Huoh, miksi naiset keksimällä keksii turhaa tekemistä?
Rakas vaimoni sai taas kerran idean että pitää lähtä lomareissuun jonnekin ja käydä vaeltamassa siellä. Eikö kerrankin voisi olla lomaa kotona? Olisi rennompaa, saisi nauttia oman pihan antimista ja käyttää niitä kalliita terassikalusteita ja grilliäkin. Olisi myös paljon halvempaa. Välillä tuntuu että naiset haluavat tahallaan tehdä puolisoidensa elämästä haastavampaa kuin olisi tarve.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi valitsin mieheksi aktiivisen ja maailmasta kiinnostuneen ihmisen. Ei tulisi mitään siitä että kotona möllötettäisiin. Grillaamassa? Joo ei kiitos.
Vai ettää valitsit. Palstamammat ei valitse mitään. Joku tarvitsi vain äitihahmoa ja sinä olit tarpeeksi manipuloiva ja kontrolloiva.
Todella kummallinen mieskäsitys siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimosi on samanlainen kuin minä, niin ongelma on siinä, että kun olet kotona, niin mielessä pyörii koko ajan tekemättömät kotityöt. Omakotitalossa varsinkin. Minne katsotkin, niin näkyy tekemistä. Ruoho kasvaa, rikkaruohot leviää, kuisti pitäisi öljytä, ikkunat pestä, laattojen välit puskee sammalta, matot odottavat pesua jne. Rentoudu siinä sitten😅. Pois on lähdettävä, jotta voi vaihtaa vapaalle.
Nyt ihmettelen, että miksi asua noin työläästi jos siellä kotona sitten ahdistaa vaan työt? En vaan voi ymmärtää, kotihan pitäisi olla se paikka jossa nimenomaan voi rentoutua ja palautua töistä jne. eikä joutua lähtemään evakkoon päästäkseen irti.
Kun on opittu, ettää kaiken pitää olla tip top tai tädellistä, koska pitää olla niin. Miksi? Koska vain pitää!
Ei pidä. Meillä ei pestä mattoja eikä ikkunoita, jos ei jakseta. Ne saavat silloin odottaa sitä, että me jaksamme. Emme koe huonoa omaatuntoa jos katsomme viikonloppuna leffoja siivoamisen sijasta. Se on palautumista palkkatöistä meille, ei siivous. Matot ja ikkunat palvelet meitä, me emme palvele niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi valitsin mieheksi aktiivisen ja maailmasta kiinnostuneen ihmisen. Ei tulisi mitään siitä että kotona möllötettäisiin. Grillaamassa? Joo ei kiitos.
Vai ettää valitsit. Palstamammat ei valitse mitään. Joku tarvitsi vain äitihahmoa ja sinä olit tarpeeksi manipuloiva ja kontrolloiva.
Voi miten kurjaa matkustella ja viettää mielenkiintoista elämää, niin paljon mieluummin katselisin grillaavaa ja kaljaa juovaa ylipainoista pasia kaiket lomat.
Kuulostatkin aivan helvetin onnelliselta ihmiseltä. Kerrot varmasti kavereille (jotka ei vastaa sun viesteihin) miten netissä (av:lla) ihmiset ihailevat elämäntapaasi.
Onko sinulla kaikki hyvin? Kotona ei ketään, ketä kiusata, niin väännät riitaa palstalla? Palstan nimen vois muuttaa äiti.fiksi. Sen verran näitä uhmaikäisiä täällä hengailee.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nyt koti on vain instagram sisustuskuvia varten, ei elämistä varten. Ne reissutkin on vain somesisältöä ja puoliso on kantojuhta sekä elävä kamerateline.
Sekä kuormahevoinen että kävelevä lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimosi on samanlainen kuin minä, niin ongelma on siinä, että kun olet kotona, niin mielessä pyörii koko ajan tekemättömät kotityöt. Omakotitalossa varsinkin. Minne katsotkin, niin näkyy tekemistä. Ruoho kasvaa, rikkaruohot leviää, kuisti pitäisi öljytä, ikkunat pestä, laattojen välit puskee sammalta, matot odottavat pesua jne. Rentoudu siinä sitten😅. Pois on lähdettävä, jotta voi vaihtaa vapaalle.
Sinun mielessäsi ei koskaan ole valmista. Jospa asennoituisit, että melkein valmis!
Toki on asennekysymys mutta myös realiteetti. Kaveri osti vanhan mökin. Käymme siellä joka kesä. Kutsun sitä paikkaa paratiisiksi. Hän on siitä eri mieltä. Hänelle se on työleiri. Pitää olla polttopuuta, hakea vettä, maalaille ja korjata. Kattoremontti on edessä, ja siihen pitää säästää...Paljon siellä on tapahtunutkin kymmenen vuoden aikana. Mutta valmista ei tule.
Heille käy lomailusta siinä mielessä, et vaik puuhaa on kotona ja mökillä, ne puuhat ovat vähän erilaisia.
Sit toisinaan matkaavat jonnekin, jotta saavat vain nauttia kaikesta valmiista.
Ap haluaisi vaan viettää lomansakin av:lla mutta mielikuvitusvaimo ei ymmärrä. Antakaa ap:lle rakkautta ja sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästä vaimo matkustamaan ja jää sinä kotiin hoitamaan pihaa.
Jep! Mikä onkleema? Rahaa lapaseen saate sanoin: Kah, senkus meet, mää rillaan sillä välin ja työnnät auton avaimet ja fyffee kouraan. Voithan sää tietysti sanoo hälle että kiva ku kaytettäis terassia ja rilliä eikä aina oltais menossa. Mulla oli tyttis saman kaltainen, sen lisäks piti aina olla maksamassa kaikki: majoitukset, matkat, ruuat, juomiset...Hyvähän siinä on toivoo jatkuvasti että taas lähdettäis ku itte ei maksa mistään mitään...
Kertokaas mulle, et missä nää rahamiehet nyt asuvatkaan! Palstalla näitä ilmeisesti on, kun niin kovasti kaikkea naisille kustannatte, mutta ei sit tuolla oikeassa elämässä pahemmin vastaan ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielessäsi ei koskaan ole valmista. Jospa asennoituisit, että melkein valmis!
Toki on asennekysymys mutta myös realiteetti. Kaveri osti vanhan mökin. Käymme siellä joka kesä. Kutsun sitä paikkaa paratiisiksi. Hän on siitä eri mieltä. Hänelle se on työleiri. Pitää olla polttopuuta, hakea vettä, maalaille ja korjata. Kattoremontti on edessä, ja siihen pitää säästää...Paljon siellä on tapahtunutkin kymmenen vuoden aikana. Mutta valmista ei tule.
Heille käy lomailusta siinä mielessä, et vaik puuhaa on kotona ja mökillä, ne puuhat ovat vähän erilaisia.
Muuhun nyt kantaa ottamatta, miksi ihmeessä kaverisi osti mökin, jos pitää sen ylläpitoa työleirinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nyt on vaan halu reissaamiseen mutteivat yksin joko uskalla tai eivät raski. Pitää olla puoliso suojana ja maksajana.
M60
Olen käynyt noi 20 eri maassa aivan yksin ja itse matkani maksut.
N33
Myös minä matkustan aina yksin ja maksan omat matkani. Näin on menty jo 20 vuotta ja pärjätty ihan hyvin ilman "suojelevaa ritaria" vieressä.
Minäkin olen aina reissanut yksin jo yli 40 vuoden ajan.
M55
Nuorena oot sit aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva on mestari keksimään ylimääräistä tekemistä. Montakohan kymmentä remonttia meilläkin on tehty… Itse haluaisin vain olla ja lukea kirjaa.
Naisilla on sisäänrakennettuna alituinen tyytymättömyys ympäristöönsä. He eivät pysty lepäämään paikoillaan, vaan keksivät jatkuvasti uusia asioita, jotka voisivat olla paremmin ja joita täytyisi muuttaa. He pelkäävät sitä että pitää olla vain omien ajatusten kanssa eikä puuhata mitään. Tällaisten tilanteiden pelko tuottaa alituisen muutoksen- ja draamankaipuun. Aina pitää tehdä ja mennä, koskaan ei ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nyt on vaan halu reissaamiseen mutteivat yksin joko uskalla tai eivät raski. Pitää olla puoliso suojana ja maksajana.
M60
N33
Myös minä matkustan aina yksin ja maksan omat matkani. Näin on menty jo 20 vuotta ja pärjätty ihan hyvin ilman "suojelevaa ritaria" vieressä.
M55
Eikö kaikki ala reissata teininä? Itse kävin ekan yksin tekemäni junareissun 12 vuotiaana. Ei siinä mitään ihmeellista ollut.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mieskin, kuten minä, pitää matkailusta. Eikä me kaikki miehet haluta omakotitaloa. Minä ainakin pidän vaivattomasta kerrostaloasumisesta.
No me asutaan tyttöystävän kanssa opiskelija-asunnossa kerrostalossa enkä jaksais joka viikonloppu suhata hänen mummolaansa.
Pidä omat rajat. Menet mukaan vaikka kerran kuussa tai kahdessa ja tyttis halutessaan käy yksin tiheämmin. Näin meillä tehdään kun mies viihtyy parhaiten kotona.
Meillä mies matkustaa kerran kymmenessä vuodessa, kun on hääpäiväpyöreät. Muut reissut teen ilman häntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mieskin, kuten minä, pitää matkailusta. Eikä me kaikki miehet haluta omakotitaloa. Minä ainakin pidän vaivattomasta kerrostaloasumisesta.
No me asutaan tyttöystävän kanssa opiskelija-asunnossa kerrostalossa enkä jaksais joka viikonloppu suhata hänen mummolaansa.
Pidä omat rajat. Menet mukaan vaikka kerran kuussa tai kahdessa ja tyttis halutessaan käy yksin tiheämmin. Näin meillä tehdään kun mies viihtyy parhaiten kotona.
Meillä mies matkustaa kerran kymmenessä vuodessa, kun on hääpäiväpyöreät. Muut reissut teen ilman häntä
Se on oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuhun nyt kantaa ottamatta, miksi ihmeessä kaverisi osti mökin, jos pitää sen ylläpitoa työleirinä?
No ei tietenkään tietenkään tiennyt sen työn määrää. Ja varmaan osaltaan siellä olosta myös nauttii. Mutta tämä oli kommenttina tuohon, miten voi tuntua tekemättömät asiat ärsyttäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Puhuta vaimostasi niin miksi otsikossa on miksi naiset???
No minulle hän on naiset.
Pillu, rinnat, perse, mäkätys ja hössötys.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva on mestari keksimään ylimääräistä tekemistä. Montakohan kymmentä remonttia meilläkin on tehty… Itse haluaisin vain olla ja lukea kirjaa.
Naisilla on sisäänrakennettuna alituinen tyytymättömyys ympäristöönsä. He eivät pysty lepäämään paikoillaan, vaan keksivät jatkuvasti uusia asioita, jotka voisivat olla paremmin ja joita täytyisi muuttaa. He pelkäävät sitä että pitää olla vain omien ajatusten kanssa eikä puuhata mitään. Tällaisten tilanteiden pelko tuottaa alituisen muutoksen- ja draamankaipuun. Aina pitää tehdä ja mennä, koskaan ei ole hyvin.
Ja ajattelit sit tulla palstalle kertomaan naisille, minkälaisia naiset ovat? Ihan tolleen rennosti yleistäen. Vai yritätkö muuttaa palstanaiset toisenlaisiksi? Etkö kestä naisia (jotka eivät ole edes sinun elämässäsi) sellaisina, kuin olemme, vaan yritätä jatkuvasti meitä muuttaa? Vai mikä on motiivisi?
Tajusithan, että lomamatkan järjestelyt ja vaimon keksimän lomasuunnitelman toteuttaminen on myös sinun vastuulla. Vaimo teki jo suurimman työn päättämällä, että mitä kaikkea pitää ehtiä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M60
N33
M55
Eikö kaikki ala reissata teininä? Itse kävin ekan yksin tekemäni junareissun 12 vuotiaana. Ei siinä mitään ihmeellista ollut.
Eri
Ei. Yleensä tuon ikäiset matkustavat perheensä kanssa.
Piti saada hoikka vaimo ja nyt vituttaa, kun se ei syö makkaraa kanssasi vaan haluaa liikkua.
Onjan se oikeasti hirveää, jos ihminen B määrittelee, mitä ihminen A saa lomallaan tehdä ja millä aikataululla. On sitten kyse matkustelusta, puutarhatöistä tai mistä vain.