Pitkät hiukset kuusikymppisenä?
Onko ihan hölmön näköistä? Hiukset ovat luonnollisesti harmaantuneet, mutta aika paksut ja hyväkuntoiset.
Onko muita "vanhoja" pitkätukkaisia?
Ärsyttää käydä kampaajalla, kun heti alkaa se harmaiden kauhistelu ja painostus värjätä ja leikata tukka lyhyeksi.
Siksi kai hiukset ovatkin jo ehtineet venähtää lapoihin asti kun en jaksa kuunnella sitä paasausta.
Kommentit (80)
Mikä siinä on että 60 pitäisi olla lyhyet hiukset? Ei siis liian pitkät hyvä mutta runsaat.
Ei kai kukaan ulkomaillakaan hiuksiaan lyhyeksi leikkaa sen takia, että tulee ikää? Kyllä niillä Italian mammoillakin pitkät hiukset on vielä vanhanakin. Tämä pitkiä hiuksia ei saa olla yli 40 vuotiailla on ihan joku ihmeellinen joidenkin suomalaisten keksimä juttu. Kynitään sitten sellainen kananpersetukka mitä ei hirveästi muualla maailmalla näy.
Täytyy ottaa myös huomioon että kaikki ei voi pitää pitkää tukkaa. Jolla on harva tukka esim. tai sairas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ulkomaillakaan hiuksiaan lyhyeksi leikkaa sen takia, että tulee ikää? Kyllä niillä Italian mammoillakin pitkät hiukset on vielä vanhanakin. Tämä pitkiä hiuksia ei saa olla yli 40 vuotiailla on ihan joku ihmeellinen joidenkin suomalaisten keksimä juttu. Kynitään sitten sellainen kananpersetukka mitä ei hirveästi muualla maailmalla näy.
Tämä on niin totta! Suomalaisten ties mistä keksimää p@zkaa, ettei aikuisella naisella voi ja saa olla pitkiä hiuksia!
Olen 65v ja kampaaja ihastelee paksuja ja pitkiä hiuksiani, paksummat kuin nuorella kampaajalla itsellään. Harmaata on jonkun verran, mutta ei haittaa vaaleissa raidoitetuissa hiuksissa.
Minulla on aina ollut pitkät hiukset, paitsi kun syöpähoidot veivät hiukset. Selvisin onneksi syövästä ja sitten aloin hiuksia kasvattamaan kaljusta uudelleen. Oli kyllä helppohoitoista niin kaljuna kuin lyhythiuksisenakin, mutta en omakseni tuntenut lyhyttä
tukkaa, pelästyin aina kun itseni näin peilistä, näytin oudolta vanhalta tädiltä. Pari vuotta meni kaljusta siihen, että hiukset olivat siedettävät polkkapituiset olkapäille. Nyt jo pitkät.
Jos naama ja ilmeet alkavat valua ikääntyessä alaspäin, niin pitkät auki olevat hiukset korostavat tätä vaikutelmaa. Voihan tietysti joku jopa pitää edellä mainitusta vaikutelmasta, mutta useimmiten syy siihen ettei nainen ikääntyessä lyhennä hiuksiaan on se, että on vaikea luopua totutusta hiusmallista.
Suomalaisilla on erilainen hiuslaatu kuin monella muulla kansalla, hennompi. Omalta osaltani pitkät hiukset alkoivat olla epäpukevat n. 55-vuotiaana, koska kasvonpiirteet valahtivat. Olin pitänyt töissä hiuksia löysällä ponnarilla, mitta hiusten harventuessa se tyyli alkoi näyttää epäsiistiltä. Työni vaatii asiallista ulkoasua. Leikkautin hiukseni, nyt minulla on kai tätitukka mutta hyväksyn tilanteen.
No lopeta kampaajalla käynti. Latvat osaa tasoittaa jopa alakoululainen. Kai sulta joku löytyy, joka tasaa latvasi. Säästät myös paljon rahaa siinä.
Myös itse voi leikata latvat. Yksi keino on kumartua ja kerätä hiukset eteen. Sitten napsaiset ne latvat siinä. Siitä saa samalla myös sellaisen, että ne etuhiukset tulevat hieman lyhyemmiksi. Itse olen tällä tavoin leikannut pitkät hiukseni yli 20 vuoden ajan
N48
Mä en pätkäise hiuksiani missään vaiheessa ellei ole jokin pakko. Minulle ei sovi lyhyet hiukset. Joten vaikka hiukseni eivät ole erittäin paksut ja hyväkuntoiset, niin pidän ne pitkinä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ottaa myös huomioon että kaikki ei voi pitää pitkää tukkaa. Jolla on harva tukka esim. tai sairas.
