Huoh, miksi naiset keksimällä keksii turhaa tekemistä?
Rakas vaimoni sai taas kerran idean että pitää lähtä lomareissuun jonnekin ja käydä vaeltamassa siellä. Eikö kerrankin voisi olla lomaa kotona? Olisi rennompaa, saisi nauttia oman pihan antimista ja käyttää niitä kalliita terassikalusteita ja grilliäkin. Olisi myös paljon halvempaa. Välillä tuntuu että naiset haluavat tahallaan tehdä puolisoidensa elämästä haastavampaa kuin olisi tarve.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Päästä vaimo matkustamaan ja jää sinä kotiin hoitamaan pihaa.
Jep! Mikä onkleema? Rahaa lapaseen saate sanoin: Kah, senkus meet, mää rillaan sillä välin ja työnnät auton avaimet ja fyffee kouraan. Voithan sää tietysti sanoo hälle että kiva ku kaytettäis terassia ja rilliä eikä aina oltais menossa. Mulla oli tyttis saman kaltainen, sen lisäks piti aina olla maksamassa kaikki: majoitukset, matkat, ruuat, juomiset...Hyvähän siinä on toivoo jatkuvasti että taas lähdettäis ku itte ei maksa mistään mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästä vaimo matkustamaan ja jää sinä kotiin hoitamaan pihaa.
Jep! Mikä onkleema? Rahaa lapaseen saate sanoin: Kah, senkus meet, mää rillaan sillä välin ja työnnät auton avaimet ja fyffee kouraan. Voithan sää tietysti sanoo hälle että kiva ku kaytettäis terassia ja rilliä eikä aina oltais menossa. Mulla oli tyttis saman kaltainen, sen lisäks piti aina olla maksamassa kaikki: majoitukset, matkat, ruuat, juomiset...Hyvähän siinä on toivoo jatkuvasti että taas lähdettäis ku itte ei maksa mistään mitään...
Mikä lapanen olet? Etkö osaa sanoa ei? Ei se tyhmä ole joka pyytää
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimosi on samanlainen kuin minä, niin ongelma on siinä, että kun olet kotona, niin mielessä pyörii koko ajan tekemättömät kotityöt. Omakotitalossa varsinkin. Minne katsotkin, niin näkyy tekemistä. Ruoho kasvaa, rikkaruohot leviää, kuisti pitäisi öljytä, ikkunat pestä, laattojen välit puskee sammalta, matot odottavat pesua jne. Rentoudu siinä sitten😅. Pois on lähdettävä, jotta voi vaihtaa vapaalle.
Nyt ihmettelen, että miksi asua noin työläästi jos siellä kotona sitten ahdistaa vaan työt? En vaan voi ymmärtää, kotihan pitäisi olla se paikka jossa nimenomaan voi rentoutua ja palautua töistä jne. eikä joutua lähtemään evakkoon päästäkseen irti.
Ymmärrän ongelman tässä niin, että ap:n puoliso tykkää matkustaa usein (aina?) lomalla ja niin on tehty usein (aina?). Ei ole kohtuutonta, että ap voisi viettää lomaa joskus sille itselleen mukavimmalla tavalla. Jos haluaa olla lomalla kotona, ei siinä ole mitään noloa tai huonompaa kuin matkustelussa. Typeriä pilkkaavia mielipiteitä täällä. Se kertoo jotain ihmisestä sukupuoleen katsomatta jos se ei koskaan halua antaa toisen päättää lomanviettotavasta tai ettei kykene toisaalta olemaan erossakaan tai tekemään itsenäisesti asioita. Olen nainen, tykkään olla sekä kotona että reissussa lomilla. Kotona on kivaa.
Pihalla grillataan viikonloppuisin. Lomalla lähdetään matkalle. Miten se loma muuten eroaa perus viikonlopusta? Ihan selvä asia.
Jospa vaimo haluaisi pitää sellaista lomaa, ettei tarvitse kokata ja tehdä kotitöitä, kun niitä saa muutenkin tehdä 50 viikkoa vuodessa? Jos saisi istua toisen kattamaan pöytään, nauttia valmiiksi laitettua ruokaa ja joku muu siivoaa jäljet. Oletko valmis passaamaan vaimoa ne viikot, että hän saa viettää luksuslomaa? Jos vastasit kyllä, niin sitten rouva voi harkita lomaa ilman lomareissua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nyt on vaan halu reissaamiseen mutteivat yksin joko uskalla tai eivät raski. Pitää olla puoliso suojana ja maksajana.
M60
Olen käynyt noi 20 eri maassa aivan yksin ja itse matkani maksut.
N33
Myös minä matkustan aina yksin ja maksan omat matkani. Näin on menty jo 20 vuotta ja pärjätty ihan hyvin ilman "suojelevaa ritaria" vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaimo haluaisi pitää sellaista lomaa, ettei tarvitse kokata ja tehdä kotitöitä, kun niitä saa muutenkin tehdä 50 viikkoa vuodessa? Jos saisi istua toisen kattamaan pöytään, nauttia valmiiksi laitettua ruokaa ja joku muu siivoaa jäljet. Oletko valmis passaamaan vaimoa ne viikot, että hän saa viettää luksuslomaa? Jos vastasit kyllä, niin sitten rouva voi harkita lomaa ilman lomareissua.
Jospa ap on se arjen passaa ja kotiorja joka haluaisi edes lomalla tehdä mitä tykkää eikä reissata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nyt on vaan halu reissaamiseen mutteivat yksin joko uskalla tai eivät raski. Pitää olla puoliso suojana ja maksajana.
