampaaja ei ole ulkonäköpoliisi- jos joku haluaa näyttää joltain hänellä on siihen täysi oikeus” lisäisin vielä tähän että hänhän siitä maksaa… tätä olen noudattanut.
Vaikka olisi ohuet , niin ne on ok. Ei tollaisia ehtoja ole soveliasta sanoa, että jos ohuet, niin ei ole ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät pitkät hiukset minun mielestäni liity erityisesti ikään tai nuoreen ikään. Ovat tyyli- ja mieltymyskysymys. Itse olen yli 60 ja koko aikuisikäni olen pitänyt lyhyttä, tyylikästä 3-4 viikon välein leikattua hiusmallia. Ihailen pitkää, kaunista tukkaa sellaisen nähdessäni iästä riippumatta. Saatan siirtyä pitkään hiusmalliin (jos kasvavat kauniina) eläkkeelle jäädessäni. Tässä vaiheessa minun kohdallani on ulkonäön vuoksi parempi pitää lyhyttä, hyvin huollettua mallia. Tämä ulkonäköodotus liittyy siis olemukseeni työssäni.
Mikä oletus?
En ole vanha hoitaja.
Tyhmäkin vielä.
"Tämä ulkonäköodotus liittyy siis olemukseeni työssäni."
Kunhan ne on hyväkuntoiset eikä mitään hiirenhäntää. Se vanhentaa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oletus?
En ole vanha hoitaja.
Ulkonäköoletus tarkoittaa
Tiedostamaton tai automaattinen oletus siitä, miltä henkilö näyttää (esim. ammatin, sukupuolen tai luonteen perusteella).
Minun tätini on 66v, hänellä on täsmälleen tämän näköinen ja pituinen kampaus joka on sävytetty kiiltävällä kastanjan värillä, ja pitkä otsatukka nuorentaa myös
https://i.pinimg.com/736x/19/6a/c5/196ac55834bff6a931b13dfa004fc341.jpg
Kaikki luulee häntä 40-50 vuotiaaksi! On huolehtinut ihostaan hyvin eikä ole vanhentanut sitä millään luonnottomilla ja arpikudosta aiheuttavilla pistoshoidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttavpiirissä tämmöinen mummo, joka vetää ihan mustaks tukan. Karmeen näköinen kun tulee siihen sitten se harmaa juurikasvu. Muutenkin se musta on niin kova väri, että näyttää lähinnä pelottavalta koko emäntä.
Pitää paikkansa että hiusväri tulisi olla vain 2 astetta tummempi tai vaaleampi. Ei enempää. Muuten korostuu ihon virheet, epäsävyt, juonteet, laikukkuus ym liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oletus?
En ole vanha hoitaja.
Tyhmäkin vielä.
Pahaa oloa tulit purkamaan?
Vierailija kirjoitti:
Minun tätini on 66v, hänellä on täsmälleen tämän näköinen ja pituinen kampaus joka on sävytetty kiiltävällä kastanjan värillä, ja pitkä otsatukka nuorentaa myös
https://i.pinimg.com/736x/19/6a/c5/196ac55834bff6a931b13dfa004fc341.jpg
Kaikki luulee häntä 40-50 vuotiaaksi! On huolehtinut ihostaan hyvin eikä ole vanhentanut sitä millään luonnottomilla ja arpikudosta aiheuttavilla pistoshoidoilla.
Hyvä leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oletus?
En ole vanha hoitaja.
Tyhmäkin vielä.
Pahaa oloa tulit purkamaan?
Näköjään sulla on paha olo kun odotuksena on kananprsetukka.
Kyllä sen huomaa muiden noteeraamisesta sopiiko vai ei, kampaajaakin voi kuunnella, vaikka ei tietenkään jokainen vastaantulija kommentoi. Näkemättä paha sanoa. Jonkinlainen indikaadio mt-häiriöstä jos on kovin pölähtänyt, niitäkin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naama ja ilmeet alkavat valua ikääntyessä alaspäin, niin pitkät auki olevat hiukset korostavat tätä vaikutelmaa. Voihan tietysti joku jopa pitää edellä mainitusta vaikutelmasta, mutta useimmiten syy siihen ettei nainen ikääntyessä lyhennä hiuksiaan on se, että on vaikea luopua totutusta hiusmallista.
No, sitä tukkaa voi pitää löysällä nutturalla, letillä, ponihännällä. Jos tuntuu, että auki ollessaan naama näyttää vihikoiran naamalta.
Kirjoitinkin jo aiemmin, että leikkautin viisikymppisenä kiharan hyvin leikatun polkkatukan. Kun minulla oli pitkät suorat hiukset, naama valui alakuloisesti alas, mutta ihan sama vaikutelma tuli poninhännästä. Jos olisin halunnut väkerrellä korkeita kampauksia ja jotenkin selvitä pipokaudesta näin, olisi kai toiminut. Pelkäsin vaan pitkään leikkauttaa lyhyemmäksi, kun kananpersetukkaa haukutaan ja permanentti ainakin on vain mummoille. Lopulta googletin vaihtoehtoja ja silmät avautuivat eri vaihtoehdoille. Olen saanut paljon kehuja ja samalla uusin silmälasitkin ja kehyksetkin ovat sellaiset mitä en olisi aiemmin tullut ajatelleeksikaan.
Missään nimessä ei pidä mennä ennakkoluulojen ja outojen asenteiden perusteella. Hiukset voi olla millaiset vaan mistä itse pitää!
Jos hiuslaatu on paksunlainen,
voi pitkä tukka olla erittäin ok
vielä seniori-iässä. Hopea ei
ole häpeä. Näkee näyttäviä,
yhä vain kauniita ladyja
> luomuvärisenä 60+.
X
Jos tykkäsin käydä kampaajalla, mutta kampaaja olis noin kriittinen ja yrittäisi lisämyydä palveluitaan, vaihtaisin paikkaa!
Oma kampaajani on päinvastainen. Hän tietää, että kasvatan pitkiä "tätilyhyen" kauteni jälkeen. Lapaluun alaosiin yltävät jo. Kun vihdoin saan aikaiseksi mennä leikkauttamaan kuivia latvoja pois, hän nipsaisee turhankin säästeliäästi. Kotona usein huomaan vielä reippaasti kaksihaaraisia latvoissa, jotka tuntuvatkin yhä kuivilta :D Kysyn joka kerralla, että pitäisköhän niistä vähän vielä ottaa. Ja joka kerta hän vastaa, että loppusa on niin tervettä ettei näe syytä. Ja jos kysyn tuotesuosituksia, hän kertoo mikä voisi olla hyvä ja neuvoo halvimpaan paikkaan. Usein ne ovat ihan markettiketjuja.
Mieluummin silti näin päin kuin painostusta! Enkä halua vaihtaakaan, koska tämä kampaaja on mm. taitavampi pitämään höpöttelynsä sillä tasolla, kuin milloinkin jaksan.