Siis miten tämä liittyy aloittajan?
Vierailija kirjoitti:
Jos naama ja ilmeet alkavat valua ikääntyessä alaspäin, niin pitkät auki olevat hiukset korostavat tätä vaikutelmaa. Voihan tietysti joku jopa pitää edellä mainitusta vaikutelmasta, mutta useimmiten syy siihen ettei nainen ikääntyessä lyhennä hiuksiaan on se, että on vaikea luopua totutusta hiusmallista.
No, sitä tukkaa voi pitää löysällä nutturalla, letillä, ponihännällä. Jos tuntuu, että auki ollessaan naama näyttää vihikoiran naamalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tämä liittyy aloittajan?
*aloittajan
Pitääkö hänen ottaa huomioon ja miksi pitää ottaa huomioon se, että kaikki ei voi pitää pitkää tukkaa?
Minulla oli lyhyt tukka viimeksi 16 vuotta sitten.
En aio leikkauttaa lyhyeksi enää.
Tuntuisi oudolta. Leikkaan itse hiukseni.
Aina ollut pitkät hiukset, en osaa ajatella että vain iän vuoksi ne leikkauttaisin. Hyvä näin. -Viisikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Aina ollut pitkät hiukset, en osaa ajatella että vain iän vuoksi ne leikkauttaisin. Hyvä näin. -Viisikymppinen
Hyvä niin
Hyvä niin
Hyvä niin
Hyvä niin🤪
Vierailija kirjoitti:
Olen 67 enkä ole käynyt kampaajalla kymmeneen vuoteen, ainakaan. Hiukset on puoliselkään, yleensä pidän löysällä nutturasyheröllä. Hiuksissani on hieman kiharuutta joten auki pitäminen on hankalaa, näyttää harakanpesältä. Olin pitkään lyhythiuksinen keski-iässä mutta naaman rypyt ja stressi näkyvät paljon helpommin lyhyen tukan kanssa. Näyttää vanhemmalta mitä onkaan jos hiukset ovat ihan lyhyet. Samoin jos hiuksissa on voimakas värjäys joka antaa liian kovan kontrastin naaman väriin.
Kontrasti on totta. Liian poikkeava väri kehystämässä vanhoja kasvoja...
Tai sitten sinisenmustasta loistava harmaa juurikasvu...
Eivät pitkät hiukset minun mielestäni liity erityisesti ikään tai nuoreen ikään. Ovat tyyli- ja mieltymyskysymys. Itse olen yli 60 ja koko aikuisikäni olen pitänyt lyhyttä, tyylikästä 3-4 viikon välein leikattua hiusmallia. Ihailen pitkää, kaunista tukkaa sellaisen nähdessäni iästä riippumatta. Saatan siirtyä pitkään hiusmalliin (jos kasvavat kauniina) eläkkeelle jäädessäni. Tässä vaiheessa minun kohdallani on ulkonäön vuoksi parempi pitää lyhyttä, hyvin huollettua mallia. Tämä ulkonäköodotus liittyy siis olemukseeni työssäni.
Minulla ei ole paksut hiukset, mutta ne eivät ole harmaat. En suostu leikkauttamaan lyhyttä mummotukkaa, vaan yritän pitää hiukset puolipitkänä.
Jokainen voi pitää just sitä tukkaa mistä itse tykkää. Kirkas katse ja hyvä sydän on ne asiat jotka ratkaisee enemmän kuin hiusten pituus, kiharuus, harmaus jne.
Oon 50v ja viimeisen 5 vuoden aikana mulla on ollut ihan sairaan lyhyt malli ja sitten yli lapojen ulottuva ja kaikkee siltä väliltä. Annan omien harmaiden tulla ja kyllä tukka ohentuu hormonaalisten muutosten takia. Mun kikka on pukeutua jännittävästi, laittaa kulmat ja päivän fiilikseen sopivaa huulipunaa.
Ei välitetä mitä muut miettii kenenkin hiusmallista. Nautitaan elämästä <3
Minä olen 60v. Viimeksi olen käynyt kampaajalla 30 vuotta sitten. Hiukseni ovat pituudeltaan alaselkään asti. En värjää niitä enää, senkin touhun lopetin 10 vuotta sitten. Värjäsin siis itse. En jaksa välittää mitä muut ihmiset ajattelevat hiuksistani. Jos joku ei tykkää, niin ei minua haittaa.