Tuttu on asunut vuokralla yli 15 vuotta ja laskin, että
olisi kohta maksanut asunnon jossa on vuokralla jos olisi ostanut sen. Rahaa kuulemma on ettei ole rahan puutteesta johtuva vuokrallaolo. Nyt vuokranantaja on myynyt asunnon johon muuttaa ostaja itse ja on pakko lähteä uutta asuntoa katsomaan.
Kommentit (204)
Ihanaa asua vuokralla kun saa hyvät asumistuet. Omistusasuntoon ei enää tukea saa.
Kaikki vaan ei halua omistaa . Eikä sijoittaa. Olen ollut onnekas, kun löysin hitusen vanhemmalla iällä kaltaiseni lievästi hippihenkisen puolison. Omistusasuntoja on kummallakin ollut pari nuorempana ja yhteinen omistusrivitalo-osakekin oli taipaleen alussa yksi. Luovuttiin siitä jo melkein 20 vuotta sitten ja lähdettiin seikkailulle. Vaihdettiin kaupunkia ja ollaan vaihdettu vuokra-asuntoa kaupungin sisällä jo kolmesti. Viimeisin ihan uudesta talosta ja kohtuuvuokralla. Huoletonta kivaa asumista :) Kesät vietetään mökillä, se on oma ja ihan itse nuoruusvuosina rakennettu
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on niiin huippuhauskaa maksaa vuokraa 750 e/kk. 50 vuotta vaikka ja vaan 450 000 e, ei paha!
No harva omistusasujakaan asuu 50 vuotta samassa asunnossa ilman remontteja. Tulee parisuhteita ja perustetaan perhe, ja tarvitaan isompi asunto, erotaan, myydään asuntoja ja maksetaan moneen kertaan lainojen kuluja, varainsiirtoveroja jne. Paljonko on samassa ajassa kartutettu pankin ja verottajan omaisuutta?
Kyllä on niiin huippuhauskaa maksaa vuokraa 750 e/kk. 50 vuotta vaikka ja vaan 450 000 e, ei paha!