M60
Olen käynyt noi 20 eri maassa aivan yksin ja itse matkani maksut.
N33
Myös minä matkustan aina yksin ja maksan omat matkani. Näin on menty jo 20 vuotta ja pärjätty ihan hyvin ilman "suojelevaa ritaria" vieressä.
Minäkin olen aina reissanut yksin jo yli 40 vuoden ajan.
M55
Nainen: Ilmastoahdistaa, kotona ahdistaa, puoliso ahdistaa
Myös nainen: Lennetään lomalle puolison kanssa ja jätetään kotihommat levälleen odottamaan. Kyllä kaikki ahdistus katoaa kun liidellään kymmenien tuntien ajan viikoksi majoittumaan 5 neliön hotellihuoneeseen eikä olla sekuntiakaan erillään ja kotiin tullessa pyykätään reissuvaatteita ja hoidetaan jääneet arkihommat kerralla.
Montako viikkoa vuodesta olette kotona?
Montako viikkoa vuodesta vaimosi ei tarvitse tehdä mitään ruoka- tai pyykkihuoltoa tai muita kotitöitä? Korreloivatko nuo vapaaviikot kotona vai toisaalla vietettyjen viikkojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Montako viikkoa vuodesta olette kotona?
Montako viikkoa vuodesta vaimosi ei tarvitse tehdä mitään ruoka- tai pyykkihuoltoa tai muita kotitöitä? Korreloivatko nuo vapaaviikot kotona vai toisaalla vietettyjen viikkojen kanssa?
Meillä vaimo tais keittää veden pohjaan tuossa 10 vuotta sitten eikä ole mitään kokannut sen jälkeen. Pyykkejä pesi kerran mutta rikkoi koneen. Parempi kun keskittyy sohvaan ja viiniin, antaakin enemmän pienessä humalassa.
Juu.
Mitään varsinaista ei ole kesken tai tekemättä, mutta sekös ärsyttää. Ja vielä jos sattuu mies katsomaan sohvalla telkkua, niin johan syntyy säkätystä ja säpinää.
- nainen tuo stressikone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on sinusta erillinen ihminen ja hänellä on omat kiinnostuksen kohteensa ja toiveensa. Miksi valitsit puolisoksesi aktiivisen ihmisen, jos tykkäät maata vain kotona?
En "tykkää vain maata kotona" mutten jaksaisi joka vapaalla singahtaa paikkoihin missä en halua olla. Vaimo saisi ihan vapaasti mennä itsekseen muttei halua.
Kai alkusuhteessa kumpikin kerroitte, minkälaiset harrastukset on, ja mikä on ajatus mukavasta vapaa-ajan vietosta?
Edellisessä suhteessani toinen valehteli tykkäävänsä kanssani samoista jutuista. Lähti aikansa mukaan aktiviteetteihin kun pyysin, mutta kerran riidan aikana lipsautti, kuinka "aina lähtee mukaani tekemisiin x ja y, vaikka inhoaa näitä, mutta tekee sen koska niin paljon minusta pitää".
Olisi varmaan ollut tosi kiva liitto pidemmän päälle, kun oikeasti oltiinkin niin erilaisia keskenämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mieskin, kuten minä, pitää matkailusta. Eikä me kaikki miehet haluta omakotitaloa. Minä ainakin pidän vaivattomasta kerrostaloasumisesta.
No me asutaan tyttöystävän kanssa opiskelija-asunnossa kerrostalossa enkä jaksais joka viikonloppu suhata hänen mummolaansa.
Pidä omat rajat. Menet mukaan vaikka kerran kuussa tai kahdessa ja tyttis halutessaan käy yksin tiheämmin. Näin meillä tehdään kun mies viihtyy parhaiten kotona.
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat saa sanoa ideoita ja yhdessä päätetään.
Suomeksi: jos et saa tahtoasi läpi, niin kiristät pllulla seuraavan kuukauden? Juu, aina saa sanoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on sinusta erillinen ihminen ja hänellä on omat kiinnostuksen kohteensa ja toiveensa. Miksi valitsit puolisoksesi aktiivisen ihmisen, jos tykkäät maata vain kotona?
En "tykkää vain maata kotona" mutten jaksaisi joka vapaalla singahtaa paikkoihin missä en halua olla. Vaimo saisi ihan vapaasti mennä itsekseen muttei halua.
Kai alkusuhteessa kumpikin kerroitte, minkälaiset harrastukset on, ja mikä on ajatus mukavasta vapaa-ajan vietosta?
Edellisessä suhteessani toinen valehteli tykkäävänsä kanssani samoista jutuista. Lähti aikansa mukaan aktiviteetteihin kun pyysin, mutta kerran riidan aikana lipsautti, kuinka "aina lähtee mukaani tekemisiin x ja y, vaikka inhoaa näitä, mutta tekee sen koska niin paljon minusta pitää".
Olisi varmaan ollut tosi kiva liitto pidemmän päälle, kun oikeasti oltiinkin niin erilaisia keskenämme.
Siksi naisystäväni on paras koska me ei tehdä mitään muuta yhdessä kuin sitä mistä molemmat pitää eli naidaan menemään jonka jälkeen hän lähtee kotiinsa.
Meillä rouva on mestari keksimään ylimääräistä tekemistä. Montakohan kymmentä remonttia meilläkin on tehty… Itse haluaisin vain olla ja lukea kirjaa.
Sinun mielessäsi ei koskaan ole valmista. Jospa asennoituisit, että melkein valmis!