Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö itse kastikkeet perunoille vai ostatteko valmiita purkkeja?

Vierailija
23.01.2024 |

Mikä on suosikkisi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat valmiit kastikepurkit perunoille? En ole ikinä nähnyt.

Jotain valmiskastikkeita on pastalle.

Vierailija
2/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ruskeankastikkeen, paistan jauhot voissa ja lisään veden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki kastikkeet tietenkin itse.

M57

Vierailija
4/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin meillä on kastiketta perunan kanssa. Kalapuikkojen ja kalan kanssa ruokalusikallinen kermaviiliä.

Murekkeen, lihapullien tai lihan kanssa lisukkeena salaattia tai öämpimiä kasviksia perunan kanssa.

Pastan kanssa tomaatti- tai kermapohjainen kastike.

Jauhelihastike tai nakkikastike ovat ainoat kastikkeet joita silloin tällöin teemme.

Vierailija
5/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse kastikkeet, en tykkää kaupan kastikkeista. 

Vierailija
6/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ruskea kastike, tai hyvää paseerattua tomaattia, basilikaa, oreganoa ja valkosipulia. Hollandaisen ostan kun sen tekeminen on tarpeettoman haasteellista.

Vierailija
7/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kastikkeet itse. Teen aina isomman erän kerralla, laitan rasioihin ja sitten pakastimeen.Kiva ottaa sieltä sitten tarvittaessa.

Vierailija
8/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tulin ihmettelemään, mitä valmiskastikkeita (siis ihan käyttövalmiita) on perunoille?

Vierailija
9/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jotain hyviä valmiskastikkeita perunoille? Jos on niin voisin kokeilla.

Vierailija
10/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ne perunatkin itse joten miksen kastiketta. Teen myös sen kattilan, ihan itse,  tietenkin. Mitä?!?! Ettekö te muut tee? 

Teen kaiken itse, sen uuninkin. Ja keittiökin siihen ympärille pitää ensin rakentaa. Toki se talokin pitäs ensin olla.

Vierailija
11/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. Kauppaan ollut tullut kermapurkkien viereen valmis ruskea kastike. Ok, menettelee jos on epätoivoinen tai todella kiire. Samoin oli currykastike tullut. Testasin myös sen, ja ehkä se jonkun mielestä on hyvää. Mulla jäi kokeilu siihen yhteen purkkiin.

Mutta tulipahan testattua. Mun mielestä on myös kalapuikkojen kanssa ihan parasta kermaviilipohjainen kastike. 

Vierailija
12/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tulin ihmettelemään, mitä valmiskastikkeita (siis ihan käyttövalmiita) on perunoille?

Söin viimeksi tänään Jalostajan lihapullia kastikkeessa, purkkiruokaa, perunoiden kanssa.

Olen vähän masokisti.

13/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja kastiketta. Raikas tuulahdus 70-luvulta. Kiitos ei.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä teen voikastiketta sipulin kanssa, muuten syödään perunat meillä ilman kastiketta.

Vierailija
15/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ääliö.

Vierailija
16/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jaa, meillä kun syödään ruokia ihan monelta vuosikymmeneltä ja vuosisadaltakin. Joskus jopa pizzaakin, mikä on kai tuhansia vuosia sitten keksitty.

Vierailija
17/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen erilaisia kastikkeita perunalle kuten ruskea kastike, pippurikastike, hollandaise, bearnaise, sipulikastike, sienikastike, stroganoff. Aika paljon riippuu siitä, mikä on proteiinin lähde.

Vierailija
18/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa jotain hyviä valmiskastikkeita perunoille? Jos on niin voisin kokeilla.

Voita paketista, muut ovat pelkkiä tekovikoja.

Vierailija
19/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen Joppie-kastiketta uuniperunoille. Hollantilaiset suosivat ranskanpotuille Joppieta. Muutenkin teen kaikki kastikkeet itse. Ei ole väliä miltä vuosisadalta tai vuosikymmeneltä joku ruoka on, jos se on kerran hyvää ja itselle maistuu.

Vierailija
20/25 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein edes tajua, mitä kastikkeita tarkoitetaan. No joskus jos teen lohkoperunoita, saatan ostaa purkkibearnaisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme