Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laihtua. Mikä dieeetti olisi paras? Etenkin vhh-dieetit kiiinnostaa.

Vierailija
12.04.2026 |

Vinkkejä? Olen nainen 50 ja ylipainoa 40 kg. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta elämäntapa puhtaaseen ruokaan, sinulle tulee hyvä olo ja food noise katoaa ja se painokin tulee putoamaan pysyvästi. Epäterveellisellä tai liian tiukalla nälkää aiheuttavalla ruokavaliolla ihminen kärsii melkein jatkuvasta food noisesta. Kun ihminen syö puhtaasti niin myös se puhdas ruoka alkaa maistumaan mielettömän hyvälle

Vierailija
22/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen 1,5 grammaa proteiinia ja 1 gramma rasvaa per rasvaton painokilo ja loput sitten hiilihydraatteja sen verran, että olet kalorivajeessa. Teet sellaista ruokaa mistä tykkäät ja mikä on helppo sovittaa muuhun elämään.

Jatkat niin kauan kuin on tarpeen säätelemällä hiilareita ylös tai alas. Jos treenaa kuntosalilla voimaharjoittelua, proteiinia voisi syödä vähän enemmänkin mutta ei ole mitään pakko, koska vähemmälläkin pärjäisi. Periaatteessa helppoa, käytännössä vaatii aikaa ja itsekuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana todennäköisesti on insuliiniresistenssi. Hoitona ja keino laihtua on vähähiilihydraattiset ateriat kunnon ruokaväleillä esim 4h. Ei mitään välipaloja. Insuliinitasot pitää saada alas. Rasvaa pitää syödä, jotka pystyy olla napostelematta. Voi on parasta. Hyviä on rasvaiset juustot ja kananmuna. Paljon kasviksia. Ei liikaa maitotuotteita. Niistä kertyy hiilihydraatteja. 

Vierailija
24/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois vilja, sokeri, maitotuotteet ja alkoholi.

Vierailija
25/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen 1,5 grammaa proteiinia ja 1 gramma rasvaa per rasvaton painokilo ja loput sitten hiilihydraatteja sen verran, että olet kalorivajeessa. Teet sellaista ruokaa mistä tykkäät ja mikä on helppo sovittaa muuhun elämään.

Jatkat niin kauan kuin on tarpeen säätelemällä hiilareita ylös tai alas. Jos treenaa kuntosalilla voimaharjoittelua, proteiinia voisi syödä vähän enemmänkin mutta ei ole mitään pakko, koska vähemmälläkin pärjäisi. Periaatteessa helppoa, käytännössä vaatii aikaa ja itsekuria.

Rasvaton painokilo tai helpompi syödä proteiinimäärä sen kohdepainonsa mukaan. 

Vierailija
26/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin. Olen ollut ketolla 3 viikkoa. Minulla on lähtenyt vasta 3 kiloa ja paino on junnannut paikoillaan 1,5 viikkoa. Lähtöpaino 74 kg.

Vierailija
27/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin pätkäpaastolla. En syönyt mtään klo 1830 jälkeen, vettä saa juoda ja teetä, mutta ei saa tulla edes yhtä kaloria. Alkuun ei oikein tapahtunut mitään, mutta sitten alkoi nopea laihtuminen, kun keho tottui uuteen rytmiin. Samoihin aikoihin aloin kiinnittä huomiota siihen, että menen nukkumaan aina samaan aikaan ja herään samaan aikaan. Unellahan on myös todettu olevan suuri vaikutus laihtumisessa ja ainakin itsellä tämä pätkäpaasto auttoi unen laatuunkin. Ruoalle en ole koskaan ollut perso, joten ei haitannut, jos joskus oli nukkumaan mennessä nälän tunne. Jos oli häiritsevä nälän tunne, niin sitten seuraavana päivänä ns. viimeisellä aterialla söin jotain ylimääräistä.  

Uskon, että tärkeintä on löytää sellainen ruokavalio ja sellaiset elämäntavat, jotka sopivat itselle ja jota voi ajatella noudattavansa pitkään. Ja muistaa kärsivällisyys. Voi olla, että mitään tuloksia ei näy aikoihin ja sitten tulee hurjasti tuloksia, tai vaikka niin, että ensin tulee hurjasti tuloksia ja sitten näyttää siltä ettei tule enää mitään. Pääasia on se, että muistaa yksilöllisen vaihtelun vaikutuksen ja on kärsivällinen sekä sitoutunut kokeilemaan tarpeeksi pitkään uutta elämäntapaa. 

Vierailija
28/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita pussikuuri huomenna .Nyt pitää vetää jo hätäjarrua, kesä niin lähellä.

Pussikuuri on aivan pahinta, mihin laihduttaja voi sortua.

Se ei ole oikeaa ruokaa ja kilot tulevat kuurin loputtua tuplana takaisin nopeasti.

Vierailija
29/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin. Olen ollut ketolla 3 viikkoa. Minulla on lähtenyt vasta 3 kiloa ja paino on junnannut paikoillaan 1,5 viikkoa. Lähtöpaino 74 kg.

Ei se sun kokoisella lähde millään -5 kg viikossa tahdilla, kuten jollain, jonka lähtöpaino on 130 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi