Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalipuolen valintakokeet ja ryhmäkeskustelu. Kuinka paljon tuo vaikuttaa valintaan?

Vierailija
08.05.2007 |

Olin tänään valintakokeissa ja meillä oli tuo ryhmäkeskustelu.

Mä en ole koskaan tykännyt puhua, jos joku tuijottaa, joten menin tuossa tilanteessa lukkoon ja olin hiljaa, kun pari tyyppiä oli koko ajan äänessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä, jos puhuu liikaa ja tärkeää on, että antaa myös toisille puheen vuoron ja yrittää viritellä keskustelua

Pitää osata puhua sopivasti ja toiset huomioon ottaen. Itse kävin vuosi sitten sh -pääsykokeissa, jossa myös ryhmäkeskustelu

Vierailija
2/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pystyä antamaan kaikille tilaisuus puhua, kuunnella ja ottaa itse osaa keskusteluun. Tällä testataan mm. vuorovaikutustaitoja, ei pelkästään kykyä tuoda itseään/mielipiteitään esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän ryhmässä oli mun lisäksi toinen " tuppisuu" ja kaksi oli sitten koko ajan äänessä, toinen antoi kyllä puheenvuoron muillekkin, mutta tämä toinen Räpätäti oli koko ajan äänessä. Itse puhuin ihan lopussa, kun kaikkien piti kertoa miksi haluaa opiskelemaan.

Vierailija
4/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin paikat ovat heidän ryhmäkeskustelun vuoksi. Kyllähän valintakokeessa on muitakin osioita ja todistus vaikuttaa myös.

Sosiaali -alalla on tärkeää kuuntelutaito ja muiden huomioon ottaminen. Esim. kaikenmoinen tiimi- ja verkostotyö on yleistä ja sellaisissa on hyvät keskustelu- ja kuuntelutaidot tärkeät.

Vierailija
5/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa, mutta AMK:ssa liiketalouspuolelle pääsi vaikka matikka ois ollut surkea, mutta muuten natsasi ja ei jäänyt alakynteen keskusteluissa.

Vierailija
6/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kans noin. Muut osiot meni hyvin, mutta ryhmäkeskustelussa olin tosi hiljainen. Kaksi naista oli koko ajan äänessä, kaksi silloin tällöin ja me loput neljä aika hiljaa. Muutaman lauseen sain sentään sanottua. Ja minut siis valittiin!

Vierailija
7/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on, että esittää aiheeseen liittyvää mielipidettä tai kommentoi toisen puhetta tai muuten rakentaa keskustelua. Pääasia ei ole sillä, että on äänessä koko ajan, vaan sillä, että sanottava on kantaa ottavaa ja omat mielipiteet perusteltuja. On siis osattava keskustella aiheesta ei hölöttää mitä sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä